Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@Felice; Gefeliciteerd met je baan! Hoop dat het helemaal naar je zin zal zijn!

Dank voor je tip over de kiwi en yoghurt met zemelen. Alle tips zijn welkom, en zeker het proberen waard!

@Sneeuwwitje; Je gaat echt goed!

Hvm
.
Wilde gisteravond gaan lopen, maar was laat thuis en kreeg mega hoofdpijn na het eten. Dus maar even rustig aan gedaan. Toen ik vanmiddag thuis kwam hardloopschoenen aangedaan en een intervalles gedaan. Het is hier echt heerlijk weer, dus was lekker om even een rondje te lopen. Komende dagen even rust, want ik voel mijn benen best wel!

@ Cattura: balen dat er wat bij is. Hier is het ook wisselend hoor, maar meestal wel een klein beetje er af. Vooral rond de periode van mijn ongesteldheid komt er wat bij zonder dat ik er wat van snap. Andere keren dat er wat bij is weet ik meestal zelf wel waar het door komt

@ HVM: dank je wel Ga volgende week nieuwe kleren kopen, want veel winterkleding zit niet mooi meer!! Daar kijk ik echt naar uit en is een beloning. Ik hoop dat bij jou die opgeblazenheid snel weg gaat.

@ Felice: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Regelmaat is inderdaad goed voor de lijn, minder risico op snaaien

Ik heb vakantie! De komende week lekker rustig aan doen en natuurlijk sporten.
Kom weer eens ff updaten en lezen hoe goed jullie bezig zijn!!! Sneeuwwitje je hebt me volgensmij ingehaald!! Heb je voor en na foto s gemaakt?? En lees ik nou zwangerschappen?? Whoehoe! Gefeliciteerd!!!

Ik heb vanmiddag een tweede injectie gekregen. Werkt dit niet gaan ze doorverwijzen naar een multi disciplinair team die zou moeten weten hoe het opgelost moet worden. Komende maand dus nog niet sporten, maar goed, heb nu ein de lijk het gevoel dat er echt iets aan gedaan gaat worden. Qua eten probeer ik nog steeds gezond te doen en dat lukt best aardig. Maar goed al kom ik wat aan, als ik weer kan sporten is het er zo weer af!!!
Jeetje, Runrunrun, nog steeds aan het kwakkelen dus en is het ook nog niet opgelost... Wat goed dat je nog op je eten let. Hopelijk mag je binnenkort weer starten met sporten!

Helaas niet echt bewust foto's gemaakt, maar wel gewone foto's die ik goed kan vergelijken. Dat is mooi om te zien en een motivatie om niet meer terug te gaan!
Runrunrun: bedankt voor je felicitatie! Hoop zo dat jij je naam snel weer eer aan kan doen en lekker kan sporten, gelukkig wordt er inderdaad nu wel iets aan gedaan!

Felice: gefeliciteerd met je baan!! Ik weet het fijne er niet van, en dat hoeft ook niet maar een knuffel voor je eerlijkheid en verhaal over aankomen en een tweede kindje..

Sneeuwwitje: shoppen!!!!! Heerlijk!!!!

Hoe is het bij hvm: familieperikelen wat 'geland'?

Hoe voel je je verder?

Hier morgen de verloskundige bellen voor een afspraak!
Hoi dames, lang geleden dat ik hier geschreven heb, maar lees vaak nog stiekem mee!

Gezellig dat jullie hier nog allemaal zijn! En wat gaan jullie goed!!

Runrunrun, ik hoop zo dat je snel weer mag en kan sporten...

Hvm en melody, gefeliciteerd, wat een super nieuws!!

Graag zou ik weer met jullie meeschrijven om een stok achter de deur te hebben.. Ik ben destijds gestopt omdat ik te veel met eten en niet-eten bezig was, maar het blijkt toch mis te gaan... Eetbuien! Voornamelijk door te weinig eten denk ik. Ik wil nu cold turky stoppen met koekjes, snoep en chocolade om voor mijn vakantie, begin december, wat beter in mijn vel te zitten! Maar wel door voldoende gezond te eten!

Mag ik weer meeschrijven? Ga vrijdag wegen, ben benieuwd!

Fijne zondag nog allemaal!!
Hoi allemaal!

Ik ben pas net op viva en dus helemaal nieuw op dit topic.

Graag zou ik mee willen doen. Ben alweer een jaar bezig met afvallen, na mijn zwangerschappen woog ik 80 kg bij 1.70

Was de kilo's kwijt, woog weer 60 kg, maar na een moeilijke periode weeg ik nu dus weer 70 kg.... Niet helemaal terug bij af, maar toch een behoorlijk eind onderweg. Om dit te doorbreken wil ik nu weer vol gas gaan om die 10kg weer kwijt te raken. Ik weet dat ik het kan want vorig jaar ging het zo goed, maar het gaat wat stroever nu. Dus ook ik kan deze stok achter de deur gebruiken!

Mijn leeftijd is trouwens 24....

Ik zal mij vrijdag weer wegen en het hier melden. Wordt nog inhouden geblazen want ik ben er zo op gefixeerd dat ik elke dagwel weeg. Dat moet ook maar eens stoppen!
Hi all,

Ook ik heb me pas net aangemeld op het Viva forum en sluit me heel graag aan bij dit Topic als jullie dat goed vinden.

Ik begin iedere keer weer opnieuw met afvallen/gezonder eten en sporten en merk dat ik steeds weer naar een paar weken mijn motivatie kwijt raak.

Als ik eenmaal bezig ben gaat het meestal wel goed maar zou zo graag willen volhouden, dus hoop dat ik door middel van het forum en elkaar te motiveren nu een keer kan vasthouden.

Hierbij alvast mijn startgegevens, dan zal ik vrijdag mijn "nieuwe" gewicht doorgeven.

Leeftijd 28

Lengte 1,65

Startgewicht 63,4 kg

Streefgewicht 58kg

Begin morgenochtend weer met volle moed :-)
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!
Goedemorgen dames!

Bij mij gaf de weegschaal ook weer hetzelfde aan..Ik ben heel stabiel 71,9kg. Mooi dat ik onder de 72 ben nu, maar heel spectaculair is het niet ;) . Deze week ga ik er weer hard tegenaan!

@Jolanda: Balen dat het weer wat minder gaat qua eetgedrag..ik hoop dat je hier je motivatie weer een beetje terug kan vinden!

@Melody: Dat lijkt me ook heel moeilijk..je bent een hele tijd zo bezig geweest met je gewicht en nu zie je het opeens oplopen. Met mij gaat het naar omstandigheden wel goed. Lief dat je het vraagt! Ook ik zit met lang lopende familieproblemen en heb vorige week een rechtszaak gehad. Eindelijk na 1,5 jaar stress. Nu nog een week wachten op de definitieve uitspraak en dan hoop ik ook wat rustiger te kunnen zijn

@Sneeuwwitje: Hoe is het met je hoofdpijn? Heb je nog een beetje kunnen sporten?

@Cattura: Eigenlijk wat sneeuwwitje zegt! Al heb ik ook wel weken gehad waarin ik had verwacht dat er wat af zou zijn en toen was er wat bij of onveranderd. Maar dit heb ik gelukkig ook een aantal keren andersom gehad ;). Ik denk niet dat je er teveel bij stil moet staan als het een paar keer niet zo lekker gaat..als het maar niet te lang duurt!

@Felice: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

En als laatste een welkom aan alle nieuwelingen en natuurlijk veel succes!

Fijne dag iedereen!
Dit weekend niet gesport en mijn benen even rust gegeven. Voelt nu in ieder geval weer beter! Qua eten ook aardig goed gegaan, wel een paar wijntjes gedronken maar dat mag ook wel eens.

Vandaag grote schoonmaak in huis. Heb al een heleboel opgeruimd en ga zo maar eens de ramen zemen!

@ Mariss: onder de 72 is ook weer een mijlpaal! Hoe is het met jou met hardlopen na de 4 mijl?

@ Jolanda: welkom terug. Wat super balen dat je eetbuien hebt. Het lijkt me inderdaad verstandig om voldoende te eten, zodat je minder eetbuien krijgt. En misschien toch zo nu en dan eens een koekje, zodat je wel af en toe iets lekkers mag.

@ Melody: hoe was het bij de verloskundige?

@ HVM: hoe is het met jou?

@ Nieuwelingen: welkom!

Vanavond ga ik weer hardlopen bij de vereniging, heb er al weer zin in Maar eerst weer de poetsvrouw uithangen
Mariss, onder de 72 is een mijlpaal, hoeveel eronder doet er dan even niet toe ;)! Knap hoor!

Roosv en ladyes, leuk dat jullie ook willen starten bij dit topic, succes!

Ladyes, ik begin ook heeeel vaak opnieuw... maar deze keer gaat het ons lukken!!

Roosv, jij weet iig hoe het moet, dus nu kan je het ook weer!

Sneeuwwitje, een grote schoonmaak is ook sporten he! Dus 2x vandaag, echt goed! Ik heb er ook over nagedacht om bij een vereniging te gaan hardlopen, maar toch besloten te blijven fitnessen/zwemmen om het hardlopen zo af te kunnen wisselen.

Inderdaad moet ik voldoende eten om die buien tegen te gaan.. hopelijk lukt het deze keer!

Ben vanmorgen begonnen met een boterham als ontbijt en ook tussendoor heb ik een boterham gegeten. Zometeen bij de lunch ook twee boterhammen en voor vanmiddag heb ik een appeltje bij. Vanavond eten we andijvie-stamppot en voor vanavond heb ik kwark.

Ik ga er weer met volle moed voor en houd het doel, mezelf prettiger voelen met mijn lijf, voor ogen!
Zo, daar was ik weer. Echt veel te weinig geslapen dit weekend. Komt door het een stom topic hier op entertainment. Had even opgezocht over welke film het ging, en werd zo naar van de omschrijving, dat ik daarna dus echt niet meer kon slapen. Fijn hoor, zoiets. Heb me dus een beetje door het weekend heen gesleept. Ben ook naar de kinderboerderij geweest, maar dat is dus geen hobby van mij. Ik weet niet hoe het met andere kinderboerderijen is, maar hier zijn ze VIES! Overal ligt stront, en daar kan ik dan heel slecht tegen. Had al een fles water en schoonmaakborstels meegenomen. Een pak doekjes en de jongens laarzen aangetrokken. Op de terugweg heb ik ze uitgepeld voor ze de auto ingingen. Nouja, de jongens hebben lol gehad, dat is ook heel wat waard. En voorlopig hoef ik gelukkig niet nog een keer Maar vandaag gaat het weer beter. Heb de eerste echo achter de rug, En die was helemaal goed. Een mooi flikkerend hartje gezien....ach dan smelt ik dus echt!

Hoe het met mijn gewicht gaat? Geen idee, dat zie ik vrijdag wel. Probeer wel op gezond eten te letten.

Iedereen heel veel succes deze week! Alle nieuwe dames en Jolanda, wat mij betreft zijn jullie hartstikke welkom..

Groetjes Hvm
Hihi, kinderboerderijen, altijd leuk.. Maar als je jongens het leuk hebben gehad, dan vergeet je die viezigheid snel!

Over welke film ging het dan?

Leuk, de eerste echo en fijn dat alles goed was!! Gewoon zo normaal mogelijk eten, dan komt het goed met je gewicht toch?

Ik ben net wezen sporten, dus echt goed begonnen vandaag! Nu nog volhouden... Hihi!
@Jolanda; Goed van je! Morgen is het weer mijn sportdag.

Over die film,, zegt manlief; Maar waarom kijk je er dan naar? Nee ik heb er niet eens naar gekeken. De omschrijving was al erg genoeg! Echt vreselijk. Kan ook zijn dat ik minder kan hebben nu ik zwanger ben. Maar oh oh oh...

Hij heette trouwens A serbian film. En als je een zwakke maag hebt, zou ik de omschrijving al niet eens gaan lezen..
.
Wat leuk zeg zo'n actief forum. Heerlijk om te lezen hoe iedereen bezig is.

De eerste dag is prima verlopen.

Heb echt heel veel zin om weer lekker gezond en sportief bezig te zijn.

Heb me kort geleden aangemeld voor een cursus paaldansen. Eigenlijk een paar maanden geleden na een feestje in een lollige bui bedacht maar nu dan toch echt begonnen.

Super 1e les gehad vanavond, erg goed voor de buikspieren en heb helemaal zin om volgende week weer te gaan.

Morgen even afwachten hoe het met de spierpijn gaat maar als het meevalt wil ik morgen weer een lesje bootcamp gaan doen.

Succes allemaal deze week en maar niet meer te veel beschrijvingen van nare films lezen
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!
Gisteren de hele dag aan het schoonmaken geweest. Echt even goed door het huis geweest, lekker gevoel dat alles nu weer schoon is (en ik daar weer een tijdje van af ben ).

's Avonds naar de hardloopvereniging geweest en lekker getraind. Beetje spierpijn in mijn benen, dus heb ook het gevoel dat ik wat gedaan heb. Vandaag een rustig dagje, lekker even de stad in en series kijjken

Ik volg trouwens Operatie NL Fit. Gaat over 5 mensen die hun levenspatroon omgooien en gezond gaan eten en gaan sporten. Deze 5 mensen moeten anderen motiveren. Vind het leuk om naar te kijken, motiverend ook hoe zij het aanpakken. Misschien een tip voor sommige dames die net beginnen, er staan recepten en trainingsschema's op. Ze hadden ook een stukje over chocoladepepernoten, hoeveel calorieen dit zijn. Ik schrok er wel een beetje van: 100 gram staat gelijk aan 7 (!!!!) boterhammen. Tip van hun was dus ook om pas pepernoten te eten als de Sint in het land is.

@ Ladyes: wat gaaf een cursus paaldansen! Hoe is het met de spierpijn vandaag?

@ Cattura: leuk dat je een weekend weg gaat. Je hebt in ieder geval een goed voornemen om je in te houden!!

@ HVM: je schrijft zo heerlijk over je ervaringen met je jongens. Ik zie het al helemaal voor me: jij met alle schoonmaak items in de aanslag en jouw twee jongens lekker door de poep banjeren Die film was dan vast heel eng als je al niet kon slapen door de beschrijving. Voortaan niet meer lezen dus Ik ben wel nieuwsgierig naar die film, maar uit zelfbescherming (ben vannacht alleen thuis) sla ik even over.

@ Jolanda: je gaat er weer goed tegen aan, super!

Ik ga eens even douchen, heerlijk die vakantie en lekker lang in je pyjama lopen
Sneeuwwitje, goed bezig jij hoor, schoonmaken en 's avonds nog wezen hardlopen! Lekker he vakantie, ik moet nog een paar weekjes wachten.. Veel plezier iig, geniet er lekker van!

Oh, ik ga eens kijken naar Operatie NL Fit, ik raak ook altijd gemotiveerd door zo'n programma's. En choco-pepernoten, waaaat?!?! Ik eet ze gewoon niet meer! Denk ook altijd als ik ze eet; eigenlijk zijn gewone pepernoten lekkerder en dan los een stukje chocolade erbij. Ik ga zelf niets kopen (geen kinderen in huis, dat scheelt).

Ladyes, jij gaat er ook goed tegen aan! Paaldansen, gaaf! Heb een keer een workshop gedaan, leuk!

Catuura, klinkt leuk zo'n weekendje weg, hopelijk valt het eten mee en zijn er ook voldoende gezonde dingen! Maar ook genieten he!

Hvm, ik sla de omschrijving geloof ik maar over... geloof je op je woord dat het niets is! Ik ben meer van de romantische comedy's, drama's... Gisteren Julie & Julia, heerlijke film (ben dan ook een kookfanaat).

Hier vandaag weer goed gestart! Vanavond denk ik niet sporten, morgen weer! Succes allemaal!
.
De spierpijn valt me alles mee na de eerste paaldansles gisteren, voel het een beetje in mijn buik en mn armen. Maar met dit lekkere weer van vandaag is dat inderdaad geen excuus om vanavond niet te gaan bootcampen, dus maar weer even lekker een uurtje knallen vanavond.

@sneeuwwitje, heerlijk he om af en toe een dagje schoon te maken. Kan er ook echt dagen daarna nog van genieten

Die chocoladepepernoten ben ik wel van geschrokken hoor.. maar dat geeft in ieder geval weer een extra stimulans om ze juist niet te gaan kopen..

@Cattura, ik ken dat inderdaad, dat beklemmende gevoel bij het hardlopen, erg vervelend ja, maar meestal is dat ook in ene om. Ik merkte wel toen ik wat vaker ging trainen dat het moment steeds later kwam.

Ik zal eens gaan kijken bij operatie NL Fit of er nog lekkere recepten te vinden zijn..
Cattura, goed dat je bent wezen lopen! Jammer dat het niet helemaal goed ging naar je zin.. Maar toch doorgezet, knap!

Ladyes, vanaaf weer bootcampen, super!! Bij mijn sportschool kan dat alleen op zondagochtend, kwart over negen... Te vroeg voor mij, in het weekend!

Ik kreeg net echt zin in iets lekkers, maar heb alleen wat druifjes gepakt (diner was niet super veel) en toen gaan douchen. (En dat terwijl ik veel chocolade in huis heb, afgelopen weekend workshop chocolade gehad, oeps)

Nu glaasje water en lekker op de bank!
Gisterenavond nogmaals zo'n zin in iets lekkers (oorzaak: regen/storm --> drupte op zolder --> plassen water = niet leuk!). Maar ben naar bed gegaan en niets meer gepakt! Trots!

Vanmorgen stond ik voor de spiegel en dacht: Ja, ik zie het echt al, gezonder en minder eten! Dus daar doe ik het voor! = Motivatie :)!
@Jolanda_1 Supergoed dat je niets meer hebt gepakt gisteravond terwijl je er zo'n zin in had. Echt zo'n lekker overwinningsmomentje voor jezelf als je dan voor de spiegel staat ja.

Bootcamp is bij mij in het bos, zondagochtend 9.15u vind ik ook veel te vroeg, dan zou ik ook niet gaan hoor,

Heb nu wel aardig wat spierpijn van die twee avonden achter elkaar.

Vanavond avondje rust, misschien alleen een lekkere stukkie wandelen. Morgenavond namelijk een etentje met vriendinnen, maar zal mezelf proberen een beetje in te houden Heb wel voorgesteld om te gaan rijden, dat scheelt in ieder geval weer een paar drankjes..
Vanochtend 1,5 uur in de sportschool geweest. Was weer heerlijk, heb de spieren weer even goed wakker gemaakt

Gisteren heb ik wel gesnoept, maar dinsdag is eigenlijk een beetje "mijn" dagje en dan mag ik wat hebben van mezelf. Dus vandaag neem ik weer lekker fruit tussendoor!

@ Ladyes: kan me voorstellen dat je spierpijn hebt, goed dat je vandaag even een rustdag hebt. Wat verstandig dat jij de bob bent, scheelt weer in calorieën van de alcohol

@ Jolanda: he bah, wat balen zeg dat je lekkage hebt. Fijn dat je al verbetering ziet, levert je weer extra motivatie op!

@ Cattura: Operatie NL fit is elke vrijdagavond op NL 1. Maar je kunt het ook terugkijken en ze hebben een hele uitgebreide website met tips enzo. Wat betreft je ademhaling met hardlopen: kan het misschien zo zijn dat je te veel met je ademhaling bezig bent en je daardoor verkeerd ademhaalt? Als ik er op let dan gaat het helemaal niet goed.

Morgen ga ik weer hardlopen, voor het eerst 60 minuten. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven