Lijf & Lijn alle pijlers

Geen shampoo meer!

02-04-2020 16:20 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, hier was een tijd lang een topic van maar na flink onderzoek gedaan te hebben (lees 10 seconden googlen) dacht ik, ik open een nieuwe!

Want, nu we toch allemaal thuis zitten, is dit een uitgelezen kans om je haar niet meer te wassen.

De rede hierachter: blijkbaar is het zo dat mensen dus zonder shampoo kunnen en dat je haar er dan beter uit ziet als je het een hele tijd niet gewassen hebt, dan gaat het haar zichzelf schoon houden.

Wie doet er nog meer mee? Ik zit nu op dag 10 en het is vetter dan een frituurzaak, maar het schijnt beter te worden!

Tips en ervaringen uitwisselen lijkt me leuk.

Hoe werkt 'No poo?' Nou, gewoon je haar niet wassen.

Voor de beeldvorming: ik heb Indische roots met erg veel krullen
karl_marx wijzigde dit bericht op 02-04-2020 16:36
4.73% gewijzigd
boebezoebe schreef:
29-04-2020 18:52
Gaan slapen met nat haar is trouwens veel smeriger, wordt je kussen lekker vochtig en lauwwarm van (n dus een broeinest voor bacterieën en mijten) , blergh!
Nou nou over aangeschoten reageren gesproken ....

Edit:
Ik vind het gewoon vies, je alleen met water wassen. En ik durf er wat om te verwedden dat ik het ruik. Nu heb ik wel een ontzettend gevoelige neus dat wel. Mijn familie noemt me speurneus, en niet voor niets.

En for the record, mijn kussen wordt niet nat. Ik droog mijn haar goed af met een handdoek en slaap op een dubbele hydrofiele doek. Kom geen vocht op mijn kussen hoor!
En sowieso wordt mijn anti mijten kussen elk jaar vervangen en slaap ik op dubbele slopen die 2 x per week gewassen worden. Dus nah. Niet blergh, bij lange na niet.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
29-04-2020 23:07
Nou nou over aangeschoten reageren gesproken ....

Dat heet spiegelen. Ik hield express dezelfde 'ieuw, gadverdamme' toon aan die jij gebruikte. Ik verbaasde me daar echt over. Wat kan jou het schelen?

Edit:
Ik vind het gewoon vies, je alleen met water wassen. En ik durf er wat om te verwedden dat ik het ruik. Nu heb ik wel een ontzettend gevoelige neus dat wel. Mijn familie noemt me speurneus, en niet voor niets.

En for the record, mijn kussen wordt niet nat. Ik droog mijn haar goed af met een handdoek en slaap op een dubbele hydrofiele doek. Kom geen vocht op mijn kussen hoor!
En sowieso wordt mijn anti mijten kussen elk jaar vervangen en slaap ik op dubbele slopen die 2 x per week gewassen worden. Dus nah. Niet blergh, bij lange na niet.
Doe lekker wat je wil, Jij zegt zelf dat je met (half)nat haar gaat slapen , hoe weet ik of een ander dan dat er hydrofiele doeken bij komen kijken? Ik vind het zelf enorm naar voelen, in bed met nat haar en doeken, maar leven en laten leven.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
29-04-2020 23:07
Nou nou over aangeschoten reageren gesproken ....


En for the record, mijn kussen wordt niet nat. Ik droog mijn haar goed af met een handdoek en slaap op een dubbele hydrofiele doek. Kom geen vocht op mijn kussen hoor!
En sowieso wordt mijn anti mijten kussen elk jaar vervangen en slaap ik op dubbele slopen die 2 x per week gewassen worden. Dus nah. Niet blergh, bij lange na niet.

Je weet dat met vochtig of nat haar gaan slapen op medische gronden wordt afgeraden? Iets met ringworm op hoofdhuid...
Hobbelster schreef:
29-04-2020 23:07
Nou nou over aangeschoten reageren gesproken ....

Edit:
Ik vind het gewoon vies, je alleen met water wassen. En ik durf er wat om te verwedden dat ik het ruik. Nu heb ik wel een ontzettend gevoelige neus dat wel. Mijn familie noemt me speurneus, en niet voor niets.

En for the record, mijn kussen wordt niet nat. Ik droog mijn haar goed af met een handdoek en slaap op een dubbele hydrofiele doek. Kom geen vocht op mijn kussen hoor!
En sowieso wordt mijn anti mijten kussen elk jaar vervangen en slaap ik op dubbele slopen die 2 x per week gewassen worden. Dus nah. Niet blergh, bij lange na niet.
Mij lijkt je haar in een handdoek doen en dan slapen nog erger dan gewoon los... hoe kan je haar de volgende dag nog lekker ruiken zeg.
happyface97 schreef:
30-04-2020 00:18
Mij lijkt je haar in een handdoek doen en dan slapen nog erger dan gewoon los... hoe kan je haar de volgende dag nog lekker ruiken zeg.
Lezen is moeilijk hè. Ik slaap niet met mijn haar in een handdoek en dat staat er ook helemaal niet.
boebezoebe schreef:
29-04-2020 23:30
Doe lekker wat je wil, Jij zegt zelf dat je met (half)nat haar gaat slapen , hoe weet ik of een ander dan dat er hydrofiele doeken bij komen kijken? Ik vind het zelf enorm naar voelen, in bed met nat haar en doeken, maar leven en laten leven.
Ah zo nou dat had ik dan niet door, misschien ook omdat je er 3 Posts aan wijdde.
Anyway
Laat iedereen idd doen wat ie wil maar niet met lijfluchten in het openbaar verschijnen aub :proud:
Alle reacties Link kopieren
En welke shampoo gebruiken jullie? Ik probeer nu sinds kort een andere genaamd madara maar vraag me af of die wel werkt voor mij. Ik was nu 1-2 keer per week en gebruik conditioner alleen in de punten. Volgens mij de laatste tijd 1 keer per week zelfs maar vind het nog best snel vettig eigenlijk. Heb ook een bamboo borstel aangeschaft. Als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag.
vivapimpelmees schreef:
30-04-2020 00:00
Je weet dat met vochtig of nat haar gaan slapen op medische gronden wordt afgeraden? Iets met ringworm op hoofdhuid...
Ja hoor :popcorn:


https://www.gezondheidsplein.nl/aandoen ... /item38103

Wat is ringworm?
In dit artikel staat vooral over veelvuldig wassen en opletten met eigen kam gebruiken etc. Niks over slapen.
Zoals je net hebt kunnen lezen ben ik zeer zorgvuldig met de was. Nooit een spoortje ringworm gehad hoor!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
30-04-2020 00:00
Je weet dat met vochtig of nat haar gaan slapen op medische gronden wordt afgeraden? Iets met ringworm op hoofdhuid...
:rofl: van niet wassen naar wormen in zes pagina’s
(Die ik verder niet gelezen heb, dus misschien mis ik iets)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
mommy2014 schreef:
30-04-2020 00:43
En welke shampoo gebruiken jullie?
Mijn favoriete shampoo is de Heavenly Haircare van Zerah.

Nu gebruik ik de Sheba haarzeep van Tuin van Maria. Maar daar ben ik dus iets minder tevreden over. Wordt mijn haar toch sneller vet van.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Superfly Shampoo bars. De lemongrass versie vooral (heb ook de mango, maar lemongrass werkt beter bij mij)

https://www.etsy.com/uk/shop/SuperflySo ... d=25696146
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
.
anoniem_395854 wijzigde dit bericht op 11-06-2020 23:05
99.02% gewijzigd
feow schreef:
30-04-2020 00:58
:rofl: van niet wassen naar wormen in zes pagina’s
(Die ik verder niet gelezen heb, dus misschien mis ik iets)
Joh je weet toch. Dit is Viva.

:biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven