Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf

20-05-2020 20:54 749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee?

Ik stond net op de weegschaal en nu moet het er maar eens van komen. Ik wil er 5/6 kilo af.

Dan moet ik toch echt wat gezonder gaan eten en meer gaan bewegen.

En vooral mentale support heb ik nodig dus ik dacht wie doet er mee zodat we elkaar kunnen steunen. Gezonde eettips kunnen delen etc.

Tabel erbij kan evt ook, maar is voor mij geen must.

Wortelsap91: 70,7 —> 65 (nu: 68,7)
Purake: 72,5 —> 67 (nu: 72)
Elviva 1983: 74.8 —> 69.5 (Nu: 73,4)
Goedgemutst: 69.5 —> 64 (nu 69.2)
Student2020: 85 —> 70 (nu: 74,7)
Andersom1080: 55.9 —> 52 (nu: 54,2)
Piepp: 75 —> 68
Gatinmijnsok: 82.5 —> 75 (nu: 79,0)
Luistervink: 71 —> 64 (nu: 66,4)
Mutsekluts: 78-->70 (nu: 77,7)
Perzikboom6: 71 —> 65 (nu: 67,5)
Jessiebel: 60,5 —> 52 (nu: 60,4)
Bella: 76,6 -> 69,5 (nu: 75,5)
Andijviestamppot: 64,5 —> 59
Tempranillo: 67 —> 60 (Nu: 62,6)
Pinopino: 71 —> 65 (nu: 69,7)
Mindervanmij 98 —> 92 (nu: 97,1)
Juul2014 67,4 —> 62 (nu: 66,7)
HennieHen 59,4 —> 55,9
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 21:27
49.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Net weer een wandeling van 7 km gemaakt. En niet snoepen gaat goed! Ook alleen water of thee is niet lastig meer. Nu volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen dagen echt goed alles afgewogen, daarna bleek dat ik echt wel rond de 2000 kcal zat ipv de geschatte 1500 kcal.

Dus nu strenger zijn, meer afwegen en wat bewuster worden van wat ik allemaal in mijn lichaam stop aan eten. Here we go 👌
Wat wordt er lekker veel geschreven hier!
Wortelsap, jij komt ook wel aan je beweging met 3 kids 😃 Die van mij zijn 4, 6, 8 en 9.
Het blijft voor mij lastig om niet te snaaien. Vandaag ging het op zich ok, maar ik heb wel te grote maaltijden op en tussendoor een gevulde koek op. Wel heel veel bewogen gelukkig.

Willen jullie eigenlijk een vast weegmoment per week? Lijkt mij wel motiverend misschien.
Alle reacties Link kopieren
Leuke leeftijd goedgemutst. Blijf je ook wel lekker bezig met 4 kinderen.

Ja vast weegmoment is wel leuk. wil ik evt ook wel in de beginpost zetten dan.

Hier vandaag een beetje een offday. Eten en tussendoor ging prima maar nu wat chips gehad en wil nog meer 🙈
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zou graag meelezen en schrijven. Ik ben al een tijdje bezig en ik hoef niet meer af te vallen. Ik ben 1.70 en weeg 55 kilo. Ik ben echter verre van strak. Na twee kinderen en gewoon een hele erge snoepkont te zijn, en de grootste luilak had ik wat pondjes extra. Qua gewicht viel het mee en dat was er eigenlijk ook snel af maar ik had nul spieren en best wel wat vet. Een buikje en ook aan de binnen- en zijkant van benen.
Door vermoeidheid en stress ga ik snaaien. Ik las hier dat meer mensen dat herkennen. Als de kinderen op bed liggen op de bank ploffen en eten. Ik kon daar dan ook echt naar uitkijken. Ik haalde ook vaak taart of appelflappen voor de geZelligheid bij de koffie en dan een uurtje later zat ik alweer aan de chips.
Ik wilde wat bewuster Zijn van waarom ik alles in mijn mond stopte. Als ik bezig ben met de kids dan heb ik afleiding en kan ik uren zonder eten. Ik sla geen ontbijt meer over en probeer wat meer af te wisselen dan die eeuwige boterhammen. Qua avondeten eet ik wel gewoon wat de pot schaft maar soms een kleinere portie. Ik houd globaal de calorieeen bij. Ik ontbijt, eet tussendoortje, lunch, tussendoor en avondeten. Soms eet ik na het avondeten nog iets en soms niet. Ik bak graag suikervrij bananenbrood en dat eet ik tussendoor of als ontbijt. Een omelet met groenten is ook lekker net als skyr met fruit en havermout. Ik heb de linzenwafels ontdekt. Ik vind ze heerlijk en zijn maar 26 calorieen. Net als dunne havermout en speltcrackers, maar 52 cal. Dat vind ik een fijne afwisseling met de lunch. Ik sport nu elke dag een half uurtje ( 30 day shred). Dat vind ik goed te doen. Ook probeer ik iets meer te wandelen en fietsen. Ik ben niet het type om in de sportschool te Zitten. Daarnaast kan ik dan alleen maar savonds bij voorkeur als de kinderen slapen en dat vind ik echt te laat. Ik kan nu als ik zin heb een half uurtje thuis sporten. De kids doen gewoon mee of zijn lekker aan het spelen.
Leuk om ervaringen van anderen te lezen.
Druppeltjes water: ik heb 30 Day shred ook weleens gedaan en ik vond het super effectief. Zag echt verschil.
Maar als je het daarna niet bijhoudt ben je wel weer snel terug bij af.
Dus na die 30 dagen gewoon 3x pw bijhouden :) .
Ik ben ook de afgelopen periode aangekomen. Ik was al te zwaar maar door extra troosteten ben ik nog zwaarder geworden. Afgelopen maandag ben ik gestart met lijnen en woog toen 81,6 kg (lengte 1,72 m). Vanochtend was ik 80,4 kg dus het gaat de goede kant op.

Ik ben nu vooral koolhydraten aan het schrappen door producten met meer eiwitten te eten. Maar ook ben ik begonnen met een challenge van Chloe Ting en het hardloopschema 5 km van Runnersworld. Ik ben slecht in meeschrijven maar zou het wel leuk vinden om mijn ervaringen af en toe te kunnen delen.
Wortelsap91 schreef:
23-05-2020 07:34
Misswispelturig knap dat je al 11 kilo af bent gevallen! Hoe heb je dat toen gedaan? Hoe lang duurde het?
Is dat een app wat je noemt?
Ik ben het geheim van slanke mensen gaan volgen. Veelal met boeken vanuit de bib. Het heeft me veel nuttige inzichten gegeven die ik nog steeds hanteer.

Ik ben de hoeveelheden qua eten ook gaan minderen. Ik eet bijna alles maar wel kleinere porties.

Myfitnesspall vind ik een goede app om inzicht te krijgen in welk eten veel calorien bevat en hoe snel je teveel binnen krijgt op een dag. Ik voer het momenteel weer even dagelijks in.

Alleen gisteren en vandaag zijn niet best. Gisteren 4 wijntjes gehad, overdag wel netjes gegeten en in de avond het bij 3 a 4 toastjes kunnen houden. Wel 10000 stappen gezet.

Vandaag ontbeten met een krentenbol kaas en roomboter en glaasje verse jus. En avond eten wordt Mc Donalds en dan geen salade.

Ik was gestart met hardlopen via een opbouwschema en ik heb 2 honden dus wandel veel. Maar mijn enkel doet al een paar dagen zeer dus ik probeer vanaf vandaag rust te nemen.

Tip is om je caloriebehoefte te berekenen. Een aantal van jullie zijn lang dus hebben een hogere behoefte. Om langzaam en gestaag af te vallen probeer ik op gewone dagen rond de 1500 calorieën te blijven en op dagen dat ik een rondje hardloop rond de 1700 calorieën.
In het weekend dan even een dag wat extra, een paar wijntjes, hartige hapjes of schaaltje chips.

Zo hoop ik de komende maanden 3 kilo's af te vallen. Een kilo per maand afvallen daar ga ik voor.
Jullie zijn goed bezig! Ik ben ook bezig met het kwijtraken van een paar kg. Maar: voel je niet schuldig als je een keer een bak chips of een glas wijn drinkt. Dat moet prima kunnen. Jezelf pizza of ijs ontzeggen werkt ook averechts. Je moet iets vinden wat je op lange termijn volhoudt. Ik hou alles bij in myfitnesspal. Je krijgt dan echt goed inzicht in de calorieën die je eet/drinkt. Ik drink nu bijvoorbeeld alleen nog water/thee/aanmaaklimonade en af en toe een glaasje wijn. Voorheen dronk ik sappen en ice tea, waardoor je dus echt veel calorieën drinkt.

Ik had eerst ook de hele tijd honger en in mijn hoofd was ik telkens bezig met eten. Maar ik eet nu gewoon heel veel kleine dingetjes verspreid op de dag, dus rijstwafels met pindakaas of kipfilet, snackgroenten (paprika of worteltjes), eiwitrepen etc. Werkt echt dikke prima.
Purake: mmmm lekker hè rijstwafels met pindakaas. Ik neem ook weleens rijstwafels met pindakaas en schijfjes banaan erop als lunch.

Van de week wil ik weer eens bananenbrood gaan maken.

Vanmorgen precies één uur hardgelopen, 10,24 km.
Wel geluncht met stokbrood (altijd op zondag) maar hardlopen compenseert wel.
Vanmiddag nog 3 km wandelen met de hond :puppy:
Eviva1983 schreef:
24-05-2020 13:07
Purake: mmmm lekker hè rijstwafels met pindakaas. Ik neem ook weleens rijstwafels met pindakaas en schijfjes banaan erop als lunch.

Van de week wil ik weer eens bananenbrood gaan maken.

Vanmorgen precies één uur hardgelopen, 10,24 km.
Wel geluncht met stokbrood (altijd op zondag) maar hardlopen compenseert wel.
Vanmiddag nog 3 km wandelen met de hond :puppy:
Ja dat is echt mijn favoriete snack!

Wat knap van je, dat hardlopen. Loop je volgens een schema? Ik ben het weer aan het oppakken na een scheenblessure vorig jaar, maar na 2 km heb ik het wel gehad (lees: uitgeput).
Alle reacties Link kopieren
Regende het bij jou ook zo tijdens het hardlopen vanochtend? Ik had een rondje van 16 km gepland en het heeft werkelijk de hele tijd geregend. Het begon met regenen toen ik de deur uit ging en het heeft de hele tijd een beetje sip geregend. Gelukkig was het niet heel koud. Doordat het de afgelopen tijd eigenlijk geen slecht weer is geweest check ik het weerbericht niet eens meer. Ik had zelfs mijn zonnebril klaargelegd bij mijn hardloopspullen. Die had ik niet bepaald nodig.

Eten jullie serieus 1 rijstwafel als lunch? Ik ben meestal om 11 uur al half verhongerd en moet dan echt iets gaan doen om de lunch nog tot een uur of 12 uit te stellen. Vandaag at ik broccolisoep met brood. Brood als in 4 grof volkoren boterhammen. Meestal eet ik salade. Daar zit ik veel sneller vol van dan van brood. Als ik het zou proberen dan zou ik volgens mij makkelijk een heel brood kunnen eten en nog steeds honger hebben.
Haha nee van 1 rijstwafel als lunch zou ik ook omvallen. Meestal ontbijt ik rond 8u en neem ik rond 10/half 11 2 rijstwafels met pindakaas (of een andere snack). En ga ik tussen 12 en half 1 lunchen (een salade of volkoren boterhammen bijv)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het hier gezellig druk is geworden!

Ik zet even m’n gewicht en steefgewicht op begjnpagina. Als iemand dat ook wil dat zet het maar dikgedrukt in je bericht. Als niemand het wil haal ik die van mezelf er ook weer uit haha

WoW 10 km hardlopen! Dat doe ik niet na.

Ja inderdaad ik moet voor mezelf ook wel een momentje met chips gunnen. Ben gewoon op zoek naar wat wel en niet kan. Gezonder lunchen lukt al heel goed dus daar ben ik trots op. Kleine porties gaan me sowieso makkelijk af en nu ik alles in voer in die app van myfitnesspal (dank voor de tip!) snaai ik niet meer tussendoor.

Doel in die app is nu 1550 calorieën per dag en zo 0,5kg per week eraf. Maar doel blijft vooral gezond eten en dat is in die app wel mooi want vooral de glazen cola van gisteren die ik braaf in heb gevuld drukte mij op de feiten. Kan prima af met minder cola.
Leuk @Wortelsap91!

Ik doe mee :) gewicht 72,5, streefgewicht 67.

Let je op dat myfitnesspal vaak een veel lager aantal kcal adviseert dan je eigenlijk zou moeten hebben? Lees en bereken anders hier: https://fitchef.nl/hoeveel-calorieen-heb-ik-nodig/ :)
Purake: ik loop al jaren, maar niet volgens een schema hoor! Wil dat wel gaan doen, want wil halve marathon gaan lopen volgend jaar. Maar dan moet ik eerst afwachten of het doorgaat.

Perzikboom welnee niet 1 rijstwafel als lunch hoor. Meestal eet ik dan 3 van die dikke rijstwafels met pindakaas en banaan en dan uur later vaak nog een schaaltje yoghurt met noten en blauwe bessen oid. En op sportdagen eet ik meer koolhydraten. Ben een grote eter hoor :)
Geen regen gehad hier. Wel veel wind!
Alle reacties Link kopieren
ik vind myfitnesspal om die reden ook heel fijn.
Wat ik ook prettig vind is dat hij de extra calorieën die ik heb verbrand met sporten er weer bij telt. Myfitnesspal staat mij 1540 kcal toe om af te vallen, maar als ik er 1000 verbrand met hardlopen of iets anders, dan mag ik er 2540 per dag eten en val ik nog steeds af (heel langzaam, maar ik val af). Echt maar 1500 kcal eten lukt mij niet.
Eviva1983 schreef:
24-05-2020 13:38
Purake: ik loop al jaren, maar niet volgens een schema hoor! Wil dat wel gaan doen, want wil halve marathon gaan lopen volgend jaar. Maar dan moet ik eerst afwachten of het doorgaat.
Ok cool! Dat wil ik ook een keer doen, lijkt me heel gaaf.
Goed idee wortelsap ! Dat wil ik wel!
Lengte er ook bij?

Elviva 1983, lengte: 1.79m, gewicht 74.8, streefgewicht 69.5
purake schreef:
24-05-2020 13:41
Ok cool! Dat wil ik ook een keer doen, lijkt me heel gaaf.
Je kunt hardlopen prima opbouwen. Opbouw gaat heel snel.. (moet niet te snel anders blessures) , maar als alles goed voelt kun je wel met 0,5 km per week uitbreiden.
Eviva1983 schreef:
24-05-2020 13:43
Je kunt hardlopen prima opbouwen. Opbouw gaat heel snel.. (moet niet te snel anders blessures) , maar als alles goed voelt kun je wel met 0,5 km per week uitbreiden.
Klopt, vorig jaar van 0-5 km gegaan en toen scheenblessure gekregen. Dit jaar iets rustiger aan haha.
Heel toevallig heb ik vanmorgen voor de allereerste keer in mijn leven 10K gelopen. Niet geheel vrijwillig, want ik raakte een beetje de weg kwijt in het bos 😂 Normaal loop ik tussen de 6.5 en 8 K. Wel lekker gelopen vandaag, al was regende het constant.
Tot nu toe heb ik gegeten:
-O: 2 volkoren boterhammen met kaas / filet americain en thee
-T: banaan
-L: 3 boterhammen en 2 crackers
-Net: kaneelbroodje uit de oven, niet gezond..
-Avondeten wordt rijst met broccoli en een filetlapje. Tussendoor nog een appel maar verder ga ik echt proberen niets meer te eten.
Oh Wortelsap, dank voor het toevoegen: mijn lengte is 1.68, gewicht is 69.5 en ik wil graag naar 64.
anoniem_64047055d8d31 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 14:19
Reden: Dikgedrukt
3.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: twee crackers met magere filet Americain. Lunch 2 broodjes, 1 met humus en tomaat en 1 met een zacht gekookt ei.
Tussendoor straks iets van fruit. En avondeten aubergine parmigiana met sla.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 24-05-2020 17:01
0.51% gewijzigd
Gatinmijnsok schreef:
24-05-2020 14:22
Ontbijt: twee crackers met magere filet Americain. Lunch 2 broodjes, 1 met humus en tomaat en 1 met een zacht gekookt ei.
Tussendoor straks iets van fruit. En avondeten aubergine parmigiano met sla.
Vind ik wel een beetje weinig! Zit je daar vol van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven