ervaring met kniepijn?
vrijdag 1 juli 2011 om 17:56
Ik heb dit al zo lang als ik mij kan herinneren. Ik zou fysio kunnen volgen om zo meer te kunnen doen voordat ik pijn in mijn knieeen krijg, maar dat doe ik niet. Ik weet wat ik wel en niet kan doen om geen of weinig pijn te voelen in mijn knieeen en dat gaat prima. Soms doe ik te veel en heb ik een paar dagen last van mijn knie, maar dan geef ik mijn knieeen veel rust..
@Namma: Dat klinkt goed. Ik ga mij er in verdiepen.
@Namma: Dat klinkt goed. Ik ga mij er in verdiepen.
vrijdag 1 juli 2011 om 19:01
quote:SeptemberGirl schreef op 01 juli 2011 @ 18:12:
Wat is dat als je knie 'kraakt', bijvoorbeeld bij het traplopen?
Heeft dat ook met jouw probleem te maken?
Helpt glucosamine daartegen?Dat heb ik ook! Echt gek, als ik de trap op of af loop, kraakt mijn linkerknie. Heb trouwens ook flexibele gewrichten, kan mijn knie vrij ver de 'verkeerde' kan opbuigen. Maar geen pijn ofzo, dus heb er ook geen last van.
Wat is dat als je knie 'kraakt', bijvoorbeeld bij het traplopen?
Heeft dat ook met jouw probleem te maken?
Helpt glucosamine daartegen?Dat heb ik ook! Echt gek, als ik de trap op of af loop, kraakt mijn linkerknie. Heb trouwens ook flexibele gewrichten, kan mijn knie vrij ver de 'verkeerde' kan opbuigen. Maar geen pijn ofzo, dus heb er ook geen last van.
vrijdag 1 juli 2011 om 19:05
vrijdag 1 juli 2011 om 21:13
quote:SeptemberGirl schreef op 01 juli 2011 @ 19:02:
Ja ik heb wel af en toe pijn...
en dat kraken klinkt ook behoorlijk nasty!
Dus ik vraag me af of glucosamine daartegen zou helpen...Ik ben een aantal weken geleden bij mijn huisarts geweest met deze klacht. Ook voel ik in mijn knie 'iets over/langs elkaar heen schuren'. Heb je dat ook of is het alleen het kraken? Volgens mijn huisarts heb ik een patella femoraal pijnsyndroom. Dit zou te verhelpen zijn door het versterken van de bovenbeenspier.
Ja ik heb wel af en toe pijn...
en dat kraken klinkt ook behoorlijk nasty!
Dus ik vraag me af of glucosamine daartegen zou helpen...Ik ben een aantal weken geleden bij mijn huisarts geweest met deze klacht. Ook voel ik in mijn knie 'iets over/langs elkaar heen schuren'. Heb je dat ook of is het alleen het kraken? Volgens mijn huisarts heb ik een patella femoraal pijnsyndroom. Dit zou te verhelpen zijn door het versterken van de bovenbeenspier.
vrijdag 1 juli 2011 om 21:31
Hm, dus dan zou het kunnen zijn dat ik helemaal geen patella femoraal pijnsyndroom heb...? Moet ook eerlijk toegeven dat ik niet echt goed mijn oefeningen doe dus er zit nog geen verbetering in. Maar als je knieschijf niet goed in het gootje loopt, dan zou die glucosamine ook weinig uithalen denk ik.
vrijdag 1 juli 2011 om 21:57
Zag op het internet dat glucosamine de aanmaak van kraakbeen bevorderd, dus dat zal wel weer goed zijn denk ik! Blijft lastig denk ik! Wacht de volgende date met de fysio wel af. Die gaat het eerst masseren... Als het net zo zeer doet als vandaag, dan heb ik er niet veel zin in! Maar ach alles voor verbetering!
vrijdag 1 juli 2011 om 22:19
Ik kijk het eerst nog even aan. Het is niet zo dat ik er heel erg veel last van heb. Ik moet zeggen dat het gekraak niet echt fijn klinkt en als ik met mijn hand in mijn knie iets over elkaar voel glijden is dat ook best apart. Maar ik heb er tot nu toe gelukkig nog niet echt pijn aan gehad. Weleens dat het wat stijf aanvoelt als ik wat langer gezeten heb bijv. of dat ik er na het sporten wat last van heb.
Glucosamine kun je altijd proberen. Baadt het niet, schaadt het niet volgens mij. Sterkte alvast met je volgende bezoek aan de fysio.
Glucosamine kun je altijd proberen. Baadt het niet, schaadt het niet volgens mij. Sterkte alvast met je volgende bezoek aan de fysio.
vrijdag 1 juli 2011 om 22:58
Dat kraken heb ik ook al zolang ik me kan herinneren maar tot mijn verbazing was het weg na een kijkoperatie (nodig na een val van de keldertrap). Volgens de orthopeet was dat juist niet goed; het krakende geluid komt door het vocht in het kniegewricht (wat weg was na de operatie) en hoort erbij, alleen bij de een wat hoorbaarder dan bij de ander. Na een paar maanden was het geluid ook idd weer terug, hoort bij mij blijkbaar. Succes met je knie!!!
zaterdag 2 juli 2011 om 09:34
quote:NederDropje schreef op 01 juli 2011 @ 21:31:
Hm, dus dan zou het kunnen zijn dat ik helemaal geen patella femoraal pijnsyndroom heb...? Moet ook eerlijk toegeven dat ik niet echt goed mijn oefeningen doe dus er zit nog geen verbetering in. Maar als je knieschijf niet goed in het gootje loopt, dan zou die glucosamine ook weinig uithalen denk ik.Patella femoraal pijnsyndroom is de knieschijf die niet goed in het gootje loopt. Is hetzelfde.
Hm, dus dan zou het kunnen zijn dat ik helemaal geen patella femoraal pijnsyndroom heb...? Moet ook eerlijk toegeven dat ik niet echt goed mijn oefeningen doe dus er zit nog geen verbetering in. Maar als je knieschijf niet goed in het gootje loopt, dan zou die glucosamine ook weinig uithalen denk ik.Patella femoraal pijnsyndroom is de knieschijf die niet goed in het gootje loopt. Is hetzelfde.
zondag 3 juli 2011 om 10:18
Ik kan je glucosamine niet aanraden. ik heb geirriteerd kraakbeen en omdat glucosamine de groei bevorderd groeit het gewoon geïrriteerd verder. Ik heb het een week geslikt. Ook onder het mom van baat het niet schaadt het niet. En na die week ben ik gestopt omdat ik meer pijn dan ooit had. Heb vervolgens nog een maand met meer pijn dan normaal gelopen. Dus ik raak het niet meer aan.
Ik heb al zes jaar last hiervan en er is in mijn geval niets aan te doen.
Ik heb al zes jaar last hiervan en er is in mijn geval niets aan te doen.