Lijf & Lijn alle pijlers

Helixpiercing zetten?

26-01-2020 21:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel al een langere tijd over het laten zetten van een helixpiercing. Maar omdat ik dus twijfel was ik benieuwd naar jullie ervaringen. Vooral met betrekking tot nazorg. Ik lees op internet zoveel verschillende verhalen, op de ene site staat dat je een jaar niet mag zwemmen, op de andere site staat weer dat je meteen mag zwemmen als je het maar goed schoonmaakt. Dus hoe hebben jullie het zetten en de nazorg van een helixpiercing ervaren (graag geen gedetailleerde horrorverhalen :P)

Hebben jullie ook tips waar ik het beste mijn piercing zou kunnen laten zetten (omgeving arnhem). Ik zag ook dat ze sinds kort bij Lucardi piercings zetten, maar kan eigenlijk nergens echt ervaringen daarover vinden. Ik ben er inmiddels wel achter dat ze de piercing niet schieten, maar een push through systeem gebruiken dat door de ggd is goedgekeurd. Weet iemand of het aan te raden is om bij lucardi of een andere juwelier te laten piercen of kan ik beter naar een tattoo/piercingshop gaan (en wat is daarbij een normale prijs)?
Ik heb er 15 jaar geleden een laten schieten (toen dat gewoon nog mocht) en nergens last van gehad.
Wel later de oorbel vervangen door een piercing staafje, was dat oorbel-achterkantje beu.
Iedereen reageert er toch anders op, denk dat piercen wel rustiger is en misschien daardoor sneller herstelt, maar dat is een gok.
Ik heb hem jaren geleden laten piercen. Bij ging het niet goed. Ik werd wakker en toen was het knopje aan de voorkant verdwenen onder de huid van m'n oor, omdat m'n oor was opgezwollen. Ik moest hem toen door de piercer laten verwijderen, want ik kon hem niet zelf eruit halen. Kon alleen nog maar bij de achterkant en dus niet meer bij de voorkant :')

Zou hem wel laten zetten bij een piercer en niet bij Lucardi. Dat heeft geen gegronde reden maar ik zou het bij de Lucardi denk ik toch niet vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een double helix in mijn rechteroor, kostte rond de 90 euro denk ik, dus de helft als je er gewoon 1 wil. Zeker bij een piercer laten doen, dat is toch echt de expert. Het gaat nog om een kraakbeenpiercing ook, dus geen risico's nemen!

Ik heb ze nu 1,5 jaar, direct kleine ringetjes laten zetten, en die zitten er nog steeds in. Toevallig is een van de 2 nu sinds een paar dagen ontstoken, maar verder eigenlijk nooit last mee gehad.

Genezing duurt lang, dat moet je gewoon accepteren. Ik denk dat de 1 met 6 maanden genezen was, de ander met 9 maanden. Wat mij pas opviel toen ik ze had: ik bel altijd met rechts. En omdat ik verpleegkundige ben en dus vaak zoveel mogelijk dingen tegelijk doe, houd ik dan de telefoon tussen mijn hoofd en schouder (zodat ik beide handen vrij heb). Dat gaat dan dus niet (als het eenmaal genezen is wel weer hoor), mss iets om rekening mee te houden. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 25 geleden was het best wel een trend volgens mij. Ik heb er toen ook een laten schieten, gewoon nog bij een Juwelier.
Ondanks alle sterilon is het niet goed gegaan. Na 3 weken pijn heb ik het knopje eruit gehaald en liep de etter eruit.
Nog lang over een 2e poging getwijfeld maar het nooit gedaan.
Ik vind nu 1 oorbel per oor ook wel genoeg :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet naar een juwelier gaan maar naar een goede piercer. In Utrecht weet ik wel een hele goede, in Arnhem helaas niet. Een goede piercer vertelt je ook precies alles over de nazorg, dat hoef je dan hier helemaal niet te vragen.
Ik ook bij een juwelier nog laten doen, steeds ontstoken en kon niet meer op dat ene oor slapen dus na weken de oorsteker eruit gehaald. Nu jaren later het gaatje opgemaakt en ringetje erin en totaal geen last.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft er meerdere, waaronder ook een helix. Er werd haar geadviseerd om zes weken niet te zwemmen en ze moest rekening houden met een genezingstijd van 9 maanden, zolang moest het staafje ook blijven zitten.

Er kwam een raar bloemkooltje achter op het oor (toen snapten we ook waarom dat staafje zo gek lang was) dat ze weg moest masseren. De eerste week was het gevoelig en kon ze ook niet op dat oor slapen. Verder heeft ze nergens last van gehad.

Zoek gewoon een piercer met ervaring. En als die toevalig bij Lucardi werkt, dan ga vooral je gang. Maar er zijn regels voor piercen qua hygiene, dus ik vermoed dat niet élke Lucardi kan piercen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee piercings laten zetten bij skin-a-matic in Nijmegen, waaronder een helix, en heel tevreden. Ik zou dus zeggen kies voor een shop. De kosten hangen af van het sieraad dat je kiest. Volgens mij is een standaard staafje rond de €50, maar ik heb meteen een mooie uitgekozen.

Mijn ervaring met nazorg is dat de LITHA methode het beste werkt: Leave It The Hell Alone. Niet draaien, niets opsmeren en vooral niet met je vingers eraan zitten. Wanneer ik een irritatie voelde aankomen dan liet ik een theezakje kamillethee (100% kamille) trekken en legde het er zo'n tien minuten op. Wordt de irritatie erger dan dompel ik het onder in zeezout en/of een druppel tea tree olie. Het olijfoliezeepje dat je meekrijgt gebruik ik alleen onder de douche in te spoelen (ook dan niet draaien of frunniken).

Met deze methode waren beide piercings heel snel genezen, of in ieder geval zonder irritatie. In tegenstelling tot twee piercings die ik een paar jaar eerder bij een andere shop heb laten zetten en waar ik heel veel mee bezig was. Die bleven irriteren. Ik kan bij mijn helix alleen niet de hele nacht op dat oor liggen, gelukkig heb ik de goede kant laten piercen. Denk daar dus over na.

Je mag absoluut niet meteen zwemmen. Behalve als je lekkere vochtbulten op je oor wilt. Wacht daar met een helix zeker een halfjaar mee, zodat de wond mooi dicht kan groeien. Aanraden is zelfs negen maanden tot een jaar. Chloorwater zit vol bacteriën en een helix zit door je kraakbeen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg: dit wil je niet proberen. Ook niet als je hem daarna schoonmaakt. = Te laat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen; daar word je lekker hanteerbaar van. Vaak genoeg gezien hoe Dr Pol dat doet; die geeft dan plotseling een rotklap op zo'n pen en ineens heeft de stier dan een ring door zijn neus en dan is hij makkelijker te geleiden. Bovendien zijn er meer vrouwen zonder dan met ring dus mét ben je origineler dan zonder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er afgelopen vrijdag 1 laten zetten. Dit is mijn 2e helix en heb al 2 andere oorpiercings.

Geen idee hoe het bij Lucardi gaat, maar ik zou naar een piercing shop gaan, dan zit je vaak goed. Ik kan de rising bastards in Nijmegen aanraden. En zeker niet zwemmen erna, wacht zoals al gezegd minstens een halfjaar. En inderdaad denk goed na over welk oor, want je gaat er de eerste tijd niet op kunnen slapen. (Ik heb nu 2 nachten slecht geslapen doordat ik er niet op kan liggen) Ook is je oor in het begin gevoelig en zul je elke aanraking voelen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendinnetje en ik hebben het op onze 14e bij elkaar gezet.. Naald ontsmet, zak diepvriesertwen achter het oor en "bam". Wonder boven wonder is alles goedgegaan want ik wordt nu misselijk van het idee. Zou dus zeker naar een professionele piercer gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk, gewoon doen hoor. Wel echt naar een piercer, zo'n push-through is minder geschikt voor kraakbeen (zet nogal (te)veel druk). Verder zou ik het advies van je piercer volgen. Zijn inderdaad verschillende methoden, er leiden namelijk meerdere wegen naar Rome. Mijn navelpiercing die ik liet zetten (in Bijbelse tijden) moest ik nog verzorgen met Sterilon. Bij mijn latere piercings was dat alweer strikt verboden. Allemaal goed genezen trouwens.

En alles wat kevers zegt. Hoe meer je ervan af blijft, hoe fijner voor de piercing.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-01-2020 23:36
Ik zou het doen; daar word je lekker hanteerbaar van. Vaak genoeg gezien hoe Dr Pol dat doet; die geeft dan plotseling een rotklap op zo'n pen en ineens heeft de stier dan een ring door zijn neus en dan is hij makkelijker te geleiden. Bovendien zijn er meer vrouwen zonder dan met ring dus mét ben je origineler dan zonder.
Een helixpiercing is een knopje of ringetje boven in je oorschelp, niet in je neus?

Heb er ook een van 25 jaar geleden. Is toen gewoon geschoten.
Was een jaar lang heel gevoelig (kon er niet goed op liggen) en regelmatig wat ontstoken. Sinds die tijd nergens meer last van. Nu al een paar jaar geen oorbel meer in gehad, maar het gaatje is nog steeds open.
Alle reacties Link kopieren
Niet bij lucardi laten doen! Weet uit ervaring dat ze daar helix piercings schieten (en niet piercen). Het risico op een bloemkooloor is dan groter omdat het kraakbeen door de druk kan versplinteren.

Sowieso door een goede piercer laten doen is mijn tip!
'You can't always get what you want'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven