Epilady tips&trics?
woensdag 21 juni 2017 om 16:09
Ik heb al jaren een Braun epilady, die zowel nat als droog gebruikt kan worden.
Ik heb er alleen maar mijn benen mee gedaan. De rest scheer ik.
Ding lag al 2 jaar in de kast tot ik vanochtend dacht, hey laat ik eens epileren ipv scheren.
Ik doe het onder de douche, warme en natte benen ingezeept met scheerschuim voor de minst pijnlijke ervaring. Na het douchen ingesmeerd met aftersun, bij gebrek aan andere smeersels...
Helaas al de hele dag over heel mijn benen van die rode puntjes! Is daar wat tegen te doen?
Gebruiken jullie de epilady ook voor oksels/bikinilijn/armen? Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik heb er alleen maar mijn benen mee gedaan. De rest scheer ik.
Ding lag al 2 jaar in de kast tot ik vanochtend dacht, hey laat ik eens epileren ipv scheren.
Ik doe het onder de douche, warme en natte benen ingezeept met scheerschuim voor de minst pijnlijke ervaring. Na het douchen ingesmeerd met aftersun, bij gebrek aan andere smeersels...
Helaas al de hele dag over heel mijn benen van die rode puntjes! Is daar wat tegen te doen?
Gebruiken jullie de epilady ook voor oksels/bikinilijn/armen? Wat is jullie ervaring daarmee?
woensdag 21 juni 2017 om 16:40
Ik gebruik mijn epileerapparaat voor alles, maar moet er wel bij zeggen dat ik bij mijn bikinilijn alleen datgene verwijder wat uit een eventuele bikini zou kunnen piepen; de rest blijft. Ik durfde hem lang niet te gebruiken voor oksels en snor, maar de pijn daarvan viel uiteindelijk mee (snor harsen doet evenveel pijn) en onder mijn oksels groeide het haar direct al veel minder snel en stug terug, terwijl dat op mijn armen en benen wel een paar jaar duurde. Hier zijn de scheermesjes dan uiteindelijk helemaal de deur uit. Aan die rode puntjes is helaas niets te doen volgens mij (of misschien koelen, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd). Ik onthaar dus altijd 's avonds.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti

woensdag 21 juni 2017 om 18:39
Die rode puntjes heb ik ook. Dat zijn de plekjes waar een haartje eruit getrokken is. Het trekt vanzelf weg, maar duurt eten. Ik onthaar daarom ´s avonds.
Ik heb trouwens altijd begrepen dat je na epileren niet moet smeren, de poriën moeten zich eerst sluiten.
Van nat epileren met scheerschuim heb ik nog nooit gehoord.
Ik heb trouwens altijd begrepen dat je na epileren niet moet smeren, de poriën moeten zich eerst sluiten.
Van nat epileren met scheerschuim heb ik nog nooit gehoord.
woensdag 21 juni 2017 om 20:43
Rode puntjes zijn inderdaad redelijk normaal, het is natuurlijk niet lief voor je huid, zo haartje voor haartje uittrekken.
Maar wat het nut was van dat scheerschuim snap ik ook niet. Scheerschuim heeft als functie je mesje beter te laten glijden, maar voor epileren lijkt het mij eerder gewoon meer kans op irritatie geven en in de weg zitten.
Maar wat het nut was van dat scheerschuim snap ik ook niet. Scheerschuim heeft als functie je mesje beter te laten glijden, maar voor epileren lijkt het mij eerder gewoon meer kans op irritatie geven en in de weg zitten.
woensdag 21 juni 2017 om 21:55
Nou dat scheerschuim (of douchgel, kan ook) maakt het echt een stuk aangenamer. Je huid is dan al voorbereid en ontspannen, denk dat je poriën er van open gaan ofzo. Het stond ook in de beschrijving van het apparaatje toendertijd.
Ok beter savonds epileren dus
Oksels lijkt me zoooo pijnlijk...
Snor doe ik trouwens met zo'n spiraal veer die je dan moet draaien. Werkt perfect! Even koelen met een watje met wat alcohol achteraf en geen rode plekken of bultjes.
Ok beter savonds epileren dus

Oksels lijkt me zoooo pijnlijk...
Snor doe ik trouwens met zo'n spiraal veer die je dan moet draaien. Werkt perfect! Even koelen met een watje met wat alcohol achteraf en geen rode plekken of bultjes.