Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2

24-08-2025 20:54 204 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 alweer van het afvaltopic.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.,

Een paar basisregels:

* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Veel geluk en succes allemaal !

Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.

NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Love2dance1.7396.674.470.0-22.224.9
BeeDifferent1.6894.27669.0-18.226.9
MissFitz1.6487.773.868.0-13.927.4
Novi1.8092.789.080.0-3.727.5
CreaMus1.6576.168.260.0-7.925.1
Wombat1.7364.964.659.0-0.321.7
Mutsie871.7780.076.975.0-3.124.5
Luilaksmurf1.78108.5102.390.0-6.231.7
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Yasminmax1.7691.487.375.0-4.1 28.2
krokusvm1.7068,966.963-2
Swaentje1231.6374,174,165-027,9
Abrikozenfietslengte8179.5streef-1,5
Pupsel1.6883,382,365-129,2
love2dance wijzigde dit bericht op 21-09-2025 11:46
20.71% gewijzigd
@swaentje zoals krokus al zei het je bent heel goed bezig bent. Lekker veel in beweging ook dan moet een wijntje ed zeker in de vakantie natuurlijk kunnen.
250000 stappen wat veel zeg !! Ik was al blij dat ik bijna de 180000 aantikte in de vakantie.

Dat doe ik anders echt nooit, wandelen. Zou wel goed zijn maar ja kan niet alles doen. Was al blij dat ik dit redde met mijn knie. Maar merk wel verschil hoor waarschijnlijk combinatie van en ruim 20 kilo minder en nu ook krachttraining etc

Over training gesproken gisteren dus voor het eerst dat circuit gedaan. Het was best pittig maar wel goed vol te houden ( en aan te passen waar nodig qua gewicht of beperkingen) nu was dit wel aangepaste vorm omdat miloncirkel er dus niet was maar ik vind het wel een leuke toevoeging om misschien af en toe te doen ipv milon.
Was wel moe hoor hhahahha en nu beetje spierpijn in mijn schouders maar goed te doen wel. Die schouders ga ik vanavond wel weer oprekken met dansen :lol:
Zin in om daar nu weer mee te beginnen…zolang vakantie geweest ( 6 weken ) en dan na een week les ging ik zelf op vakantie…dus ik mistte het wel.
Jullie vrolijke berichten helpen me wel om ‘hoop’ te houden op dit moment. Gewicht blijft voorlopig hangen :-? .

Ik moet erbij zeggen dat ik nog nooit meer dan 3,5 kg ben afgevallen, dus in gedachten zie ik mezelf hier dan weer stranden. Herkennen jullie dat punt ook? De eerste makkelijke kilo’s door vochtverlies en dan…

Het helpt ook niet dat ik na de survivalruntraining meteen mijn heupen zo heb overbelast dat ik al 2,5 week pijn heb. Ik voel me niet zo succesvol op het moment.

Maar ik blijf wel doorgaan hoor. Als ik aan het einde van de week nog niet gezakt ben ga ik weer alles bijhouden voor net dat beetje discipline. Maar jullie verhalen geven mij dus wel het beetje hoop dat het wel kan! Dank ❤️
@Novi inderdaad de hoop niet opgegeven hoor. Ik heb wat berichten terug gelezen van je maar mij is niet precies duidelijk waar je mee struggelt.

Is er iets waarmee we je misschien kunnen helpen?
Je bent meer gaan sporten dus dat is goed maar je moet inderdaad uitkijken voor overbelasting. Niet gelijk teveel willen doen ( zeg ik maar … doe het ook niet echt …)
Als ik zou lees heb je ook voor jezelf nog niet echt duidelijk waarom het niet zakt dat gewicht.
Zonder gelijk alle kcal te gaan tellen kan je misschien op gaan schrijven wat je eet, wanneer je eet etc. Kunnen we hier evt mee kijken of we daar iets “geks” zien.
Of is het dat je niet van de snaai af kan blijven? Wat ik hier en daar van je gelezen hebt, een pizza ( veel zout , houd veel vocht vast en is heel veel kcal) of hier en daar een verjaardag kan echt flink oplopen als je dat bv combineert op een dag of weekend. Niet dat je dat niet meer mag eten he maar soms is het even bewustwording van als ik dit weekend dit eet dan laat ik het andere maar staan.
Of denk je dat je gezonde dingen eet maar toch niet afvalt. Want een kcal is een kcal natuurlijk …ook al komt die bv van fruit, groenten, rijst , aardappels of vlees.

Soms duurt het ook gewoon even om je gewoontes om te gooien en een nieuwe leeftstijl aan te meten. Het hoeft niet altijd gelijk goed te gaan als je maar gaat begrijpen waarom je gewicht niet zakt en dat je dan dus nog steeds teveel aan kcal binnenkrijgt.
Want als je minder kcal binnenkrijgt dan moet het zakken hoe dan ook.
Maar als je bv te weinig binnenkrijgt ga je trek krijgen, krijg je tekorten en ga je wellicht toch ergens iets pakken omdat je vantevoren eigenlijk al te weinig binnenkreeg.
Inzicht is dus heel belangrijk, dat is wat ik ondertussen geleerd heb.

Ik snap dat je jezelf al weer ziet stranden maar idd de eerste kilo’s zijn vaak vocht…daarna begint het pas en dat is niet altijd makkelijk maar kom op je kan het …als het mij lukt en meerder anderen hier kan jij het ook !!!!!!!
Wat een lief en mooi bericht naar Novi @love2dance :cheer2:

Ik heb alvast een update voor de tabel!

Huidig: 82,1
Afgevallen: -1,2
BMI: 29,1

Tevreden! Zolang er maar iets af gaat ben ik blij :-D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven