Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf

20-05-2020 20:54 749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee?

Ik stond net op de weegschaal en nu moet het er maar eens van komen. Ik wil er 5/6 kilo af.

Dan moet ik toch echt wat gezonder gaan eten en meer gaan bewegen.

En vooral mentale support heb ik nodig dus ik dacht wie doet er mee zodat we elkaar kunnen steunen. Gezonde eettips kunnen delen etc.

Tabel erbij kan evt ook, maar is voor mij geen must.

Wortelsap91: 70,7 —> 65 (nu: 68,7)
Purake: 72,5 —> 67 (nu: 72)
Elviva 1983: 74.8 —> 69.5 (Nu: 73,4)
Goedgemutst: 69.5 —> 64 (nu 69.2)
Student2020: 85 —> 70 (nu: 74,7)
Andersom1080: 55.9 —> 52 (nu: 54,2)
Piepp: 75 —> 68
Gatinmijnsok: 82.5 —> 75 (nu: 79,0)
Luistervink: 71 —> 64 (nu: 66,4)
Mutsekluts: 78-->70 (nu: 77,7)
Perzikboom6: 71 —> 65 (nu: 67,5)
Jessiebel: 60,5 —> 52 (nu: 60,4)
Bella: 76,6 -> 69,5 (nu: 75,5)
Andijviestamppot: 64,5 —> 59
Tempranillo: 67 —> 60 (Nu: 62,6)
Pinopino: 71 —> 65 (nu: 69,7)
Mindervanmij 98 —> 92 (nu: 97,1)
Juul2014 67,4 —> 62 (nu: 66,7)
HennieHen 59,4 —> 55,9
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 21:27
49.25% gewijzigd
Wauw wat schrijven er veel mensen mee, gezellig! En goed bezig allemaal.
Vandaag heb ik een wandeling van een uur gemaakt in een flink tempo, en gezond gegeten.
Ik lig nu al in bed, maar morgen zal ik me wegen en dan wil ik ook wel in de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap91 schreef:
24-05-2020 18:35
Maar jij bent dus al over de helft luistervink. Hoe heb heb die eerste 4 kilo gedaan? Hoe lang heeft het geduurd voordat die eraf waren?

Ik wil eigenlijk wel rokjes en jurkjes maar ik durf niet zo goed. Vind het mezelf niet zo mooi staan omdat ik zo groot en breed ben (brede heupen). Maar misschien eens naar een goede zaak gaan en m’n zus ofzo meenemen met winkelen.
Over die eerste vier kilo heb ik tien maanden gedaan :P
Ik ben van veel wandelen naar veel wandelen + sporten gegaan en af en toe een beetje opletten met snacken. Dat werkt, maar heel langzaam, blijkbaar.

Maar de grootste verschillen kun je met minder eten bereiken en ik kreeg natuurlijk juist meer honger van al dat sporten. En ik kwam erachter dat ik heel vaak sociaal at. Zo van: ze hebben taart in huis gehaald, dus nu moet ik dat eten, terwijl ik het eigenlijk niet lekker vond. En nu met thuiswerken merk ik dat ik vaak alle kastjes af loop te schuimen op zoek naar iets te eten en dat ik veel minder wandel. Dus ik ga nu echt proberen te stoppen met ongebreideld snacken (geplande snacks zijn okay) en weer wat vaker een blokje om.
Haha herkenbaar luistervink, ik ben eerder ook 7 kilo afgevallen in een jaar tijd. Heel langzaam dus, maar wel vaak effectief en blijvend.
Heel streng dieeten is niks voor mij.
Nu wilde ik vanaf januari nog 6 kilo eraf, maar er is nu nog maar 1,5 kilo af vanaf januari :facepalm: .
Het mag dus wel iets sneller gaan van mij.
Maar nog steeds wil ik mezelf af en toe nog wel wat lekkers gunnen hoor.
Ik probeer gewoon nog meer te bewegen dan ik al deed.

Net 30 minuten op de crosstrainer geweest..
Zometeen nog even armspieroefeningen en vanmiddag 30 min wandelen.

Verder heb ik vanmorgen wel een beschuitje op met pure hagelslag en kom soja vla met fruit en havermout.
Verder probeer ik overdag vandaag niet te snoepen en dan mag ik vanavond van mezelf één blokje van pure chocoladereep met 80 procent cacao. :P
Alle reacties Link kopieren
@andersom1080

Ik heb je tip opgevolgd en zit nu te thuiswerken in een sjiek jurkje met hakken. Hakken, die ik na de zwangerschappen nooit meer gedragen heb. Leek me dus niet verantwoord om daarmee meteen de deur uit te gaan. Eerst thuis maar even oefenen hoe dat ook al weer loopt voordat ik in het openbaar mijn benen breek.

Verder merk ik dat ik echt een mindset moet maken. Ben beetje opgevoed met het idee dat als je een keer makkelijk moet eten, dat je dan ongezond (patat, pizza) eet. Maar makkelijk kan eigenlijk ook prima gezond zijn, dus daar moet ik bewuster mee om leren gaan. En het zit zo in mijn systeem dat mij dat wel moeite gaat kosten.
Maar goed, voor vanmiddag staat er een lekkere salade op de planning. En ik heb er nu zin in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt knap als je 1 blokje chocola kan eten. Dat lukt mij nooit. Ik vind het makkelijker om niet te snoepen, dan om een beetje te snoepen. Dan eet ik liever af en toe iets ongezonds binnen een maaltijd, patat of een pizza.
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap, ik weet niet of dit onder reclame valt anders haal ik het weer weg! Maar op de site lidathiry.nl kun je je lichaamstype zoeken en dan staan er allemaal suggesties bij qua kledingstukken wat je goed zou moeten staan! Ik heb met al deze info eens kritisch naar mijn kleding gekeken en ik moet zeggen dat het wel helpt! (Als voorbeeld: ik hou van jasjes, colbertjes en sommige staan me wel terwijl ik andere juist niet mooi vind staan. Ik heb het X figuur en in sommige jasjes zit schoudervulling waardoor mijn schouders breder ogen dan mijn heupen en daarom staan deze blijkbaar niet mooi. Ik zag eerst niet waar het aan lag, want ja een jasje is een jasje toch..)

Piepp goed bezig! Zeg ik terwijl ik nog steeds in mijn badjas zit.. Als ik dit heb getypt ga ik écht aankleden hoor..

Purake je hebt gelijk, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik heb de app gedownload dus die is voor de benen in ieder geval al goed! Ik ga eens kijken of ik een soort schema kan maken waarin alles aan bod komt ipv alleen buikspieren.
The bold is niet alleen voor oma's.
Alle reacties Link kopieren
eviva en luistervink, ik geloof wel dat als je heel langzaam blijvend afvalt doordat je veranderingen in je leefpatroon doorvoert dit meer zin heeft dan wanneer je als een malle binnen een paar maanden al je overtollige kilo's weet te verliezen.

Dat gezegd hebbende wil het bij mij vandaag allemaal niet zo lukken. Werkstress zorgt er voor dat ik vannacht nauwelijks geslapen heb, om half 4 's nachts 3 boterhammen met chocopasta en notenboter heb gegeten en vandaag al een fantastische 258 stappen heb gezet.
perzikboom6 schreef:
25-05-2020 12:59
eviva en luistervink, ik geloof wel dat als je heel langzaam blijvend afvalt doordat je veranderingen in je leefpatroon doorvoert dit meer zin heeft dan wanneer je als een malle binnen een paar maanden al je overtollige kilo's weet te verliezen.

Dat gezegd hebbende wil het bij mij vandaag allemaal niet zo lukken. Werkstress zorgt er voor dat ik vannacht nauwelijks geslapen heb, om half 4 's nachts 3 boterhammen met chocopasta en notenboter heb gegeten en vandaag al een fantastische 258 stappen heb gezet.
No worries! Een dagje geeft toch helemaal niets. Ik denk dat ik ongeveer 30 stappen heb gezet vandaag (van bed naar bureau en soms even naar de wc). Komt goed. Vanavond lekker wandelen misschien? En dan heerlijk slapen. :)
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik herinner me ineens twee dingen die me erg goed hielpen toen ik 16 kilo ben afgevallen:

1. Ongezond eten uitstellen. Dus niet ik-mag-nooit-meer-(...)-boehoe naar nu-even-niet-morgen. Dus: ik eet nu geen chips, maar vrijdagavond eet ik een bakje chips.

2. Het uit liefde voor jezelf doen. Ik vond het nogal verleidelijk om mezelf negatief toe te praten wanneer ik wil afvallen, maar wanneer mijn mantra was dat ik niet snack, omdat ik goed voor mezelf wil zorgen, voelde het veel meer als iets goeds en een beloning als ik chocolade of koekjes liet staan, en niet als straf.

Misschien hebben jullie er wat aan? Toen werkte het als een tierelier, nu heb ik er weer iets meer moeite mee, maar ik ga een poging doen om dit weer tussen mijn oren te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
25-05-2020 13:02
No worries! Een dagje geeft toch helemaal niets. Ik denk dat ik ongeveer 30 stappen heb gezet vandaag (van bed naar bureau en soms even naar de wc). Komt goed. Vanavond lekker wandelen misschien? En dan heerlijk slapen. :)
Helemaal mee eens! Lief zijn voor jezelf, even uithuilen, dan weer vol goede moed ertegenaan. Werkt voor mij het beste.
perzikboom6 schreef:
25-05-2020 12:59
eviva en luistervink, ik geloof wel dat als je heel langzaam blijvend afvalt doordat je veranderingen in je leefpatroon doorvoert dit meer zin heeft dan wanneer je als een malle binnen een paar maanden al je overtollige kilo's weet te verliezen.

Dat gezegd hebbende wil het bij mij vandaag allemaal niet zo lukken. Werkstress zorgt er voor dat ik vannacht nauwelijks geslapen heb, om half 4 's nachts 3 boterhammen met chocopasta en notenboter heb gegeten en vandaag al een fantastische 258 stappen heb gezet.
Zulke dagen hebben we allemaal weleens , echt!
Sterker nog, ik heb dat regelmatig.
Gewoon volgende dag weer oppakken en verder gaan.

Balen hè, slecht slapen!
Ik had dat een aantal weken geleden ook en sliep nauwelijks.
Gelukkig nu weer wel.
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik heb zaterdag bij de Action een fitness matje gekocht en deze ligt op mijn werkkamer.
Af en toe schop ik mijn schoenen even uit en ga ik liggen, even 50 buikspieroefeningen doen, en hup weer verder met werken. Geen idee of het helpt maar beter iets dan niets.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat gaan jullie hard ineens allemaal.

Ik ben vandaag begonnen, probeer meer te wandelen en minder te snoepen en wat minder aardappels, pasta en rijst te eten.

Andijviestamppot: 64,5 —> 59
andijviestamppot wijzigde dit bericht op 25-05-2020 16:16
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Slecht slapen is echt zo rot. Maar die boterhammen zijn zo erg niet. Pak het gewoon weer op, je kan het!
Vandaag ontbijt met ongeveer 150 ml volle Griekse yoghurt met een hand blauwe bessen. Lunch 2 crackers en twee boterhammen met aardbeienjam net gebakkken, zo lekker!
Net een banaan op en vanavond aard, broccoli en een slavink.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb vandaag qua eten niet zo'n sterke dag gehad. Vroeg gegeten want moet nog werken tot 21.30. Online dus kan ook forummen :)

Vandaag ook bij de mesoloog geweest, kwam ik terecht na gigantische stressgerelateerde klachten en was m'n laatste hoop, doet me goed, nu een jaar verder en nog af en toe naar haar toe voor een APK'tje. Motiveert ook altijd om goed voor mezelf te zorgen. Vanaf volgende week start ik ook met coaching.

Morgen moet ik op locatie werken, dus als ik vroeg wakker ben ga ik eerst een stukje wandelen.

Dat van die aantal stappen herken ik wel. De ene dag 15000, de andere dag nog geen 3000. Beetje kansloos, maar ik moet mezelf minder opleggen en wat liever zijn voor mezelf als iets niet lukt, dus die aantallen probeer ik een beetje te laten vieren....

Menu vandaag:
Ontbijt: banaanshake met amandelmelk, Wheyproteine en schepje havermout
Lunch: twee boterhammen met light roomkaas en ham en tomaatjes
Diner: Roti, kleinere portie genomen dan normaal.
Tussendoor: bakje chips, over van weekend (kids) dus nu op gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Zo jullie zijn allemaal goed bezig!
Ik heb vandaag de hele dag gesurveilleerd bij examens, niks uitgevoerd dus qua beweging.

Zojuist mijn sportkleding aangetrokken om een rondje te hardlopen/wandelen van ongeveer 5 km.

Ontbijt: 250 gram aardbeienkwark
Tussendoor: een halve veel te harde nectarine 🍑
Lunch: broodje frikadel (erg slecht i know)
Tussendoor: appel en zero ontbijtkoek
Diner: magnetron lasagne want ik ben net thuis met als toetje 100 gram aardbeien.
Overigens is dit samen maar 1229 kcal, goed te doen dus als je kcal telt 😂

Allemaal succes, jullie kunnen het! 💪
Wow wat schrijven er nu veel mensen mee. Lees al heel veel tips waar ik echt wat aan heb. Mijn dagje was ok. Niet goed en ook niet superslecht.
O: 2 boterhammen, kipfilet en hagelslag
T: banaan
L: 1 boterham filet americain, 2x kaas
T: hand noten (ahum iets te groot 😬)
A: noodles, kipfilet, sperziebonen

Niet superveel gelopen, maar wel 11000 stappen gehaald gewoon thuis en zo nog lekker met de hond naar buiten.
Zullen we een vaste weegdag doen? Morgen bijvoorbeeld? Misschien is de dinsdag wel ok, niet direct na het weekend maar wel begin van de week?
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag weegdag lijkt me oké, beter dan maandag 😉

Ik heb gegeten vandaag;
O; yoghurt met muesli en aardbeien en glas verse jus
T: ‘gezonde’ eiwitkoekjes
L: restje carpaccio met salade en restje groentesoep
T: (toen ging het mis) een dikke notenkoek
D: pastasalade met groenten fruit en kip

En op dit moment schreeuwt alles in mij ‘chips, chocola, koek!’ Maar tot nu toe heb ik me nog kunnen beheersen.
Alle reacties Link kopieren
Student haha ja allen calorieën tellen is soms best handig. Zo mag ik ook onbeperkt cola light drinken. Geintje natuurlijk.

Slecht slapen is echt rot ja.

Wow maar 300 stappen. Dat is dan wel weer handig met kinderen. Niet wezen wandelen vandaag en toch 7900 stappen gezet. 10.000 heb ik nog niet gehaald maar zit wel steeds rond de 7000/8000.

Heeft een van jullie tips voor een leuke dagelijkste workout van YouTube ofzo? Liefst niet te lang durend per keer en zonder materialen (heb geen gewichten bijvoorbeeld in huis)
Alle reacties Link kopieren
Er is een appje met seven-minutes-workout, weet even niet of 'ie ook echt zo heet, maar snelle workout waar je echt van gaat zweten. Ik heb hem er niet meer op want ik heb via de sportschool een app.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jullie eetschema's lees schrik ik wel :o hoe kunnen jullie genoeg hebben met 1 of 2 boterhammen voor lunch en dan niets eten tussendoor? o_o
Alle reacties Link kopieren
Verder ging mijn dagje gisteren goed, geen avondsnack genomen, enkel een kiwi na het avondeten!
Vandaag had ik willen sporten maar het is er uiteindelijk toch niet van gekomen. Ik voelde me te moe, slap, dus heb even naar mijn lichaam geluisterd en niet gesport, ik zit trouwens wel aan 14.000 stappen vandaag dus dat leek me dan wel weer genoeg :D
Alle reacties Link kopieren
Selin26 schreef:
25-05-2020 20:49
Als ik jullie eetschema's lees schrik ik wel :o hoe kunnen jullie genoeg hebben met 1 of 2 boterhammen voor lunch en dan niets eten tussendoor? o_o
Dat vertekent bij mij een beetje, ik ontbijt nu later omdat ik thuiswerk. Als ik van huis moet gaan er altijd een zakje snackgroenten en wat blokjes kaas mee voor tussendoor. (Halve komkommer, zes cherrytomaatjes, winterpeen in repen, vier blokjes kaas)

Is trouwens wel een goeie tip denk ik 'preppen', ik maak deze zakjes altijd in meervoud klaar. Kids pakken dit als ze uit school komen als snack, of nemen het mee als ze een lange dag hebben. Ik maak ook vaak lunches klaar. Voor de kinderen in diepvrieszakjes en die pakken een zakje (brood met vleesbeleg) mee voor school. Voor mezelf groentemuffins, bananenpannekoekjes, dat soort dingen. Avondeten maak ik ook altijd al op zondag voor de rest van de week.
anoniem_396502 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 20:55
34.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en wat ik at vandaag, ongeveer, ik weet het niet exact meer:

O; yoghurt met muesli en aardbeien, 2 koffies met melk
T: plak kaas, had ik plots zo'n zin in :D
L: 2 grote sneden brood met humus en smeerkaas, wat komkommer en tomaat erbij, grote latte macchiatto
edit: oeps nog vergeten dat ik ook een mini appelflap at bij die koffie!
T: pruim en kiwi
A: vegetarische balletjes met snijbonen en gevulde druivenbladeren met bulgur
T: peer en nog 2 balletjes die over waren :D
selin26 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 21:02
8.35% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven