Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Ha, ha tyche als je in die kerstuitdossing zou gaan lopen dan herkennen ze je niet hoor, ook niet in korte broek.

Dochter is geopereerd aan haar knie omdat ze steeds patella luxaties heeft. Andere knie komt later nog aan de beurt. is allemaal goed gegaan . Morgen mag ze vast al weer naar huis.

Nog gefeliciteerd mother, hardloopkleding is altijd leuk!

Anke mooi die 2000km gehaald!

Fietsen gaat wel goed spring-ding?

Mijn 4000km die ik vorige jaren had ga ik dit jaar niet halen. Maar dat komt door de blessure periode van een paar maanden van half febr. tot half april. Nu zeggen km's op zich ook niet zo veel. Het gaat tenslotte meer om de kwaliteit dan om de kwantiteit van de trainingen. Heb dus ook nooit een km doel. Maar doe gewoon braaf de trainingen die de trainer voor mij bedenkt en zie wel waar ik uitkom.

Ik denk inmiddels ook niet meer in doelen maar in plannen. En die heb ik inmiddels al genoeg voor komend jaar. En al die leuke plannen moeten mijn brengen naar het grote plan die ik voor augustus 2016 heb. (100km wedstrijd). Ik heb er bewust geen doel van gemaakt omdat ik eerst wil ervaren hoe ik alle voorafgaande stappen plannen gaan en op grond daarvan besluit ik of ik inderdaad die 100km als doel ga stellen of mijn plannen ga herzien.
2x plaatsen is teveel 😃
Fijne kerst allemaal!!

Gister avond een fantastische training gehad met veel facetten;heuveltjes,interval, sprint tot de Max etc

Alleen vanacht kreeg ik last van vreselijk koude en vermoeide spieren. Herkenbaar? Heb keer extra gedoucht en dikke jogging aangedaan tijdens het slapen maar eigenlijk hielp dit niet.
Fijne feestdagen allemaal!

Iedereen is goed bezig ondanks de feestdrukte

Ik heb nog steeds niet gelopen maar ik ben dan ook ziek. Ik zit aan de antibiotica. Hopelijk kan ik snel weer hardlopen.

Mijn plannen voor komend jaar zijn de 10 km in Rotterdam. (Daar heb ik me al voor ingeschreven ) en een halve marathon lopen.

@ Jac nee dit herken ik niet. Bij mij werkt een extra warme douche wel.

@ Baukje Hopelijk mag je dochter inderdaad vandaag naar huis. Is toch wel fijn zo met de feestdagen.
Jullie ook allemaal hele fijne kerstdagen. Beterschap SueHeck! Mijn doel voor 2016 is 10 km <57 min en mijn eerste HM lopen (15 km en 10 EM in 2015 en dat ging goed).
Allemaal fijne feestdagen!

Mijn doelen zijn:

mijn eerste 25 km trail lopen

de Roparun lopen

een jaartotaal van 1400 km halen

mijn tijden op de 5, 10 en eventueel de 21,1 km verbeteren.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Fijne feestdagen allemaal!

Dit jaar heb ik ruim 1300 km gelopen, m'n tweede marathon gelopen en een PR op de halve marathon gelopen!

Mijn doelen voor 2016 zijn:

1500 km lopen

Halve marathon onder de 1.50 lopen (PR is 1.52)

Marathon onder de 4 uur lopen (PR 4.07)

10 mijl onder de 1.25 lopen
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
jac na een pittige training met name in de avond wil ik 's nachts nog wel eens last hebben van onrustige benen. Sinds ik compressie kousen draag is het overigens wel een stuk minder.

SueHeck dochter is inmiddels thuis.

Leuk al jullie plannen/doelstellingen te lezen.

Ben vanmorgen met de hond in het bos gaan wandelen. Het was er al aardig druk. En zojuist dochter op gehaald. Ga mij zo maar eens buigen over de voorbereidingen van het eten.
De kerst goed begonnen door samen met mijn ventje 7 kilometer hard te lopen, dat is zijn record! Met 1 korte fotostop... dat wel. Maar de 5 kilometer eenvoudigweg in 31 minuten (wat al drie minuten sneller is dan vorige week), terwijl hij de hele tijd kon blijven kletsen! Papa heeft hem (ons) uitgedaagd om dit jaar nog net de 5 kilometer binnen een half uurtje te lopen... Hmmm

Mijn hardloopdoel voor 2016: Leuk om die van jullie te lezen, dan durf ik ook wel......

De HM lopen en liefst binnen de 1:50 (maar het moet vooral leuk zijn) (PR nu 1:50:16...)

Ongeveer elke maand een wedstrijd lopen (juli is nog blanco) en daarmee hopelijk de wedstrijdangst kwijtraken

Mijn hoofddoel is (tromgeroffel, want ik heb er héél lang over nagedacht) een trailwedstrijd in de Ardennen half augustus... De trainer heeft me uitgedaagd voor de 50 kilometer. hij bedacht erbij dat ik dan een paar maanden later de marathon onder de 4 uur moet kunnen halen (PR 4:05), maar dan moet ik eerst doel 2 waarmaken (overigens was trainer ook moeiteloos akkoord gegaan met een marathon in het voorjaar onder de 4 uur, maar die heb ik zelf afgeketst))

Beterschap Sue en sterkte met je dochter Baukje: prettig dat ze weer thuis is.

Mijn kerst zit er verplichtingsgewijs weer op, dus ik kan morgen in mijn joggingbroek op de bank hangen!
Anke leuke uitdaging toch. Hoe oud is je zoon?

Ja de enige manier om wedstrijd angst de baas te worden is de confrontatie aan te gaan. Wat ook kan helpen is om niet elke wedstrijd als wedstrijd te worden maar soms ook al training waarbij je de wedstrijd in oplopende blokken loopt. Je begint dan vrij comfortabel en zodra het zwaarder wordt ben je aan het inhalen wat heel motiverend werkt. Vaak kun je er dan in het laatste blok nog best veel uitpersen en levert het nog eens een best wel leuke eindtijd op ook. Maar dat moet dan even het doel niet zijn maar juist het doseren van de wedstrijd.

Welke trail heb je in gedachten?

Dochter is momenteel heel zielig. ze heeft inmiddels extra pijnstilling gekregen hopelijk slaat het een beetje aan.

vanmorgen een wisselduurloopje van 16,3 km gedaan met Kees. de heenweg wind tegen en een soms wat achterblijvende kees dus dat liep niet echt lekker. Maar na een half uurtje kreeg hij de smaak te pakken en moest ik hem eerder afremmen dan motiveren.
Vanmorgen een pittige training. Tien minuten inlopen , vervolgens een duurloop op 4min45/km en weer 10min uitlopen. Het venijn zat er in dat ik gedurende de 90min na iedere 12min 'even' 3 min op 4min30 moest gaan lopen. Met name de eerste drie blokken waren best pittige (wind tegen). Maar daarna zat de wind mee en heb ik de secondes die ik gedurende de eerste 45min had laten liggen weer ruimschoots goed kunnen maken. Heb mijn km's deze week wel weer gehad.
Hallo allemaal,

Iedereen de kerstdagen goed doorgekomen? Ongelofelijk hè, met kerst hardlopen in shorts en shirt!

@Baukje, hoe is het met je dochter?

@Sue, beterschap!

Mijn doelen voor 2016 zijn:

-1200km

-10km binnen de 50 minuten

-HM binnen de 1.53 uur

-Nog aan het twijfelen of ik een hele marathon ga lopen in oktober.

Nu aftellen tot de HM van Egmond, ben vooral benieuwd wat het weer wordt:-)

Nu wel balen; man is hartstikke verkouden en ik heb een schrale keel en voel mijn holtes. Hoop dat het niet doorzet.
@Anke, gefeliciteerd!

@Springding, beterschap toegewenst.

@Jac; mijn doel voor 2016: pr. tijdens 3e HM!

@Baukje, dank je wel. 100 km. pfff dat is ver, succes!

@Oranjevisje, ja wij hebben gezellige kerstdagen gehad.

Gisteren nieuwe route geprobeerd richting de polder; 12 km. op de teller.

Tijd was weer drama, ik mis mijn intervaltrainingen, nieuwe jaar ga ik dat weer oppakken.

Allemaal fijne jaarwisseling toegewenst.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@Mother: Ik wens jou ook een fijne jaarwisseling! Goed dat je je intervaltrainingen weer gaat oppakken! Dan komt je snelheid vast zo weer terug!

@Oranjevisje: Misschien zie ik je nog wel in Egmond! 2 jaar geleden was het heerlijk weer, fris maar zonnig, vorig jaar stormde het. Dus ik ben ook benieuwd wat het dit jaar wordt!

@Baukje: Sterkte voor je dochter! Super leuk dat je zo met je hond kunt lopen!

@Anke: Wat gaaf die trail! En leuk dat je zoveel wedstrijden gaat lopen, dan moet je wedstrijdstress wel minder worden toch?

Pfff, ik heb aardig wat calorieën te verbranden na de kerstdagen. Ik had 4 diners achter elkaar, ik kan geen eten meer zien. Vandaag heb ik dus maar een duurloop door de duinen gedaan, in totaal bijna 20 km. Het was heerlijk, de zon scheen en het was toch lekker fris, perfect loopweer!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Bij mij lukte het lopen rond de kerstdagen wat minder, maar vandaag heb ik lekker 11 km gelopen. Ik heb mijn jaartotaal van 1300 km gehaald. Vanavond ga ik de nachtdienst in tot zaterdag. Tot dan laat ik het lopen weer even rusten.

Iedereen al vast een goede jaarwisseling!
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Goed zeg Sun.lover!

Leuke doelen komen er voorbij voor volgend jaar.

Ik heb nog twee keer gelopen (10 en 8 km), in totaal dit jaar 1024 km. Nu even een paar dagen pauze, eigenlijk heel lekker. 's Ochtends een half uurtje of een uurtje yoga. In het nieuwe jaar pak ik het lopen weer op.

Fijne jaarwisseling allemaal!
This is an unacceptable timeline
Iedereen een fijne jaarwisseling!

Ik hoop zaterdag weer voor het eerst te gaan lopen. Ik ben dan klaar met de antibiotica dus ik kan dan weer volle bak. En dan kan ik hopelijk ook weer wat meer inhoudelijk meeschrijven
Mother duur blijft meestal wel lang hangen snelheid verdwijnt al naar een paar weken met niet gericht trainen. Het geluk is dat eenmaal weer gericht training je ook weer gelijk verbetering ziet.

Gioia heerlijk zo'n lange duurloop in de duinen.

Sun lover mooi toch je doel bereikt. Tyche jij ook een mooi totaal bereikt.

SueHeck fijn dat je weer kunt gaan lopen.

Ik heb gisteren nog interval training gedaan. Met de wind is het wel een beetje moeilijk doseren of de weg met name omdat ik op het betreffende fietspad of pal wind mee had of pal wind tegen. Eindresultaat is dat ik alles te snel heb gelopen , wind mee ging dat vanzelf, wind tegen te veel mijn best gedaan.

Er staat nu een filmpje van de voorgaande editie op de site van de trail bij de sea. Ben daar wel een beetje van geschrokken. Dat wordt een marathon afstand waarbij ik misschien wel blij moet zijn binnen de 5 uur binnen te zijn.
Ik wil iedereen een gezond, sportief en gelukkig 2016 toewensen.

@Gio, ja dat denk ik ook.

@Baukje, dank voor je uitleg. Komt goed.

@SueHeck, oh dat is goed nieuws! Succes zaterdag toegewenst.

Zo ik heb 30.12 mijn laatste 8 km. van vorig jaar gelopen. Heerlijk een omgekeerde route die ik normaal loop. Je ziet dan ineens hele andere dingen die normaal niet opvallen!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
O ja een route andersom lopen geeft een geheel ander beeld van de omgeving.
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Op een sportief blessure vrij jaar!

Ben het jaar begonnen met een klein duurloopje van 12 km. Was lekker weer, fijne omgeving en benen die door wilde rennen, heerlijk
.
Gelukkig Nieuwjaar iedereen! Dat we met z'n allen veel kilometers mogen maken.

Gisteren 45 min gelopen en morgen staat een duurloopje op de hei op het programma.
Wat leuk Springding, lopen met je vader. Hoe vond hij het?

Na een week vakantie, nu de eerste kilometers van het jaar gelopen (10,4 in een uur). Het ging niet echt lekker terwijl ik vrij rustig liep. Het was ook druk in het bos; lopers, hondenuitlaters, bootcampgroepjes. Dat vind ik altijd leuk om te zien (en dan valt gewoon doorrennen ineens best mee).
This is an unacceptable timeline
Allereerst fijne jaarwisseling allemaal!

Ik wil me ook graag aansluiten. Hardlopen is zo'n uitlaatklep voor me. Al kan ik niet lang en hard rennen. Ik vind het heerlijk. Jammer genoeg heb ik het nooit lang volgehouden en daarom wederom een missie. Dit jaar beginnen met hardlopen volhouden. Even geen doelen (al zou ik wel graag 2km non-stop willen hardlopen dit jaar), maar daar wil ik mezelf niet op vastpinnen. Lekker lopen, conditie opbouwen en gezond bezig zijn. Hoofd leeg maken etc.

Ik zat na te denken om weer zelf op te gaan bouwen (rennen-lopen-rennen-lopen). Het woord ontschiet me even. Weten jullie misschien programma's die dit automatisch aangeven (rennen met Evy?). Misschien moet ik dat eerst maar is gaan proberen en werkt dat ook beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven