Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2

24-08-2025 20:54 240 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 alweer van het afvaltopic.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.,

Een paar basisregels:

* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Veel geluk en succes allemaal !

Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.

NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Love2dance1.7396.674.270.0-22.424.9
BeeDifferent1.6894.27669.0-18.226.9
MissFitz1.6487.772.568.0-15.227
Novi1.8092.789.080.0-3.727.5
CreaMus1.6576.168.260.0-7.925.1
Wombat1.7364.964.659.0-0.321.7
Mutsie871.7780.076.475.0-3.624.4
Luilaksmurf1.78108.510290.0-6.531.7
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Yasminmax1.7691.487.375.0-4.1 28.2
krokusvm1.7068,966.863-2.1
Swaentje1231.6374,174,165-027,9
Abrikozenfietslengte8179.5streef-1,5
Pupsel1.6883,382,165-1.229,1
love2dance wijzigde dit bericht op 05-10-2025 11:42
20.85% gewijzigd
Megadrukke week gehad, dus aangekomen ipv afgevallen.. gewoon weer met frisse moed verder!

Huidig gewicht 66,8 kg
Afgevallen 2,1
kg
@kaatje ka , ik weet natuurlijk niet hoe snel dat gaat met creatine maar misschien heb je wel gelijk idd.
Vandaag was het gewicht toch wat gezakt , 2 ons, nagenoeg niks natuurlijk. Dat is hooguit een glas water minder.
Maar idd even afwachten. Einde deze week heb ik weer een gesprek en inbody meting bij de leeftstijlcoach. Daar zou ik dan wel wat uit moeten kunnen halen.
Misschien blijf ik dit ook wel af en toe doen dan als het me wat opbrengt.
Jammer genoeg moet ik het dan wel zelf gaan betalen :proud:

@krokus, jammer dat je gewicht ook iets hoger was maar zoals ik hierboven al zei, een glas water kan het verschil zijn dus niet druk om maken. Komt vanzelf weer goed als je maar weet waar het aan lag
voor de tabel:

Huidig: 75.6
Afgevallen: 18.6
BMI: 26.8

Ben nu begonnen met de dag beginnen met 1 en soms 2 groene kiwi's. Dat is dan mijn ontbijt ook gelijk.

En iedere dag neem ik me voor om meer water te drinken maar dat vind ik zo vreselijk lastig.

En nu ga ik even teruglezen..
love2dance schreef:
30-09-2025 14:13
… oke ik probeer een 40…was hij gewoon te groot. Whaaaaaa heb dus gewoon een jeans 38 gekocht…oke het is stretch maar dan nog nooit gedacht dat ik ooit weer een 38 in mijn handen zou hebben.
Fijn zo;n mentale opkikker. :flirting:

Heerlijk!!
Zo is nieuwe kleding kopen wel echt heel leuk.

Ik ben van maat 44 naar 40 gegaan en ook zo blij mee. En een paar maanden geleden optimistisch een 38 gekocht van een model wat ik al had. Past wel maar spant om mijn bovenbenen.
Het komt wel...ooit over een poosje
noglangnietjarig schreef:
30-09-2025 14:27

Ik denk dat ik morgen een rondje cardio ga doen.

Jaloers op jouw doorzettingsvermogen hoor! Je bent al zo lang op goed gewicht en je weet precies hoe je dat zo moet houden hé.

@Mutsie87, sterkte met wat er allemaal speelt.
Hoi allen, sorry alweer 2 weken niet meegeschreven... door afsluiten van vorige baan en starten met nieuwe baan weinig tijd / ruimte in m'n hoofd gehad.
Het voelt allemaal onrustig in m'n lijf en hoofd momenteel, door alle veranderingen.

Ben wel braaf 2x per week naar yoga geweest en 1x p/w hardlopen.
Maar dealen met emoties doe ik nog steeds met eten... daar kan ik m'n hoofd even mee uitzetten lijkt het.

Ik baal wel daarvan. Aan de ene kant baal ik dat ik niet 'gewoon' stabiliteit voel in mijn lijf. Dat ik blijkbaar me zo onrustig voel door zoiets 'onbelangrijks' als werk. Ik dacht dat ik inmiddels voldoende had gewerkt aan mezelf om op een gezondere manier met spanning om te gaan, voldoende handvatten om te ontstressen... maar ik val terug in oude patronen. Dat merk ik aan m'n eetgedrag, maar ook aan oude gewoontes zoals nagelbijten die dan ineens terugkomen.

Aan de andere kant baal ik dat ik zo streng voor mezelf ben, waarom ik niet gewoon kan accepteren dat het nu even heel spannend en nieuw is allemaal en mezelf 'troosten' zoals ik dat nodig heb, en erop kan vertrouwen dat ik later echt wel weer meer energie ga krijgen voor andere dingen en het afvalproces voortzet.

Lang verhaal, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.... tips welkom...

Nou goed, neem nu een middag de tijd om dingen op een rijtje te zetten.
Flinke kop thee, fijn muziekje op, en dan:
Financiën op orde brengen, agenda voor de komende weken doornemen, kledingkast opruimen, eetplan maken... dat soort zaken.

Hopelijk geeft dat rust in het koppie.

Oh, en dit topic lezen, dat ga ik nu eerst doen. Geeft altijd motivatie om te lezen hoe het met jullie proces gaat.
@luilaksmurf oei ik voel me toch aangesproken, zelf heb ik hier de afgelopen periode als nieuwe meeschrijver veel over mezelf gedeeld. Als dit overgekomen als topic-kapen of desinteresse richting anderen, is dat zeker niet de bedoeling geweest. Het is ook maar net wat je uit het topic wilt halen, en als dit niet meer is wat bij je past begrijp ik dat.

Het mooie van een topic als deze vind ik juist dat je anoniem struggles kunt delen die je in het 'echte' leven niet altijd kwijt kunt. Het afvalproces is complex. Dit resulteert in de praktijk snel in een monoloog. Iedereen bewandelt immers zijn eigen pad en ik heb ook niet altijd advies paraat, aangezien ik niet in andermans schoenen loop en bovendien zelf ook nog middenin het ontdekkingsproces zit.

Ik vind het een fijn idee dat er anderen meelezen in mijn proces, net zoals ik het fijn vind om andermans proces te lezen. En waar ik denk dat ik een bijdrage kan leveren, reageer ik. Maar reageren om het reageren vind ik dan weer zonde van ieders tijd.
BeeDifferent schreef:
05-10-2025 11:52
Ben nu begonnen met de dag beginnen met 1 en soms 2 groene kiwi's. Dat is dan mijn ontbijt ook gelijk.

En iedere dag neem ik me voor om meer water te drinken maar dat vind ik zo vreselijk lastig.
Hou je het wel de hele ochtend vol op zo weinig? Wel lekker voor de vitamines, maar ik zou het aanvullen met wat proteine zoals bio-kwark en een gekookt eitje.

Qua water: hoeveel drink je dan nu ongeveer op een gemiddelde dag? Oftewel is het echt nodig om hierop te focussen? De meeste lijven geven zelf wel een dorstprikkel namelijk en pin je niet vast op de 1,5 liter per dag, dat is zo individueel! Of drink je per ongeluk meer koffie/andere dranken dan je eigenlijk wil?

Je hebt er leuke apps voor zoals waterllama. Of van die motivatie waterflessen https://www.viscollageen.nl/product/mot ... 2qEALw_wcB
geen kiwi mengen met yoghurt of zo hoor, dat wordt heel bitter. :)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Yasminmax schreef:
05-10-2025 14:26
Hou je het wel de hele ochtend vol op zo weinig? Wel lekker voor de vitamines, maar ik zou het aanvullen met wat proteine zoals bio-kwark en een gekookt eitje.

Qua water: hoeveel drink je dan nu ongeveer op een gemiddelde dag? Oftewel is het echt nodig om hierop te focussen? De meeste lijven geven zelf wel een dorstprikkel namelijk en pin je niet vast op de 1,5 liter per dag, dat is zo individueel! Of drink je per ongeluk meer koffie/andere dranken dan je eigenlijk wil?

Nee juist niet omdat ik kiwi's neem tegen mijn obstipatie.
En dat werkt vooral op de nuchtere maag.

En kiwi met zuivel is heel vies. Dat eet ik dan wel weer tijdens lunch

Ik heb wel 10 van die drinkflessen 😄 en een app ook. En ja die focus is belangrijk
Helaas nauwelijks dorst prikkel. Altijd al gehad maar door mounjaro gebruik is drinken nu nóg belangrijker.
Ik weet dat het goed bedoeld is ook hoor alle tips.
Maar dat hoeft niet :-]

Ik weet het wel maar ik moet het ook doen enzo
Hoe bevalt je nieuwe baan, Yasmin? Logisch toch, dat je uit je ritme bent en het moeilijk is om dan consequent te zijn. Een nieuwe baan vreet energie, dat komt echt wel weer goed. Vind het al knap dat je wel naar yoga bent geweest en hebt hardgelopen.
@yasmin, snap dat je met een nieuwe baan andere dingen aan je hoofd hebt, hopelijk heb je snel je nieuwe ritme te pakken!

@BeeDifferent, dankjewel! Gelukkig is de rust op dat gebied weer een heel eind teruggekeerd.

@L2D, 2 ons is ook iets, snap dat je even wilt afwachten wat de creatine doet. Hopelijk helpt het en bereik je je doel!

Hier een drukke week, daardoor helaas maar 1 x keer tijd gehad om te sporten. Hopelijk morgen tijd als de kinderen naar school zijn, maar dan heb ik ook nog een afspraak staan en het huis is eigenlijk ook heel erg toe aan een poetsbeurt. Anders wordt het morgenavond loopband denk ik, want man is dan weg. Maar ga liever buiten sporten, vind ik fijner.
Eten is wisselend, dacht dat het deze week best redelijk ging en iets beter dan de afgelopen weken maar er is 300 gram bij dus die had ik niet helemaal verwacht. Maar afgelopen weken waren juist positiever dan verwacht dus misschien dat het nu pas compenseert.
Ga m'n best doen deze week weer meer te sporten en ook gezonder te eten. Deze week wel met de lunch weer wat ongezonder (tosti's ipv boterham kipfilet) en dat helpt natuurlijk ook niet.

Gewicht: 76,7
Afgevallen: 3,3
BeeDifferent schreef:
05-10-2025 16:16
Ik weet dat het goed bedoeld is ook hoor alle tips.
Maar dat hoeft niet :-]

Ik weet het wel maar ik moet het ook doen enzo
:heart: ik begrijp het, succes hoor, lijkt me echt heel naar om obstipatie te hebben

Ik eet trouwens heel vaak kiwi met yoghurt :$ nog nooit iets van bittere smaak gemerkt hihi oeps
missfitz schreef:
05-10-2025 16:57
Hoe bevalt je nieuwe baan, Yasmin? Logisch toch, dat je uit je ritme bent en het moeilijk is om dan consequent te zijn. Een nieuwe baan vreet energie, dat komt echt wel weer goed. Vind het al knap dat je wel naar yoga bent geweest en hebt hardgelopen.
Lief dankjewel :heart: Het vreeeet inderdaad energie, ik moet er erg inkomen en wennen aan de nieuwe werkcultuur. Het is stiekem best wel overleven, maar ik vertrouwen erop dat het uiteindelijk wel goed gaat komen en ik m'n weg ga vinden!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven