Gezellig samen afvallen mét tabel
zaterdag 16 maart 2013 om 14:06
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
woensdag 21 oktober 2015 om 21:46
Wisselen van weegschaal is nooit leuk Smukke. Weer je al of je een nieuwe gaat kopen?
HVM: hoe gaat het, voel je je al wat beter?
Mijn weekend was erg leuk, eten ging nog wel oké maar heb een beetje veel gedronken, haha. Wel lekker gewandeld, dus nog calorieën verbrand.
Maandag training gehad en had dinsdag zo'n spierpijn. Heel vreemd, want het was voor mijn gevoel niet anders dan normaal... Vandaag gaat het wel, dus heb een rondje gewandeld. Morgen eens kijken hoe het gaat met hardlopen.
HVM: hoe gaat het, voel je je al wat beter?
Mijn weekend was erg leuk, eten ging nog wel oké maar heb een beetje veel gedronken, haha. Wel lekker gewandeld, dus nog calorieën verbrand.
Maandag training gehad en had dinsdag zo'n spierpijn. Heel vreemd, want het was voor mijn gevoel niet anders dan normaal... Vandaag gaat het wel, dus heb een rondje gewandeld. Morgen eens kijken hoe het gaat met hardlopen.
vrijdag 23 oktober 2015 om 09:46
Goedemorgen!
Vanmorgen eindelijk onder de 75, 74.6 om precies te zijn, wat een fijn gevoel. Net nu ik even heb bedacht om iets minder streng te zijn (dus gisteravond lekker vette worst bij de zuurkool, haha). Maar nu ik ineens weer naar beneden ga in gewicht denk ik gelijk; oke we gaan weer strak verder nu!
Hoe is het met jullie?
Hoe gaat het met je weegschaal smukke? Heb je al een nieuwe gekocht? Jammer he dat geen weegschaal dan hetzelfde is. Ik heb in april ook een nieuwe moeten kopen, en was gelijk anderhalve kilo zwaarder. Maar je moet maar zo denken, die weegschaal zegt niet hoe jij eruit ziet! Die kilo's gaan er evengoed wel vanaf.
Is je spierpijn al een beetje gezakt sneeuwwitje? Ik ben altijd blij met spierpijn, dan heb ik tenminste het idee dat ik iets heb gedaan (en dat komt niet zo heel vaak voor, haha)
Vanmorgen eindelijk onder de 75, 74.6 om precies te zijn, wat een fijn gevoel. Net nu ik even heb bedacht om iets minder streng te zijn (dus gisteravond lekker vette worst bij de zuurkool, haha). Maar nu ik ineens weer naar beneden ga in gewicht denk ik gelijk; oke we gaan weer strak verder nu!
Hoe is het met jullie?
Hoe gaat het met je weegschaal smukke? Heb je al een nieuwe gekocht? Jammer he dat geen weegschaal dan hetzelfde is. Ik heb in april ook een nieuwe moeten kopen, en was gelijk anderhalve kilo zwaarder. Maar je moet maar zo denken, die weegschaal zegt niet hoe jij eruit ziet! Die kilo's gaan er evengoed wel vanaf.
Is je spierpijn al een beetje gezakt sneeuwwitje? Ik ben altijd blij met spierpijn, dan heb ik tenminste het idee dat ik iets heb gedaan (en dat komt niet zo heel vaak voor, haha)
Don't look back. You're not going that way.
vrijdag 23 oktober 2015 om 10:11
Hoi allemaal, ik ben hier ingestort. Ik trok het deze week niet meer. Vorige week brak mijn kies en moest de tandarts de wortels verwijderen. Ik mocht niet sporten en niet bukken, niet tillen om de wond te laten helen. Maarja met 3 kleine kinderen en de herfstvakantie lukt dat niet echt. En het doet pijn! Ik leef op paracetamol, zet 's nachts de wekker om op tijd de volgende dosis in te nemen. Slapen gaat beroerd, ik heb weinig geduld vanwege de pijn en slaapgebrek, nouja de kinderen reageren daar weer op. Niet echt gezellig. Ben ook bij mijn moeder te logeren geweest met de kinderen zodat man kon klussen en de kinderen het ook leuk hadden. Maar het lukt me niet om te lijnen daar want mijn eigen kastjes kan ik veel beter weerstaan dan die van mijn moeder. Die zitten namelijk altijd vol met snoep .
Nou ja lang verhaal kort; ik heb totaal geen dieet gevolgd deze week en het bedroevende resultaat; 74,7 vanmorgen. Ik durf het bijna niet op te schrijven. En het ergste is dat de pijn wel 2 weken aan kan houden en de tandarts op vakantie is. Wat zal ik blij zijn als de herfstvakantie voorbij is.
Nou ja lang verhaal kort; ik heb totaal geen dieet gevolgd deze week en het bedroevende resultaat; 74,7 vanmorgen. Ik durf het bijna niet op te schrijven. En het ergste is dat de pijn wel 2 weken aan kan houden en de tandarts op vakantie is. Wat zal ik blij zijn als de herfstvakantie voorbij is.
vrijdag 23 oktober 2015 om 21:35
75,9 Heb besloten voorlopig deze weegschaal aan te houden, mocht deze het begeven dan is de volgende misschien meteen een stuk liever (of het lag aan mijn oude weegschaal, maar voor mijn eigen gevoel hou ik het erop dat het gewoon aan deze ligt )
Maar ja, dus weer opnieuw naar die 75 werken... Hou voor mezelf maar vol dat ik op mijn oude weegschaal eronder had gezeten.
Super goed Alegria! einddoel komt in zicht, dichter bij de 70 dan bij de 80!
awww even een knuffel voor je HVM, hoop dat het snel beter gaat met je kies. En ja het is altijd makkelijker om gewoon te zorgen dat je niet te veel in huis hebt, dus snap het wel dat dit extra lastig kan zijn. Hier begint de herfstvakantie net, hoop dat ik er goed doorheen kom
Hoe is het met de spierpijn sneeuwwitje?
Maar ja, dus weer opnieuw naar die 75 werken... Hou voor mezelf maar vol dat ik op mijn oude weegschaal eronder had gezeten.
Super goed Alegria! einddoel komt in zicht, dichter bij de 70 dan bij de 80!
awww even een knuffel voor je HVM, hoop dat het snel beter gaat met je kies. En ja het is altijd makkelijker om gewoon te zorgen dat je niet te veel in huis hebt, dus snap het wel dat dit extra lastig kan zijn. Hier begint de herfstvakantie net, hoop dat ik er goed doorheen kom
Hoe is het met de spierpijn sneeuwwitje?
zaterdag 24 oktober 2015 om 14:57
Och, HVM, wat super vervelend. Kun je het nu niet even loslaten qua afvallen? Het kost je allemaal al genoeg energie (je lichaam wat niet meewerkt en je kinderen die natuurlijk ook aandacht nodig hebben)... Doe het rustig aan en wees lief voor jezelf
@ Smukke: dus toch over op een nieuwe weegschaal, nu dus weer werken naar die 75 toe! Weet je al wanneer je je vriend weer gaat zien?
@ Allegria: super goed, weer een mijlpaal bereikt. En, spierpijn is inderdaad een goed gevoel, maar als je als een oud omaatje van de bank op moet staan is het iets minder leuk Voel nu m'n kuiten nog wel, maar lopen gaat gelukkig weer beter.
Afgelopen dagen veel afspraken gehad met vrienden en familie. Daardoor niet super goed gegeten, maar wel elke dag hardgelopen of gewandeld. Ga zo ook nog weer een rondje hardlopen, en dan lekker met m'n joggingbroek op de bank denk ik
@ Smukke: dus toch over op een nieuwe weegschaal, nu dus weer werken naar die 75 toe! Weet je al wanneer je je vriend weer gaat zien?
@ Allegria: super goed, weer een mijlpaal bereikt. En, spierpijn is inderdaad een goed gevoel, maar als je als een oud omaatje van de bank op moet staan is het iets minder leuk Voel nu m'n kuiten nog wel, maar lopen gaat gelukkig weer beter.
Afgelopen dagen veel afspraken gehad met vrienden en familie. Daardoor niet super goed gegeten, maar wel elke dag hardgelopen of gewandeld. Ga zo ook nog weer een rondje hardlopen, en dan lekker met m'n joggingbroek op de bank denk ik
donderdag 29 oktober 2015 om 15:26
Pff mag ik even zeuren?
Iedereen op het werk loopt te 'klagen', jeetje ben je nou nog niet klaar met afvallen, pff jij wil ook nooit wat lekkers, pas op hoor straks krijg je een eetstoornis, pas je wel op voor anorexia?!
Ben dr een beetje klaar mee..
Ik doe hard mn best, zie er totaal niet uitgehongerd uit, eet gewoon, en blijf een buik houden (en ik overdrijf niet!)..
Dus wat zeuren ze nou
Daar komt bij, we hebben morgen een etentje met t werk, onbeperkt italiaanse tapas eten. Nou, als ik echt zo slecht voor mezelf zou zorgen had ik ook niet meegegaan..
Ik was in ieder geval vanmorgen wel blij, 73.6kg
Zo, ben wel klaar met klagen denk ik
Iedereen op het werk loopt te 'klagen', jeetje ben je nou nog niet klaar met afvallen, pff jij wil ook nooit wat lekkers, pas op hoor straks krijg je een eetstoornis, pas je wel op voor anorexia?!
Ben dr een beetje klaar mee..
Ik doe hard mn best, zie er totaal niet uitgehongerd uit, eet gewoon, en blijf een buik houden (en ik overdrijf niet!)..
Dus wat zeuren ze nou
Daar komt bij, we hebben morgen een etentje met t werk, onbeperkt italiaanse tapas eten. Nou, als ik echt zo slecht voor mezelf zou zorgen had ik ook niet meegegaan..
Ik was in ieder geval vanmorgen wel blij, 73.6kg
Zo, ben wel klaar met klagen denk ik
vrijdag 30 oktober 2015 om 10:22
He Alegria, dat herken ik wel. Die commentaren. Komt waarschijnlijk ook omdat je net als ik lang bent, dan zie je het gewicht wat minder snel zitten, wat dus niet betekent dat het er niet zit. Ik moet ook nooit zeuren, en er hoefde echt niet meer af. Ze moesten me zoeken achter een lantaarnpaal etc. Pas toen ik over de 100 kilo woog geloofde men dat er idd wel wat af mocht. Maar niet teveel hoor, want dat was niet gezond
Ik trek me er niets meer van aan.
Heb van de week weer mijn best gedaan en gesport. Ik ben gelukkig ook weer in de goede periode van mijn cyclus. En vanmorgen, net op het nippertje twijfelde de weegschaal tussen 72,9 en 73,0 .Ik heb dus net mijn doelstelling om voor november 73 kilo te wegen gehaald. Ik zet het doel nu op 71 kilo voor december. Ambitieus misschien, maar ik moet ergens voor gaan.
Ik trek me er niets meer van aan.
Heb van de week weer mijn best gedaan en gesport. Ik ben gelukkig ook weer in de goede periode van mijn cyclus. En vanmorgen, net op het nippertje twijfelde de weegschaal tussen 72,9 en 73,0 .Ik heb dus net mijn doelstelling om voor november 73 kilo te wegen gehaald. Ik zet het doel nu op 71 kilo voor december. Ambitieus misschien, maar ik moet ergens voor gaan.
vrijdag 6 november 2015 om 07:50
Zo slecht weekend gehad, maar de rest van de week netjes de calorieën bijgehouden. Ik ben gisteren ondanks frisse tegenzin en de bank die naar me lonkte toch gaan sporten. Resultaat; 72,6 . Waar is iedereen? Allemaal de kop in het zand? Beter om in deze lastige snoeptijden te zorgen dat er geen kilo's bij komen.
vrijdag 6 november 2015 om 11:11
Hier de hele week ziek geweest. Resultaat, 1.4kg eraf. Niet de gezondste manier helaas..
Ben nu nog niet helemaal opgeknapt maar t gaat weer de goede kant.
Voor ik ziek werd had ik gelukkig geen moeite alle lekkere dingen te laten staan hoor!
Mag van mezelf elke dag een aantal chocoladepepernoten bij de thee savonds, en daar kan ik me de hele dag op verheugen. Is het makkelijk vol te houden
Ben nu zo dicht bij mn doel dat ik t alleen maar zonde vind als ik veel slechts eet.
Heb wel mijn weightwatchers opgezegd, ben exact een jaar lid geweest als hij verloopt (23-11), en ben dan tot nu toe mooi even 32.8kg kwijtgeraakt! Toch elke maand 16 euro.. En denk dat ik de laatste kgs wel alleen red, was namelijk al 3 weken niet meer aan het tellen om te zien of ik het zou redden zonder
Oja mn gewicht is nu; 72,2
Ben nu nog niet helemaal opgeknapt maar t gaat weer de goede kant.
Voor ik ziek werd had ik gelukkig geen moeite alle lekkere dingen te laten staan hoor!
Mag van mezelf elke dag een aantal chocoladepepernoten bij de thee savonds, en daar kan ik me de hele dag op verheugen. Is het makkelijk vol te houden
Ben nu zo dicht bij mn doel dat ik t alleen maar zonde vind als ik veel slechts eet.
Heb wel mijn weightwatchers opgezegd, ben exact een jaar lid geweest als hij verloopt (23-11), en ben dan tot nu toe mooi even 32.8kg kwijtgeraakt! Toch elke maand 16 euro.. En denk dat ik de laatste kgs wel alleen red, was namelijk al 3 weken niet meer aan het tellen om te zien of ik het zou redden zonder
Oja mn gewicht is nu; 72,2
vrijdag 13 november 2015 om 10:57
Nou niet zo'n goede week hier helaas. 72,9 was het vanmorgen. Gisteren heb ik wel weer lekker gesport. Heb ook het idee dat ik ietsjes een strakkere vorm krijg, wat altijd fijn is. Dus de komende weken er flink tegen aan. Wordt alleen morgen wel moeilijk met de intocht van Sinterklaas. Heb de kinderen beloofd om pepernoten te bakken
vrijdag 20 november 2015 om 06:09
Nou hier gaat het zo zo. Ik woog 72,6 vanmorgen. Het schiet niet op. Heb me netjes aan de calorieën gehouden en ben ook netjes wezen sporten. Vorige keer at ik op het laatst 1200 calorieën, maar dat is de absolute ondergrens en daar heb ik geen zin in. Heb mezelf wel opgegeven om 2x in de week te gaan sporten vanaf volgende week en ik moet weer ongesteld worden. Dus misschien kelder ik volgende week in gewicht omdat ik nu vocht vasthoudt? Trouwens nog een tip voor degenen die van de pepernoten af willen blijven; Ga ze niet meer kopen maar zelf bakken. Ik doe dat nu iedere week met mijn kinderen en het is zo'n pokkeklus, dat ik er dan alweer genoeg van heb
vrijdag 20 november 2015 om 16:19
vrijdag 27 november 2015 om 06:13
Ik heb mijn doelstelling niet gehaald
Ik had gehoopt om voor december 71 kg te wegen maar ik ben niet verder gekomen dan 72,1 helaas. Best een intensieve week gehad. Netjes aan de calorieën gehouden. 2x gesport en nog een avond laminaat de trap op lopen sjouwen. Pffff. ...die laatste kilo's gaan echt lastig. Nou ja gewoon doorgaan dan maar weer. Uiteindelijk zullen ze wel verdwijnen. Hoe gaat het met jullie allemaal? Zijn jullie er 2 januari weer?
Groetjes hvm
Ik had gehoopt om voor december 71 kg te wegen maar ik ben niet verder gekomen dan 72,1 helaas. Best een intensieve week gehad. Netjes aan de calorieën gehouden. 2x gesport en nog een avond laminaat de trap op lopen sjouwen. Pffff. ...die laatste kilo's gaan echt lastig. Nou ja gewoon doorgaan dan maar weer. Uiteindelijk zullen ze wel verdwijnen. Hoe gaat het met jullie allemaal? Zijn jullie er 2 januari weer?
Groetjes hvm
vrijdag 27 november 2015 om 09:10
Balen HVM, maar je bent wel super dichtbij!! Super dat je nu 2x per week sport, dat ga je straks echt merken.
Hier gaat het wel oke, probeer de schade van de decembermaand te beperken Komend weekend staat de eerste gourmet al gepland... Maar ik sport minstens 3x per week (morgen uitgebreide hardlooptraining) en fiets elke dag naar 'm werk.
Hopelijk blijf ik nu rond de 67, en dan in januari weer toewerken naar de 65.
Hier gaat het wel oke, probeer de schade van de decembermaand te beperken Komend weekend staat de eerste gourmet al gepland... Maar ik sport minstens 3x per week (morgen uitgebreide hardlooptraining) en fiets elke dag naar 'm werk.
Hopelijk blijf ik nu rond de 67, en dan in januari weer toewerken naar de 65.
vrijdag 27 november 2015 om 19:07
Jeeee ik ben ziek geworden vandaag. Ben kotsmisselijk en moet niet aan eten denken. Wel goed getimed zo vlak voor sinterklaas. Vorig jaar ook al. Al was het toen erg vervelend om misselijk bij de sinterklaasviering met allerlei lekkere hapjes te zitten. (Wel goed voor de lijn, maar ook stressen en hopen dat ik niet over mijn nek zou gaan) . Dus ik hoop toch wel voor woensdag (en liefst eerder ) weer een beetje op de been te zijn.
zaterdag 28 november 2015 om 06:29
dinsdag 1 december 2015 om 09:30