Lijf & Lijn alle pijlers

Eindelijk die knop om! 10 kilo eraf

18-04-2019 23:47 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag voor het laatst nog die vette pizza gegeten en sinds maandag dan echt die knop om!

Plan: regelmatiger eten, gezonder eten, iets minder koolhydraten, maar niet helemaal weg.. en gelukkig vind ik heel veel gezonde dingen echt jummie!

Sporten nog niet heel veel tijd voor met sinds kort een fulltime baan en 2 kids, maar misschien moet ik die knop nog even vinden. Probeer wel veel te lopen en woon 4 hoog zonder lift dus die trappen hakken dr ook wel lekker in;)

Het hoeft niet snel, maar vooral wel blijvend! Binnen maximaal 6 maanden 10 kg eraf op een gezonde manier moet lukken toch? Who is with me!!
Ik zag al meer topics, maar veel zijn al vrij vol.

Hoe pakken jullie het aan?
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen iedereen!

Ik heb het weekend weer overleefd haha. Ik heb mezelf vrijdag avond lekker laten gaan op het feestje waar ik was. Zondag me netjes ingehouden (2 biertjes) en wel de hele avond gedanst tot in de vroege uurtjes haha.

Vanaf vandaag weer echt er op letten. Na mijn stage nog even langs de supermarkt om wat spullen te halen zodat ik voor morgen tijdens de lunch een salade kan maken. Ik ben geen brood eter en als ik dit wel doe is het eigenlijk altijd wit.. Aangezien dit niet de beste keuze is probeer ik wat vervangers te bedenken die gezond zijn.

Vanaf vandaag ook weer beginnen met een trainingsschema van een youtuber die ik al jaren volg. Zin in, maar toch ook weer niet :lol:
AusAngel schreef:
29-04-2019 10:37

Vanaf vandaag ook weer beginnen met een trainingsschema van een youtuber die ik al jaren volg. Zin in, maar toch ook weer niet :lol:
;-)

Niks afgevallen deze week :|
Ik ben ook weer wat kwijt! Het zou mij wel helpen om op een vast moment in de week te wegen en het hier bij te houden. Wat denken jullie daar over?

Ik ben nog steeds geen calorieën aan het tellen maar let op de grootte van m’n portie en tot nu toe werkt dat.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
29-04-2019 14:26
Ik ben ook weer wat kwijt! Het zou mij wel helpen om op een vast moment in de week te wegen en het hier bij te houden. Wat denken jullie daar over?

Ik ben nog steeds geen calorieën aan het tellen maar let op de grootte van m’n portie en tot nu toe werkt dat.
Hallo dames,

Ik wil ook een graag meedoen. Even een extra stok achter de deur. Vorig jaar al heel veel afgevallen, maar langzaam toch weer 10 kilo eraan gegeten. Gezelligheidje hier uitetentje daar, snoepje hier ipv (normaal eten).

Nu ben ik op een punt gekomen dat het echt weer eraf moet om me prettig te voelen. Een tabel lijkt mij een super idee. Al eens eerder in een ‘weegklasje’ gezeten en dat werkte voor mij perfect. Elke week 1 keer wegen en uiteraard goed willen scoren.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had me vorige week of de week ervoor gemeld dat ik ook graag mee wilde schrijven maar was het daarna vanwege drukte even vergeten... Het schrijven dan, want ik heb wel op mijn eten gelet en veel bewogen dus.. En met resultaat want ondanks de twee feestjes en een keer visite was er vanmorgen toch een halve kilo af.. Dat had ik niet verwacht.

Ik doe dus ww, dus ik tel punten, iets dat me vrij gemakkelijk afgaat. Daarnaast krijg je fitpoints voor bewegen en als ik die heb gehaald, valt dat onder extra punten (die kun je dus opmaken, maar hoeft niet). Tot nu toe kom ik er ruim aan dus dat gaat goed...

Wat betreft wegen, ik weeg mij elke maandag (nou ja, soms wat vaker, maar ik houd het een keer per week bij in de app.) Daarnaast heb ik een beweeg/gewicht/eet-boekje dat ik zelf bijhoud. Zo houd ik een keer per maand mijn afmetingen in (buikomvang, taille, heupen en borsten). Op diezelfde dag maak ik ook een foto zodat ik uiteindelijk resultaat ook zie.

Wat doen jullie qua bewegen? Ik heb een personal trainer waar ik een keer per week krachttraining mee doe. Daarnaast moet ik oefeningen thuis herhalen. Verder wandel ik veel en wil ik de poweryoga van Jillian weer oppakken deze week.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik schrijf ook graag mee. Ik weeg rond de 64 maar wil graag weer naar 60 en mijn vetpercentage naar beneden. Ik sport c.a 4 keer per week (10 min cardio, c.a. uur krachttraining en 20 min cardio) en als ik tijd heb een 5e training (uur cardio).

Dit weekend veeeel gegeten (en alcohol). Pasta, soesjes, tompouce, uiteten etc. Ik moet echt stoppen met elke dag snoepen, dit varieert van tig paaseitjes tot een ijsje, tot een bueno etc. Ik ervaar zelf altijd dat het ong. 3 dagen duurt voor ik ''afgekickt'' ben van de suikers. Dus dag 1 zit er bijna op nog 2 te gaan dan
:cheer:
Heu wat sport je véél diediear! Zou je niet gewoon snoepen omdat je honger hebt?

Ik heb de afgelopen maanden veel bewogen en gesport en daarbij zonder in het bezig van een weegschaal of spiegel te zijn alles gegeten wat los en vast zat, en ben daar dus behoorlijk bij afgevallen. Dus als je écht veel sport (zoals jij, bijna iedere dag) moet er natuurlijk ook wel eten in.
En dan denk ik beter goed eten dan snacks en snoep omdat je honger hebt.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
29-04-2019 15:46
Heu wat sport je véél diediear! Zou je niet gewoon snoepen omdat je honger hebt?

Ik heb de afgelopen maanden veel bewogen en gesport en daarbij zonder in het bezig van een weegschaal of spiegel te zijn alles gegeten wat los en vast zat, en ben daar dus behoorlijk bij afgevallen. Dus als je écht veel sport (zoals jij, bijna iedere dag) moet er natuurlijk ook wel eten in.
En dan denk ik beter goed eten dan snacks en snoep omdat je honger hebt.
Nouja ik eet over het algemeen 6x per dag (3 hoofdmaaltijden en 3 snacks). heb nu de tijd gehad lunch te preppen (boontjes zoete aardappel kip en quinoa salade) en merk dat dat meer vult dus de behoefte aan snoepen ook minder is in de namiddag dan. Maar ik blijf een hele grote soft spot voor chocolade hebben, en pasta.. Dus maakt eigenlijk niet uit hoeveel ik eet die craving blijft..

Hoe gaat het bij de rest?
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
van 72 naar 66 zonder enige moeite te doen, ben al van nature een kleine eter.. enige wat ik van sport is fietsen naar werk of winkel... how lucky am i...
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
28-04-2019 18:23
Er zijn ook kleintjes als je wilt afkicken, maar dat lost misschien weinig op als je er daar meerdere van neemt.
Anders een los stukje sterke pure chocolade?
Ik heb het geprobeerd! Ik heb één grote reep (pure) chocolade gehaald en ik heb elke avond een klein blokje gegeten. Heb mij heel hard moeten inhouden om niet alles gelijk in één keer op te eten maar ik ben nu best trots op mezelf! :)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed.. Ondanks een wat te gezellige week vorige week, deze week een goed ritme en van het weekend uitzicht op wat leuks, waarbij wel gewandeld gaat worden dus dat komt goed..

Enige nadeel is dus dat ik het continue koud heb. En niet een beetje koud, maar alleen maar ijskoud. Zit er inmiddels ook bij alsof ik in een scene van Wham ben beland met mijn kersttrui etc..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ja, koud! Zo herkenbaar Meredith Grey!

Verder lukt het hier goed, hou mijn calorieën bij in een app, soms wel erg confronterend 🙈. Keuzes, keuzes....
Elke dag op de weegschaal en dat ook in een app. Was het niet van plan, maar het stimuleert want val nog steeds af. Nu 2,5 kilo eraf en de magische 'onder de 70 kilo' grens voorbij. Ben 1,68 btw.
Vind het vooral fijn dat ik zelfs afval vlak voor de menstruatie, dan ben ik toch vaak zwaarder.
Benieuwd hoeveel ik dan volgende week weeg!
Vind het leuk om mee te lezen in dit en andere topics!
Bedenken jullie ook van tevoren wat je gaat eten?
Ik wel en zet het dan in de app, zodat ik goed uitkom die dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag hier mee willen schrijven!
Ik schreef in een ander topic mee, maar daar is nu bijna iedereen afgehaakt, dus dat werkt dan niet zo goed als stimulans. Ik merk dat ik het prettig vind om geregeld te schrijven en te lezen hoe het bij anderen gaat...

Sinds februari is bij mij de knop echt om. Ik eet nu gewoon 3 redelijk gezonde maaltijden per dag en als tussendoortjes vooral groente of fruit. Ik ben ondertussen 5 kilo afgevallen en weeg nu 86kg. Mijn eerste doel is 80kg. Als dit gelukt is, zal mijn volgende doel denk ik 75kg worden.
Alle reacties Link kopieren
@dinolivia hier hetzelfde.. Ik val ook af, zelfs voor mijn menstruatie. Erg motiverend. Vandaag gaat het wat beter met de kou. Heb erg warme kleren aan en drink de hele dag door thee. Sinds een week of drie ben ik gestopt met suiker en ik moet zeggen het valt me niet tegen eigenijk. Ik ben begonnen met ww, omdat ik vooral weer ritme moet krijgen en het tellen van de punten motiveert mij wel om dingen te laten en bewust voor iets te kiezen. Zo'n klein beetje suiker in koffie of thee is toch een punt per keer (pakweg) en daar kan ik ook andere dingen voor kiezen..

@rodetandenborstel schrijven motiveert echt he..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@meredithgrey: Bevalt dat goed, ww? Twijfel nog om er ook mee te beginnen, ipv de app om calorieën te tellen.
Voelt goed he, bewuste keuzes maken.
En geen suiker...als ik nu iets eet met suiker merk ik dat gelijk, jij ook?

@rodetandenborstel: Top! Eerste vijf al kwijt, wat goed!
Meelezen en schrijven is fijn he, en helpt om het vol te houden. Voelt of je er niet helemaal alleen voor staat ofzo...

En oprecht leuk om te lezen over jullie successen😊
Alle reacties Link kopieren
Dinolivia schreef:
02-05-2019 14:58
@meredithgrey: Bevalt dat goed, ww? Twijfel nog om er ook mee te beginnen, ipv de app om calorieën te tellen.
Voelt goed he, bewuste keuzes maken.
En geen suiker...als ik nu iets eet met suiker merk ik dat gelijk, jij ook?
WW bevalt mij erg goed. Ik heb het eigenlijk gekozen omdat ik een geschiedenis heb van te weinig eten, te weinig structuur in het eten en een verkeerd ritme qua eten. Mijn doel is vooral om die structuur er weer in te krijgen, genoeg te eten en vooral ook op te letten wat ik eet. Ik was/ben nogal van het uit de losse pols koken en nu moet ik echt opletten wat ik wel en niet doe. En dat went vrij snel moet ik zeggen. De eerste week was even moeilijk, vooral met welke keuzes je maakt, maar inmiddels eet ik eigenlijk niet heel anders dan vroeger, alleen meet ik dingen wat meer af (vooral boter, olie etc, maar ook eet ik soms kwark met wat pure chocoladestukjes, vroeger ging de bak op de kop, nu neem ik een lepel om het af te meten. Of dropjes, ik mag zes suikervrije dropjes voor een punt, ik begon met zes, maar nu soms niet of een of twee na het eten.) Ik heb het nu tot het eind van het jaar, daarna kijk ik weer verder. Het was iets duurder, maar ik denk dat ik in een half jaar zo'n ritme wel kan oppakken.

Maar de twee dingen die mij echt goed bevallen zijn de volgende punten:

1. Er zijn dus ook 0 punten dingen die je onbeperkt mag eten. Daardoor kun je heel makkelijk variëren in je eten en eet je ook niet te weinig. Ik ben sowieso van veel groentes en weinig aardappelen, rijst en pasta dus dat helpt wel mee.

2. Je hebt dus weekendextra punten, die kun je inzetten als je een keer wat extra's wilt doen. Een etentje hebt of een keer een feestje of gewoon een keer iets eten waar je echt trek in hebt. Dit kan je in principe verdelen over meerdere dagen. Zo kun je dit doen, zonder je er schuldig over te voelen (mijn valkuil).

3. Je moet ook bewegen, daar krijg je ook weer punten voor. De normale punten die je moet halen, haal ik echt met twee vingers in de neus. Gewoon lopend naar de supermarkt, klein rondje op het werk tussen de middag lopen, fietsen etc. Ik heb hem nu zo ingesteld dat hij als eerst mijn extra verdiende fitpoints opmaakt, en dan pas het weekendextra. Voor mij prettig want dan heeft het extra bewegen ook zin. Zo heb ik vorige week best een intensieve week gehad (uitzondering gelukkig) met evenementen en daarbij rustig wat biertjes gedronken en toch afgevallen.

Wat betreft suiker, ik heb dus eigenlijk geen idee, want ik krijg het praktisch niet meer binnen. Het is niet in huis dus ik neem het niet..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@meredith Ik heb het ook echt de hele dag koud, mijn handen lijken wel ijsklontjes! Ik merk dat het vaak beter wordt na de lunch, maar aan het eind van de middag is het weer zo koud! Ik zie het maar als een teken dat mijn lichaam moeite moet doen om mijn vet als brandstof te gebruiken.

Ik heb best een goeie week gehad. 0,8 kg afgevallen en me alsnog erg energiek gevoeld. Kan niet wachten tot alle kilo’s er af zijn. Hoop dat ik van het zomer met iets meer zelfvertrouwen in mijn bikini op het strand kan gaan liggen. Als ik dit zo vol hou moet dat haast wel goedkomen.
Ondertussen probeer ik mensen zo ver te krijgen om vanavond te gaan beachvolleyballen. Hoop dat het lukt want dan weet ik ook zeker dat ik vanavond sport. Als ik vanavond thuis aan de bak moet heb ik het gevoel dat ik toch weer excuses ga verzinnen..
Ik ga niet zo goed (ook niet heel slecht trouwens, ik sta min of meer stil), misschien ga ik ook even weg van het forum, andere dingen doen (waaronder niet teveel eten)
Mocht dat zo zijn zeg ik: Suc6 dames!!
En anders tot morgen ;-)
Alle reacties Link kopieren
GreetJanssens schreef:
02-05-2019 10:33
Ik heb het geprobeerd! Ik heb één grote reep (pure) chocolade gehaald en ik heb elke avond een klein blokje gegeten. Heb mij heel hard moeten inhouden om niet alles gelijk in één keer op te eten maar ik ben nu best trots op mezelf! :)
Goed zo!

Ik doe ook al 2 weken met een reep. Nou heb ik ook wel veel gewerkt waardoor ik thuis niet echt in de verleiding kom om te snoepen, maar sporten is er daardoor ook weer niet van gekomen.
Nu 1,5 kg eraf in 2 weken, maar mijn gewicht schommelt wel vaker rond dit gewicht dus ik vind het nog niet de moeite. Maar het begin is er. :sun:

Vandaag in de pauze begonnen aan een tompouce op mijn werk, halverwege weg geroepen en toen ik terug kwam was de andere helft weg gegooid. :cry: Wel beter voor de lijn.
Alle reacties Link kopieren
@clumsyninja: het lijkt mij ook fijn om hier wekelijks bij te houden hoeveel we afgevallen zijn. Werkt vaak goed als stok achter de deur. Ik tel ook geen calorieën, maar probeer te eten waar ik behoefte aan heb, dus probeer goed naar m'n lichaam te luisteren. Calorieën tellen voelt te veel als lijnen en dat wil ik niet.

@Suusz: hoe is het bij jou gegaan afgelopen week? Heb je al weer op de weegschaal gestaan?

@meredithgrey: klinkt alsof jij heel goed bezig bent!! Train je al lang met een personal trainer? Dat lijkt mij op zich ook wel wat. Wat kost jou dat per maand als ik vragen mag?

@diediear: en... ben je al afgekickt van suiker?

@dinolivi: wat fijn dat je onder de 70 zit nu! Ik kijk er ook echt naar uit dat ik over een tijd onder de 80 kom. Ik werk biet met een app, maar ik bedenk wel vaak s ochtends al wat ik voor mijn 3 maaltijden ga eten en ik geniet dan ook echt van m'n eten.

@ausangel: ik kijk ook uit naar een slankere zomer! Zo fijn dat ik nu al een maat kleiner heb en dat dit waarschijnlijk nog een maatje kleiner gaat worden. Zin in :)
Was het sporten nog gelukt?

@huisduif: wat een goed begin 1,5 kg in 2 week! Voelt altijd goed die eerste afgevallen kilo's!

Gisteren weer op de weegschaal gestaan en weeg nu 85kg, weer 1kg afgevallen!
Blij dat er elke week 0,5 tot 1kg afgaat, maar voor m'n gevoel gaat het momenteel te langzaam al weet ik dat het juist niet sneller moet en dat dit tempo helemaal prima is... Ik wil zo graag nog meer resultaat zien...
Ik merk dat ik op vrije dagen me er niet echt goed toe kan zetten om veel water te drinken. Baal hier wel van, maar heb er dan vaak zo geen zin in, terwijl ik op werkdagen makkelijk 2 liter water drink en soms nog wel meer.

Fijne week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed. Gisteren zat ik zelfs onder de 80! Dus erg blij. Vandaag staat er weer een training op het programma..

@rodetandenborstel De trainer kost me 45 euro per les. Ik heb er voor gekozen omdat ik het mij op dit moment kan veroorloven en omdat het een stok achter de deur is om te gaan en te beginnen vooral. Ik heb nu een training of tien en dan ga ik zelf verder. Het is dus puur om op te starten en even de motivatie weer te vinden. Het grote voordeel van de één-op-ééntraining vind ik eigenlijk dat ik me totaal niet onzeker voel en dat het rustig is, geen muziek etc. Dat helpt me wel :)

Wat betreft water, ik zit nu tijdelijk thuis en ik zet eigenlijk elke dag gewoon een karaf water met fruit erin op tafel en dat drink ik onbewust toch gewoon weg. De laatste dagen ook veel thee gedronken omdat ik het steeds zo koud had, dat tikt ook wel aan.

En wat die snelheid betreft, dat herken ik wel hoor. Ik wil ook liever dat het nu allemaal meteen er goed uitziet, terwijl ik superblij moet zijn met het resultaat tot nu toe.

@ausangel. Ik heb vorige week mijn bikini gepast en hij past weer. Ik vind het nog niet mooi, maar ik lig over ruim een maand toch echt op het strand dus ik moet het er maar mee doen.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik was even een paar dagen weg en dat leidde meteen tot meer eten. Gisteren toch maar begonnen met calorieën tellen. Ik wilde het eigenlijk niet - inderdaad meer naar mijn lichaam luisteren zoals jij, @rodetandenborstel - maar mijn lichaam roept iets te vaak om chocola. Tellen = duidelijkheid en daar heb ik nu behoefte aan. Ik heb nog niet op de weegschaal durven te staan, eerst even de schade van de afgelopen dagen wegwerken ;-)
Alle reacties Link kopieren
@meredithgrey: Wat heerlijk dat je onder de 80kg zit!! Ik wil ook!!
Zo de personaltrainer is wel prijzig... Waar doe je die trainingen? Omdat je schrijft dat jet zo lekker rustig is zonder muziek...

@Bells: Wat balen dat je lichaam steeds om chocola vraagt (ik moest er wel even hardop om lachen :) )
En als je nu even behoefte hebt aan de duidelijkheid van calorieën tellen, dan is dat voor nu toch gewoon prima!? Ik hoop dat het je goed bevalt!
Alle reacties Link kopieren
@rodetandenborsel: het is prijzig, daarom doe ik het ook vooral om op gang te komen. En omdat ik er dus echt het geld voor had en het ervoor over had. Ik ben bang dat ik anders nog niet was begonnen, ik vond de sportschool een te grote stap. Plus dat het met een verhuizing op de planning niet heel handig is om een abonnement af te sluiten. Ik doe deze trainingen bij een soort Start-Up. Dus geen sportschool ofzo, waar allemaal andere mensen om me heen staan te springen.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik wil ook graag meedoen.
Roep al maanden dat ik af wil vallen, maar de kilo's komen er alleen maar aan.

Ben ongeveer 1.63 en weet nu 73 kilo. Wil graag terug naar 60 kilo. Dus -13 te gaan.

Ik sport (op dit moment) niet, maar probeer wel elke dag naar mijn werk te fietsen (12 km totaal) en ik wandel sowieso elke dag met de hond. Heb ook geen beroep waarbij ik de hele dag zit.

Vanwege veel stress heb ik de laatste jaren flink gesnackt en daardoor ben ik al die kilo's aangekomen. We raken als gezin nu in wat rustiger vaarwater en dus een mooi moment om te starten met gezond(er) leven.

Ik wil niet al te streng doen en ga geen dieet volgen / calorieën tellen o.i.d.
Het hoeft er ook niet binnen een bepaalde tijd vanaf...àls het er maar af gaat. Gewoon wat minder van alles en 's avonds niet meer snacken (chips en chocolade zijn mijn grote valkuilen).

En wellicht toch meer proberen te bewegen nog ;)

Allemaal veel succes gewenst! Het is al motiverend om te lezen hoe goed het bij sommige al gaat!
anoniem_355594 wijzigde dit bericht op 07-05-2019 13:35
0.29% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven