Lijf & Lijn alle pijlers

Help! Ongesteldheid blijft uit..

26-08-2015 17:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames..

Na 11 jaar de pil slikken heb ik besloten te stoppen.. Een paar maanden daar na ben ik hem toch weer 3 maanden door gaan slikken omdat ik op vakantie ging. Daarna meteen gestopt en 3 dagen later ongesteld geworden..

Nu ben ik al zo'n 11 dagen later dan vorige maand. Ik lees op internet dat je ongesteldheid na het stoppen van de pil uit kan blijven.. Maar ik vind het best gek dat ie zo lang uit blijft nadat ik al eens ongesteld ben geweest na het stoppen.

Mijn vraag, hoelang is jullie ongesteldheid uitgebleven en hebben jullie andere ervaringen?
Ik slik al bijna 20 jaar de pil,slik ook vaak paar maanden door maar nog nooit mee gemaakt dat ik niet ongesteld werd na een stopweek.
Op zich is dit niet raar, kan gebeuren. Je hebt natuurlijk best lang de pil geslikt. Ben je bang dat je zwanger bent? Is daar een kans op?
Ik neem aan dat je niet zwanger bent?

Ik ben weleens 8 maanden niet ongesteld geworden. Super raar en weet nog altijd niet waar het door komt. Heb twee kinderen dus ben niet onvruchtbaar ofzo...

Heb je misschien stress? Soms blijft t ook weg juist omdat je erop zit te wachten...
Geen ervaring met de pil, maar als je bang bent voor zwangerschap gewoon een test doen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Die vorige bloeding was een onttrekkingsbloeding, geen menstruatie. Nu zou je wel moeten menstrueren en het is normaal dat dat even duurt.
quote:jillinada schreef op 26 augustus 2015 @ 17:50:

Ik slik al bijna 20 jaar de pil,slik ook vaak paar maanden door maar nog nooit mee gemaakt dat ik niet ongesteld werd na een stopweek.Even goed lezen, haar situatie/vraag is anders.
het kan best zijn dat alles even van slag is omdat je lang slikte,toen stopte en weer even hebt geslikt.

Als ik geen pil slik zit er vaak ook veel meer tijd tussen.En als je twijfelt even een test halen..
Misschien moet je lichaam wennen aan wel hormonen, geen hormonen, wel hormonen, geen hormonen. Ik zou het even aankijken en anders de ha bellen of het normaal is.
Je lichaam moet nog zijn draai zonder pil vinden. Er is een topic over stoppen met de pil. Daar staan genoeg verhalen hoe lang het wegbleef enz.

Komt goed!
Wat Sofief zegt. Die laatste bloeding was een onttrekkingsbloeding en geen menstruatie. Het kan goed zijn dat je cyclus nog even op gang moet komen en je menstruatie dus wat later komt dan normaal. Dit kan een paar dagen, weken of zelfs maanden later zijn dan je gewend bent. Afwachten dus.
quote:Sofief schreef op 26 augustus 2015 @ 17:50:

Die vorige bloeding was een onttrekkingsbloeding, geen menstruatie. Nu zou je wel moeten menstrueren en het is normaal dat dat even duurt.Dit. Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen dit niet weten.
Je lichaam moet als het ware weer opstarten. Ik heb 27 maart mijn implanon laten verwijderen en werd 8 mei pas voor het eerst ongesteld. Niks raars aan.
quote:vivapimpelmees schreef op 26 augustus 2015 @ 18:12:

[...]

Dit. Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen dit niet weten.Wat houd een ontrekkingsbloeding in?
Ik ga er van uit dat ik niet zwanger ben... Het is zo zeldzaam dat je meteen na het stoppen zwanger word. Kan natuurlijk altijd een testje doen.
Als je seks hebt gehad op tijd testen op zwangerschap en toch heroverwegen weer aan betrouwbare anticonceptie te gaan. Als je geen seks hebt gehad, wees blij dat je niet ongesteld wordt!
Shoot first, ask questions later!
quote:Tam27 schreef op 26 augustus 2015 @ 18:42:

Ik ga er van uit dat ik niet zwanger ben... Het is zo zeldzaam dat je meteen na het stoppen zwanger word. Kan natuurlijk altijd een testje doen.

Dit méén je niet?

Je hebt dus bewust onbeschermde seks gehad en denkt niet zwanger te kunnen zijn?

Heb je wel 'ns gelezen op dit forum hoeveel vrouwen er door de pil heen zwanger worden? Dus terwijl ze gewoon 'n beetje slordig zijn en 'ns een dagje zijn vergeten of hebben gekotst?
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 26 augustus 2015 @ 18:44:

[...]

Dit méén je niet?

Je hebt dus bewust onbeschermde seks gehad en denkt niet zwanger te kunnen zijn?

Heb je wel 'ns gelezen op dit forum hoeveel vrouwen er door de pil heen zwanger worden? Dus terwijl ze gewoon 'n beetje slordig zijn en 'ns een dagje zijn vergeten of hebben gekotst?De reden dat ik ben gestopt met de pil is omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen dus natuurlijk zou ik het niet erg vinden als het zo was! Echter heb ik wel al de heletijd scheutjes buikkrampen gehad alsof ik ongesteld moet worden.. Dat is de reden waarom ik denk dat het geen zwangerschap is. Heb wel besloten dat als het echt nog een paar dagen langer duurt ik gewoon even een testje ga doen om het uit te sluiten!

Ik ga er van uit dat ik niet zwanger ben... Het is zo zeldzaam dat je meteen na het stoppen zwanger word. Kan natuurlijk altijd een testje doen.Als je onveilige seks hebt gehad dan is de kans zeker aanwezig. Dan zou ik zeker een test halen, aangezien je bij een zwangerschap ook foliumzuur moet gasn slikken en natuurlijk bepaalde zaken niet meer mag eten en drinken (als je de zwangerschap wil voldragen). De kans dat het meteen raak is is niet zo klein hoor, ik heb toch een aantal vriendinnen die dat hebben gehad.
quote:Tam27 schreef op 26 augustus 2015 @ 18:55:

[...]

De reden dat ik ben gestopt met de pil is omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen dus natuurlijk zou ik het niet erg vinden als het zo was! Echter heb ik wel al de heletijd scheutjes buikkrampen gehad alsof ik ongesteld moet worden.. Dat is de reden waarom ik denk dat het geen zwangerschap is. Heb wel besloten dat als het echt nog een paar dagen langer duurt ik gewoon even een testje ga doen om het uit te sluiten!Telkens een beetje buikkrampen zonder dat het doorzette en niet ongesteld worden was absoluut elke keer een zwangerschapssymptoon.
Bedankt voor de reacties.. Fijn om te horen dat het zo gek nog niet is!
quote:Tam27 schreef op 26 augustus 2015 @ 18:39:

[...]

Wat houd een ontrekkingsbloeding in?Dat is een bloeding die je hebt als je hormonale ac gebruikt, zoals de pil. Dat is geen echte ongesteldheid.
Toen ik stopte met de pil had ik ook wel eens dat het twee weken duurde voordat ik ongesteld werd. Probeer er niet te veel bij stil te staan want spanning en stress kan er ook nog eens voor zorgen dat het langer uitblijft.
quote:Tam27 schreef op 26 augustus 2015 @ 18:39:

[...]

Wat houd een ontrekkingsbloeding in?

zie je wel... ik wist het.

Ik klink vast als een trut, maar wat leren ze nog met biologie tegenwoordig...

Is een kinderwens wel de reden van stoppen met de pil?

Ik ben destijds gestopt met de pil vanwege kinderwens, na het slikken van de laatste pil een onttrekkingsbloeding, en hup zwanger. Dus zo zeldzaam is dat niet. Heb dus geen gewone menstruatie gehad, de eisprong had zich alweer normaal hervat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven