Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf

20-05-2020 20:54 749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee?

Ik stond net op de weegschaal en nu moet het er maar eens van komen. Ik wil er 5/6 kilo af.

Dan moet ik toch echt wat gezonder gaan eten en meer gaan bewegen.

En vooral mentale support heb ik nodig dus ik dacht wie doet er mee zodat we elkaar kunnen steunen. Gezonde eettips kunnen delen etc.

Tabel erbij kan evt ook, maar is voor mij geen must.

Wortelsap91: 70,7 —> 65 (nu: 68,7)
Purake: 72,5 —> 67 (nu: 72)
Elviva 1983: 74.8 —> 69.5 (Nu: 73,4)
Goedgemutst: 69.5 —> 64 (nu 69.2)
Student2020: 85 —> 70 (nu: 74,7)
Andersom1080: 55.9 —> 52 (nu: 54,2)
Piepp: 75 —> 68
Gatinmijnsok: 82.5 —> 75 (nu: 79,0)
Luistervink: 71 —> 64 (nu: 66,4)
Mutsekluts: 78-->70 (nu: 77,7)
Perzikboom6: 71 —> 65 (nu: 67,5)
Jessiebel: 60,5 —> 52 (nu: 60,4)
Bella: 76,6 -> 69,5 (nu: 75,5)
Andijviestamppot: 64,5 —> 59
Tempranillo: 67 —> 60 (Nu: 62,6)
Pinopino: 71 —> 65 (nu: 69,7)
Mindervanmij 98 —> 92 (nu: 97,1)
Juul2014 67,4 —> 62 (nu: 66,7)
HennieHen 59,4 —> 55,9
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 21:27
49.25% gewijzigd
Hallo! Wat een toepasselijk topic, ik wil ook graag meeschrijven.
Bij mij "moet" er zo'n 4-5 kg af. Ik weeg nu 65 kg bij 1.67m. Mijn streef is 60 kg, maar wil er niet álles voor laten om dat te behalen... Dus mocht ik iets boven de 60 stabiliseren is dat ook oké.
Mijn probleemzone is mijn buikje, dat wil ik er heel graag afkrijgen door gezonder te eten, minder te snacken en meer te bewegen.
Leuk om hier tips & trucs met elkaar uit te wisselen!
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
20-05-2020 22:25
Student2020, hoeveel maiswafels eet je dan bij de lunch? Want ik vind ze lekker hoor, maar ze vullen nauwelijks.
Ik eet de maiswafels van de appie. Ben gek op die met quinoa. Is een pakje met 5 dunne wafels en doe er vaak roomkaas light of kipfilet op en dan nog komkommer. Heerlijk ❤️. Heb ik daarna nog trek pak ik een stuk fruit of groente zoals wortels, appel, sinaasappel, nectarine of een handjevol druiven ( want die zijn eigenlijk niet zo gezond). Bananen eet ik tegenwoordig niet meer. Ik kwam erachter dat daar heel veel koolhydraten in zaten, wist ik niet. Dacht gezond bezig te zijn als ik een banaan at.
Alle reacties Link kopieren
Doe Maiswafeltjes ga ik eens proberen. Met kipfilet en komkommer.

Zou eigenlijk wel iets willen om te weten wat gezond is. Maar naar een diëtist is wat overdreven.

Iemand nog sporttips? Heb daar echt een vreselijke hekel aan. Heb in ieder geval als plan 3x per week 5 km wandelen. Want doen jullie aan sport?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft natuurlijk andere ideeen over wat gezond is. Maar over het algemeen kiezen voor onbewerkte producten en letten op je portiegrootte. Ik eet bijvoorbeeld drie boterhammen bij de lunch en nu ik de hele dag stil zit is dat echt niet nodig. De toastjes met kaas vervangen voor een gezond alternatief is ook een goed plan.

Als je al dingen weglaat als frisdrank, te veel vruchtensap, suiker in je koffie, In plaats van twee koekjes maar een klein koekje bij de thee, in plaats van die zak chips een voor jou aanvaardbaar snackje (kan ook een klein handje chips zijn). Dan val je ook al af. Alleen moet je even kijken waar de knelpunten zitten.
Het leven moet wel een beetje leuk blijven, dan is dat afvallen ook beter vol te houden ook al gaat het wat langzamer

Ik ben een paar jaar geleden tien kilo afgevallen met koolhydraatarm eten. Dat ging heel vlot en was ook een tijd goed vol te houden maar niet voor altijd. Ik hecht nu eenmaal veel waarde aan het eten van brood bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap; ik doe aan kickboksen normaal gesproken. Super intensief en heel leuk! Maar zoiets moet je wel liggen natuurlijk. En nu kan het natuurlijk ook niet.
Ik ben in ieder geval van plan om weer buikspieroefeningen en squats te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap91 schreef:
21-05-2020 07:18
Doe Maiswafeltjes ga ik eens proberen. Met kipfilet en komkommer.

Zou eigenlijk wel iets willen om te weten wat gezond is. Maar naar een diëtist is wat overdreven.

Iemand nog sporttips? Heb daar echt een vreselijke hekel aan. Heb in ieder geval als plan 3x per week 5 km wandelen. Want doen jullie aan sport?

Ik heb echt geen sport tips voor je, ben zelf a sportief. Dacht afgelopen maandag maar eens te gaan hardlopen ipv wandelen en heb nu nog steeds spierpijn. Was niet mijn beste idee...
Alle reacties Link kopieren
Als je wandelen langer vol kan houden en dan ook langer wandelt verbrand je meer calorieën dan met hardlopen. Dus als het gaat om afvallen, kan je beter een lange wandeling maken, dan 30 minuten hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag rondje van 27 km gefietst. Maar vanavond wel barbecuen. Ik ga me inhouden met sausjes en niet te veel eten!
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
21-05-2020 10:59
Als je wandelen langer vol kan houden en dan ook langer wandelt verbrand je meer calorieën dan met hardlopen. Dus als het gaat om afvallen, kan je beter een lange wandeling maken, dan 30 minuten hardlopen.
Ja dit heb ik vaker ergens gelezen, wist niet dat het echt waar was. Kwam meer dat ik ging hardlopen omdat ik nog naar buiten wou maar met 3 kwartier was het donker en ik was gefrustreerd over mijn scriptie. Dus die combi maakte dat ik ging hardlopen, volgende keer maar iets eerder weg en toch maar wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig met je fietstocht gatinmijnsok! Hmm bqq is wel lastig ja. Maak je het zelf? Dan kun je natuurlijk zorgen voor lekkere salades. Ik zou dus ook niet willen dat ik niet meer onbezorgd kan bbq-en. Maar dat is ieder voor zich. Scheelt ook of je weleens ooit doet of praktisch elke week.

Ja snap dat hardlopen minder tijd kost. Maar een half uur continu rennen kan ik niet eens. Heb vorig jaar wel zo’n interval training gedaan maar na 5 weken elke week 3 keer kon ik nog geen half uur aan een stuk rennen. En ik vind het elke keer weer niks aan.

Hier vandaag 15 km gefietst en wil straks nog ff gaan wandelen. Vanmorgen boodschappen gedaan en die maiswafels als lunch bevielen goed. Nu wel flink honger maar het eten is bijna klaar.

Alleen dat verdomde fruit nog. Nog niks gehad vandaag. Wel allerlei dingen gekocht vanmorgen om eens wat te proberen wat ik al jaren roep dat ik het niet lust.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie weleens zo’n eetmeter (calorienteller) ingevuld?
Ik deed dat over gisteren en kwam op 1100 calorieën uit. Dat is denk ik te weinig of niet? Neem aan dat je er geen 2000 moet eten als je af willen vallen (zeker als je niet echt sport), maar hoeveel dan wel? En ik heb eigenlijk niet eens zo heel weinig gegeten vond ik zelf.

Ik klink nu geloof ik echt heel dom. Maar ben eigenlijk nooit zo met voeding en bewegen bezig geweest dus heb echt geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook mee.
Ik ben 3 maanden geleden bevallen, maar sindsdien niks meer afgevallen. Ik ben 1,68 en weeg 75 kg. Voor de zwangerschap woog ik 68kg en zou daar graag weer terug naartoe willen.
Ik ben al begonnen door twee sneetjes volkorenbrood te ontbijten ipv 3 sneetjes witbrood. Verder ben ik ook begonnen met hardlopen 4 a 5 keer per week een half uurtje. Dit doe ik nu een week of 2, maar nog niks afgevallen..
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee, ben na het stoppen met roken zeker 5 kilo aangekomen en die moeten er gewoon weer af. Heb geen idee wat ik nu precies weeg. Wellicht moet ik eens beginnen met het kopen van een weegschaal.
Ik ben 1,67 en woog 59 kilo, en ben bang dat ik nu richting de 65 kilo ga.
Alle reacties Link kopieren
Wow asimov 4-5 keer in de week hardlopen vind ik echt knap! Wel balen dat je nog niks bent afgevallen.

Ik bedenk me dat ik 2,5 jaar geleden na de bevalling juist bezig was met aankomen. Was die zwangerschap maar 4 kilo aangekomen en bij de bevalling al 5 kilo kwijt en in de kraamweek nog eens 3. Was qua gewicht prima maar zo snel afvallen maakte dat ik me heel slap voelde.

Andijviestamppot knap dat je gestopt bent met roken. Ben je daardoor aangekomen of ben je door het stoppen meer gaan eten/snacken?

Net kiwi geprobeerd maar dat vind ik toch echt vies. Morgen eens in hele kleine stukjes door de yoghurt proberen.

Iemand nog tips voor fruit met weinig smaak / geen sterke smaak?
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap ik hou ook niet zo van kiwi's tot ik de zespri gold probeerde. Ze zijn wel wat duurder dan gewone maar nu echt mijn favoriet. Verder geen tips want het meeste van fruit vind ik lekker. Wel eet ik ongeveer 1 hele komkommer per dag, eet makkelijk weg en qua smaak vrij neutraal?

Gister gebarbecued en heb 1 kipfilet en 1 zalm en verder heeeel veel groenten en ananas op dus dat was netjes al zeg ik het zelf. In de avond als snack wel wat stokbrood met kruidenboter gehad, maar hopelijk compenseert de rest dat weer 😂.
The bold is niet alleen voor oma's.
Hoi allen,

Ik wil ook graag mee doen. Ik ben ruim twee jaar geleden zo'n 11 kilo afgevallen. Daarvan zijn er zo'n 3 kilo weer erg hardnekkig aangekomen.

En ik zit toch net even iets lekkerder in mijn vel zonder die paar extra kilo's.

Mijn streefgewicht is 60 kilo en dat ik aansla en in de actie stand ga wanneer de weegschaal over de 61 gaat.

Ik eet gezond en probeer weer dagelijks myfitnesspall in te vullen. Dat heeft me eerder erg geholpen met het besef wat je op een dag/week allemaal binnen krijgt. Mijn basis eetpatroon is prima om op gewicht te blijven. De net iets teveel wijntjes, hapjes en snaai wil ik minderen.
Hoi allemaal,

Zou ik ook mee mogen schrijven? Ik weeg 69,5, ben 1.68 lang en wil minimaal 5 kilo afvallen. Bewegen is het probleem niet. Ik loop sinds een paar maanden 3-4x per week hard (7-8 km) en heb 4 kids en een hond dus kom aan mijn beweging 🤪 Probleem is dat ik teveel eet en teveel snaai. Vooral bij stress en niet lekker in mijn vel zitten grijp ik naar suiker. Vanaf morgen ga ik hier aan werken 💪
Vanaf morgen ga ik beginnen! Dus nee, niet maandag, gewoon meteen maar hard aan de bak...

Wat ik in ieder geval wil doen:
- meer water/ thee drinken ipv latté's en cappuccino's
- meer bewegen (wandelen, fietsen, enz)
- stoppen met snaaien 's avonds
- minder vlees eten

Ik hou jullie op de hoogte.

Wortelsap, wat betreft fruit: witte druiven, aardbeien en appel vind ik erg lekker. Druiven zijn ook erg lekker door yoghurt.
Een eetmeter heb ik ooit wel eens geprobeerd, die van het Voedingscentrum, maar voor mij werkt dat niet. Ik tel liever geen calorieën.
Alle reacties Link kopieren
Andersom netjes gedaan toch die bbq. Oh ja stokbrood met kruidenboter ben ik ook dol op! Ik had inderdaad al de gold kiwi’s, maar hielp helaas niet. Komkommer is een goeie ja dat krijg ik makkelijk veel weg.

Misswispelturig knap dat je al 11 kilo af bent gevallen! Hoe heb je dat toen gedaan? Hoe lang duurde het?
Is dat een app wat je noemt? Wat kan je daarmee?

Goedgemutst mooi doel, en wat leuk 4 kinderen! In welke leeftijd? Hier 3 kinderen van peuter tot onderbouw basisschool dus ik blijf door heb ook wel in beweging haha.

Favery mooie plannen! En goed dat je in het weekend al begint. Meteen de moeilijkste dagen.

Ik ben ook niet van plan elke dag m’n calorieën uit te rekenen maar ik weet niet zo goed of ik gezond eet en weinig genoeg eet. Gisteren kwam ik nog maar op 1600 calorieën uit.

Wat in gisteren at
- 4 volkoren boterhammen met hagel
- 2 maiscrackers met kipfilet en komkommer (gouden tip!)
- stuk komkommer, halve kiwi, handje aardbeien en halve appel
- halve stroopwafel
- 1,5 glas cola light (dat wil ik nog minderen maar drink geen koffie of alcohol dus 1 glaasje mag van mezelf)
- 2 opscheplepels salade met komkommer, sla, volkoren pasta en een ei
- halve krokante kipsnitsel
- paar gebakken aardappelschijfjes met fritessaus
- toch wel een flink schaaltje chips (75 gram ofzo). Dat wil ik beperken tot 1 avond in de week (voorheen 4-6 avonden) want het moet wel haalbaar blijven.


Ik vond dat ik gisteren dus al behoorlijk teveel had gehad maar is dat dus niet zo? Volgens die calorieën niet dus.

Heb er 10 km bij gefietst, gevoetbald en het gebruikelijke met de kinderen spelen. Alleen savonds langer gezeten.
Hoi mag ik meedoen?
Ik ben 1.79 m en woog vanmorgen 74.8 kilo.
Een kilo zwaarder als 2 weken geleden.
Ik zou er graag 5 kilo af willen.
Ik ben begonnen met antidepressiva: Setraline en heb veel hongergevoel.
Hopelijk stabiliseert dit nog.
Sporten en bewegen doe ik wel veel maar ook teveel snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik schreef/schrijf in een ander afval topic maar daar is het niet zo gezellig meer.
Ik ben net als wortelsap 1.80 en woog een paar weken geleden 71kg. Ik ben altijd heel slank geweest, dus die 71kg past mij niet. Inmiddels stond de weegschaal vanochtend op 69,5 dus heel langzaam gaat het er wel weer af.
De afgelopen weken heb ik alles wat mijn mond in gaat ingevoerd in MyFitnessPal. Ook al mijn beweging wordt daar in opgeslagen en berekend tot calorieën.
Ik sportte al (heel) veel maar zit door corona meer op mijn kont en beweeg een stuk minder dus als ik niet oplet kom ik een kilo per week aan. Ik doe nu mee aan een virtueel challenge waarbij je in 4 maanden 1000km te voet aflegt (wandelen, hardlopen if een combo daarvan) en dat helpt mij om meet te bewegen dan ik de afgelopen weken deed.
Chips lust ik niet en alcohol drink ik nauwelijks, maar ik ben een ontzettende zoetekauw. Koekjes gaan per rol en snoepjes per zak. Gelukkig lust ik ook voldoende gezonde dingen dus ik verwacht dat als ik op de huidige manier doorga de kilo's heel langzaam wel weer verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een calorieenapp maar daar ben ik te laks voor. Vanochtend weegmoment gehad en niets afgevallen.. maar ook niets aangekomen dus eigenlijk ben ik niet ontevreden. (Gezien de omstandigheden, ander eetpatroon en antidepressiva)

Eviva1983, ik ben ook pas gestart. Wel een andere maar de effecten zullen hetzelfde zijn. De 1e 2 weken had ik alleen maar honger, nu is het gewoon weer normaal (vandaag 5 weken) hopelijk blijft het zo.
The bold is niet alleen voor oma's.
Andersom1080 schreef:
23-05-2020 14:22
Ik heb wel een calorieenapp maar daar ben ik te laks voor. Vanochtend weegmoment gehad en niets afgevallen.. maar ook niets aangekomen dus eigenlijk ben ik niet ontevreden. (Gezien de omstandigheden, ander eetpatroon en antidepressiva)

Eviva1983, ik ben ook pas gestart. Wel een andere maar de effecten zullen hetzelfde zijn. De 1e 2 weken had ik alleen maar honger, nu is het gewoon weer normaal (vandaag 5 weken) hopelijk blijft het zo.
Dat klinkt hoopvol! Welke heb jij als ik vragen mag?
Ik heb eerst 9 jaar escitalopram gehad en na 2 maanden gestopt te zijn ging het niet zo lekker . Daarom nu sinds 2 weken aan Setraline.
Hongergevoel is irritant maar je hebt ook zelf in de hand of je ervan aankomt zei mijn behandelaar.
Dus dat hoop ik dan maar!
perzikboom6 schreef:
23-05-2020 10:51
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik schreef/schrijf in een ander afval topic maar daar is het niet zo gezellig meer.
Ik ben net als wortelsap 1.80 en woog een paar weken geleden 71kg. Ik ben altijd heel slank geweest, dus die 71kg past mij niet. Inmiddels stond de weegschaal vanochtend op 69,5 dus heel langzaam gaat het er wel weer af.
De afgelopen weken heb ik alles wat mijn mond in gaat ingevoerd in MyFitnessPal. Ook al mijn beweging wordt daar in opgeslagen en berekend tot calorieën.
Ik sportte al (heel) veel maar zit door corona meer op mijn kont en beweeg een stuk minder dus als ik niet oplet kom ik een kilo per week aan. Ik doe nu mee aan een virtueel challenge waarbij je in 4 maanden 1000km te voet aflegt (wandelen, hardlopen if een combo daarvan) en dat helpt mij om meet te bewegen dan ik de afgelopen weken deed.
Chips lust ik niet en alcohol drink ik nauwelijks, maar ik ben een ontzettende zoetekauw. Koekjes gaan per rol en snoepjes per zak. Gelukkig lust ik ook voldoende gezonde dingen dus ik verwacht dat als ik op de huidige manier doorga de kilo's heel langzaam wel weer verdwijnen.
Wat cool! Wanneer is deze challenge begonnen? Ik doe ook veel wandelen/ hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
De challenge is 1 mei begonnen en je moet voor 31 augustus klaar zijn. Volgens mij kan je je nog inschrijven maar ook als je nu nog start dan moet je voor 31 mei klaar zijn.
Op dit moment doe ik vrijwel alle gezinsboodschappen lopend met een rugtas. Dat helpt gelijk om geen troep te kopen wat niet heel hard nodig is want dat past allemaal niet in mijn tas. Ik heb geen zin om als een soort pakezel op weg te zijn dus ik koop geen cola, koek, snoep en chips :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven