Lijf & Lijn alle pijlers

Geen shampoo meer!

02-04-2020 16:20 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, hier was een tijd lang een topic van maar na flink onderzoek gedaan te hebben (lees 10 seconden googlen) dacht ik, ik open een nieuwe!

Want, nu we toch allemaal thuis zitten, is dit een uitgelezen kans om je haar niet meer te wassen.

De rede hierachter: blijkbaar is het zo dat mensen dus zonder shampoo kunnen en dat je haar er dan beter uit ziet als je het een hele tijd niet gewassen hebt, dan gaat het haar zichzelf schoon houden.

Wie doet er nog meer mee? Ik zit nu op dag 10 en het is vetter dan een frituurzaak, maar het schijnt beter te worden!

Tips en ervaringen uitwisselen lijkt me leuk.

Hoe werkt 'No poo?' Nou, gewoon je haar niet wassen.

Voor de beeldvorming: ik heb Indische roots met erg veel krullen
karl_marx wijzigde dit bericht op 02-04-2020 16:36
4.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
03-04-2020 20:20
Wát een onzin. Mijn haar stinkt niet. Is niet vet.

En ja, vroeger was ik ook zo hoor, haren om de dag wassen met shampoo. Maar het zit écht tussen je oren.
Met dit virus is hygienne een belangrijke factor. Er wordt met druk verzocht om vaak handen te wassen. Als er dan ineens een aantal vieze mensen zijn die hun haren niet meer wassen vind ik dat onbegrijpelijk . Ik word daar zelfs boos om maar blijf vooral thuis in je vieze stinkzooi.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haren worden elke dag uitgespoeld hoor. Maar zónder shampoo.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
03-04-2020 20:26
Met dit virus is hygienne een belangrijke factor. Er wordt met druk verzocht om vaak handen te wassen. Als er dan ineens een aantal vieze mensen zijn die hun haren niet meer wassen vind ik dat onbegrijpelijk . Ik word daar zelfs boos om maar blijf vooral thuis in je vieze stinkzooi.

Ja joh, laten we met z'n allen in de desinfectie gaan, van top tot teen. Heel zinvol.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
03-04-2020 20:26
Met dit virus is hygienne een belangrijke factor. Er wordt met druk verzocht om vaak handen te wassen. Als er dan ineens een aantal vieze mensen zijn die hun haren niet meer wassen vind ik dat onbegrijpelijk . Ik word daar zelfs boos om maar blijf vooral thuis in je vieze stinkzooi.
:facepalm:

Sorry hoor, maar echt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
03-04-2020 20:20
Wát een onzin. Mijn haar stinkt niet. Is niet vet.

En ja, vroeger was ik ook zo hoor, haren om de dag wassen met shampoo. Maar het zit écht tussen je oren.
Ik geloof best dat jouw haar niet stinkt en niet vet is. Het ene haar is het andere niet zeg maar, echter, als ik mijn haar een paar dagen niet was, dan stinkt het. Ik ben er namelijk weleens op aangesproken door mijn vriend na een paar dagen griep en op bed (wel gedoucht maar geen energie om haren te wassen). Het zal allemaal best, maar het zit bij mij echt niet tussen mijn oren en ik geloof er bij mezelf niet in dat je daar 'doorheen moet' en dat het dan vanzelf beter wordt.

Los van dat alles vindt ik dat zaken als haren, lichamen, huizen en ramen nu eenmaal schoongemaakt moeten worden met de daarvoor bedoelde reinigingsmiddelen. Ik neem aan (althans dat hoop ik) dat mensen hun vaat ook gewoon doen met afwasmiddel. Uitspoelen volstaat mijns inziens niet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
04-04-2020 10:19
Ik geloof best dat jouw haar niet stinkt en niet vet is. Het ene haar is het andere niet zeg maar, echter, als ik mijn haar een paar dagen niet was, dan stinkt het. Ik ben er namelijk weleens op aangesproken door mijn vriend na een paar dagen griep en op bed (wel gedoucht maar geen energie om haren te wassen). Het zal allemaal best, maar het zit bij mij echt niet tussen mijn oren en ik geloof er bij mezelf niet in dat je daar 'doorheen moet' en dat het dan vanzelf beter wordt.

Los van dat alles vindt ik dat zaken als haren, lichamen, huizen en ramen nu eenmaal schoongemaakt moeten worden met de daarvoor bedoelde reinigingsmiddelen. Ik neem aan (althans dat hoop ik) dat mensen hun vaat ook gewoon doen met afwasmiddel. Uitspoelen volstaat mijns inziens niet.

Zoals ik al eerder ergens heb geschreven, het is geen kwestie van er doorheen moeten maar een kwestie van langzamerhand je wasschema aanpassen. En natuurlijk stink je als je ziek bent, da's geen vergelijking.

Als iemand mij vorig jaar rond deze tijd had gezegd dat ik nog maar 1 x per week shampoo zou gebruiken dan had ik diegene ook écht voor gek verklaard hoor.
Als je hooikoorts hebt zou ik wel elka avond je haar afspoelen, alles blijft plakken op vet haar en zo komt je kussen ook onder te zitten, daarnaast is een vet hoofdkussen slecht voor je huid.
.
anoniem_395854 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 23:01
99.55% gewijzigd
Niq schreef:
02-04-2020 16:22
Hoef ik het dan ook niet met water te wassen?
Volgende topic
Alle reacties Link kopieren
Ik zou best willen dat dit iets voor mij zou kunnen zijn, maar ik ken mijn haar, dat wordt niets. Ik was mijn haar nu ongeveer om de vijf dagen, dat bevalt me wel. Ik heb geen vet haar van nature. Wel slap en dun. Het heeft veel hulp nodig qua styling om er iets toonbaars van te maken. Dan houdt het al op, want ik heb echt geen zin om het elke dag uit te spoelen om vervolgens met de föhn en krultang aan de slag te moeten. Bovendien gebruik ik (weliswaar minder dan vroeger) ook styling producten. Die spoel je er niet met water uit.
Deze manier is denk ik vooral geschikt voor mensen met krullen, die hun haar natuurlijk laten drogen en geen producten gebruiken om te stylen.
vrijenblij20220 schreef:
03-04-2020 20:26
Met dit virus is hygienne een belangrijke factor. Er wordt met druk verzocht om vaak handen te wassen. Als er dan ineens een aantal vieze mensen zijn die hun haren niet meer wassen vind ik dat onbegrijpelijk . Ik word daar zelfs boos om maar blijf vooral thuis in je vieze stinkzooi.
Enig idee waarom?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
04-04-2020 10:46
Zoals ik al eerder ergens heb geschreven, het is geen kwestie van er doorheen moeten maar een kwestie van langzamerhand je wasschema aanpassen. En natuurlijk stink je als je ziek bent, da's geen vergelijking.

Als iemand mij vorig jaar rond deze tijd had gezegd dat ik nog maar 1 x per week shampoo zou gebruiken dan had ik diegene ook écht voor gek verklaard hoor.
ik stonk niet.....maar mijn haar :proud:
Maar anyway. Jij wast je haar dus gewoon nog wel met shampoo, 1 keer per week. Daar doelde ik niet op. Ik doelde in beide postings op het helemaal niet meer wassen van het haar met shampoo.
Mijn moeder en oma waste hun haar ook 1 keer per week met shampoo (in die tijd gingen een hoop vrouwen elke week op zaterdagochtend naar de kapper, werd het daar gewassen, gewatergolfd en gefohnd met een enorme toef haarlak |-) geen vuiltje aan de lucht. Dan is dat gewoon je wasschema zeg maar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geen shampoo meer lijkt me niks, af en toe moet je toch de kalk uit je haar wassen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag minder shampoo gebruiken. Ben al sinds enkele maanden van elke dag wassen naar om de dag of soms om de 2 dagen gegaan.
Toch vraag ik me af hoe jullie dit dan doen als jullie gesport/gezweet hebben?
Dan is je haar toch wat nat in de nek en op het voorhoofd, dan gaat het toch echt stinken als je het niet wast denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Selin26 schreef:
04-04-2020 21:42
Ik wil ook graag minder shampoo gebruiken. Ben al sinds enkele maanden van elke dag wassen naar om de dag of soms om de 2 dagen gegaan.
Toch vraag ik me af hoe jullie dit dan doen als jullie gesport/gezweet hebben?
Dan is je haar toch wat nat in de nek en op het voorhoofd, dan gaat het toch echt stinken als je het niet wast denk ik...
Een cowash helpt óók!
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou precies een cowash?
Alle reacties Link kopieren
Ik sport drie dagen in de week. Dan was ik mijn haar gewoon met water. En dan 1 keer in de week met die natuurlijke shampoo.

Ik heb lang redelijk stijl haar wat met gewone shampoo altijd recht naar beneden hing. Nu ik op een ander wasschema zit met natuurlijke producten heeft het veel meer volume en een lichte slag.

Iemand enig idee waarom ik haarzeep er op de een of andere manier niet goed gewassen krijg? Altijd een plek op m'n achterhoofd waar het vettig blijft (van de zeep).
Heb in het verleden ook al geprobeerd na te spoelen met verdunde appelciderazijn, maar dat maakte geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
05-04-2020 10:02
Wat is nou precies een cowash?
je hoofdhuid wassen met conditioner
Alle reacties Link kopieren
Thanks
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kort haar en, zonder styling producten, een ragebol. Zonder shampoo krijg ik die vettige producten niet uit mijn haar. Als ik niet elke dag was, jeukt mijn hoofdhuid als een gek en het schilfert dan ook. Als ik dan krab, sneeuwt het op mijn schouders. Ik zou wel minder willen wassen want die jeuk is gekmakend. Toen ik overstapte op een andere biologische shampoo ging het een tijdlang beter maar ik ben nu weer terug bij af. Als ik het 2 dagen niet heb gewassen ruik ik mijn haar al. Dus ik was nog maar even elke dag door en lees dit topic met veel interesse.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden mn haar niet gewassen met shampoo. Wel uitgespoeld met water. En waar het normaal, als ik het niet waste, ontzettend vet werd, is mijn haar vandaag echt prima. Dus ik denk dat de shampoobar van Lush wel echt beter voor mn haar zorgt dan al die chemische flessentroep. Kijken of het lukt om voorlopig naar om de dag wassen te gaan. :)
In Lush zit evengoed nog troep en heftige ontvetters als sls.

Als je je haar wilt stijlen maar geen heftige shampoo of alleen wilt co washen kun je google naar cg proof gels. Wella heeft er 1 en bij de kruidvat heb je er ook een paar waar het zelfs op de deksel staat cq proof.
Deze stijlings hebben geen siliconen dus ook geen agressieve reiniging nodig.

Als je minder vaak wilt wassen kun je over gaan op wat mildere shampoo om je haar te laten wennen. Begin daarmee je eigen routine te doen en dat bouw je af. Je probeert gewoon eens een dag langer niet te wassen als je een thuisdagje hebt. Bij H&B heb je er veel. Kruidvat ook wel wat. Wederom google op cg en je krijgt lijsten met van alles. Is niet alleen voor krullen.
Alle reacties Link kopieren
Selin26 schreef:
04-04-2020 21:42
Ik wil ook graag minder shampoo gebruiken. Ben al sinds enkele maanden van elke dag wassen naar om de dag of soms om de 2 dagen gegaan.
Toch vraag ik me af hoe jullie dit dan doen als jullie gesport/gezweet hebben?
Dan is je haar toch wat nat in de nek en op het voorhoofd, dan gaat het toch echt stinken als je het niet wast denk ik...
Als je het meteen spoelt dan niet hoor. Gewoon onder de douche met water. Geen shampoo is niet hetzelfde als geen water natuurlijk.

Mijn man gebruikt alleen scheerzeep om te scheren en verder helemaal niks. Ook geen deo ofzo. Wel liters water.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
05-04-2020 10:06
Ik sport drie dagen in de week. Dan was ik mijn haar gewoon met water. En dan 1 keer in de week met die natuurlijke shampoo.

Ik heb lang redelijk stijl haar wat met gewone shampoo altijd recht naar beneden hing. Nu ik op een ander wasschema zit met natuurlijke producten heeft het veel meer volume en een lichte slag.

Iemand enig idee waarom ik haarzeep er op de een of andere manier niet goed gewassen krijg? Altijd een plek op m'n achterhoofd waar het vettig blijft (van de zeep).
Heb in het verleden ook al geprobeerd na te spoelen met verdunde appelciderazijn, maar dat maakte geen verschil.
Dat had ik ook. Ik raad je aan om een massageborstel voor onder de douche te kopen. Daarmee duw je je haar wat beter uit elkaar tijdens het wassen waardoor je niet van die vette plukken krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven