Lijf & Lijn alle pijlers

Geen shampoo meer!

02-04-2020 16:20 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, hier was een tijd lang een topic van maar na flink onderzoek gedaan te hebben (lees 10 seconden googlen) dacht ik, ik open een nieuwe!

Want, nu we toch allemaal thuis zitten, is dit een uitgelezen kans om je haar niet meer te wassen.

De rede hierachter: blijkbaar is het zo dat mensen dus zonder shampoo kunnen en dat je haar er dan beter uit ziet als je het een hele tijd niet gewassen hebt, dan gaat het haar zichzelf schoon houden.

Wie doet er nog meer mee? Ik zit nu op dag 10 en het is vetter dan een frituurzaak, maar het schijnt beter te worden!

Tips en ervaringen uitwisselen lijkt me leuk.

Hoe werkt 'No poo?' Nou, gewoon je haar niet wassen.

Voor de beeldvorming: ik heb Indische roots met erg veel krullen
karl_marx wijzigde dit bericht op 02-04-2020 16:36
4.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://lovingprices.com/products/hoofd ... Y9EALw_wcB
Ik heb mijn haar sinds het begin van de lockdown niet meer gewassen. Ik wilde het al tijden proberen en dit leek me wel een uitstekend moment nu ik niet meer dagelijks op mijn werk hoef te verschijnen.
De eerste week niets aan de hand. Ik waste mijn haar maar 1 of 2 keer per week en de rest spoelde ik met conditioner.
De tweede en derde week, my god wat een ranzigheid. Echt vet haar. Bijna niet te doen.
De derde week leek het minder vet te worden en de vierde week nog minder vet. Ik heb mijn haar 2 keer per week uitgespoeld met alleen water en aan de lucht laten drogen.
En nu is het zelf aan de droge kant. Geen vette hoofdhuid meer, maar wel enorm droge punten en statisch haar. Ik overweeg dus om alleen conditioner te gaan gebruiken maar dat vind ik ook weer zonder van het tot nu toe opgebouwde evenwicht. Mijn haar lijkt zichzelf inderdaad te reinigen en ik stink niet volgens man en kinderen. Dat zouden ze me eerlijk zeggen hebben ze beloofd.
Denken jullie dat ik als ik nu alleen conditioner zou gaan gebruiken, ik het evenwicht weer verstoor?
Ik snap dit niet. Ik vind vers gewassen haar zó lekker! Ik heb lang haar en was het vrijwel dagelijks in de avond, ga met (half)-nat los haar slapen en dan is het in de ochtend droog en met veel volume. Niks meer aan doen. Verder geen styling producten hooguit als ik ooit m’n haar (sporadisch) opsteek voor een feestje of zo.
Maar shampoo is me echt te dierbaar hoor.
Ik vind het trouwens ook stinken, ik ruik het als mensen te weinig douchen. Die lijflucht brrrr. Eigen gezin ruikt dat minder sterk dus ik zou sowieso niet op hun oordeel vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik waste mijn haar elke dag later met een Lush shampoo bar (waar het net zo snel weer vet van werd, want daar zit ook nog vanalles in). Nu was ik het met een natuurlijke shampoo bar twee keer per week/eens in de drie dagen en dat bevalt me goed! Maar het heeft heel lang geduurd voordat het zo ver was. Ik was er van overtuigd dat ik 'gewoon' vet haar had' en dat er niks aan te doen was. Nu zit er meer volume in, het lijkt ook sterker. Het scheelt ook dat ik mijn haar in model laat knippen en verder geen stylingdingen in mijn haar smeer. Ik borstel ook tussendoor met een natuurharen borstel.

Tussendoor spoel ik nog wel eens met appelciderazijn (de tweede of derde dag) en elke morgen wordt het sowieso uitgepoeld als ik douche. Op dag drie is het aan het einde van de dag nog niet zo vet als het voorheen de volgende dag al was en ook een ander soort vettig lijkt het wel. In ieder geval een heel stuk minder. Ik moet nog even kijken of ik ook dit nog ga afbouwen naar minder wassen, maar voorlopig vind ik het al heel wat, had echt nooit gedacht dat ik mijn haar minder vet (en mooier) zou krijgen.


Gan slapen met nat haar vind ik zo akelig. Wordt mijn kussen nat van en ik geloof ook niet dat het goed voor je haar is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
26-04-2020 23:18

Ik vind het trouwens ook stinken, ik ruik het als mensen te weinig douchen. Die lijflucht brrrr. Eigen gezin ruikt dat minder sterk dus ik zou sowieso niet op hun oordeel vertrouwen.

Wat heeft dit ermee te maken? Denk je dat mensen die minder vaak hun haren wassen minder douchen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met de no poo dames? Houden jullie het wel vol?
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
27-04-2020 09:32
Hoe gaat het met de no poo dames? Houden jullie het wel vol?
Ik doe geen complete noo poo. Ik ben nu wel zover dat 2x per week haren wassen voldoende is, met een shampoo zonder troep. Dat is al een enorm succes! Ik wil graag verder afbouwen naar één keer per week.
enthousiasteling schreef:
20-04-2020 22:34
Ik heb mijn haar sinds het begin van de lockdown niet meer gewassen. Ik wilde het al tijden proberen en dit leek me wel een uitstekend moment nu ik niet meer dagelijks op mijn werk hoef te verschijnen.
De eerste week niets aan de hand. Ik waste mijn haar maar 1 of 2 keer per week en de rest spoelde ik met conditioner.
De tweede en derde week, my god wat een ranzigheid. Echt vet haar. Bijna niet te doen.
De derde week leek het minder vet te worden en de vierde week nog minder vet. Ik heb mijn haar 2 keer per week uitgespoeld met alleen water en aan de lucht laten drogen.
En nu is het zelf aan de droge kant. Geen vette hoofdhuid meer, maar wel enorm droge punten en statisch haar. Ik overweeg dus om alleen conditioner te gaan gebruiken maar dat vind ik ook weer zonder van het tot nu toe opgebouwde evenwicht. Mijn haar lijkt zichzelf inderdaad te reinigen en ik stink niet volgens man en kinderen. Dat zouden ze me eerlijk zeggen hebben ze beloofd.
Denken jullie dat ik als ik nu alleen conditioner zou gaan gebruiken, ik het evenwicht weer verstoor?
Kan je best doen 1 keer per week. Neem een natuurlijke zonder siliconen. Die Dr van de tuinen (granaatappel ruikt erg lekker maar de rozen ook) of petal fresh met rozemarijn. Probeer het gewoon eens. Mij bevalt dat echt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit ook proberen! Heeft iemand er al langere ervaringen mee? Ik ben super benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin in ieder geval steeds betere vrienden te worden met mijn reep haarzeep. Krijg het nu beter uitgewassen.
Haar wordt voor mijn idee wel iets sneller vettig dan met de natuurlijke shampoo die ik eerst had. Maar ik heb mezelf opgelegd eerst de haarzepen op te maken voordat ik weer nieuwe mag kopen.
vivapimpelmees schreef:
27-04-2020 09:00
Wat heeft dit ermee te maken? Denk je dat mensen die minder vaak hun haren wassen minder douchen?
Als je je niet wast met zeep dan ruik je dat ja. Dat geldt net zo goed voor je haren als voor de rest van je lijf.
Van afspoelen met water wordt je (af)was toch ook niet schoon? Hoezo zou je lijf of haren dan wel schoon, laat staan fris, worden?!
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster; mijn lijf staat niet in de oven en krijgt geen aanbrandrandjes. Verder smeer ik het niet in met boter en kruiden en laat ik het ook niet onder de etensresten een nachtje op het aanrecht liggen. Snap je?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
29-04-2020 18:02
Hobbelster; mijn lijf staat niet in de oven en krijgt geen aanbrandrandjes. Verder smeer ik het niet in met boter en kruiden en laat ik het ook niet een nachtje op het aanrecht liggen. Snap je?
Ja in de middeleeuwen hadden ze open riolen en waren er ook mensen die het overleefden. :facepalm:

Nu hebben we zeep.

Moeten we onze handen zoveel keer per dag wassen voor minstens 20 seconden met ZEEP om een enge ziekte tegen te gaan.

Maar ga vooral je gang door je niet fatsoenlijk te wassen, ik hoop niet in je nabije omgeving te hoeven vertoeven :@@:

Je gaat toch niet voor je lol je niet fatsoenlijk wassen, tenzij je een allergie hebt voor zeep (en dan nog maar is het geen echte keuze) vind ik het echt smerig, bah.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
29-04-2020 17:48
Als je je niet wast met zeep dan ruik je dat ja. Dat geldt net zo goed voor je haren als voor de rest van je lijf.
Van afspoelen met water wordt je (af)was toch ook niet schoon? Hoezo zou je lijf of haren dan wel schoon, laat staan fris, worden?!
Water maakt beter schoon dan je denkt!
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
29-04-2020 18:05
Ja in de middeleeuwen hadden ze open riolen en waren er ook mensen die het overleefden. :facepalm:

Nu hebben we zeep.

Moeten we onze handen zoveel keer per dag wassen voor minstens 20 seconden met ZEEP om een enge ziekte tegen te gaan.

Maar ga vooral je gang door je niet fatsoenlijk te wassen, ik hoop niet in je nabije omgeving te hoeven vertoeven :@@:

Je gaat toch niet voor je lol je niet fatsoenlijk wassen, tenzij je een allergie hebt voor zeep (en dan nog maar is het geen echte keuze) vind ik het echt smerig, bah.

Dat wassen van je handen voor corona doe je zodat het niet in je ogen, neus of mond komt (als je daar niet vannaf kan blijven met je tengels) en zodat je het niet verder verspreid. Het komt echt niet door de huidbarriere heen, dus dat is niet de reden van het wassen. Daarom wassen we ook onze handen (omdat die overal aan zitten) en niet ons hele lichaam 6 keer per dan met zeep/kleed je je niet 6 keer per dag om.

Wat reageer je trouwens aangeschoten op iets waar je geen last van hebt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ook het woordje fatsoen erbij halen, alsof het moreel verwerpelijk is (of een kwestie van waarden) als je geen zin heb je haar met agressieve shampoos lastig te vallen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Gaan slapen met nat haar is trouwens veel smeriger, wordt je kussen lekker vochtig en lauwwarm van (n dus een broeinest voor bacterieën en mijten) , blergh!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
29-04-2020 18:50
Ook het woordje fatsoen erbij halen, alsof het moreel verwerpelijk is (of een kwestie van waarden) als je geen zin heb je haar met agressieve shampoos lastig te vallen.
ik ben blijkbaar een enorme smeerpoets. Al mijn zakelijke contacten sturen berichtjes dat ze heel blij zijn dat ze door de huidige toestand niet in mijn buurt hoeven te zijn. Ik snap plots ook waarom ik altijd gevraagd word voor de catering tijdens feestjes ipv als gewone gast : Ik ben gewoon de stinkende meid in de keuken! :lightbulb:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
LoveLucy schreef:
29-04-2020 16:45
Kan je best doen 1 keer per week. Neem een natuurlijke zonder siliconen. Die Dr van de tuinen (granaatappel ruikt erg lekker maar de rozen ook) of petal fresh met rozemarijn. Probeer het gewoon eens. Mij bevalt dat echt goed.
Ga ik doen, thanks! Die droge punten (en een gesloten kapper) ziet er niet echt verzorgd uit. Verder ben ik er echt blij mee.
winkelfanaat schreef:
27-04-2020 09:32
Hoe gaat het met de no poo dames? Houden jullie het wel vol?
Hier gaat het echt goed! Mijn haar heeft meer volume en ziet er gezonder uit. Alleen nog wat droge punten, maar daar ga ik toch maar eens een conditioner tegenaan gooien.
Bukko schreef:
29-04-2020 16:34
Ik doe geen complete noo poo. Ik ben nu wel zover dat 2x per week haren wassen voldoende is, met een shampoo zonder troep. Dat is al een enorm succes! Ik wil graag verder afbouwen naar één keer per week.
Precies zo deed ik het het afgelopen jaar. Nu het verplicht thuiswerken is, leek met het het beste moment om helemaal te stoppen met wassen en alleen nog maar te spoelen.
Alle reacties Link kopieren
LisavanZ schreef:
29-04-2020 16:46
Ik ga dit ook proberen! Heeft iemand er al langere ervaringen mee? Ik ben super benieuwd.
Ik heb geen ervaring met no poo, wel met low poo. Ik gebruik nu 1 x per 6 dagen shampoo. Andere dagen cowash of alleen water. Dat doe ik nu sinds september en mijn haren zijn nog nooit zo gezond geweest.
Oudblond schreef:
29-04-2020 18:02
Hobbelster; mijn lijf staat niet in de oven en krijgt geen aanbrandrandjes. Verder smeer ik het niet in met boter en kruiden en laat ik het ook niet onder de etensresten een nachtje op het aanrecht liggen. Snap je?
:biggrin:
LisavanZ schreef:
29-04-2020 16:46
Ik ga dit ook proberen! Heeft iemand er al langere ervaringen mee? Ik ben super benieuwd.
Ik was mijn haar niet meer sinds het begin van de lockdown. Nu dus ongeveer 6 weken. In het begin was het gek om alleen met water te spoelen, maar nu voelt eigenlijk net als een normale wasbeurt met shampoo. Je moet wel even door een lastige periode. De 2e en 3e week was het echt niet leuk. Maar nu is het gewoon niet meer vet. Ik vind het echt bijzonder. Mijn haar voelt gezond en heeft meer volume. Het is ook gewoon zacht en schoon. Ik moet alleen nodig naar de kapper omdat ik echt droge punten heb en ik ook geen conditioner heb gebruikt. Ik ga de volgende keer tot even wat conditioner in de punten doen.
Alle reacties Link kopieren
Bukko schreef:
29-04-2020 16:34
Ik doe geen complete noo poo. Ik ben nu wel zover dat 2x per week haren wassen voldoende is, met een shampoo zonder troep. Dat is al een enorm succes! Ik wil graag verder afbouwen naar één keer per week.

Uiteindelijk ben ik ook zo geëindigd. Ik hield het no poo niet vol. Ik was nu 2x Pw met een natuurlijke shampoo. Vroeger waste ik om de dag mijn haar en was het snel vet. Nu niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven