Lijf & Lijn alle pijlers

Geen shampoo meer!

02-04-2020 16:20 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, hier was een tijd lang een topic van maar na flink onderzoek gedaan te hebben (lees 10 seconden googlen) dacht ik, ik open een nieuwe!

Want, nu we toch allemaal thuis zitten, is dit een uitgelezen kans om je haar niet meer te wassen.

De rede hierachter: blijkbaar is het zo dat mensen dus zonder shampoo kunnen en dat je haar er dan beter uit ziet als je het een hele tijd niet gewassen hebt, dan gaat het haar zichzelf schoon houden.

Wie doet er nog meer mee? Ik zit nu op dag 10 en het is vetter dan een frituurzaak, maar het schijnt beter te worden!

Tips en ervaringen uitwisselen lijkt me leuk.

Hoe werkt 'No poo?' Nou, gewoon je haar niet wassen.

Voor de beeldvorming: ik heb Indische roots met erg veel krullen
karl_marx wijzigde dit bericht op 02-04-2020 16:36
4.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-04-2020 16:39
Dan is het niks voor mij. Morgen maar weer eens wassen.
Heb je de rest van het artikel gelezen? Er zijn dus verschillende methodes/middelen die variëren in heftigheid.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
02-04-2020 16:35
Ik ben een hele tijd geleden wel overgestapt naar een natuurlijke shampoo.

Waar ik super tevreden over ben is de shampoo van Zerah (Heavenly haircare). Werkt net als normale shampoo, maar dan op natuurlijke basis. Meestal was ik mijn haar daar 1 keer per week mee. De rest van de week alleen met water.
En mijn haar lijkt niet vet. Voelt niet vet. En ziet er uitstekend uit (vind ik).

Ik ga hier eens naar kijken. Zou ook wel zonder shampoo willen, maar met sluik haar is dat lastiger dan met krullen denk ik. Zit echt niet te wachten op dunne vette slierten :(
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
02-04-2020 16:41
Op een gegeven moment druipt het er gewoon uit. Is wel handig: hoef je geen olie of boter meer te gebruiken.
geld besparen op shampoo en bak en braad
Mevrouw75 schreef:
02-04-2020 16:39
Oh.

Droogshampoo lijkt me juist gore rotzooi, maar dat is gebaseerd op de onderbuik.

Mijn man gebruikt nooit shampoo, maar wel water, net zoals dochter vaak trouwens. Water is wel cruciaal denk ik.
Ik vind het ook niks. Als je het niet goed doet heb je ineens een hele bos met haren en kan je het weer met vettige zooi sluiker gaan maken en om het weer wat glans te geven.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
02-04-2020 16:42
Ik ga hier eens naar kijken. Zou ook wel zonder shampoo willen, maar met sluik haar is dat lastiger dan met krullen denk ik. Zit echt niet te wachten op dunne vette slierten :(
dat kan ik me voorstellen! Zelf heb ik een flinke bos krullen en waste ik, voor de quarantaine, 1 keer in de week. Nu ga ik kijken of ik het helemaal niet meer kan wassen. Verder zijn mijn haren nog elke dag ingevlochten
Bukko schreef:
02-04-2020 16:41
Heb je de rest van het artikel gelezen? Er zijn dus verschillende methodes/middelen die variëren in heftigheid.
Nee ik had gelijk naar onderen gescrolled, zo snel kan ik niet lezen ;)
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
02-04-2020 16:43
geld besparen op shampoo en bak en braad
Twee vliegen in een klap! :worship:
Karl_Marx schreef:
02-04-2020 16:44
dat kan ik me voorstellen! Zelf heb ik een flinke bos krullen en waste ik, voor de quarantaine, 1 keer in de week. Nu ga ik kijken of ik het helemaal niet meer kan wassen. Verder zijn mijn haren nog elke dag ingevlochten
Misschien kan je in een sprayfles een klein beetje shampoo met veel water mengen en dan op je ingevlochten haren sprayen?
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-04-2020 16:47
Misschien kan je in een sprayfles een klein beetje shampoo met veel water mengen en dan op je ingevlochten haren sprayen?
dat kan! maar ik ga toch even kijken hoelang ik zonder shampoo kanhihi
Gelijk heb je! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik spoel mijn haar bijna dagelijks met water, en was het ongeveer 1x per 1 a 2 weken met een heel klein beetje shampoo. Verder gebruik ik geen haar producten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Bukko schreef:
02-04-2020 16:40
En alleen het gebruik van een conditioner/haarmasker geeft geen vet resultaat? interessant!
Ik heb geen vet haar. Ik heb van nature droog haar. Ik gebruik conditioner als 'shampoo'.
Als ik mijn haren gewassen heb met conditioner, doe ik er een masker in en dat spoel ik uit met koud water.
Ik gebruik ook nog Olaplex.

Ik geloof dat mijn haar er baat bij heeft om geen shampoo meer te gebruiken, hoewel het er ook aan kan liggen dat ik geen producten meer met alcohol, sulfaten, parabenen etc. gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar sinds een ongeveer een jaar met een shampoobar van Lush. Sindsdien blijft mijn haar veel langer schoon en hoef ik ook geen cremespoeling te gebruiken.

Die shampoobar gaat ondanks mijn lange haar ook nog eeuwen mee. Ik was het nu om de 5 dagen ongeveer. Het is dan niet vies maar dan vind ik het gewoon lekker om weer eens een keer te wassen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-04-2020 16:22
Hoef ik het dan ook niet met water te wassen?

Nee, in dat geval gebruik je shampoo voor droog haar...
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mijn haar ook wat te laten wennen aan minder wassen. Eerder waste ik mijn haar iedere dag en dat was ik zo beu (vooral t fohnen!). Nu was ik het om de dag of om de 2 dagen. Dat gaat eigenlijk boven verwachting goed!
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
02-04-2020 16:38
Ik vind het helemaal niks.
Sowieso is het wel aan te raden om shampoo af te bouwen, als je cold turkey stopt zal je haar echt niet ineens veranderen, dat heeft tijd nodig.
Met alleen water wassen werkt bij mij totaal niet, had het een tijdje getest, en toen mn haar echt vet werd alleen gewassen met water. Mn haar voelde daarna zo ranzig. Doe mij maar gewoon lekker een fles shampoo

Zelfde. Maanden mee bezig geweest. Niet te doen. Ook alternatieven geprobeerd (roggebloem of zoiets, Marokkaanse klei, appelazijn met backingsoda, shampoobar) maar was echt niet te doen. Mijn haar begon na maanden met alleen water uitspoelen zo te meuren echt, als ik bukte en weer omhoog ging rook ik mijn eigen walm.
Uiteindelijk blijven hangen op 1 á 2 pw met natuurlijke shampoo. Succes voor degene die het gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
02-04-2020 17:59
Zelfde. Maanden mee bezig geweest. Niet te doen. Ook alternatieven geprobeerd (roggebloem of zoiets, Marokkaanse klei, appelazijn met backingsoda, shampoobar) maar was echt niet te doen. Mijn haar begon na maanden met alleen water uitspoelen zo te meuren echt, als ik bukte en weer omhoog ging rook ik mijn eigen walm.
Uiteindelijk blijven hangen op 1 á 2 pw met natuurlijke shampoo. Succes voor degene die het gaan proberen.
Ah bah, dat klinkt echt ranzig. Dat is het ook echt niet waard dan!
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
02-04-2020 17:49
Ik was mijn haar sinds een ongeveer een jaar met een shampoobar van Lush. Sindsdien blijft mijn haar veel langer schoon en hoef ik ook geen cremespoeling te gebruiken.

Die shampoobar gaat ondanks mijn lange haar ook nog eeuwen mee. Ik was het nu om de 5 dagen ongeveer. Het is dan niet vies maar dan vind ik het gewoon lekker om weer eens een keer te wassen.
Wordt je haar hier droog van? Ik heb een shampoo van Lush die mijn haar droog maakt en shampoobars van shampoobars.nl. Ik had van beide hoge verwachtingen, maar mijn haar wordt er nog droger van dan het al was.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
02-04-2020 16:34
ik las dat je van droogshampoo kaal kan worden dus ik durfde dat niet meer te gebruiken
Oh? Hoe werkt dat dan? Ik schrik ervan, gebruik dat ook geregeld...evenals van dat haarpoeder om mijn haar volume te geven. Werkt als een trein. Maarja, als ik er kaal van word dan laat maar....
Alle reacties Link kopieren
afstandsbediening1989 schreef:
02-04-2020 17:09
Ik heb geen vet haar. Ik heb van nature droog haar. Ik gebruik conditioner als 'shampoo'.
Als ik mijn haren gewassen heb met conditioner, doe ik er een masker in en dat spoel ik uit met koud water.
Ik gebruik ook nog Olaplex.

Ik geloof dat mijn haar er baat bij heeft om geen shampoo meer te gebruiken, hoewel het er ook aan kan liggen dat ik geen producten meer met alcohol, sulfaten, parabenen etc. gebruik.
Wat voor haarsoort heb je verder? Krullen, stijl, dik, sluik?
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat deze methode alleen echt goed werkt voor krulhaar. Steil haar wordt er vet en slierterig van. Dat is echt ander haar en daar zie je vet ook veel sneller op. Ik was twee keer er week met natuurlijke kastanjeshampoo en dat is perfect. Wel conditioner erna omdat ik lang haar heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dit ook, maar ik kreeg bij alleen cowashing helaas nog steeds een vette kop met slierten haar. :|

Ben het toen toch maar weer twee keer per week met SLS- en parabenenvrije shampoo gaan wassen.

Denk inderdaad ook dat het voor steil en (licht tot medium?) golvend haar niet zo lekker werkt als voor krullen.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
02-04-2020 16:34
stoor ik jou met mijn haar?
Zolang je thuis binnen blijft gelukkig niet.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
02-04-2020 17:59
Zelfde. Maanden mee bezig geweest. Niet te doen. Ook alternatieven geprobeerd (roggebloem of zoiets, Marokkaanse klei, appelazijn met backingsoda, shampoobar) maar was echt niet te doen. Mijn haar begon na maanden met alleen water uitspoelen zo te meuren echt, als ik bukte en weer omhoog ging rook ik mijn eigen walm.
Uiteindelijk blijven hangen op 1 á 2 pw met natuurlijke shampoo. Succes voor degene die het gaan proberen.
Hoe reageerden de mensen in je nabije omgeving dan op je als je zo meurde? Of is je nooit iets opgevallen?
Alle reacties Link kopieren
wittereiger schreef:
02-04-2020 16:33
Geen idee meer welk onderzoek ik tijden geleden las, maar de conclusie was dat niet wassen niet leidt tot haar dat niet meer vet wordt. Vroeger had iedereen vettig haar, ook de nette rijke mensen. Misschien dat met warm water wassen wel enigszins werkt. Misschien dat elk type haar ook nog andere reageert?
Uit mijn eigen 'onderzoek' blijkt het dat mijn erg vette haar (dagelijks wassen of niet de deur uit gaan) nu altijd in dezelfde conditie is. Ik gebruik al een jaar of 7 geen producten meer. Dus ook geen conditioner e.d.
En ja ik 'was' mijn haar met lauw water en spoel het na het masseren van de hoofdhuid goed uit. De eerste paar weken voelde het veel stugger en begon mijn hoofdhuid te 'vervellen' (geen roos). Na een maand of 2 ben ik van dagelijks spoelen gaan afbouwen. Nu spoel ik het ongeveer 2 keer per week. En ja mijn haar is in betere conditie en veel voller.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven