Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Baukje en Fiekes gefeliciteerd! Wat een mooie prestaties hebben jullie neergezet.

Deze week ook maar 2 keer gelopen. Komt ook doordat de vakantie voorbij is. Morgen ga ik zeker een bosloop doen.

Lauwe, succes morgen en hopelijk heb je weinig tot geen last van die blaar.
Goede morgen allemaal. Vanmorgen toch maar een keertje uitgeslapen. er staat vandaag een snelle traiing op het programma dus nu tohc maar eerst de croissantjes goed laten zakken.

Gisteren al voor zes uur vertrokken voor mijn duurloop omdat ik al op tijd weg moest voor een dagje weg. Om 5 uur mijn wekkertje gezet en toen die af ging had ik echt wel even van waarom doe ik dit eigenlijk. Maar ik moet gewoon wat eten voor het lopen. ik kan het overigens iedereen aanraden om af en toe 's ochtends heel vroeg te lopen. Trainings technisch gezien is het voor mij helemaal niet zo handig. Mijn gewrichten moeten duidelijk op gang komen. Ben ik in de loop van de dag in 10min warm gelopen, 's ochtends vroeg heb ik er ruim een half uur voor nodig. Het is echter heerlijk om in het donker te vertrekken en dan eenmaal in het bos de wereld te zien ontwaken. Ben gisteren vele reeen tegen gekomen. Was dus echt gewoon twee uur genieten.

Volgende week zaterdag moet ik de hele dag jureren dus dan plan ik mijn duurloopje weer zo vroeg. Alleen is dan mijn duurloopje al weer een stuk korter.

Nog 13 dagen te gaan tot de marathon. Begin nu al een beetje zenuwachtig te worden. Een marathon blijft iedere keer weer een uitdaging. Maar dit keer wordt de uitdaging vele malen groter. 42km open en bloot aan de factor wind die op dat parcorus in het algemeen tegen zit, op het eind nog een paar klimmetjes in de duinen, het strand , het losse zand.

Texel zit inmiddels vol. Ook zo leuk. Er zou een limiet zijn van 350 lopers. Er zijn echter 440 inschrijvingen geaccepteerd. En dat met reden omdat men er vanuit gaat dat 1 op de 5 al voor de start vanwege blessures ed. afhaakt.

Lauwe heel veel succes vandaag. Het lijkt nu nog wel redelijk goed loopweer. Nieuwe zooltjes gelijk bij een wedstrijd zou ik inderdaad ook niet doen.

En kyon hoe gaat het met de hondjes.
Hallo dames,

Zo, ik heb eigenlijk helemaal niet meer gelopen. Al zeker 3 weken niet meer. Mega druk met de verhuizing, laatste dingetjes regelen en natuurlijk is het monster van Loch Enschede ook hier in huis gekomen. Hier een foto!

Van de week ben ik de stad in geweest en heb 2 hardloopwinkels bezocht. Ik kreeg van de ene een kaartje mee, want die verkoper was nog even bezig met een andere klant en bij Runners World werd ik heel aardig geholpen. Die meneer vroeg of ik nog een club zocht en heeft het adres voor me opgeschreven. Het is hier niet zo gek ver vandaan. Ze hebben baantrainingen en ook loopgroepen. De mensen, ook daar bij die hardloopwinkels, reageren allemaal heel leuk en aardig als ik zeg dat ik hiernaar toe verhuisd ben. Ik ken hier niet echt routes, maar er schijnen ook routes uitgezet te zijn, oa een van 5,8 km en dat lijkt me een goeie afstand om weer mee te starten.

Ook wil ik binnenkort het zwembad bekijken. Je kunt hier alleen 's morgens vroeg banenzwemmen of iets later op de ochtend. Ik denk dat ik er dan toch aan zal moeten geloven. Wel handiger met de hond....Ik ga nu zeker 10 keer per dag met hem naar buiten ;)

Er is hier ook een triathlon-club geloof ik, lijkt me eigenlijk toch wel leuk!

Ben ook weer een paar kg aangekomen, maar ik merk wel dat ik nog een goede basisconditie heb.

Nou ik heb een hoop posts teruggelezen, maar even geen tijd meer om te reageren. Zie dat de vaste schrijfsters gewoon doortuffen, dus dat is alleen maar mooi! Fiekes zo nog even dat mooie fietsje bekijken!
Ik hou van de vroege ochtendloopjes en kan daar echt van genieten. Net alsof de hele 'mensenwereld' slaapt en je eigenlijk alleen maar dieren tegenkomt. Moet wel zeggen dat mijn gewrichten/spieren daar ook geen problemen mee hebben.

Met de honden gaat het prima! Alleen Boris de jongste heeft deze week weer sloopgedrag vertoont. Grrr...en dat terwijl ze maar 1,5 uur alleen thuis waren. Boris is echt nog aan het puberen!

@ Lauwe, je hebt een mooie tijd gelopen las ik op de Dam tot dam topic. Hoe ging het met je blaar?

@ dreamlogic, wat een schattig monster! Haha...ik weet dat een pub en puber veel werk in huis is. Zit er ook nog midden in.

Wat betreft routes, ga gewoon eens lopen en kijk waar je uitkomt. Zo leer je wel de omgeving kennen. Bos of parken kun je vaak herkennen via routeplanners.
Hallo,

Ik loop even over van het damlooptopic

Word hier algemeen over hardlopen gekletst? (Jullie zijn al zo'n eind (20 pagina's) op weg.)

Staan er hier voor jullie wedstrijden/loopevenementen op het programma de komende tijd? Ik twijfel over de bruggenloop in Rotterdam (19 december) Iemand hier ervaring mee?

En even offtopic:

Fiekes, lang geleden!! Hoe is het met je? Ben je afgestudeerd? Zag op FB dat je aan het reizen bent geweest.
Indigoblue dit is inderdaad een algemeen topic over hardlopen. Van beginnend tot ver gevorderd en van puur recreatief tot wedstrijdlopen.

Ik heb geen ervaring met de bruggenloop. Maar weet wel sinds ik april in Rotterdam de marathon heb gelopen ze me daar nooit meer terug zien. Te massaal, te veel asfalt. Maar iedereen ervaart het toch weer anders.

Ga zelf zaterdag over een week de zeeuwse kust marathon lopen. En 25 april de 60 van Texel. Daar tussen in waarschijnlijk ook nog vele wedstrijden maar ga eerst kijken hoe strakjes het herstel is na de marathon. Dus verder nog niets vooringeschreven.

Lauwe inderdaad goed gedaan! Hoe gaat het nu?

Dreamlogic "smelt" wat een snoepie!

En iderdaad net wat kyon zegt gewoon wat proberen wat betreft routes. Is de manier om de omgeving te leren kennen. En een club is natuurlijk altijd heel leuk.

Vanavond weer flink aan het intervallen geweest. Ging op zich prima. Moet alleen mijn hartslagband of mijn hart eens na laten kijken. Want dat ging niet echt goed. Ik hou het maar op het eerste, lijkt me onwaarschijnlijk dat ik anders nog zonder problemen thuis gekomen ben.
Deze week 3 dagen achterelkaar gewerkt dus nog geen tijd gehad om nog even te lopen. Wel ben ik vandaag op de fiets naar het werk gegaan. 20 km heen, 20 km terug. Heerlijk weer, ben alleen zo laat thuis dan sávonds. Net vootdat de kinderen naar bed moeten. Had maandag nog redelijk last van mijn knie, niet van mijn blaar, maar ook door mijn werkschoenen, zit op die plek een irritatie. Morgenvroeg waarschijnlijk zelf even een rondje doen, kijken hoe mijn knie voelt en nog de nieuwe zooltjes uitproberen.

Dreamlogic, wat een leuk hondje, echt een lieverdje!! Maar hij wordt nog heel groot nog, toch?

Baukje, jij bent alweer in de redelijk rustiger trainings periode gekomen, want de marathon komt nu wel heel snel dichterbij.

indigoblue, kan je niet helpen aan ervaring met de bruggenloop, klinkt heel leuk moet ik zeggen, hoeveel km is dat?

Kyon, grappig dat jij minder loopt omdat de vakantie voorbij is, ik ben blij dat de vakantie voorbij is en ik weer vaker 3x per week kan trainen. (tenminste als alle kwaaltjes weer over zijn.)
Nou onze pup lijkt lief, maar hij heeft echt van die heerlijk scherpe puppietandjes! En nog niet geheel zindelijk. Heerlijk, die plas en poepruimen. Maar het hoort erbij...

Voorlopig kan-ie nog geen lange wandelingen maken en ik kan niet lang van huis blijven. Misschien van het weekend dan maar eens een rondje lopen als mijn vriend thuis is. Ik ben hier nu een beetje aan het rondfietsen geweest in de omgeving en je ziet overal mensen hardlopen. Het kan toch niet misstaan als ik ook een rondje doe ;)

Baukje ik ben echt heel benieuwd naar de ZKM! Misschien dat ik volgend jaar wel kan inschrijven voor de Ladies Run. Lijkt me prachtig. Ik hoop dat je hem een beetje lekker soepel kan gaan lopen. Succes alvast!
Ik kom dit topic tegen, wat leuk!

Ik ben een werkende moeder met een deeltijd studie

Ik loop sinds het begin van de zomer met Evy.. ik ben nu op les 19. Als ik te lang geen tijd heb om te lopen, dan loop ik een les dubbel en ik heb een flinke verkoudheid gehad en toen schoot het ook al niet op.

Nu mijn studie in de avonden ook weer begonnen is, lukt het me eigenlijk niet om meer dan 2 keer in een week te lopen. Is dat genoeg om door te bouwen, of kan ik dan niet verwachten dat ik verder komt dan 4 x 8 minuten rennen?

Ik zag ook ergens Louwey ofzo voorbij komen, wat is dat??

Groeten Eva
Rustig trainingsperiode ja, maar daar is dan ook alles mee gezegt. Mijn man is vanavond naar het ziekenhuis gebracht dus ik mag de komende tijd weer alles in mijn uppie doen. En behalve dat het natuurlijk heel zielig is voor mijn man ben ik weer zo egoistisch datik het vooral zielig voor mezelf vind. En bedenk ook ineens dat ik dus voor de marathon wat moet bedenken. Want mijn man zou me bij het beginpunt afzetten en vervolgens bij het eindpunt oppikken en met onderweg zelfs nog van drinken voorzien. Dat drinken kan ik dus zo ie zo wel vergeten maar moet nu dus nog iemand vinden die me in burgh haamstede af wil zetten om me vervolgens heel veel later weerin zoutelande op te pikken.

Dus de knie gaat nu wel weer lauwe?

Ha, ha dreamlogic leuk he zo'n puppie!

Poohoo welkom. Met twee keer per week trainen kun je best wel opbouwen hoor en natuurlijk kom je dan verder dan 4x 8min. Het is wel zo dat je bij 3 keer in de week trainen veel sneller vooruit gaat.
hallo allemaal! Gezellig dat hier leven in de brouwerij is! Zelf ben ik de komende tijd ook weer aanwezig want morgen lever ik mijn scriptie in! Wat een feest:) Niet dat ik dan gelijk klaar ben maar het is wel een last die van me af valt..

Afgelopen dagen heb ik mn teennagel weer wat vaster laten groeien en heb ik lekker gefietst. Zaterdag 70 km heen, en zondag 70 km terug van en naar een familie weekendje. Maandag had ik op mn nieuwe opleiding veel fitness en spieruithoudingsvermogen testen dus ik heb daar nu nog steeds spierpijn van! Vanmiddag even met mn zusje gefietst (nouja, gekletst) en vanavond weer op de baan getraind. Niet zo lang maar wel weer lekker alle tempo's gehaald! Heerlijk!

De wedstrijd die ik nu op de planning heb staan is de 4 mijl van Groningen. Niet echt heel erg leuk (hou niet zo van dat massale) maar ik zit in ons bedrijventeam en de oplettende lezer die me een beetje 'kent' weet dat ik dan min of meer wel moet;)

@ Kyon.. vakantie weer achter de rug? Dan moet je nu vast ook zo langzamerhand weer in het donker gaan lopen.. Echt jammer vind ik dat! Mijn favoriete rondjes zijn onverhard en onverlicht.. Of heb jij in het licht nog wel tijd?

@ Baukje.. jeetje al zo vroeg lopen! Het lijkt mij heerlijk maar ik ben niet echt gemaakt voor lopen 's ochtend. Misschien zou ik het wat vaker moeten doen en dat het dan went.. maar mijn bed en vriendje zijn zo lekker warm ;)

ben trouwens echt benieuwd naar je marathon! Bijna! Ben je er al klaar voor? Ik heb er wel vertrouwen in voor jou;)

@ Dreamlogic.. leuk dat je er weer bent! Die lui van Runnersworld zijn zo gek nog niet he;) Heb je de verhuisdrukte nu een beetje achter de rug? Ze hebben inderdaad best een leuke triathlonclub in Enschede (niet zo leuk als die van mij natuurlijk) Een van de leukste triathlons in het jaar is ook in Enschede op de campus. Wie weet treffen we elkaar nog eens;) En wat vind je van mn fietsje? Heb hem vandaag nog even uitgelaten

@indigo.. ik zat al te denken.. maar jij bent het! Ik ga morgen mn scriptie inleveren en moet dan nog wel een forum verzorgen. Maar omdat ik nu een 2e opleiding doe probeer de 'instellingsgelden wet' te omzeilen door nog 1 vak open te laten staan. Als dat me 6800 euro collegegeld per jaar kan schelen dan is dat wel zo handig! Wie weet duurt het dus nog 2.5 jaar voor ik mn diploma krijgt;)

maar had jij afgelopen weekend niet een wedstrijd gedaan? (zoiets herinner ik me vaag) ik dacht nog, dan zit je toch aardig in de buurt van die halve marathon die je ooit nog eens wil lopen!

En verder ben ik inderdaad een maand naar azie geweest met een vriendin. Je hebt de foto's vast gezien. was echt super!

@ poohoo, kom gezellig mee schrijven!

@ Lauwe.. wat een eind om even 40 km op en neer te gaan naar je werk! Doe je dat vaker? (ook met de herfst op komst?)

Ben benieuwd hoe je zooltjes bevallen. Zit er zelf aan te denken om zooltjes voor in mn fietsschoenen te kopen. Jij had toch ook gewoon standaard zooltjes? Mijn vriend gaat nu zooltjes laten maken omdat hij een wat doorgezakte voet heeft en toch regelmatig blessures blijft houden.

Zo, wat een verhaal. Ik ga naar bed!
@ poohoo, ik heb er van de week weer eens een college over gehad.. de meeste progressie krijg je toch als je 3 keer per week traint. het zit namelijk als volgt; van trainen word je slechter, van het herstel na een training word je beter. Dat herstel blijft niet maar loopt weer terug en het is de kunst om voor je weer op je oude niveau zit weer een trainingsprikkel toe te dienen. Bij 3 trainingen kan dat optimaal, bij 2 ook nog wel een beetje maar bij 1 dus niet meer.
@ baukje.. hee, wij waren tegelijk aan het typen maar nu lees ik ineens dat je man in het ziekenhuis ligt.. Niks ernstigs hoop ik? Als ik nu buurt zou wonen zou ik je van drinken komen voorzien maar verder weg dan de zeelandmarathon kan geloof ik niet vanuit het noorden des lands..
@ Baukje, wat vervelend dat je man in het ziekenhuis ligt. Zowel voor jou als je man natuurlijk. Sterkte ermee.

@ Lauwe, ik moet echt weer in mijn ritme komen na de vakantie. Lijkt alsof ik nergens geen tijd meer voor heb..haha. En dan vooral omdat ik de meeste trainingen 's ochtends doe. En dat valt nu het meeste tegen om weer zo vroeg op te staan en inderdaad Fiekes, ik loop weer in het donker! Vanochtend ook om 10 over 5 de deur uit gegaan en was om 6 uur weer terug. Had wel volle maan, dus echt pikdonker was het niet :-)

Welkom Poohoo. 2 keer per week lopen is beter dan niks. Al zal de vooruitgang natuurlijk langzamer gaan. Maar je gaat dan tenminste niet achteruit. En wie weet kun je af en toe toch wel een keertje extra lopen, al is het maar 20 minuutjes. En je komt 100% zeker verder dan 4 x 8 minuten. Ik kan mij nog goed herinneren hoe ik het kicken vond toen ik de eerste keer 30 minuten achter elkaar had gerend. Dat had ik nooit gedroomd toen ik begonnen was met 2 minuten lopen, 2 minuten wandelen. En als ik het kan, lukt het jou ook!

@ Dreamlogic, heel herkenbaar je puppyberichten. Ik zat vorig jaar in jouw situatie. Mijn handen zagen er soms echt gehavend uit van die spitse kleine puppytandjes. Een speeltje bij de hand hebben om te spelen wil echt je handen besparen.

Ik ben zelf trouwens nu weer helemaal in mijn ritme van 4 keer per week trainen. Vanochtend dus ook al mijn duurloopje gedaan. Merk wel dat het 's ochtends mijn gemiddelde hartslag hoger is dan als ik later op de dag train. Maar aan mijn spieren/pezen merk ik dat ik het 's ochtends lekkerder train. Want eergisteren deed ik na mijn werk de intervaltraining en ik had echt last van rechteronderbeenspieren en voet. Net alsof ik er vocht in had en mijn schoen te straks was. En dat was absoluut niet het geval.
Kom lekker meeschrijven Indigoblue. Ik kan je helaas niet helpen met wedstrijdervaringen, want die heb ik (nog) niet. Ik loop tot nu toe gewoon voor mijzelf en geniet er van. Alhoewel ik wel fanatiek genoeg ben om zelf telkens beter te willen worden.
Baukje, je man in het ziekenhuis!? Hopelijk niks ernstig, maar inderdaad vervelend dat je je hele schema weer kunt gaan aanpassen.

Fiekes, nee, dat was de eerste keer, tegenwoordig hoef ik pas om 10 uur te beginnen, dus gisteren dacht ik ineens dan ga ik maar eens op de fiets. Het enige nadeel is dat ik dan ong. tot half 7 moet werken en dus pas om half 8, kwart voor 8 thuis ben. Misschien als ik zo'n mooie racefiets aanschaf, zoals jij hebt dat ik dan iets eerder thuis ben, want mijn gewone fiets trapt toch redelijk zwaar. Maar het weer was heerlijk.

Mijn nieuwe zooltjes ga ik vandaag uitproberen. Weet allen nog niet of ik straks zelf een rondje ga doen of vanavond met de club. Voor mijn voetbalschoenen had ik vroeger ook op maat gemaakte zooltjes, want daarin zit helemaal geen voetbed.

Kyon, je traint zelfs 4x per week. Dat haal ik echt niet. Kan ook niet zo goed uit bed s'morgens. Sávonds komen mijn spieren pas los. En s'morgens ben ik vaak nog zo stijf als een hout.

Dreamlogic, veel werk dus met zo'n puppie, waarschijnlijk is dat ook de reden dat wij geen hond hebben. We hebben al een huishouden van jan steen, met een hond erbij wordt het helemaal zo'n bende! Misschien eens op afstandmeten.nl kijken voor een rondje uit te zetten, dat je al precies weet hoe lang het is, en dat je in een nieuwe omgeving voor verrassingen komt te staan, totdat je een paar nieuwe rondjes hebt gevonden.

Pooh, gezellig dat je komt meeschrijven!
Ik heb net gelopen, eerst de kinderen naar school/peuterzaal en toen even checken of er nou wel of niet asbest risico was.

Ik heb vandaag dus de beruchte 4x8 gelopen en het ging prut!

Na 100 meter kwam ik de buurvrouw tegen die me ophield, ivm met de mogelijke asbest dreiging (die ik dus al uitgezocht had) en na 300 meter een hond die me bijna in de enkels pakte... tja, toen had ik zoveel adrenaline in me dat ik moeilijker me over kon geven aan mijn kadans.

Maar ik heb het gelopen! Ik ben al zo trots dat ik 4 x 8 minuten loop. Ik merk wel dat ik met mijn stage en werk (waarbij ik de hele dagen op de been ben) niet voldoende rust krijg en herstel.

Toch maar even kijken hoe ik mezelf nog de deur uit krijg tussendoor. met 20 minuten (3 x 7? ) kan ik misschien al voldoende prikkel geven om wel vooruit te blijven gaan.

Ik ga zo lekker even afspoelen en het huis dooe!
Hallo allemaal,

Baukje, bedankt voor je info wat betreft Rotterdam, handig om te weten. Ik denk dat je niet de enige bent, want ik las dat de halve van Rotterdam al niet meer bestaat vanwege te weinig belangstelling van lopers en sponsors. De bruggenloop lijkt me wel wat juist vanwege al die bruggen, over de Van Brienenoord lopen bijv., maar ik denk nog even na. Wel veel door de stad natuurlijk, dat is minder.

Lauwe, eind gefietst, het was er zeker mooi weer voor gisteren! De bruggenloop is 15km. Goed te doen dus.

Fiekes, ja ik was het er bijna vergeten bij te zetten haha, ben zo gewend aan deze nick! Gaaf je trip naar Azië en nu weer verder studeren! Ik heb afgelopen weekend de Dam tot Dam gelopen inderdaad. Zal volgend jaar ergens een halve zoeken, die afstand is ook goed te doen. De Dam tot Dam viel me enorm mee, ik had bijna niet getraind dus maakte me een beetje zorgen, maar was nergens voor nodig. Tijd viel me dan ook heel erg mee, dus voor volgend jaar zit er weer een uitdaging in.

Wat leuk dat je scriptie af is! Kan me voorstellen dat je even wacht als je bijna 7.000 kan besparen op collegegeld! Wat een hoop, kan je veel leukere dingen mee doen En cross je nog veel rond op de motor?

Kyon, wat lekker dat je 4x in de week kan trainen, die 4e schiet er bij mij vaak bij in. Loop je dan ook 4x of zit je ook in de sportschool of iets anders?

Dreamlogic, wat een lieve foto! Kan me voorstellen dat dat heel wat werk is, een puppy in huis, maar ook wel erg leuk!

Baukje, jeetje dat is balen van je man. Moet hij lang blijven?

Poohoo, met 2x per week lopen moet je wel wat kunnen opbouwen, misschien niet zo hard als wanneer je 3x per week loopt, maar je houdt in ieder geval je conditie redelijk in stand denk ik. Ik zou gewoon verder gaan met de lessen en kijken hoe ver je komt. Honden vind ik altijd best spannend onderweg!

Wij gaan verhuizen en ik denk erover om dan ook een clubje te zoeken. Goed voor de nieuwe contacten daar en wel zo gezellig. Ik loop hier altijd in mijn eentje of met mijn vriend, maar mijn vriend loopt niet zo vaak en kan de grotere rondjes dus ook niet meelopen.
Heej, ik loop ook even over van het dtd-topic...

Ik zal me even netjes voorstellen, ben Caroliefje en loop 2/3x in de week. (hoe het uitkomt met werk en buitenwerkse-activiteiten) Ik loop sinds zomer 2009, dus da's nu net ruim een jaartje. Afgelopen weekend heb ik dus voor 't eerst de DtD gedaan (met nog niet zo'n geweldige tijd als de rest..., maar wat niet is kan nog komen) en ik ga de 17e (okt) voor het eerst een halve marathon lopen. Een semi-beginner dus.. Oh, en ik woon in 't noord-westen....

Lees ik hier wel een heel vervelend bericht. Sterkte Baukje, met je man! Ik hoop dat het zich allemaal goed lop lost voor je!
Super Poohoo, dat je het gehaald hebt. Ondanks dat je het gevoel had dat het 'prut' ging. De meeste beginnersfout is ook dat er vaak te snel word gelopen. En dan denk je zelf vaak dat je niet te snel loopt, omdat je je vergelijkt met ervarene lopers die je meestal links en rechts komen inhalen :-) Tenminste dat dacht ik! Gewoon lekker doorgaan want met kleine stapjes kom je ook tot je doel.

Indigoblue, ik loop 3 keer in de week alleen (1 intervaltraining en 2 duurlopen van verschillende intensiteit). En op zaterdagochtend loop ik mee met de hardloopgroep van de sportschool. Dat wordt meestal een fartlektraining in het bos.

Het samenlopen met anderen is best leuk als afwisseling, alhoewel ik ook kan genieten van het alleen lopen. Ik kan dan heerlijk mijn hoofd leegmaken. Dus deze verdeling is goed voor mij.

Caroliefje, ik had je gelezen op het DtD-topic en ik vind dat je toch een mooi resultaat hebt neergezet! Ik vind je toch al meer dan een semi-beginner :-) Zeker nu je al voor de halve marathon gaat! Leuk dat je mee komt schrijven.
Oeh, ik heb me niet eens voorgesteld

Ik ben indigo, loop al jaren zeer sporadisch hard alles tussen de 5 en 20 km zo'n beetje. Afgelopen weekend DtD gelopen. Doel is nu om regelmatig te (blijven) lopen. Ergens begin volgend jaar zou ik wel een halve willen lopen.

Verder een fanatieke bodypumper geweest, nu niet meer omdat lessen me vaak niet uitkomen (onregelmatig werk).
anoniem_110887 wijzigde dit bericht op 23-09-2010 20:37
Reden: moeilijk hè, typen ;-)
% gewijzigd
Nog even snel voor het slapen gaan. Heb vandaag een training overgeslagen. Kuiten voelen niet echt lekker dus ik denk dat ik meer heb aan een dag extra rust. Bedoel het werk is nu toch wel gedaan. Beter maar geen risico's nemen. Hoop ik zaterdag en zondag weer lekker te kunnen lopen.

Morgen hebben 5 van de kinderen een 3000m op de baan. Spannend!.

En mijn man , niets ernstigs in de zin van iets bedreigends of zo. Maar hij heeft weer zijn kniepees afgescheurd. Is inmiddel geopereerd. Neem aan dat hij in de loop van volgende week naar huis mag. Maar dan komt er nog een lange periode van rust gevolgd door revalidatie. Dus ik ben er nog wel even zoet mee. Sta in ieder geval voorlopig overal alleen voor. Plus dus nog extra ziekenhuisbezoekjes.

Zal dus wat minder op het forum aanwezig zijn.

Ik denk dat de halve marathon van rotterdam vooral een sponsor kwestie is geweest hoor. Op zich was er belangstelling genoeg. En je kunt er niet vanuit gaan dat een evenement al na een paar keer is uitgegroeid dat een top evenement. Hele marathon van rotterdam is ook ruime belangstelling voor. De meeste mensen schijnt een massagebeuren toch wel aan te spreken. Ben denk ik meer de uitzondering dan de regel.
Kniepees afgescheurd.. Klinkt aardig pijnlijk!

Ik voel me in ene een aansteller...

Ik doe nu naast werk de gymopleiding (zodat ik ook gym mag/kan geven aan hogere groepen dan de kleuters), en daarbij oefenen we ook onze eigen vaardigheid. Ringen zwaaien, springen etc. Dingen die ik sinds groep 8 niet meer heb gedaan (toch al weer 13 jaar geleden). En dat voel ik... In mijn rug, billen, bovenbenen (voor en achter). Gister was het helemaal niet uit te houden.. Nu gaat het iets beter, maar net toch maar even gerend. Nou ja.. ik leek wel een waggelende hark, denk ik zomaar. Ach.. Ik was in beweging... En dan loop ik zondag hopelijk weer zoals ik hoor te lopen (ipv waggelen).

Die massage klinkt nu dus wel erg fijn. Afgelopen zondag heb ik um niet genomen, dus zou ik hem nu nog kunnen krijgen?

Indigo, bodypump heb ik inderdaad ook nog een tijd gedaan. Maar bij mij kwam het ook niet meer uit. Ik vond het wel altijd erg leuk, maar om weer te beginnen (misschien op een andere dag, dus bij een ander groepje) durf ik nog niet zo goed. Ik weet nog heel goed wat voor spierpijn ik daar aan over hield, die eerste keer. Dan slaat die spierpijn van nu nergens op!
Ouch Baukje, klinkt naar, wat je man heeft met z'n knie.

Sterkte ermee. Hoe ging het met je kids vandaag?

Hoi Caroliefje, hier nog niet eerder gezien. Hoe meer hardloop-berichtjes van hardlopende vrouwen hoe gezelliger haha.

Indigo, ja het is inderdaad veel werk. Nu ligt hij lekker in z'n oversized mand te slapen, maar ik werd stapelgek van hem vandaag. Het is een ontzettend lief knuffelbeest ook hoor, we zijn nu al helemaal matties.

Maar dat poep en piesruimen...dan ben je net met hem buiten geweest, doet-ie een plasje en denk je veilig te zijn. Sta je binnen en wil je rustig gaan zitten en meneer gaat pontificaal voor je neus nóg een plas zitten doen!

Gisteren ben ik naar het zwembad geweest om baantjes te trekken. Ik was dus voor het eerst bij dit zwembad. Ik kon het niet opbrengen om om 7 uur al te gaan. Ik ben net zoals Fiekes meer van het warme bedje!

Om 12 uur hebben ze ook een uurtje banen zwemmen en in de eerste instantie leek het niet zo druk. Met 3 man op een baan en die dan redelijk doorzwemmen.

Maar toen kwam er nog een vrouw bij, die had ook nog een fatsoenlijk tempo, waar ik dus geen last van had. Maar na 25 min kwamen er drie jonge gozers bij. En die dachten wel te kunnen zwemmen, maar wat een techniek...Nou ja, niet dus. Gewoon géén techniek. En die zwemmen me dan echt in de weg. Dan denk ik: verdeel je dan over een paar banen ipv met z'n 3en, zodat je opeens met 7 mensen bent. Dat is gewoon te vol voor op één baan.

Nou ja, volgende week maar eens 's morgens proberen. Ik heb wel spierpijn...Ik ben 't van plan voorlopig te proberen met 1 x zwemmen en 2 a 3 keer hardlopen. Maar hier hardlopen durf ik gewoon echt niet zo goed, beetje bang dat ik de weg kwijt raak. Ik durf ook niet alleen naar het bos te gaan hier...

Misschien toch maar alle moed bijeenrapen en naar AC Tion gaan en me inschrijven voor een groepje...
Kuiten voelen gelukkig al weer wat beter. Is toch een beetje oververmoeidheid geweest.

De pijn schijnt erg mee te vallen van het afscheuren van die pees. Alleen gaat het genezings proces waarschijnlijk nog heel lang duren. Alleen heel raar de vorige keer mocht hij er absoluut niet op steunen. En nu mag hij dus wel op krukken rondlopen.

Heb intussen ook vervoer voor mijn marathon kunnen regelen. Mijn broer gaat me brengen. Moet nog bespreken of hij ook de drankvoorziening gaat proberen te doen.

Ga zo meteen met de kinderen naar de wedstrijd. En tot mijn schrik moet ik start commissaris zijn. Of te wel ik moet zorgen dat de starten van de 5 series vlekkeloos verloopt. Maar ik sta natuurlijk nu wel op een goed plek om de kinderen aan te moedigen.

Morgen hebben ze nog een meerkamp, althans de jongste 3. Ga zelf dan ook jureren. 's ochtends alle onderdelen van de recreanten en 's middags het verspringen van de junioren. Ga dan zelf 's ochtends weer heel vroeg mijn duurlloopje doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven