Lijf & Lijn alle pijlers

GBP en omgeving

01-08-2017 10:29 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Al jaren strijd ik tegen de kilo's en dit zonder voldoende resultaat. Mijn huisarts heeft me vorig jaar doorgestuurd naar de obesitaskliniek zodat ik daar behandeld zou kunnen worden en geholpen kon worden met het kwijtraken van mijn overtollige gewicht (1.50m en 95 kilo).

Na een aantal intakes (psycholoog, diëtist, hartfilmpje, bloedprikken etc. Etc.) werd me uiteindelijk een gbp geadviseerd. Ik zit nu in het traject en wacht in principe alleen nog op de operatiedatum, vermoedelijk rond november. Ik heb 3 maanden begeleid gesport en dit stopt nu (is een verplichte periode) dus ga ik zelf in de sportschool verder. Ik ben nu 15 kilo lichter en mensen om me heen beginnen dit ook te zien inmiddels.

Ik ben erg blij met dit traject en voel me goed bij deze keuze, ik wil graag een gezond gewicht bereiken en dit is met talloze dieetpogingen gewoon niet gelukt.

Ik werk nog niet zo lang op de afdeling waar ik nu werk en een collega van een andere afdeling heeft een paar jaar geleden een gbp gehad. Mensen op mijn afdeling oordelen over haar en vinden het een gemakkelijke weg etc. Ik heb daarom geen behoefte om met iedereen te delen dat ik straks geopereerd ga worden.

Zelf heb ik nu het idee om het alleen tussen mijn manager en mij te houden en het verder voor me te houden. Natuurlijk besef ik me dat mensen wel gaan zien dat ik behoorlijk af ga vallen, maar dat gebeurt nu in principe ook dus zou het vrij logisch zijn in mijn ogen.

Hoe hebben jullie dit gedaan, met wie hebben jullie het wel/niet gedeeld? Het is niet zo dat ik me schaam voor deze keuze, maar ik heb geen zin mensen die me veroordelen omdat ik deze keuze maak en daardoor 10 moet uitleggen dat het helemaal geen gemakkelijke weg is.
pearle schreef:
02-08-2017 12:22
Ik vind het hartstikke knap van je
Maar terugvallen is altijd mogelijk. Ik ben ook lang geleden op eigen kracht veel afgevallen, ik wist ook zeker dat ik mijn nieuwe levensstijl zou behouden en nooit meer aan zou komen, anders was alles voor niks.
na een paar jaar ging het toch mis. Niet opeens, maar geleidelijk
Juist routine is gevaarlijk

Ik geloof niet dat zoiets echt vol te houden is

je hebt het er nu al over dat je het sporten kunt minderen, dus de echte omslag is er nog niet, omdat je daar nu al over denkt
Ik snap je reactie mbt het sporten niet. 6 dagen sessies van 1,5 uur per keer is wat ik nu doe. Dat zal ik zeker minderen als ik " op gewicht" ben. Dat is toch logisch?

Mijn eetpatroon is veranderd en dat zal levenslang zijn. En daar heb ik geen problemen mee. Ik eet nu ook gewoon regelmatig een stukje chocolade. En tja, dan neem je met oud en nieuw dan wel die champagne met oliebol. Dan sport ik weer een weekje wat meer.
Het belangrijkste is dat in geval van gbp er ook wordt gerealiseerd dat het eet-/levenspatroon om moet. Als je ipv gezonde voeding toch kiest voor oliebollen en niet sport, bij wijze van spreken, dan ben je misschien wel slank maar ben je dan gezond? En die gezondheid is juist wat het doel is, lijkt mij.
Wow gravinnetje, wat goed!! Ga zo door!

Overigens apenootje.. Ik snap dat je geen zin hebt in het gelul van bijv collegae. Ik heb soms nog steeds wel dat ik dump op bepaalde voedingsmiddelen.. Dan ben ik een half uur doodziek en daarna gaat t wel weer redelijk. Mss is dat wel handig om met je collegae te delen.
En verder.. Zet m op! Ik vond de operatie etc alles meevallen. Succes!
Gravinnetje schreef:
02-08-2017 12:57
Het belangrijkste is dat in geval van gbp er ook wordt gerealiseerd dat het eet-/levenspatroon om moet. Als je ipv gezonde voeding toch kiest voor oliebollen en niet sport, bij wijze van spreken, dan ben je misschien wel slank maar ben je dan gezond? En die gezondheid is juist wat het doel is, lijkt mij.
Ik vind het super dat je zo veel bent afgevallen en ik hoop voor jou dat jij bij die 5% (ofzo) hoort bij wie dat blijvend is.
Maar eigenlijk weet je dat pas over een jaar of 5, op z'n vroegst.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
obelix84 schreef:
02-08-2017 13:06
Wow gravinnetje, wat goed!! Ga zo door!

Overigens apenootje.. Ik snap dat je geen zin hebt in het gelul van bijv collegae. Ik heb soms nog steeds wel dat ik dump op bepaalde voedingsmiddelen.. Dan ben ik een half uur doodziek en daarna gaat t wel weer redelijk. Mss is dat wel handig om met je collegae te delen.
En verder.. Zet m op! Ik vond de operatie etc alles meevallen. Succes!
Thnx, mijn directe collega waarmee ik een kamer deel die weet ervan dus haar houd ik wel op de hoogte maar ik weet dat zij verder haar mond dicht houdt. Ik deel het idd alleen met mijn manager, mijn collega's zullen vanzelf zien dat ik aan het afvallen ben ik wacht hun reacties gewoon af :).
Apennootje schreef:
02-08-2017 14:13
Thnx, mijn directe collega waarmee ik een kamer deel die weet ervan dus haar houd ik wel op de hoogte maar ik weet dat zij verder haar mond dicht houdt. Ik deel het idd alleen met mijn manager, mijn collega's zullen vanzelf zien dat ik aan het afvallen ben ik wacht hun reacties gewoon af :).
Maar dit is toch prima! Het delen met je meest naaste collega is meer dan genoeg. De rest merkt het vanzelf wel. Ik heb het verkeerd begrepen, ik dacht dat je juist tegen je meest naaste collega's het niet wilde vertellen of afgezien van je manager verder niemand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven