Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
@lux. is het ook. President was in de aanbieding en die heeft het. Heb hem normaal van een ander merk, maar deze is ook erg lekker :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Lux, Japan! Wat super! Die staat bij ons ook heel hoog op het lijstje maar moet nog even wachten tot onze zoon iets ouder is. Wel af en toe al wat aan het lezen en Wild Japan gekeken en ooo...

Wanneer ga je?

Lijstje voor vandaag:

O: havermout met mango, kokosrasp en walnoten

T: koffie verkeerd met een plakje ontbijtkoek met roomboter

L: broodje met harde geitenkaas, halve avocado, tomaat en radijs, dubbele boterham met roomboter en rookvlees

T: Nakd reepje Berry Delight

D: pannenkoeken met kokosrasp en banaan en met appel, rozijn en kaneel

T: stuk galiameloen en vast nog wel een beetje chocola bij de thee
Lux, wij proberen t nu 1 jaar.

Lijstje van gisteren...

o: gebakken havermout met appel, zonnebloem en pompoenpitten, kaneel, kardemon, boter

T: 2 speltcrackers

L: 1,5 kaasscone met r boter, wat aardbeien

T: 1 speltcracker, paar dadels, banaan, gele kiwi

D: gegrilde courgette met parm. Kaas, sla pecannoten, tagiatelli met champ- roomsaus met van die dure brocolli ( blimi?) en parm kaas, chocomousse en chocokoekje, 3 glazen witte wijn ( etentje bij vriendin)

Ik geloof dat er iemand weer gaat sporten vanavond.
O: yoghurt met muesli, cranberries en wat noten

T: 300 g wortelen

L: twee volkorenboterhammen met kiphilet (60 g)

T: appel

A: nog geen idee

T: pokeravond met vrienden dus bier + ongezonde snacks (*)

(*) ik probeer me in te houden want ik moet morgen om 7:45 al weer paraat staan langs (dus niet op) het hockeyveld.

Plan is om vanmiddag op tijd naar huis te gaan en voor het eten nog een stukje te hardlopen.
@koffieverkeerd: we vertrekken al bijna!!! Heb er echt superveel zin in, ben echt aan het aftellen. Het wordt zoooo leuk we hebben het expres de behandelingen erna gepland zodat ik nog ongegeneerd sushi en steak kan eten daar en net zwanger op vakantie lijkt me sowieso niet echt fijn

@sense: willen jullie de stap naar de huisarts al maken of proberen jullie nog even door?
Fijne vakantie Lux. Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je terug bent.
Oooh Lux, Japan! Daar wil ik zo graag een keer heen, maar voorlopig zit het er niet in. Het wordt een beetje een dure onderneming met al mijn kinderen, dus over een jaar of veertien gaan we een keer.

Photonic, wat vroeg! Wij verzamelen op zijn vroegst om acht uur en dat is als ze vroeg uit moeten spelen.

Lijst van gister: (ik hoop dat ik me alles nog kan herinneren. Weet eigenlijk alleen de avond nog precies)

O: 2 boterhammen met jam. Drie cappuccino.

T: cappuccino en een stukje pure chocola. (vond ik nog in de kast. Het voelde alsof ik geld gevonden had. )

L: Griekse yoghurt met bosbessen, aardbeien, granaatappelpitjes en honing.

T: Rijstwafels met humus

A: Vijf gepofte aardappels met kruidenboter, veel broccoli en vijf kleine gehaktballetjes.

T: Halve zak muntdrop. Had ineens zo'n trek.

Vanavond eten we taco's en fajitas. De kinderen vinden dat zo lekker en ik had het al een tijd niet gemaakt, dus ik heb met mijn hand over mijn hart gestreken. Ik vind het ook wel erg lekker, maar ik vind het gewoon heel stom om te maken!
Wat gaaf lux. Ik hoop dat je van daar geen eetlijstjes gaat posten, want dan word ik echt jaloers
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Nou zoooo snel ga ik ook weer niet Photonic haha, maar ik hou het liever een beetje vaag, de exacte vertrekdatum

@Lollypopje: ik denk ook niet dat ik elke dag een eetlijstje kom posten dan en die chocola, zo herkenbaar! Ik vind fajita's helemaal niet veel moeite trouwens! Marineer de kip/het rundvlees, uitje en paprika erbij, gooi 2 avocado's, sjalotje, chilipepertje en teentje knoflook in de blender en tadaa ik heb alleen niet zo'n sizzling hot plate waar het eigenlijk op moet, da's wel jammer.

@Mejuffrouwmuis: daarom gaan we nog even vóór kinderen. Oorspronkelijke plan was eigenlijk Japan met baby, maar in retrospectief is Japan zonder baby eigenlijk leuker
is het goed als ik hier ook meeschrijf?
Natuurlijk abetterme
Vandaag een nogal rare dag.. Ik was mijn lunch vergeten mee te nemen naar mijn werk dus ik heb vooral tussendoortjes eigenlijk. Dit weekend ben ik naar Londen dus dan ben ik hier niet! Jullie zien me dinsdag weer.

O: grote cappuccino + magere kwark met honing en muesli

T: banaan

T: banaan

T: snickers

T: avocado

T: chips

D: broodje vegetarische hamburger

Dit soort lijstjes zijn waarom ik meeschrijf op dit topic haha, het doel is dus om wél een ritme te krijgen in mijn eten. Vandaag niet zo goed gelukt :P Heb trouwens ook weer 30 km gefietst.

@lux: Wat tof dat je naar Japan gaat zeg! Willen mijn vriend en ik ook nog eens een keertje doen, vooral hij is fan eigenlijk maar mij lijkt het ook wel heel tof.

@mejuffouwmuis: Lekker, fajita's! Is denk ik wel mijn favoriete eten

@photonic: wat een tijdstip zeg. Tsjongejonge haha. Sterkte alvast voor morgenochtend.
Heel veel plezier ibbeltje :-)
Ibbeltje, veel plezier in Londen! Het is zo'n toffe stad! (yep, ik zit hier nu en moet over twee maanden definitief terug naar Nederland. Aan de ene kant fijn -thuis!-, maar aan de andere kant...Het is echt een fantastisch avontuur geweest en had er graag nog wat tijd aan geplakt. Gelukkig zal ik nog zo'n week of tien per jaar hier zijn!)

Ik ga nu even koken!
Ibbeltje veel plezier!!!

En Mejufrouwmuis, wat gaaf dat je in Londen woont! Hoe lang ben je daar al? Maar bijna weer terug naar Nederland begrijp ik..

Abetterme, welkom!
Vandaag

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, aardbeien

T: appel

L: speltboterham kiprode pestosalade en een kaas-spinazie rondo

T: speltboterham pesto

D: linzensalade, peen, tomaatjes, paprika, geitenkaas

T: B&J fishfood

En nu is al mijn B&J op en heb ik die verleiding compleet uit de weg geruimd
Koffieverkeerd, ik ben hier lang genoeg om me thuis te voelen! (ik zeg -voor zover ik niet al reteherkenbaar ben- liever niet hoe lang ik hier al ben) Het is een beetje zoals mijn oma zei: "Ga altijd weg als een feestje op zijn hoogtepunt is." Goed, ze had het over feestjes, maar het komt op hetzelfde neer.

Lijssie van vandaag:

O: 2 boterhammen met frambozenjam en 3 cappuccino

T: Halve zak muntdrop

L: Griekse yoghurt met aardbeien en honing

T: Zak Smarties. Ik kwam hem tegen in de kast en nam een handje. Ik heb hele grote handen.

A: Taco, vier fajitas. Alles was met zure room, tomaten, sla, kidneybonen, mais en een vleesje. Het was wat te veel, maar dat kwam door verveling. Dochter zat te genieten van haar eten en at nogal veel voor haar doen. Ik was eigenlijk al klaar, maar verveelde me en at dus nog verder. Het was wel lekker, maar ik heb nu buikpijn.
Vandaag;

O: smoothie van yoghurt, havermout en peer

T: sinaasappel

L: 4 sneden v.brood met halvarine en 30+ kaas

T: banaan, 2 koekjes, 2 v.crackers met linera smeerpate

D; pasta van gisteren

T; 2 kaasballen
@ lux: we zijn in januari al langs huisarts gegaan ( heb gelogen en hem gezegd dat wr toen al 1 jaar bezig waren), ik mocht tegen de zomer nog ns terugkomen als het dan niet gelukt was. Vlgnd maand dus. Sperma vriend is wel getest en goed bevonden.

o: kwark 1 el honing havermout cacaopoeder

T: nu echt de laatste cashewnoten

L: 3 rijstwafels met tahin en edelgist

T: banaan met pindakaas

D: zoete aardappelfriet uit oven, brocolli, tahincitroenknofdressing

T: kwark lijnzaad 2 el honing

B: uurtje sportschool
@Sense: wat vervelend zeg, hoop dat je snel zwanger zult zijn!

@hier: gisteren uit eten geweest en teveel gezopen, spijt van want hoofdpijn nu

Maar goed, het eten was heerlijk!

O. Bakje Skyr met mango en aardbeien, zwarte koffie

T. 2 mandarijnen, 2 zwarte koffie

L. 4 volkoren boterhammen. 1 dubbele met kipkerriesalade, 1 met roomboter en kaas en 1 met roomboter en jam

T. Appel, zwarte koffie en notenreepje

A. Heleboel stukjes brood, glas prosecco, glas witte wijn, ik geloof iets van 2 glazen rode wijn, 1.5 glas dessertwijn en nog een witbiertje (over een avond van 17u tot 2u 's ochtends, maar was met mijn schoonfamilie en dat zijn zeer stevige drinkers, en dan beland ik altijd een beetje in een roes van al die alcohol die automatisch wordt bijgeschonken en heb ik niet meer door hoeveel ik drink dus heb nu een kater het grappige is dat ik al maanden niet of nauwelijks gedronken heb en opeens in een soort feestjesfuik zit waar ik voortdurend aan de drank zit. Daar gingen m'n gezonde voornemens ), cola light. En dan qua eten : het restaurant werkte met 'tussengerechten' dus qua grootte tussen een voor- en hoordgerecht in:

Eerst tonijnsashimi en gerookte paling met teriyakisaus en sesam op iets krokants, weet niet meer wat dat was

Toen een plankje Pata Negra

Toen entrecote op een brioche met rode wijnsaus

En als dessert een kers gemaakt van chocolade met binnenin echte kersen, kersenijs, vanille, chocolademousse, merengue en bramen... Hmmm dat was echt zó lekker!

Sport: 30km gefietst.

Dus zat behoorlijk vol en ga vandaag maar even balansen
Lux! Heerlijk toch? Het klinkt als een leuke en lekkere avond!

Ik eet altijd graag heel veel vet als ik een kater heb. In combinatie met paracetamol werkt dat voor mij het beste.
Lijstje van vandaag :

O: havermout met peer, koekkruiden en gemende rauwe noten

T: 2 koffie verkeerd en 2 Tiny Tony's melk + 2 TT puur

L: dubbele boterham met roomboter, rookvlees en een gekookt eitje, 2 muesli crackers met roomboter en harde geitenkaas, nog 2 Tiny Tony's toe

T: kleine koffie verkeerd met een Nakd reepje café mocha

D: jambalaya met een honingbiertje

T: ijs van banaan, mango en yoghurt
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 14 mei 2016 @ 09:03:

Lux! Heerlijk toch? Het klinkt als een leuke en lekkere avond!

Ik eet altijd graag heel veel vet als ik een kater heb. In combinatie met paracetamol werkt dat voor mij het beste.

Oh niet vanwege de calorieën hoor, maar eet altijd het liefst super gezond na een nachtje uitgaan. Dan voel ik me het snelst weer beter.

Maar mijn lichaam had daar ook geen zin in vandaag Lig al de hele dag op de bank iZombie te kijken op 3 vreselijke uren dat ik met m'n man mee moest naar het tuincentrum om naar flagstones te kijken na. Voel me echt zwaar verrot en heb alleen maar zin in junkfood

Vandaag:

O. Croissant, halve mango, klein maanzaadbolletje met pindakaas, verse jus d'orange

L. Klein pistoletje met 1/3 unox worst en broodje-unoxsaus, klein maanzaadbolletje met geitenkaas en honing

T. Heel veel snoeptomaatjes

A. Twisterfries met mayo en ketchup, kaassoufflé, cola light en halve bak B&J Half baked
Vandaag

O: soya yoghurt, spelt muesli, honing, aardbeien, aardbei-sinasappelsap

L: Broodje hamburger met een salade en warme chocomel met slagroom en rum (brrrrr, zoveel kouder vandaag)

T: aardbei-sinasappelsap

D: speltboterham met een gebakken ei met geitenkaas

nog geen idee wat ik vanavond nog snack
O: yoghurt met muesli en cranberries, jus d'orange

T: -

L: 4 volkoren boterhammen met gebakken ei met kipfilet en kaas

T: -

D: zelfgemaakte guacamole burger (vakantieheimwee!)

T: geen idee, maar wel een feestje vanavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven