Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Nee geen verbetering, eerder meer pijn... Nog niet naar de fysio geweest (ben eigenwijs). Kijk het ff een weekje aan...
Het is inderdaad rustig hier, misschien allemaal druk met de laatste loodjes. Ik heb bijna alles afgerond, echt een heerlijk gevoel.

Net door de regen naar huis gefietst, blegh. Nu is het gelukkig weer opgeklaard, dus ik ga straks mijn hardloopkleding aandoen en les 6 van Evy lopen. Is weer een intervaltraining, dus ik ben benieuwd!

@ Runrunrun: haha, lekker eigenwijs Ik hoop dat het vanzelf overgaat en anders echt naar de fysio gaan hoor!

@ Jolanda: super dat het zo goed gaat, lekker actief.
Ik heb nu een drukke werkperiode (altijd tegen de zomer aan) en heb gisteren ook een slechte eetdag gehad. Omdat ik overdag te weinig had gegeten kreeg ik 's avonds enorme trek. En toen ik om half 11 thuis kwam daarom 3 boterhammen met kipfilet gegeten en 2 crackers havajam. Was moe, en voelde me slecht. Op zo'n moment wil ik altijd graag eten.

Gelukkig had ik geen slecht voedsel in huis, maar zoveel boterhammen en crackers zijn natuurlijk ook niet nodig. Maar goed vandaag weer vol goede moed verder gegaan en tot nu toe gaat dat prima. En toch proberen om zulke momenten op andere manier op te lossen dan met eten.

Komende dagen ga ik dus weer goed van te voren mijn eten plannen en gebruik maken van voedingscentrum om te voorkomen dat ik te weinig eet (en later een eetbui krijg).

Vanavond lekker een avondje bankhangen en bijkomen. Nu al zin in!

Runrunrun sterkte met je blessure.
Les 6 is een feit! Het was benauwd en vochtig buiten, maar ik heb hem uitgelopen. Wilde halverwege niet meer maar gelukkig doorgezet. Heb voor het eerst 7 kilometer gelopen Heb er 46 minuten over gedaan, gemiddeld 6;39 min/km dus ben zeer tevreden. Voel mijn benen nu wel heel erg, dat had ik de laatste tijd niet meer. Heb in ieder geval het gevoel dat ik wat gedaan heb
Runrunrun, een bezoekje aan de arts of fysio is misschien wel verstandig.

Sneeuwwitje, goed zeg dat je door bent gegaan. Ik,vind het knap 46 minuten lopen.

Ik ga ook nog goed deze week. Ben ontzettend ongesteld geworden dus dat verklaart wel een hoop van de snaaitrek, vorige week.

Morgen weer wegen bij Newfysic. Hoop dat ik eindelijk bij die 63,5 kom dan kan ik naar het schakelprogramma ( pillen afbouwen en op gewicht blijven).

Daimly, ik vind dat je het nog heel netjes hebt gehouden. Waarschijnlijk over de dag bekeken heb je nog niet eens veel calorieën binnen gekregen. Maar het is inderdaad wel belangrijk om genoeg te eten overdag.
Ik zit al weer klaar om zo naar de sportschool te gaan. Heb nog wel een beetje spierpijn van gisteren, dus ik laat mijn benen straks een beetje met rust met trainen.

Vanmiddag en morgenmiddag activiteiten om het schooljaar af te sluiten. Hoop dat ik me kan inhouden met al het lekkers wat dan meestal op tafel staat.
Ben ik ook weer.... Behoorlijk balend..... Vanmorgen even op de weegschaal gestaan was wel heel erg nieuwsgierig na mijn vier dagen weightcare en 2x 5 km lopen en er was maar 0,5 kg af... Terwijl ik die producten echt niet lekker vind, hongerig ben en nu dus ook chagrijnig! Had toch minimaal wel op 1 à 1,5 kg gerekend om voor mezelf weer helemaal in the flow te komen..... Maar die is nu echt weg... Ik weet dat ik van meer eten ook niet blij wordt, maar is dit afzien voor een paar grammen mij wel waard?!?!? Pffff.... Zit er echt even mee.

Vandaag de laatste dag, extra mijn best doen en vanavond lopen dus wie weet wat de weegschaal morgen aangeeft!

Run echt gigantisch balen, ik zou toch even bij de fysio langs gaan... Hopelijk gaat het wel al weer wat beter!

Sneeuwwitje vind het altijd leuk om jouw Posts te lezen en je bent zo goed bezig!

Tot morgen!
Wat balen Melody, maar misschien komt het nog. Je lichaam heeft ook even tijd nodig om aan het mindere eten te wennen. Na die kuur merkte ik duidelijk dat ik minder snaaitrek had en dat ik minder op kon, mijn maag is kleiner geworden. Het is dus een goede start om vanaf morgen minder te eten!! Dus kom op, je kunt het echt!!

Fijn dat je mijn posts leuk vindt om te lezen. Bedenk je wel dat ik al een jaar bezig ben en dat het ook een hele tijd geduurd heeft voordat ik in de flow kwam. En nu is het ook voor mij lastig om me in te houden en ben ook bang voor een terugval. Door het sporten blijf ik er actief mee bezig, want ik wil niet meer terug.

Ik heb vanochtend lekker gesport in de sportschool, heb wel nog steeds last van mijn benen Heb me vandaag goed kunnen inhouden bij de activiteiten, dus daar ben ik heel erg blij mee. Nu maar hopen dat er morgen ook iets terug te zien is op de weegschaal.

Morgen weegdag, ik hoop op mooie resultaten voor iedereen.
Even een korte ego post. Heb weer meer pijn, en inmiddels een afspraak gemaakt bij de fysio. En als ik mn eigenwijsheid aan de kant zet en daar een afspraak maak....... Dat wil iets zeggen...
Goed dat je een afspraak gemaakt hebt, maar het is wel super balen... Sterkte en ik hoop dat ze iets kunnen doen waardoor de pijn snel minder wordt!!!
Hallo(:! Kan ik ook nog meedoen? Ik weeg momenteel 71,1 en wil naar de 58 kilo toe. Ik ben 1 meter 73.
Time stood still.. The way it did before, it's like i'm sleepwalking..
Zo daar was ik ook weer! Na een slechte week was de weegschaal niet echt genadig voor me. Het valt me eigenlijk nog mee, maar ik zit wel op de grens van het toelaatbare. Nu zit ik ook in de week voor mijn ongesteldheid, dus dat werkt ook tegen. Maar toch.

De weegschaal zei vanmorgen;

66,9

Bij deze week; +0,3

Totaal af; -3,7

Ik wil toch tussen de 66 en 67 kilo blijven wegen. Dus dat wordt even opletten deze week. Heb nog wel een bbq staan voor deze week. Nouja, gewoon opletten. En sporten natuurlijk.

Hvm
Even een kort berichtje. Helaas geen resultaat deze week (zelfs een kleine +). Eigen schuld, had ik maar wat minder moeten eten en beter mijn best moeten doen.

Hopelijk gaat het me lukken dit weekend mij in te houden en kan ik volgende week toch weer resultaat zien.

Hopelijk hebben jullie allen mooie resultaten!
Hier weer stilstand, had ik het al een beetje verwacht. Ik baal er van, want ik doe mega mijn best. Maar ik heb wel geleerd de afgelopen periode dat ik vaak een tijd stilsta en dan weer naar beneden ga. Ik moet dus geduld hebben. Ik zie het wel aan mijn lichaam, maar ik wil het ook zo graag op die weegschaal zien... Helemaal nu de vakantie er aan komt en ik weet dat ik zeker een tijd stil zal staan door ander eten. Maar goed, ik moet ook blij zijn met wat ik nu allemaal bereikt heb en zorgen dat ik in balans blijf.

Gewicht: 70,6

Bij: 0,2

Totaal af: 14,1

Ga straks nog een rondje hardlopen. Heb nog wel spierpijn van woensdag, maar het is een korte les (30 minuten) dus ik denk wel dat het goed moet komen.
Hier ook een plusje, nl 2 ons erbij. Maar, ik zit ook middenin mijn menstruatie dus ik laat het maar even voor wat het is. Deze week voor mijn geen officieel weegmoment, volgende week doe ik weer echt mee
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Runrunrun, wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt!! Hopelijk helpt de fysio... Ik baal met je mee!

Sneeuwwitje, wat jammer dat je een mooi minnetje ziet, maar een klein plusje, want jij bent ZOOOO goed bezig!!

Maar ga niet bij de pakken neerzitten he, gewoon zo doorgaan, dan zul je volgende week een grote min zien!

En idd, je ziet het wel aan je lichaam, dat telt he! (De reden waarom ik niet zo vaak meer weeg, maar gewoon let op mijn lichaam en op hoe ik me voel, heb ik ook niet steeds dat 'baal-gevoel'.)

Felice en daim-y, een klein plusje, maar met een reden. Kom op, er weer tegen aan!

Hvm, je zit toch nog net onder 67 ;)! Ik snap het hoor. Maar als jij een week of twee weer wat beter je best doet, zit je zo weer op een mooie 66. Succes!

Dakota, van mij ben je welkom! Is 58 niet heel weinig voor je lengte?! Je moet wel streven naar een realistisch gewicht he! Succes in ieder geval!

En Melody, wat zei de weegschaal vanmorgen? Of lig je nog lekker te slapen ;)?!

Hier gaat het redelijk! Voel me wel beter nu het dieeten niet meer mijn dag bepaald! Probeer wel altijd op te letten nog hoor, en dat gaat vaak goed en soms wat minder ;)! Hihi!
Net les 7 gelopen, was een korte les en heb 5 km gelopen. Ondanks dat het bewolkt is,is het best warm buiten. De komende dagen geen tijd om te sporten, dus volgende les staat pas voor dinsdag gepland.

Morgen ga ik lekker shoppen en heb ik een bqq, zondag naar een festival en maandag ook nog een leuk dagje in de stad gepland staan. Ik ga opletten op het eten, maar er ook van genieten.
Top dat jullie nog zo bezig zijn dames!! Ik zie bij sommige een beetje een stilstand, maar dat ook er ook bij, komt volgende week weer helemaal goed!!

Sneeuwwitje je mag me uit de tabel halen! Jullie merken ook wel dat ik nog maar weinig actief ben hier en ik wil niet onnodig een plekje bezet houden.

Ik let op dit moment nog wel op mijn eten maar niet meer zo zeer op het gewicht, ik kijk gewoon naar hoe ik me voel! Soms kan ik een paar dagen heel streng zijn voor mezelf en dan weer een paar dagen minder. Ik denk dat ik voorlopig mijn streefgewicht niet gaat halen maar ik ben al redelijk tevreden dat ik niet meer aankom! Vind het wel gezellig om hier af en toe nog mee te schrijven als ik weer meer in de afval modus zit haha. Hoop dat dit goed is!
Zo, nog even een tip voor als je op de bank zit, en zin hebt om te snacken. Ga naar youtube, en zoek de volgende series op;

Big meets bigger (BBC serie)

I used to be fat (MTV)

The men who made us fat (BBC over de voedselindustrie)

Bij mij helpt het om dan toch even door te zetten en de snacks te laten staan.

Succes allemaal!

Hvm
Hihi, HVM, top tips!!
@ Sneeuwwitje, maar als je het ziet aan je lichaam, dan moet je toch juist hartstikke blij zijn! De weegschaal is maar een pijler, je waarneming is uiteindelijk het belangrijkste :-)

Ik was vanochtend 72,6

Gelijk gebleven

Maar ik moet zeggen dat ik gisteren weer eens wat alcohol heb gedronken, dan ben ik vaak de volgende dag wat zwaarder.

Ik heb er wat situps bij gedaan, en m'n buikje trekt gelukkig al wat strakker. De rest...mwah... geduld
@Jolanda_1 Got my reasons for that so thats okay ^^

Meh vandaag dus mc gehad maar gelukkig wel in de avond een salade gehad.
Time stood still.. The way it did before, it's like i'm sleepwalking..
Huidig gewicht: 81,9

Eraf deze week 0,8

Totaal eraf: 5,9

Voor een strenge week valt het me wat tegen, maar vooruit...er is wel weer wat af!

Veel gelijkstand en kleine plusjes deze week..... En dan moeten we ons ook nog inhouden met alle BBQ met dit mooie weer.... Maar ik hou die zomerjurkjes, korte broekjes en bikini's maar in gedachten!

Succes allemaal en geniet van het zonnetje!

P.s. Hvm: goede tip!!! Ga ik zeker onthouden!
Heb vanmiddag Big meets bigger Kuwait gezien. Niet te geloven! Dikke britse mensen die niks aan hun gewicht willen doen, worden naar nog veel dikkere mensen gestuurd. Zodat ze met hun eigen ogen kunnen zien wat de gevolgen zijn. Oeh man, als ze dan filmen in een diabetescentrum. Heb soms echt even weg zitten kijken. Ben blij dat ik geen arts/chirurg ben geworden. Zodat ze daarna zelf inzien dat het toch niet helemaal slim is om niks aan je gewicht te doen. Super concept. Het komt bij mij wel binnen. Heb dan zelf geen trek meer om te snacken.

Heb me echt zitten verbazen.

Hvm
Het schooljaar is afgesloten en de vakantie is begonnen Het weer is ook in de vakantiestemming

@HVM: klinkt interessant die documentaires, die ga ik in de vakantie eens kijken!

@Melody: balen dat er minder af is dan gehoopt. Maar, zoals ik al eerder schreef, je hebt straks echt minder trek en je kunt minder op!

@Dakotah: welkom. Als je je gegevens dik gedrukt zet dan kan ik je in de tabel zetten. Wel een ambitieus plan jouw streefgewicht. Wat is je plan om dit te bereiken?

@ Xtulp: jammer dat je nu even niet meer komt schrijven. Maar als je weer in de mood bent, ben je natuurlijk altijd welkom.

Morgen zal ik de tabel weer bijwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven