Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie, de overstap naar de zorg is beroepsmatig iets totaal anders, maar het past wel heel erg bij mij. Dat vindt iedereen die me een beetje kent ook wel. Ik vind het op een prettige manier spannend, ik zie er niet tegenop. Wel gek om na jaren weer in de schoolbanken te zitten, maar ook daar heb ik wel zin in.
Ik zal in de zorg in elk geval wel meer beweging krijgen dan in mijn huidige werk (zittende kantoorbaan). Ben benieuwd of dat op termijn nog positieve effecten gaat hebben op mijn gewicht!
Ahh MIijaa wat enorm lief zeg, jouw woorden! Thanks!! :heart: . Nooit bewust geweten dat het zoveel impact heeft wat ik schrijf. Coach worden ambieer ik overigens niet. het is vooral uit ervaring dat ik deel wat mij altijd geholpen heeft en nog steeds helpt. Een liefdevolle schop onder de kont. Fijn dat je er zoveel aan hebt meis, doet me goed! :hug:

En als je nier overal op kan reageren maakt niet uit, als je weer wat rustiger voelt dan haak je gewoon weer inhoudelijk aan. Voel je daar niet te schuldig over

Tuingravin ja dat zou goed kunnen, dat de nieuwe job ook nog gaat helpen op de weegschaal! Mooie bijkomstigheid! Sowieso fijn om iets te doen waar je hart ligt. Ik ben goed in mijn werk, doe het ook niet met tegenzin maar het is voor mij wel echt een baan om in mijn levensonderhoud te voorzien. Ben er ook nog niet uit of ik dit tot mijn pensioen wil.

Nou ik ga zo naar mijn vriendin, hopelijk valt het mee met de trein. Morgen dan massage en verder de komende 2 weken ff niks. Lekker!
Goedemorgen dames,

Gister was mijn trouwdag. Dus even niet zo goed op het eten gelet. We hebben gebak gehad en 's avonds sushi besteld en thuis gegeten. Toch was de weegschaal genadig, ik was maar 200 gram zwaarder dan gister. Grote kans dat het er morgen alweer vanaf is :)
Alle reacties Link kopieren
Snorrie, nog gefeliciteerd met je trouwdag. Zulke dagen moet je gewoon vieren! Ik ben gister (wel gepland) flink uit de bocht gevlogen bij een bezoek aan een hoogbejaarde tante van mijn man. Ze had petits fours bij de koffie, daarna een plak van mijn zelfgebakken cake, tosti's en soep bij de lunch, 2 grote glazen rode wijn, veel borrelhapjes, kaas, en toen nog calorierijk avondeten. Mwah, ga maar niet uitrekenen hoeveel calorieën dat waren. Vandaag weer pas op de plaats. Morgen weer aan het werk na drie weken vakantie. Is wel goed voor mijn eetplanning, want wat ik niet meeneem kan ik ook niet opeten.
Lizzie, Kinkt tof zeg, zo'n soort 2e thuis als Portsmouth! Zeker als je daar al veel mensen kent inmiddels, heerlijk. Werk je zelf ook in de nautische wereld?

Het fietsen ging goed! De workout in de sportschool op vrijdag daarna minder ;-). Maargoed, ik ben goed bezig geweest. Ben zo benieuwd wat de weegschaal morgen gaat aangeven! Ik weeg me altijd alleen op maandag in de sportschool. dat is voor mezelf ook een motivatie om toch te gaan, omdat ik zo benieuwd ben dan, haha.

We gaan op fietsvakantie naar Zwitserland.. Dat klinkt ruiger dan het is hoor ;-). We starten in Geneve en fietsen langs de Rhone en daarna langs de Rijn, dus het meeste is vlak of met een kleine helling. Er zitten 2 grote passen in de route (2400m), maar daar rijdt ook een trein en een bus, dus als ik het niet zie zitten doe ik dat.
Het is mijn eerste keer, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn!

Heb je een leuke afspraak gehad met je vriendin?

Tuingravin, heerlijk die complimenten! Kan me voorstellen dat dat enorm motiveert!

Wat gaaf, zo een nieuwe stap naar iets helemaal anders. Geeft wel weer echt een nieuwe uitdaging lijkt me.

Snorriemorrie, gefeliciteerd met jullie trouwdag! Dat is wel een etentje waard:).

Even niet naar de psycholoog is heerlijk idd! Het helpt enorm, maar nu merk ik pas hoeveel energie ik overhoud als ik die afspraken niet heb. Ook wel even lekker om die energie nu eens aan andere dingen te besteden!


Hier is het een rustig weekend. Oorspronkelijk zouden man en ik dit weekend gaan fietsen en kamperen in voorbereiding op de vakantie (checken of we echt alles hebben), maar ze voorspelde zoveel regen dat we dat maar afgezegd hebben. Ben er nog geen moment rouwig om geweest eerlijk gezegd :A:.

Dit weekend heb ik dus gebruikt om de tuin weer wat terug op orde te krijgen. Met al die regen woekert het onkruid plotseling enorm!
Net nog even de lavendel gesnoeid, nu ruik ik dus enorm naar lavendel :hihi:.

Vandaag had ik wel een geluksmomentje: We zijn de hal aan het verbouwen, en nu zijn we er aan toe om kapstokhaakjes te kopen. De vraag was dus: hoeveel jassen hebben we? Dus ik zei: 'nou, 3/4 van die jassen pas ik nu toch niet, dus daar hebben we geen haakje voor nodig'. Man: 'pas ze nou maar, volgens mij pas je er wel in'.
En ik pas dus weer in mijn jassen van 3 jaar geleden :cheer2: :cheer2: .
Ik ben er echt blij mee, zeker omdat ik helemaal niet op gerekend had dat ze al zouden passen! :yes:
Hoi!

Ik hoop dat ik nog mee mag doen! Kan dat?
Wow Rodelimo, wat goed dat je die jassen weer past, dat is wel een mijlpaal he? :)

Hier ging het vandaag ook weer niet echt super, mijn moeder had opeens gebak toen we op visite waren, als ik dat had geweten had ik er rekening mee gehouden. Maar heb het toch genomen. De rest van de dag heb ik wel geprobeerd om dan echt te matigen. Ik ben benieuwd naar morgen wat er op de weegschaal zal staan....
Zo nou het is een wonder maar weer een minnetje.

-0.3 deze week, dus weeg nu 72.5. Gaat langzaam maar gestaag weer omlaag! Hopelijk bij iedereen mooie resultaten, ik merk ook dat ik zin heb om er weer voor te gaan.

Sasserdje zeker kan je nog meedoen. Als je in de tabel wilt, geef je gegevens maar door dan voeg ik je toe. Maandag is onze weegdag. Welkom!

Snorriemorrie gefeliciteerd nog! Pittig eetweekend dus maar ja, je trouwdag is maar 1 x per jaar. Gewoon weer oppakken per vandaag!

Tuingravin ook zo een weekend dus. En vandaag weer aan het werk? Succes alvast! Ja de dagelijkse routine terug hebben helpt mij ook altijd wel ja.

Rodelimo ja het is zeker echt heel leuk, een thuis weg van huis. Grappig is ook dat ik daar ondertussen meer mensen ken dan hier in Almere. En het is ook echt heel tof dat ik mijn maritieme passie daar echt met veel mensen kan delen. Zal wel gek zijn om als ik terugkom half september pas in de lente weer daarheen te gaan, maar heb ook zin om in de winter nu eindelijk thuis te klussen (moet wat groot onderhoud gebeuren). En als ik het echt niet meer trek kan ik altijd nog een last minute weekend naar Portsmouth boeken tussendoor, maar het is niet echt een plek voor in de winter haha.

Nee,ik werk zelf niet in de nautische wereld, helaas. Ik werk als softwaretester bij een medisch factoringbedrijf. Betaalt goed, is geen vervelende baan maar wel echt een baan. Sluit ook niet uit dat ik ooit op zoek ga naar iets anders, wellicht wel in de maritieme wereld, maar voor nu is vind ik de stabiliteit wel even lekker.

Ben benieuwd of jij ook een min hebt na die afbeuldag! Oh dat is wel slim ja, met dat wegen, dan ga je sowieso naar de sportschool. En zo zie je maar, het loont met die jassen!!!! Top, goed bezig meis!!

Wat superleuk, fietsen in Zwitserland. Ja ik zag je al helemaal over de hoge toppen afzien, maar valt mee dus. Wel een hele mooie route zo langs de rivieren lijkt me. Ben benieuwd hoe het bevalt. Snap wel dat jullie dit weekend niet zijn gaan fietsen nee. Het was echt veel regen. Echt he, dan is alles kort en staat er na 2 dagen regen opeens uit het niets onkruid van zowat een halve meter. Bizar ja. Hoe groeit dat zo snel he? Lavendel ruikt wel echt lekker vind ik trouwens!

Afspraak met mijn vriendin was erg gezellig zaterdag, Was ook wel echt nodig om weer eens af te spreken. Ze woont best een eind uit de buurt en heeft ook een nieuwe relatie, dus we spreken elkaar minder vaak als ik graag zou willen. Maar als we mekaar dan zien is het wel ouderwets gezellig.

Nou meiden hopelijk bij jullie ook een min. Onder de 70 naar Portsmouth gaat mij echt niet lukken over 2,5 week dus dan maar zo veel als kan nog er af proberen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn, weer een minnetje BigLizzie!
Ik ga over een paar weken pas weer wegen, vind een keer per week te vaak. Het gaat bij mij gewoon langzaam, maar er gaat wel gewicht af. Ik denk dat ik over de laatste vijftien kilo gewoon nog ruim een half jaar nodig heb. En dat vind ik wel jammer, maar geen drama, als het me daarna dan maar lukt om het er ook af te houden! En dat gaat alleen maar gebeuren met af en toe cheaten en het gezonde leven volhouden.

Vandaag voor het eerst sinds weken ga ik weer gewone boterhammen eten. Wel van het koolhydraadbeperkte soort, en er gaan er drie in de trommel. Voor de rest neem ik kwark mee, twee stuks fruit en snoeptomaatjes. En uiteraard weer wandelen naar het werk. Morgen ook weer dansen. Ik heb het idee dat ik niet lichter word door sporten, wel wat strakker. Ik bouw heel rap spierweefsel op ( vroeger enorm veel gesport, dat is denk ik de reden) en spieren wegen meer dan vet. Om echt af te vallen van sporten/trainen, zou ik het dagelijks moeten doen en dat is niet haalbaar en heb ik geen zin in , heel eerlijk gezegd. Ik moet het echt hebben van anders/minder eten. Nou dames, ik ga mijn meeneemvoer inpakken en daarna naar het werk. Fijne dag allemaal!
Ik kom me even melden. Ik weeg vandaag 107,1 dus -0,7 deze week.

Verder zal ik niet veel posten denk ik, want ons internet ligt eruit en op de telefoon vind ik lastig typen, sorry. Vanavond kan ik even online komen via een andere manier want ik ben wel benieuwd naar jullie voortgang.
Thanks BigLizzie!

Laat ik mij even voorstellen:
Mijn naam is Sacha en ben 23 jaar oud.
Ik ben een emotie en een 'ik verveel mij dus laat ik de kast ff ooen trekken' eter.

Momenteel weeg ik 72 kilo en mijn doel is 60 kilo. En mijn lengte is 1 65. Vandaag ook echt begonnen met gezonder eten etc. Lekkere salade mee naar werk ipv brood etc. Yoghurt en wat fruit. En ik ga mezelf opgeven voor de sport school!

Hopelijk zal dit topic wat extra motiveren!

Groetjes!
@Biglizzie, jeejjj goed bezig jij, weer een min en weer de flow te pakken, fijn!
@Snorrie gefeliciteerd met je trouwdag! En fijn een minnetje!!
@Tuingravin ook lekker genoten dus? Succes met werken weer!
@Rodelimo, fijn van die jassen! Ook druk in de tuin geweest dus? De lavendel gesnoeid? Is dat nu de juiste tijd? Wij snoeien hem in de winter dacht ik, maar hij heeft uitbundig gebloeid en is nu niet mooi meer. Zou wel de (droge) lavendelbloempjes willen opvangen…..maar hoe?
@Sasserdje welkom! Veel succes, goed begonnen zo te lezen!

Hier een plusje van 0,1, ik was dus 75,5, waar ik eigenlijk heel blij mee ben, wat het was een zeer hectische week waarin ik weinig tot mezelf kon komen. Vandaag houden dochter en ik een 'rustdag', heerlijk, zo aan toe, vanaf morgen start haar schooljaar weer, nog even een dagje bijkomen. Neefje en nichtje zijn uiteindelijk 3 dagen gebleven en pas gisteravond weer weg, heel gezellig maar zeeeeeer vermoeiend, het zijn nog kleintjes en dat zijn we ook niet meer gewend, maar ze hebben het heel leuk gehad moesten zelfs huilen bij het afscheid...zo schattig. Maar de volgende keer gaan we de logeerperiode inkorten, we waren echt bekaf.
Dames, hele fijne week! Mijn week is zonder veel gekke dingen, als het goed is en mijn moeder komt een dagje poetsen, heel lief.
Succes!
Tuingravin mooie termijn toch, die je voor jezelf gesteld hebt. Beter geleidelijk en blijvend, uiteindelijk moeten we straks ook op gewicht kunnen blijven.

Ik word net als jij blijkbaar ook strakker ipv lichter van sporten. Was gisteren bij de massagesalon en ondanks mijn weken stilstaan hiervoor zei de masseuse 'gaat goed zo te zien met de lijn'. Wel grappig omdat ik juist weken stil stond. Maar volgens haar zag je daar niks van.

Je pakketje voor naar het werk klinkt prima, succes weer.

Snorriemorrie wat een mooi resultaat! Succes met je internet!

Sasserdje je staat er in zoals je ziet, nogmaals welkom! Goed begonnen dus ook vandaag en emo-eten is erg herkenbaar.

Miijaa ja opeens heb ik weer doorzettingsvermogen en wilskracht. komt ook wel door die twee minnetjes op rij geef ik eerlijk toe. Kleine minnetje valt je dus nog mee las ik. En morgen je dochter weer naar school ja? Zal wel ff wennen zijn weer.
Veel succes ook deze week weer!
Alle reacties Link kopieren
Goedemoren ladies,

@BigLizzie, weer een min :high5: Heerlijk!!!
En nu lekker genieten van je vrije tijd!

@Tuingravin, Die laatste paar kg duren ook lang. Dat is heel normaal en hoort er inderdaad ook bij. Maar ik begrijp zeker je frustratie, ook is die is heel normaal en heel begrijpelijk :hug: En heel erg goed dat je er dan instaat zoals jij er instaat. Af en toe jezelf wat te cheaten toestaan en het niet te streng maken voor jezelf!
Lekker, weer aan de boterhammen! Heb je ze gemist? Je lunch ziet er goed uit!
Heerlijk wandelen naar het werk, het word ook weer goed weer deze week! Wat voor dansen doe je? Sorry als ik dat misschien gemist heb ergens.

@Snorriemorrie, Yes, ook een min! Fijn zeg. Ik vind via de telefoon ook lastig. Op dit moment helemaal, met mijn hoofd (concentratie) Dus ik pak nu echt de laptop erbij op de bank. Vervelend dat je internet eruit ligt.

@Sasserdje Welkom :)
Jij bent dus ook al van het emo-eten. Ik heb dat ook, en ook dat eten "omdatjejeverveelt" ken ik ook wel, maar dan voornamelijk de slechte dingen.
Op dit moment eet ik alleen te weinig, te lang niet en dan ga ik daarna snaaien omdat ik trek heb :facepalm:
Je voornemen ziet er goed uit, gezonder eten, sportschool! En gezellig hier mee schrijven uiteraard :)

@Miijaa eigenlijk geen plusje te noemen dus hè :)
Fijn zo even een rustdagje met je dochter voordat ze morgen weer naar school mag!
Wat moet dat gezellig, maar zo vermoeiend voor je zijn, die logeerpartij! Ik kan me dat heel goed voorstellen. Je bent het niet meer gewend en je loopt al op je tenen! :hug:
Wat fijn dat je moeder een dagje komt poetsen :)

@Hier Helaas een plus voor mij vanmorgen. 87,5 kg
Ik merk wel dat ik veel last heb van mijn darmen en dat ik veel last van verstopping houdt... Het gaat wel iets beter nu ik wat regelmatiger eet, maar verre van optimaal. En stress zal ook niet meehelpen...

Gisteren had ik echt heel erg veel last van mijn hoofd en mijn nek, ondanks dat ik echt heel rustig aan heb gedaan het weekend. Wel had ik minder pijnstillers genomen. Dus dat doe ik nu ook voorlopig even niet meer. Ik zit weer op de volle dosering pijnstilling helaas...

Vanmorgen druk geweest met allemaal regeldingen die al tijden bleven liggen en ook dingen die nu echt geregeld moesten worden (auto uit de verzekering, geld overmaken voor nieuwe auto, medicijnen regelen, afspraken maken, rijbewijs verlengen).
Nu even rust en straks naar de psycholoog. Dan heb ik verder niets vandaag.

Van de week komt er een buitendienst medewerker v.d. afdeling letselschade, n.a.v. het ongeluk. Ik zal dan sowieso meenemen dat ik dus nog niet zonder al die pijnstillers kan. Verder weet ik niet precies wat zij willen/gaan doen. Dat laat ik nog wel over me heen komen.

Nou, ik ga maar eens een boterhammetje eten en een afleveringetje Glee (guilty pleasure) kijken voordat ik mijn ziel maken laten knijpen :P
Fijne dag dames!
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Hoi allemaal,

wij zijn terug van een héérlijke vakantie! Het was echt supergezellig en we waren met een grote gevarieerde groep familie maar iedereen heeft zich super vermaakt. Ik zie dat mijn update is doorgekomen! Nu maar eens even een stukje teruglezen hoe het jullie hier is vergaan.

Mijn weegmoment vandaag: ik woog 76,6. Dat is een halve kilo meer dan 3 weken geleden, maar in die week schommelde ik ook enorm (tot de 76.9) dus ik was eigenlijk wel blij verrast dat dit de schade was na al die koekjes en iets ongezondere maaltijden dan normaal. Het kost me gelukkig geen moeite om thuis gewoon weer de draad op te pakken. Dus ik ga proberen om voor september dan tóch eindelijk mijn gezonde gewicht van 75,5 te halen!

Oke lieve mensen, ik probeer bij te lezen en te reageren, maar baby huilt inmiddels weer en als ik terug ga naar de vorige pagina, is mijn tekst weg :-| , dus ik ga gewoon vanaf nu weer regelmatig meelezen en schrijven!
Jep @Amigurumi. Emo eter hier. Vreselijk vind ik het. Ook al heb ik overdag genoeg gegeten, toch blijf ik snaaien! UGH! Met de weekboodschappen geen ongezonde dingen in huis gehaald. Komt van het weekend wel. Dan mag ik wel iets lekker vind ik maar, wel met mate.

Salade van net was een semi succes. De dressing was meh, 1 el met olijfolie, 1 el met balsamicoazijn en wat zout. Ehhh, geen succes. Iemand andere dressing tips?!

Verder was die iets te goed gevuld merk ik. Hopelijk heb ik daardoor geen trek meer tot 4 uur. :bonk:
dressing: olijfolie, mosterd, beetje azijn, agavesiroop en zout, of limoen ipv mosterd/azijn. ik doe altijd maar wat qua verhoudingen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij een plus:

68,2

Jammer, maar we gaan lekker door
Hallo allemaal,
Hier vanmorgen 94.3 op de weegschaal. Blijft een beetje gelijk maar ik ben er momenteel ook niet zo mee bezig. Drukke week en volgende week nog een weekje weg. Daarna hopelijk weer moed en motivatie om goed bezig te gaan.
Iedereen een fijne week!
Zo, mijn man heeft wat geregeld waardoor ik toch even wat meer kan typen. Echt super :biggrin:

Over emotioneel eten: heel erg herkenbaar! Vooral in geval van frustratie en stress in mijn geval. Nu lukt het wel een beetje om ertegenin te gaan, omdat ik al 2,5 week geen chocolade heb gegeten en dan vind ik het zonde om dat "record" te verpesten door het weer te gaan eten. Als ik eenmaal weer overstag ga dan is het hek waarschijnlijk van de dam... En dat terwijl ik het eigenlijk niet eens echt lekker vind, gek dan he?
Alle reacties Link kopieren
Sasserdje: Dressing: 3 el rode wijnazijn, 2 el olijfolie, eetlepel saladekruiden (gedroogd), theelepel honing, snuf peper en zout, teen geperste knoflook (of een snuf knoflookpoeder).

Amigurumi, ik ga dansen in een sportschool zonder apparaten. Het is een mix van allerlei stijlen, van salsa tot hiphop. Omdat ik sporten haat en dansen wel heerlijk vind, is dit voor mij een goede manier om lekker te sporten. Vroeger veel buikdans gedaan, zelf ook les in gegeven. Jammer genoeg is er in de buurt geen buikdansgroep meer, dat zou ik eigenlijk het liefste doen. Natuurlijk doe ik thuis nog wel eens een buikdansje :)
@Tuingravin klinkt heerlijk! Ik heb ooit eens 3 lessen buikdansen gevolgd, wat een spierpijn had ik daarvan zeg! Ik had nooit geweten dat het zo effectief is voor je buikspieren. Wel erg leuk :biggrin:
Lizzie, dat klinkt superleuk! Fijn dat je daar gauw weer naar toe kunt gaan. Mocht je intussen nog vreselijk de behoefte hebben om over nautische dingen te praten kan dat ook altijd hier. Ik ben opgeleid tot stuurman en werktuigkundige aan boord van schepen en werk nu op een scheepswerf ;).

Die planten, echt! Met dit weer is er bijna geen beginnen aan. Heb vorige week de helft van mijn tuinpad overgoten met kokend water, kreeg de wortels er gewoon niet meer uit allemaal. Alles is daar nu wel dood, dat scheelt :proud:.
Ik werk me nu langzaam door de tuin heen. Ik wil dat het een beetje op orde is als we op vakantie gaan, anders is er daarna helemaal geen beginnen meer aan. Het gaat de goede kant op lig!

Tuingravin, wat knap van je dat je jezelf die tijd ook kunt geven! Het lijkt me wel de beste manier, maar je geduld wordt zo aardig op de proef gesteld denk ik.

Ja, dat werkt voor mij ook het beste, gewoon naar het werk gaan, regelmaat hebben, en alleen kunnen eten wat je bij je hebt.

Sasserdje, Hoi! Je stukje klinkt voor mij heel bekend, vooral het vervelen en dan gaan eten... Hopelijk heb je veel aan dit topic!

Miijja , ik ben ook helemaal geen persoon met groene vingers (doe mijn best om me er in te verdiepen en er blijft steeds meer leven ;-)). Ik heb nu een app op mijn telefoon waar je dan al je planten in kunt zetten en dan geeft hij aan wat je wanneer moet doen. Nu gaf hij aan: 'na de bloei van de lavendel de toppen met uitgebloeide bloemen eruit knippen' (dus niet de blaadjes), dus dat heb ik gedaan, haha. Er stond idd in dat het in de winter (januari ofzo) nog eens moest, maar dan tot net iets boven het hout.

Klinkt heerlijke zo'n rustdag! Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten!

Amigurumi, dat klinkt nog altijd behoorlijk druk voor vakantie! Ik hoop voor je dar de rest van de week wat relaxter is:). Hoop dat je genoten hebt van je aflevering!:D



Hier is het best goed. Heb me vanmiddag in de sportschool gewogen en weeg nu 109,4 :yes:. Het gaat echt de goede kant op!

Heb vandaag in ieder geval al een traktatie op het werk overleefd. Het waren appelflappen. Die vind ik opzich wel lekker, maar niet enorm lekker, dus moest ik ze laten staan van mezelf. Kreeg er wel opmerkingen over, maargoed :hihi:.

Deze week wordt verder wel een uitdaging. Zo heb ik weken niets geen afspraken en zo komt alles samen. 3x uit eten deze week! Maak me wel een beetje zorgen over hoe ik dat moet gaan aanpakken.

Hoe doen jullie dat, met sociale afspraken die in een restaurant gepland staan?
Dat vind ik ook erg lastig hoor, Rodelimo. Wat ik in elk geval altijd wel doe is even de menukaart bekijken van tevoren, zodat ik alvast een beetje kan kijken wat ik lekker vindt en wat dan ook nog enigszins verantwoord is. Ik kies eerlijk gezegd nooit voor eits van een salade hoor, dat is wel weinig kcal, maar ik vind het ook heel erg zonde om daar dan zoveel geld aan uit te geven.

Wat ik dan ook probeer is om de rest van de dag en de dag erna een beetje te compenseren, dus dan gewoon wat minder eten / snoepen en proberen wat meer te bewegen.
En dan ga je even op de weegschaal staan en staat er 70,4. Daar snap je toch ook geen ruk van.. ben wel aan het menstrueren, dan houd je ook vocht vast natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven