Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Driewieler wat een mooie ervaring moet dat zijn, hoop dat het allemaal zo roze wolkig mogelijk verloopt voor je, enjoy!!

Heb vandaag weer een mini stukje gerend, 3 keer een voetbalveld rond, wel met hier en daar een korte wandelpauze, maar toch.

Maandag weer! Merk nu dat ik het gemist heb, het lopen!

Das iig een goed teken ;-D

Veel loopplezier allemaal dit weekend en tot maandag!
Tijgermeisje een voetbalveld helemaal rond is volgen mij al een redelijke afstand hoor. En dat dat 3 keer. Fijn dat je weer een begin hebt kunnen maken.

Heb vanmorgen een half uurtje wedstrijd voorbereiding gedaan. Ondanks te toch nog wel zere tenen gaat het lopen verbazend lekker. Daarna op de fiets naar en paar dorpen vererop voor een 800m baanwedstrijd van de twee oudsten. Het was er maar een stille bedoeling. Gelukkig voor de 800m wel voldoende belangstelling. Oudste is eerste geworden maar volgens hem met een slechte tijd. De klok haperde dus die gaf geen tijd meer aan. Maar we hadden geen zin op de officiele uitslag te wachten. Zien we strakjes wel op internet.

Heb wel zin in mijn loopje van morgen ook al zal het niet echt een succes gaan worden.Maar omdat ik er niets van verwacht komt er ook geen wedstrijddruk bij kijken. Mijn man gaat ook mee. Gaat de 7,5km lopen. Wordt zijn eerste wedstrjd naar de knieschijfpees ruptuur. Het zal hem wel gaan tegenvallen want hij loopt nooit onverhard en al helemaal niet op heuveltjes.
@ baukje: het gaat dus beter met de tenen? waarom denk je dat het morgen niks wordt? hoop dat jouw man ongeschonden door de strijd komt morgen!

@ tijger: lekker hoor!

@ lauwe: afspra gemaakt? vervelend dat je je niet lekker voelt. hoop dat je snel weer op de been bent. goed dat je geslaagd bent!
Het lijkt me niet verstandig 7 dagen na een 52km wedstrijd waarbij ik toch vrij diep heb moeten graven bij mezelf voluit te gaan. Dus ik ga er gewoon een duurloop van maken. Maar dan weet je van te voren dat dus de eindtijd niet geweldig gaat worden.

Met de tenen gaat het inderdaad al weer een stuk beter. De nagelriemen van mijn grote tenen zijn nog steeds heel gevoelig hoor en ik heb er inmiddels een 5de blauwe nagel bijgekregen.
@ baukje: o bedoel je dat, ja helemaal eens ik dacht dat er iets anders speelde. maar dit is gewoon verstandig van je. gewoon lekker lopen en genieten! fijn dat de tenen beter lijken te gaan ook al zijn er nou al 5 blauw

Ik heb vandaag een super voordelige broek voor op de fiets gekocht. had iets besteld in de dump, die was te klein dus ik terug naar de winkel (zat in de buurt). Daar ben ik goed geholpen en kreeg ik een anere aanbiedingbroek die beter zat en maar 5 euro duurder was. Bij de kasse beek de broek 52 euro duurder.... Op mijn vraag 'klopt dat wel want uw collega zei...' werd da nagevraagd en kwam de man weer terug. Ja, dit is een nder model en niet in de aanbieding maar omdat het zo is afgesproken krijgt u de broek voor die prijs. klasse dus! Hahaha geen 70 euro (wie betaalt dat nou voor een broekie) maar 20 euro
Vanmorgen toch maar niet gaan hardlopen. Ging gisteravond na een barbeque echt uitgeput naar bed.

Morgenvroeg eerst naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en urine in te leveren. Eind van de week weet ik dan hopelijk wat het is!! Dokter denkt misschien dat ondanks de uitslag van vorige week dat ik toch nog blaasontseking heb, dus dat wordt ook nog op kweek gezet.

Baukje, hoop dat je tenen goed meewerken vandaag en dat je een leuke wedstrijd hebt. Ging net mijn nagels afknippen en toen viel er ook bijna een nagel vanaf!!? Helemaal geen last van gehad gelukkig, maar ik zag wel dat die blaar ook verder onder mijn nagel had gezeten dan ik had vermoed.

Max, lekker zo'n voordelige broek!

Voor de rest die nog lekker gaan lopen veel plezier!
@ lauwe: ik hoop dat ze snel kunnen vinden wat er nou loos is want dit is ook balen

Ik heb gisteren nog een lekkere training gedaan mét beessie en vandaag een tocht van 50 km gefietst. Heerlijk was het. Morgen weer lekker richting garderen mét dikkerdje dap. of het nu écht de laatste keer is zal ik morgen moeten zien. Het valt me wel op dat ze veel slaapt, maar tussendoor is ze zo fit als een hoentje en wil ze graag mee. Ik ging fietsen in mijn renbroek met fietsbroekje eroverheen maar beessie dacht meteen 'ha rennen' en sprong al op. Jammer... deze keer mocht ze niet mee

Fijne zondag allemaal!
Ben benieuwd lauwe of er wat uit komt en hoop dat je er strakjes ook wat mee kunt doen met de uitslag.

Lekker max zo'n fietstochtje. Het was ook heerlijk fietsweer. Ook heerlijk loopweer overigens. Heb vandaag genoten van mijn wedstrijd zonder verdere wedstrijd druk. Heel mooi pacours waarbij in de eerste helft alleen maar geklommen moest worden. Maar het was allemaal minder stevig als verwacht. Zo rond de 10km kwam de Bemelen berg. Dat was wel echt een pittige klim. De eerste 11km rustig aangedaan. Maar daarna kregen we een paar dalingskm's en toen heb ik me ook gewoon lekker laten gaan. Zo kwam ik toch nog aan een 1hr11 en een tweede plaats in mijn catagorie.

De ondergrond was ook niet overal even gemakkelijk. Zandpaden met grote stenen en grasland, maar er waren ook goed beloopbare zand/bospaden. Leuk was dat het parcours dwars door een grote koeienstal liep. Ik kreeg het idee dat de koeien het wel erg spannend vonden dat hun rust verstoord werd door 500 lopers.

Volgende wedstrijd 21 juli pas weer. En volgende week dinsdag coopertest op de club. Maar het kan zijn dat ik die aan me voorbij laat gaan.
@ baukje: o wat onaardig, ik heb helemaal niet aan je gedacht of je succes gewenst. ik was het simpelweg vergeten wat stom zeg hahaha je kon je dus helemaal niet inhouden he maar jij bent ook zo'n raket en zo sterk. nou ja, als je er geen last van hebt is het toch ook prima! hoeveel loop je op de coopertest eigenlijk? meer dan 3000 meter denk ik?

@ lauwe: sterkte bij de dokter

fijne dag meiden!
Max nu snijdt je hier een heel gevoelig punt aan. Het lukt me steeds net niet die 3000m te halen bij een coopertest. Laatste keer zat ik er heel dicht bij (2975). Omgekeerd heb ik de 3000m al wel een paar keer binnen de 12min gelopen. Het verschil zit natuurlijk dat dat laatste binnen een wedstrijd was in directe strijd met een concurent en de coopertest een strijdt met jezelf is.

Enne je kunt niet altijd alles bij houden he. Heb me op zich wel ingehouden in de eerste helft hoor. Maar inderdaad na de bemelerberg heb ik me wel aardig mee laten slepen in de wedstrijd flow. Tijdens het klimmen waren er aardig wat mannen mij gepasseerd. Die MOEST ik gewoon terug pakken.
O gelukkig, Baukje heeft ook nog iets wat niet helemaal goed gaat!! Maar ik had toch verwacht dat je zelfs nog iets meer als 3000m zou lopen of ben ik dan helemaal niet goed aan het nadenken. Op asfalt haal ik 2700m en op onverhard maar krap 2500m, dus ik had wellicht verwacht dat Baukje meer zou lopen. En ik moet zeggen ik ben ook geen fan van de coopertest.

Vanmorgen bloed geprikt en urine ingeleverd, nu wachten tot vrijdag of maandag, voordat ik de uitslag weet. Balen, hoef gelukkig niet te werken, zodat ik me sávonds niet helemaal uitgeput voel.
lauwe ik hoop voor je dat je bloeduitslagen zodanig zijn dat je er wat mee kunt!

Ik kom weer even wat rondjes voetbalveld melden, 5 stuks, had het gevoel dat ik er nog wel wat meer had kunnen doen maar tussen 3 en 5 is toch een verschil van bijna de helft, en dat is al stukken meer dan de aanbevolen max. van 10% verzwaring van training. Wel nog steeds een half veld wandelpauze tussen de rondes door, naja, wandelen, heb redelijk stevig doorgestapt. Woensdag weer!

De Coopertest, haha op de middelbare school was ik zo'n puber die uit balorigheid weigerde te gaan rennen en gewoon 12 minuten kletsend met een vriendin de rondjes wegwandelde.

Had tot eind vorig jaar ook never nooit gedacht dat ik nog eens zin zou gaan hebben in een stuk rennen!
Is inderdaad een grote stap tijgermeisje van 3x voetbalveld naar 5 x voetbalveld.

lauwe als ik naar mijn pr's kijk op de verschillende afstanden dan kom ik op de 5km zwaar te kort (ook nooit serieus voor getraind). Mijn pr op de 10 is prima (helaas loop ik die nooit meer). Dus je zou zeggen dat ik het van de langere afstanden moet hebben. Maar mijn tijden op de 1500 en 3000m zijn daarintegen toch juist extra scherp in vergelijk met de andere tijden. Een verschil van 2700m en 3000m is overigens behoorlijk in tempo.(3000m is 4min per km- 2700 ligt nog boven 4min30 per km dus boven mijn halve marathon tempo) En goed asfalt en baan zal niet veel uitmaken. Op de baan zitten we met het probleem dat je mensen moet inhalen en als je niet op de binnen baan kunt blijvenlopen scheelt dat echt meters.

Maar 3000m is zo'n grens waar je zo lekker tegen aan kunt zitten hikken. 3010 klinkt heel wat beter dan 2095m
@ baukje: hahaha. maar je hebt gelijk, die tijden verschillen enorm op diverse afstanden. ik weet niet goed hoe dat werkt. kort knallen of langer harder lopen is toch iets heel anders. Mijn 10 km tijd was ook een stuk beter dan de laatste 5 km run. Heel vreemd. Geeft niet, ik vind het allemaal leuk. Jij komt vast nog wel een keer aan die 3000.

@ lauwe: nu maar even afwachten! voel je je al wat beter?

Gisteren voor het laatste met mijn dikkerdje gelopen. Vanmorgen zat er echt geen tweede run meer in, want tijdens het wandelen sukkelde ze al dus wist ik genoeg. Ze heeft het prima gedaan, gisteren toch nog 14,5 km ruim gelopen en dan nu niet meer. Misschien als het nog iets koeler wordt, maar ze mag nu niet meer mee op de runs met haar zwabbertepeltjes en dikke buikie. Verslagje weer op http://www.runpower.nl met foto's van de dikke
Heb 'n paar dagen rustig aan gedaan en nu voel ik me wel iets beter. Vanmorgen een rondje gewandeld. En tot nu toe niet echt last van. Komende dagen nog wel druk op school en feestjes, dus hoop wel dat het zo blijft.

Max, wat ziet de hond er goed uit. Nog 20 dagen valt mee toch? Ja, nee, is toch 3 weken rennen zonder je hondje!

Tijgermeisje, gaat goed die voetbalvelden! Train je echt op een sportpark ofzo? (Had er vroeger zo'n hekel aan die rondjes rond het veld. En helemaal als de rest begon af te snijden)
@ lauwe: stapje terug is misschien helemaal niet zo gek. hahaa wil je lekker wandelen met mijn dikkerdje boehoe... 17 juli moet ik haar wegbrengen naar de fokker. zal haar zoooo missen. maar als de puppies er zijn, vind ik haar niet meer zielig. dan is ze bezig en mist ze me ook niet meer dus over 10 dagen is ze ineens weg. snif. maar... de voorbereiding voor de halve marathon (idee kwam juist omdat ze weg moest) is al leuk genoeg en meteen als we terugkomen uit de UK mag ik haar alweer ophalen. kan alleen de laatste week dus niet naar de puppies gaan kijken maar ik ga elke week wel even koekeloeren en eventueel een rondje met haar wandelen als de puppies bijgevoerd gaan worden. zo zal ze weer snel op conditie zijn denk ik. hoop dat jij snel ook weer op conditie bent en lekker kan lopen!!
Lauwe nee het is gewoon een openbaar trapveldje. Klinkt klein maar de afstand tussen doelen en rand van het veld is bijna net zo lang als de afstand tussen de doelen zelf. Het is een soort weiland met 2 verloren voetbaldoelen in het midden.

En afsnijden, tja daar heb je alleen jezelf mee, ik wil als ik hier "5 ronden" neerschrijf ook wel echt 5 ronden gelopen hebben *aureooltjessniley* :D

Vandaag mag ik weer, joehoe!!
Het is geworden 1R .5W 1R .5W 2R 1W 2R 1W 1.5R 1W 1.5R.

(.5 als in halve minuut ipv 50 sec

En net toen ik klaar was ging het regenen, dus ben fijn droog gebleven ;)

Deze keer was het een geasfalteerd landweggetje, af en toe was de berm goed genoeg om op te lopen, maar het merendeel was te dik begroeid, dan wordt het meer Spaanse Rijschool stijl rennen haha, met de voeten enorm hoog opgetild.

Het ging op zich heel goed, merkte achteraf pas dat ik helemaal niet op mn ademhaling had gelet, voelde wel weer die plek in bilspier opspelen, maar dat was gelukkig pas aan het eind.

Het is nu 3 maand geleden dat ik de 5 km liep, heb in de tussentijd dus niets aan hardlopen gedaan, ben ik zo een beetje oke aan het opbouwen of kan ik er nog wel een schepje bovenop gooien? (vriend vond het vreemd dat ik weer helemaal vanaf nul ging beginnen)

Of zal ik het laten afhangen van hoe mn spieren de dag erna voelen?
Tijgermeisje, hoe voel je je vandaag? Ik zou misschien in het begin weer een beetje rustig aan doen en later iets meer doen als je spieren het goed vinden. Nog last van je bilspier? Ik ga nog snel even een rondje wandelen en daarna nog koffie drinken bij de juf thuis van de oudste.
Klein rondje gewandeld en ook 3x 500 mtr gerend. Kreeg ook nog een leuke brief van het ziekenhuis, mijn bloedmonsters zijn verongelukt! Voor 2 dingen moet ik opnieuw bloed laten prikken!!! Morgenvroeg maar weer gaan doen.
@ lauwe: o shit weer prikken. nou ja, er zijn ergere dingen. hoe ging het lopen? ik ga zo ook even want ik geloof dat het gaat regenen
Dat nog een keer prikken is misschien niet zo erg (alhoewel het vaak weer tijd en geregel kost), maar nu moet je ook weer langer wachten op de uitslag.

Tijgermeisje met opbouwen moet je altijd bekijken hoe het gaat. Een schema is niet meer dan en leidraad. In princiepe horen pijntjes tijdens het lopen er niet bij en moet de spierpijn helemaal hersteld zijn voor je aan de volgende training begint. Een ervaren lopen zal als die er 3 maanden tussenuit is geweest vrij snel weer op kunnen bouwen. Als beginner ben je veel sneller weer echt terug bij af.

Vanavond in het bos getraind. Met het avondzonnetje zag het er allemaal zo mooi uit. Omdat ik hardlopend naar en van het bos ben gegaan heb ik naast de nodige tempoblokjes er ook bijna een halve marathon opzitten. Volgens de trainer moest ik meer rust nemen. Ik heb toen tegen de trainer gezegt dat hij helemaal gelijk had en dat ik daarom voor a.s dinsdag een extra rustdag gepland had. Hij had me gelijk door. Dan is natuurlijk die coopertest.
Haha Baukje, heel slim en dan ben je daar ook weer vanaf!!

Ja daar baal ik nog het meest van, dat het dan weer langer duurt voordat de uitslag binnen is. Maar ik ga morgen eerst langs de huisarts om te zien of de andere uitslagen misschien toch al door gegeven zijn, Het gaat nl nog om 2 testen.
Lauwe ik had het eigenlijk alleen maar als grapje gezegt hoor. Dus misschien dat k wel gewoon meedoe. Maar echt zinvol is het voor mijn gevoel niet op dit moment.

Vandaag een spannende dag. Volgens mijn berekeningen moeten de kuikens uitkomen.
@ baukje: o ja helemaal vergeten dat je een broedertje had zitten. ben benieuwd. plaats je dan een fotootje als je ukkies hebt straks?

@ lauwe: ben benieuwd of de huisarts al iets voor je heeft. weet je welke uitslagen er niet zijn?

heb gisteren ook nog gelopen, 1000-tjes (klaas lok). vind het nog steeds een beetje gekke afstand maar het is wel prima om de 'kilometer' als piepklein stukje te gaan zien. voor vandaag staat er iets anders op het programma maar ik moet maar even kijken.

fijne dag allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven