Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Haha! Met z'n allen afkicken! Succes dames ik doe alleen niet mee betreft de chocola

@dakotah

ben jij er nog? Niet laten afschrikken door Meds hoor ze heeft wel gelijk dat dat niet zo realistisch is, maar aan jou wat je er mee doet. Begin bijvoorbeeld eens met 65 als streef, da's toch lekker een kledingmaat kleiner EN te overzien in moeite/tijdsduur/kilo's
Mijn laatste hardlooprondje voor de vakantie zit er op. Heb een intervalles gedaan en dat blijf ik toch zwaar vinden. Ik moest 10 minuten inlopen, dan 24 minuten normaal waarvan 8x30 sec. versnellen. Dat was pittig, vooral om na het versnellen je ademhaling weer onder controle te krijgen. Vervolgens 10 minuten uitlopen. Heb in totaal 7 kilometer gelopen, een nette afstand. Heb nu wel heel erg last van mijn benen

Nu kunnen mijn schoenen even drogen en dan kunnen ze in de koffer. Ik heb echt zin om op vakantie te lopen, hopelijk is die zin er ook nog als ik straks op de bestemming ben We gaan zondag weg en gaan naar Scandinavië, qua temperatuur en omgeving dus super om te lopen!

@ Jolanda: wat een goed doel zeg van de chocolade afblijven. Ik wil wel meedoen, maar ga eerst op vakantie dus dat gaat niet lukken Misschien dat ik na de vakantie wel me ga doen! Succes!

@ Daim-y: jij ook succes met de uitdaging van Jolanda. Je bent in ieder geval al goed gestart door alle verleidingen weg te gooien!

@ Pink-lotus: wat super dat je al een week gestopt bent met roken. Je bent goed bezig met een gezondere leefstijl!!

@ HVM: haha, een loopband gewonnen. Dat is niet verkeerd. Maar hij past dus niet in jullie huis??

@ Runrunrun: wat goed dat je wat meer rust hebt. Wat kun je samen met de fysio nog wel doen qua beweging?

Ik ben druk met de was en inpakken. Heerlijk die vakantie voorpret, kan niet wachten tot we weg gaan Na de afgelopen week probeer ik het super strenge een beetje los te laten. Ik wil ook gewoon genieten op de vakantie, maar natuurlijk ook niet helemaal doorslaan. Doordat ik deze week aardig stabiel ben gebleven heb ik er wel aardig vertrouwen in voor de vakantie. Hopelijk komt er niet te veel bij, zodat ik aan het eind van de zomer echt mijn streefgewicht bereikt heb.
Fijne vakantie Sneeuwwitje! En nogmaal, mijn respect dat je zo goed bezig bent! Geniet lekker van je vakantie, incl. wat lekkers ;)!

P.s. zit nu aan de worteltje, veel gezonder als chocolade :)!

Eerste dag gaat goed komen ;)!
Bedankt Jolanda

Geniet van je worteltjes, je bent goed gestart!!
Zoooo..... wat is er veel geschreven. Dat gaat moeilijk worden om op iedereen te reageren. Even kort, @Pink Lotus, wat goed dat je gestopt bent! Ik ben er nu bijna 3,5 jaar vanaf en ben nog steeds dolblij dat het helemaal uit mijn systeem is, vieze dingen!

En Runrunrun, wat K** dat je uit de running bent, letterlijk.. houd moed!

Sneeuwwitje, lekker bijna vakantie zeg, wij moeten nog 6 weken wachten. En alle andere chocoladeweigeraars, worteltjeseters en loopbandlopers.. goed bezig!

Ik heb niet echt meer het gevoel dat ik aan de lijn doe, gun mezelf af en toe wat lekkers en val nog steeds mondjesmaat af, erg fijn! Hoop dat dat er op de vakantie vanaf blijft...

Oud: 72,6

nieuw: 72,3

eraf 0,3

fijn weekend allemaal!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hier 0,1 kg afgevallen!

Totaal af 6 kg

Nieuw gewicht: 81.8

Later meer!

Wel alvast voor sneeuwwitje: een hele fijne vakantie gewenst!
En ik ben ook weer thuis van werk! vanochtend 74 kilo helaas :(

Vanaf morgen maar weer extra streng

Fijn weekend iedereen!
Wat is het rustig hier!

Allemaal een zonnig weekend aan het vieren?

Met mij gaat alles goed... Ben niet ontevreden met het eten dit weekend, wel wat gesnoept, maar ach, zo af en toe mag dat best!

Nu op naar een goede week!

Hvm: ik heb wat afleveringen i used to be fat opgenomen... Goede tip!!
Ja, het is hier heel rustig. Ik ben ziek. Wist niet dat er iets rond ging. Maar voel het nu wel. Is natuurlijk wel goed voor de lijn, want mijn eetlust is 0.

Nouja, over een paar dagen voel ik me vast weer beter.

groetjes Hvm
Balen dat je ziek bent, hvm, beterschap!

Inderdaad Melody, iedereen zit waarschijnlijk lekker in het zonnetje! Heerlijk he!

Hier gaat het redelijk, zoals ook jij zegt Melody, af en toe wat lekker hoort erbij! Zeker in de vakantie!

Ik moet deze week nog een paar dagen werken en dan gaan we maandag een paar daagjes naar zee, heb er echt zin in! Ben er aan toe geloof ik ;)!

Ohja, nog geen chocolade gegeten :D!!
@ HVB Beterschap! Niet echt weer om ziek te zijn :S

@ Jolanda; goed bezig met de chocolade!

@ Melody: ha goed idee i used to be fat

Ik ben het weekend weg geweest en wel meer gegeten dan normaal, maar ook nog gezonde keuzes gemaakt (en ook ik nog geen chocolade op). Komende dagen weer wat strenger om het meer eten weg te werken.

O: kwark met noten, lijnzaad en kaneel

T: roggebrood met tomaat en komkommer

L: quinoasalade met feta, paprika, tomaat en basilicum

T: boterham kipfilet komkommer

35 minuten hardgelopen (i.v.m. weer wel iets lager tempo dan normaal. Ronde doe ik normaal in 30min)

D: koolvis met pesto en tomaat uit de oven, salade met augurk en zilveruitjes

Vanavond nog een bakje kwark met frambozen

Vinden jullie het trouwens storend dat ik af en toe ook een eetlijstje plaats? Ik vind dat wel leuk, maar moet anders misschien ook maar in eetlijstjes forum mee gaan schrijven...
@ Daim-y ; ik vind het niet storend hoor, die eetlijstjes. Vind het wel leuk om te zien wat een ander eet. Bovendien kun je daar inspiratie uit putten.

Mijn lijstje van vandaag

O; Havermout & sinaasappel

L; Bruine boterhammen met sandwichspread en linessa jam (minder zoet, hou ik van)

T; schaaltje optimel aardbeienyoghurt & snack-a-jack

D; Sla (met komkommer, tomaat, ui, fetakaas, pijnboompitjes), aardappelkroketjes en vega-gyros....mjom...

T; ?

Hier voel ik me intussen gelukkig weer wat beter, kan ik toch nog een beetje zomer meepikken.

Groetjes Hvm ;-);
Daim-y, ik vind het ook leuk om eetlijstjes te lezen (en soms te posten). Dus, vooral blijven doen!

De van jou en hvm zien er goed uit!

Hier gaat het ook echt goed! Qua eten, gisteren gesport en vooral voornamelijk ik voel me goed!

Ligt de rest lekker in het zonnetje?

Ik ga maandag een paar daagjes naar zee in nl hopelijk blijft het mooi weer! Heb trouwens geen moeite om dan in bikini te gaan, das fijn hè!

Succes allemaal!!
@Jolanda; Hoe gaat het met geen chocolade eten?

Hvm
Goed :D! Nog geen chocolade aangeraakt/gegeten; geen chocoladevla, geen hagelslag, nop!
@Jolanda; Ik vind het knap hoor!

Hvm
Zo wat is het rustig hier! Niet gek natuurlijk met vakantie en eindelijk mooi weer.

Ik kan wel merken dat ik deze week ziek ben geweest. Heb een jasje uitgetrokken. De weegschaal zei vanmorgen 65,5.

Mijn gegevens voor deze week;

Gewicht; 65,5

Af deze week -1,3

Af totaal; -5,1

Nouja mag ik vanavond van mezelf lekker eten bestellen..

Iedereen heel veel succes, en geniet van het mooie weer!

Hvm
Hoi allemaal,

Ik heb jullie topic vanaf het begin doorgelezen (heeft een aantal dagen geduurd;)) en ik zou heel graag mee willen schrijven. Ik ben na mijn zwangerschappen telkens keurig op gewicht gekomen, maar nu de jongste twee is (en ik normaal gesproken weer zwanger was van de volgende) merk ik dat er toch weer wat kilootjes bij zijn gekomen. Mijn gegevens zijn:

Leeftijd: 31

Lengte: 1.65

Gewicht: 65

Streefgewicht: 60

De manier waarop ik dit probeer te bereiken is vrijwel gelijk aan dat van de meesten vanjullie, gewoon calorieen tellen en sporten. Morgenavond ga ik weer hardlopen en vandaag heb ik er al een fietstocht op zitten van 35 km (afgesloten met een ijsje). Het gaat dus de goede kant op.
Wat leuk weer een nieuwe meeschrijver (ik ben ook nog vrije nieuw). Op dit moment is het erg rustig hier op dit forum. Denk door vakantie of mooie temperaturen?

Ik ben afgelopen weken iets minder lekker bezig. Heb een dipje en ben een emotie eter. overdag gaat het goed, maar in de avond eet ik vaak te veel. Niet echt ongezond, maar wel te veel om af te kunnen vallen. Heb in ieder geval nog geen chocolade op;)

Maar heb nu een plan om daar beter mee.om te gaan en hopelijk gaat het lukken. Dan kan ik ook weer (verder met) afvallen.

Fijne zonnige avond!!
Het is hier zeker stil... moet bekennen dat ik vrijdag mezelf niet gewogen heb, ik geloof het allemaal wel even, heb helemaal geen zin om met mijn gewicht bezig te zijn nu. Ik hou me nog steeds aan het goede eetpatroon, maar heb het gevoel nu meer vocht vast te houden. En om niet gelijk verdrietig te worden, heb ik me maar niet gewogen. Misschien aanstaande vrijdag
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hallo,

ik zou ook graag met jullie mee schrijven. Op dit moment weeg ik 67.4 kg bij een lengte van 1.60... heb een BMI van ongeveer 26 en die moet dus naar beneden.

Ik tel kcal en daarnaast sport ik regelmatig. 3 keer in de week hardlopen (waarvan 1 keer in de week interval onder begeleiding van een trainer) en daarnaast soms nog sportschool (cardio) en krachttraining thuis, daar heb ik een fitnessbank met losse gewichten.

Mijn lijstje van vandaag:

O: eiwitpannenkoeken met 250 gram aardbeien

L: eiwitreep

T: veel watermeloen

A: Biefstuksalade met zelfgemaakte bruschetta

Sport: hardlopen niet geweest, vond het veel te warm!

Als ik het zo zie lijkt het best weinig wat ik gegeten heb, maar de porties waren best groot en uiteindelijk zo'n 1600 kcal gegeten. Had ook niet zoveel zin om nog meer te eten.
Het is idd rustig hier.... Welkom ook daily-girl! Ik kan me voorstellen dat je het te warm vond om te gaan lopen. Ik heb nog wel hardgelopen, maar pas om 21.00 uur en het ging niet gemakkelijk. Beetje zware benen.

@felice je hoeft ook niet altijd te wegen vind ik. Als je tevreden bent over je eetpatroon dan is dat volgens mij al goed genoeg.
Zo,wat rustig hier! Was ik vrijdag de enige die zich gewogen heeft. Nouja, maakt niet uit. Van de week voor het eerst zonder calorieën-tellen gedaan. Vond ik best wel eng eigenlijk. Maarja, na een jaar is het wel eens tijd om de schriftjes af te bouwen. Ik moet ook leren op mezelf te vertrouwen. Heb gisteren een bbq gehad. En natuurlijk eet je dan altijd meer dan je eerst van plan was. Heb 4 kleine broodjes gehad met houmous, een vegaburger en aubergine. Maarja, wel veel knoflook natuurlijk. Dus ik hou weer lekker vocht vast. Het warme weer helpt ook niet mee. Gelukkig zit ik nog net binnen mijn marge. De weegschaal zei vanmorgen; 66,9

Dus de gegevens voor deze week;

Gewicht; 66,9

bij (maar ik was ziek vorige week) +1,4

Totaal af; - 3,7

Maar ik ben gelukkig, want ik probeer tussen de 66 en 67 kilo te blijven. En dat gaat eigenlijk best redelijk.

Iedereen heel veel succes, en geniet van de zomer die we eindelijk hebben!

Hvm
Hoihoi allemaal!

Zo, echt rustig hier inderdaad! Groot gelijk ook, het is zo'n mooi weer! De zomer mag van mij nog maanden zo doorgaan!

Qua gezond eten en sporten... Ik heb er afgelopen week geen minuut aan gedacht, had lekker vakantie! Heb maar een weekje deze zomer, dus vanaf maandag ga ik weer aan de slag (Miss nog wel een keer een dagje vrij).

En dan start ik ook weer met gezond eten en sporten, want het is nodig.... Hihi!

Geniet allemaal lekker van het zonnetje, maar hopelijk kunnen jullie je beter beheersen in zo'n vakantieperiode als mij...

Ik hoop dat ik me na een week, volgende week, opletten en gezond eten en sporten, weer wat fijner in mijn vel voel...

Hvm, nog netjes binnen je grenzen toch?! Goed hoor!

Welkom daily-girl en Lies! Succes met jullie uitdagingen!
Ha allemaal,

Lekker zomertijd hier

Ik heb een paar zondige dagen achter de rug, mijn dochtertje werd 3 en ik heb dus taart gegeten, toastjes met heeeeerlijke blauwe kaas en een beetje van de barbecue. En eergisteren met lief naar de Thai. Deze week ga ik weer even goed opletten, voelde me gisteren enorm opgeblazen, maar heb vannacht ook meer geplast dan ooit, volgens mij is Thais zouter dan het lijkt. Hoe dan ook, ik vermijd de confrontatie met de weegschaal maar even.

Succes allemaal deze week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven