Lijf & Lijn alle pijlers

Frisse/zoete parfum wat lang blijft hangen

28-06-2016 11:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar de lekkere parfum die lang blijft hangen. Ik heb al verschillende geurtjes gehad, zoals Christina Aguilera die je na een paar minuten al niet meer ruikt. Heeft iemand leuke suggesties? Graag niet boven de 50 euro
Zelf wen je altijd snel aan een geur, waardoor je denkt dat anderen 'm ook niet meer ruiken. Daarom zijn er zoveel vrouwen die gehuld gaan in wolken parfum waar voorbijgangers een spontane hoestbui van krijgen, terwijl ze zelf niets vreemds ruiken.

Je kunt beter regelmatig wisselen van geur, dan ruik je het langer en hoef je er minder van te gebruiken.
quote:LeafTreefreak schreef op 28 juni 2016 @ 13:59:

The Body Shop heeft lekkere geurtjes voor een leuke prijs, dierproefvrij en keuze uit 'eu de toilette', 'eu de parfum' of 'parfumolie' per geurlijn. Parfumolie blijft lang zitten. White Musk Smokey Rose is zoetig, fris weet ik zozeer niet, het is wel een musk.

Ja, de parfumolieën van de bodyshop zijn aanraders! Sowieso blijft de geur van olie veel langer hangen en je doet er echt heel lang mee, omdat je maar een klein beetje nodig hebt. En dat voor een schamele 22 euro.

De geuren zijn daar inderdaad door de muskus wel meer kruidig-zoet dan friszoet, maar misschien vind je dat wel heel lekker als je eens langs gaat.

(Off topic, maar vroeger had de Bodyshop veel meer parfumolieën: waar zijn die gebleven? Ik heb thuis nog een aantal olieflesjes staan uit de lijn van Indian Jasmine en Japanese Cherry Blossom, maar die verkopen ze nergens meer )
quote:Rungirl1996 schreef op 29 juni 2016 @ 11:53:

Ik kan bij Kruidvat alleen maar de eau de tiolette vinden van jil Sander sun, bestaat er wel een parfum van?

Je zou ook naar een parfumerie kunnen gaan.

Zelf vind ik Reveal van Hale Berry zoet en blijft bij mij lang hangen. Net als roberto cavalli.

Tip is om in de sale te kijken (parfums zijn vaak rond Moederdag, Valentijn en december in de sale), of om kortingsbonnen te gebruiken. Douglas heeft vaak van die bonnen, worden met de reclamefolders bezorgd. En veelvuldig naar de parfumerie gaan.

The body shop heeft idd ook zeer krachtige parfumolien (= zeer geconcentreerd, dus blijft lang hangen). Zelf vind ik een aantal geurtjes uit de voyages-lijn erg lekker: de Indian night jasmine en de rozengeur.
quote:the-dowager schreef op 29 juni 2016 @ 12:40:

[...]

Ja, de parfumolieën van de bodyshop zijn aanraders! Sowieso blijft de geur van olie veel langer hangen en je doet er echt heel lang mee, omdat je maar een klein beetje nodig hebt. En dat voor een schamele 22 euro.

De geuren zijn daar inderdaad door de muskus wel meer kruidig-zoet dan friszoet, maar misschien vind je dat wel heel lekker als je eens langs gaat.

(Off topic, maar vroeger had de Bodyshop veel meer parfumolieën: waar zijn die gebleven? Ik heb thuis nog een aantal olieflesjes staan uit de lijn van Indian Jasmine en Japanese Cherry Blossom, maar die verkopen ze nergens meer )Online misschien? Die lijn heet nu anders, voyages. Misschien kun je het zo vinden?
quote:Rungirl1996 schreef op 29 juni 2016 @ 11:53:

Ik kan bij Kruidvat alleen maar de eau de tiolette vinden van jil Sander sun, bestaat er wel een parfum van?Di is er niet. Sun is speciaal gemaakt om ook te kunnen dragen als je in de zon zit. Het geeft geen vlekken op de huid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
"Jil Sander Sun for Women is het ultieme zomerparfum! Jil Sander brengt in 1989 het zomerse parfum Jil Sander Sun op de markt. Dit parfum omschrijft een onvergetelijke zomer Jil Sander heeft met dit parfum een echte klassieker en populair parfum gecreëerd. Sun is al sinds 1989 een groot succes en niet meer weg te denken uit de top 10 van populaire en best verkochte parfums. De samenstelling van dit succesvolle Jil Sander parfum bestaat onder andere uit rozenhout, ylang-ylang, jasmijn en oranjebloesem. Een groot voordeel van Sun is dat het speciaal is ontwikkeld voor de zon: Jil Sander Sun is één van de weinige parfums die je tijdens het zonnen kunt dragen zonder schade aan je huid aan te richten. Daarnaast blijft de geur van dit parfum lang hangen en het is ook een zeer geschikt parfum om in de winter te dragen. Met Sun draag je de zomer met je mee! De flacon van Jil Sander Sun is onderscheidend, herkenbaar en heeft een speelse vorm met zomerse lichte kleuren. Top: Afrikaanse Oranjebloem, Fruitige Noten, Bergamot, Amalfi citroen, Cassis en Palissander- en rozenhout. Midden: Anjer, Ylang-Ylang , Heliotroop (Vanillebloem), Orris wortel (Iris Germanica), Roos, Lelietje-van-dalen. Basis: Muskus, Sandelhout, Patchouli, Amber, Benzoëhars (Styrax Benzoin), Benzoine, Tonkaboon, Vanille."
als ik iets een smerige geur vindt, is het wel Sun van Jil Sander
Mijn absolute favoriet, al Jaaaaaren

Chanel Coco Mademoiselle
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 29 juni 2016 @ 18:48:

als ik iets een smerige geur vindt, is het wel Sun van Jil SanderInderdaad !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Daisy, van Marc Jacobs. Ik vind Eau So Fresh heerlijk!

als ik iets een smerige geur vindt, is het wel Sun van Jil SanderDat hangt ook af van de persoon die het op heeft.
quote:Kate2000 schreef op 29 juni 2016 @ 19:06:

Daisy, van Marc Jacobs. Ik vind Eau So Fresh heerlijk!

Vind ik met dit weer ook erg lekker maar blijft bij mij helaas niet lang hangen.

Flowerbomb blijft lang hangen maar na al die jaren vind ik hem nu te zoet. Bij anderen vind ik hem nog steeds lekker zolang iemand er maar niet teveel van op doet.
quote:Tickel schreef op 29 juni 2016 @ 20:07:

[...]

Dat hangt ook af van de persoon die het op heeft.Nou, er zijn aardig wat personen die deze geur dragen. Ik herken het gelijk wanneer die vieze walm voorbij komt. Echt, bij niemand ruikt deze lekker!
Apart dat je christina aquilera zo snel niet meer ruikt, ik gebruik hem dagelijks naar mijn werk en spuit dan maar 1 keer, en ik ruik het toch echt nog heel duidelijk op mijn pols tegen het eind van de middag.

ms kun je ook eens kijken bij de kv, daar hebben ze een dupe van la vie es belle voor een paar euro, the master perfumer no 39 absolute iris.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 30 juni 2016 @ 10:33:

[...]

Nou, er zijn aardig wat personen die deze geur dragen. Ik herken het gelijk wanneer die vieze walm voorbij komt. Echt, bij niemand ruikt deze lekker!Vind jij. Ik vind het vaak wél lekker ruiken. Wie heeft er nu gelijk?

als ik iets een smerige geur vindt, is het wel Sun van Jil SanderIk vind het inderdaad ook niet echt lekker ruiken. De mannenversie daarentegen...... Heerlijk!
Heb zelf aqua di gioia.

Ben op zoek naar soortgelijk geurtje maar dan iets opvallender meer zoeter en wat ook lang blijft.

Iemand suggesties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven