Lijf & Lijn alle pijlers

ervaringen en tips obesitas kliniek

31-07-2013 22:23 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik al sinds mijn twaalfde bezig ben met afvallen en al heel veel gejojood heb ga ik volgend jaar waarschijnlijk een behandeling volgen bij een obesitas kliniek. Bestaat uit psychische hulp, beweging, voedingsadviezen en waarschijnlijk een chirurgische ingreep.

Heel ingrijpend vind ik, maar ik kom er zelf niet uit. Ik kan niet op gewicht komen en vooral blijven en het is mij inmiddels duidelijk dat ik een verkeerd eetpatroon heb, verkeerde denkbeelden over eten en eten gebruik als troost, tijdverdrijf en meer van dat.

Graag wil ik ervaringen horen en tips.

Bij welke zorgverzekering zaten jullie en wat werd er wel en niet vergoed? Vind het een beetje moeilijk om de praktische zaken uit te zoeken, staat weinig specifiek over op internet. Heb al gebeld en mijn eigen zorgverzekering vergoed niets, dus wil ook graag overstappen. Met wss flinke aanvullende verzekering.

Wat vonden jullie van de behandeling en is het gewicht er afgebleven?
Ik heb bij de NOK een intake gehad maar ben doorgestuurd naar de psycholoog. Ik herinner me dat bij mijn verzekering alleen het traject met de operatie vergoed werd, zonder operatie werd niet vergoed omdat het resultaat ervan niet geweldig was. Het traject (zonder operatie) duurde 2 jaar en kostte ongeveer E3000.
Ik ben hier ook mee bezig en ik heb al een positief advies voor een operatie.

Ik vind het ook echt doooodeng!!
Leuk dat er weer meer mensen geschreven hebben. Ik ben al iets verder met verzekering en dekking en dergelijke. Ik heb mijn plan nu verder uitgestippeld.

Er zijn wel wat verschillende meningen hier over NOK. Dus het is afwachten hoe het voor mij zal zijn als het doorgaat. Ik weet in ieder geval wel dat ik zeker verder ga nu.
quote:mriek83 schreef op 04 augustus 2013 @ 23:28:

Ik ben hier ook mee bezig en ik heb al een positief advies voor een operatie.

Ik vind het ook echt doooodeng!!En wanneer word je waarschijnlijk geopereerd? Snap dat je het eng vindt, dat heb ik nu al en bij mij nog niet eens concreet!
quote:chirpy schreef op 04 augustus 2013 @ 23:00:

Ik vind het een dappere keuze!

Ik heb nog ergens een soort draaiboek liggen van de Nederlandse Obesitas Kliniek in Den Haag. Dat programma duurt 1,5 jaar.

Ik heb het gejat uit een personeelsdossier van mijn werk omdat ik het er wel handig uit vond zien voor een project waar ik op school mee bezig was. Maar er staat verder niks meer op van een naam o.i.d. dus ik vond het wel kunnen. en nog handige insiders information
Even een update. Ik ben inmiddels gewisseld van zorgverzekeraar. Ik zit nu bij het CZ en heb uitgebreide info van hen gehad.

Ook ben ik naar de huisarts geweest en zij staat helemaal achter mijn beslissing. Ze heeft een verwijsbrief voor mij geschreven en die is nu op de post naar de NOK. Nu afwachten dus...

Ben er wel helemaal klaar voor, sta er voor 100% achter en hoop heel erg dat het door gaat en ik door de screening kom.
Nog maar eens een update, misschien zoekt iemand nog wel eens iemand ook voor ervaringen.

Ik heb inmiddels groen licht voor de behandeling, ik start morgen. Ik krijg over 2 maanden een operatie, wss een gastric bypass.

Dus ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
Heel veel succes Yavanna!

Ik ben vorig jaar geopereerd, en ben bijna klaar met het traject van de NOK. Ben inmiddels 53 kilo lichter.

Hoewel het niet makkelijk was heb ik geen seconde spijt, had het jaren geleden moeten doen.
Goed dat je deze stap genomen hebt!!

Ik heb een jaargelden een gastric bypass gehad en ben er zo ontzettend blij mee! De keus hiervoor kan je alleen zelf maken! Ik heb 5 jaar begeleiding vanuit het ziekenhuis. Als je bmi hoger is dan 40 wordt dit vergoed door je verzekering.

Heel veel succes!!

X
quote:misschicken schreef op 10 maart 2014 @ 05:54:

Heel veel succes Yavanna!

Ik ben vorig jaar geopereerd, en ben bijna klaar met het traject van de NOK. Ben inmiddels 53 kilo lichter.

Hoewel het niet makkelijk was heb ik geen seconde spijt, had het jaren geleden moeten doen.Oh wat fijn! Wat goed van je zeg. Ik hoop volgend jaar ook zoiets te kunnen zeggen. Vandaag de chirurg gezien, het is 'echt' nu. Ben er klaar voor, zou het liefste nu onder mes gaan!
quote:cuppiecake schreef op 10 maart 2014 @ 07:10:

Goed dat je deze stap genomen hebt!!

Ik heb een jaargelden een gastric bypass gehad en ben er zo ontzettend blij mee! De keus hiervoor kan je alleen zelf maken! Ik heb 5 jaar begeleiding vanuit het ziekenhuis. Als je bmi hoger is dan 40 wordt dit vergoed door je verzekering.

Heel veel succes!!

XOok goed van jou zeg, ik heb al goedkeuring, over 2 maanden word ik geopereerd
Wat ontzettend spannend Yavanna. Heel veel succes!
quote:prima_donna schreef op 10 maart 2014 @ 19:11:

Wat ontzettend spannend Yavanna. Heel veel succes!Dank je
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2017 11:58
Reden: spam
% gewijzigd
niet zo zinvol he, spammert, drie jaar na dato...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven