Lijf & Lijn alle pijlers

het grote saunatopic

31-07-2015 20:25 99 berichten
Geen idee of er animo voor is, maar mij lijkt het leuk. Een topic over sauna's waar je echt heen moet, sauna's die je beter kunt laten, gekke verhalen, koddige anekdotes en badhanddoeken van twee meter lang.
quote:josske schreef op 01 augustus 2015 @ 09:43:

Ik ga graag naar Dalhuus, Stadskanaal, , het is niet groot maar gezellig,schoon.

Daar ben ik nou nog nooit geweest, terwijl ik niet ver van Wildervank woon. Maar ik heb er eerder positieve verhalen over gehoord.

Gek he, maar ik ben altijd een beetje bang dat ik bekenden tegenkom in een sauna dichterbij huis. En dan niet vrienden of familie, want dat maakt me niet zo veel uit. Maar collega's of buren, daar zit ik niet zo op te wachten.

@Haley: ik ga graag in Duitsland naar de sauna, omdat sauna daar heel gewoon is. Hier hangt er soms wel zo'n exclusief sfeertje omheen, met tosti's van 8 Euro. Nu snap ik best dat mensen tijdens een dagje sauna willen relaxen en het gevoel willen hebben luxe te genieten, maar in een Duitse sauna heb ik alle faciliteiten en kan ik Currywurst Pommes eten als ik trek heb. Maar ik ben, zo is me hier al vaker verweten, erg volks :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 01 augustus 2015 @ 19:47:

[...]

Ik wel hoor. Niet alsof ik ze ga bestuderen of heel lang ga kijken, maar bijvoorbeeld een piercing, een tattoo, of iemand wel of niet is opgemaakt... Zulke dingen zie je vaak al in 2 tellen.

Vandaag naar de sauna geweest en ik kwam weer zo'n typisch persoontje tegen die de hele tijd alles wat ze deed moest benoemen. Kwam de sauna al binnen: oooo, wat is het hier warm! Ik ga op de onderste plank zitten hoor.... Echt alles wat ze deed benoemen. Alsof het iemand iets interesseert
quote:josske schreef op 01 augustus 2015 @ 09:43:

Ik ga graag naar Dalhuus, Stadskanaal, , het is niet groot maar gezellig,schoon.Dalhuus is inderdaad mooi schoon en ook niet erg druk meestal
quote:barbaracartland schreef op 01 augustus 2015 @ 19:56:

[...]

Daar ben ik nou nog nooit geweest, terwijl ik niet ver van Wildervank woon. Maar ik heb er eerder positieve verhalen over gehoord.

Gek he, maar ik ben altijd een beetje bang dat ik bekenden tegenkom in een sauna dichterbij huis. En dan niet vrienden of familie, want dat maakt me niet zo veel uit. Maar collega's of buren, daar zit ik niet zo op te wachten.

@Haley: ik ga graag in Duitsland naar de sauna, omdat sauna daar heel gewoon is. Hier hangt er soms wel zo'n exclusief sfeertje omheen, met tosti's van 8 Euro. Nu snap ik best dat mensen tijdens een dagje sauna willen relaxen en het gevoel willen hebben luxe te genieten, maar in een Duitse sauna heb ik alle faciliteiten en kan ik Currywurst Pommes eten als ik trek heb. Maar ik ben, zo is me hier al vaker verweten, erg volks :DNou,jeetje wat een prijzen inderdaad! En het eten was nog niet eens echt van bijzonder hoge kwaliteit. Volgende keer neem ik zelf eten mee, ik zag zat mensen in de kleedkamer even een broodje eten...
Als ik dichterbij duitsland zou wonen, zou ik daar ook liever naar de sauna gaan.

horeca bij sauna in Nederland is prijzig en daar komt nog bij, het personeel vaak nogal langzaam is mijn ervaring
Bij Elsysium vandaag in elk geval niet langzaam. Het leek juist wel lopende band werk. Binnen 2 tellen werd je eten al gebracht....

Maar wat ik wel heel irritant vind altijd is dat ze daar heel erg veel lopen te kletsen als personeel onderling. Roddelen over elkaar, bijvoorbeeld. Maar vandaag ook ruzie maken. Ik vind dat zó onprofessioneel. Maargoed, ik kom daar voor de sauna's en dat was prima. Lekker rustig. Iedereen lag in het zonnetje ;)
Haley, ben je ooit bij Thermae Son geweest? Is ook in brabant en qua grootte en service vergelijkbaar met Lucaya. Misschien is het iets voor je.
Een van mijn favoriete Duitsche sauna's is die in Herford (H2O). 11 Sauna's en een dampbad en de ene sauna is nog buitenissiger dan de ander. Zo is er de Terra-sauna, waar elk half uur een ander element centraal staat (water, aarde, vuur, lucht). Ik ga zelf graag naar water: dan bevind ik me (met de bijpassende geuren en geluiden) eerst in een kustplaatsje (auto's, kermisgeluiden, zeemeeuwen), waarna ik de zee opdobber, onder water walvissen hoor roepen (soundeffects zijn helemaal hilarisch de eerste keer), beetje keten met dolfijnen en dan kom ik weer boven en ben weer terug in het stadje. Echt heel grappig. Je hebt wel meer het idee dat je in een pretpark zit, dan in een sauna, maar voor de verandering is het heel bijzonder.

Daarnaast hebben ze ook een sauna waar je met je voeten in een warm badje constant naar panoramafilms van de Alpen kijkt, geprojecteerd op de muren.

En er is een verwarmd buitenzwembad waar ik, al is dat bepaald milieuonvriendelijk, stapelgek op ben.
quote:barbaracartland schreef op 01 augustus 2015 @ 19:56:

[...]

@Haley: ik ga graag in Duitsland naar de sauna, omdat sauna daar heel gewoon is. Hier hangt er soms wel zo'n exclusief sfeertje omheen, met tosti's van 8 Euro. Nu snap ik best dat mensen tijdens een dagje sauna willen relaxen en het gevoel willen hebben luxe te genieten, maar in een Duitse sauna heb ik alle faciliteiten en kan ik Currywurst Pommes eten als ik trek heb. Maar ik ben, zo is me hier al vaker verweten, erg volks :DIk woon in het grensgebied en wil al een tijdje Goch proberen. Misschien binnenkort toch eens echt doen! Niks mis met Curryworst met pommes, mmmm :-)
Goch is leuk! Er is een strandsauna en als je echt stoer bent, kun je het meer induiken.
quote:barbaracartland schreef op 01 augustus 2015 @ 22:07:

Een van mijn favoriete Duitsche sauna's is die in Herford (H2O). 11 Sauna's en een dampbad en de ene sauna is nog buitenissiger dan de ander. Zo is er de Terra-sauna, waar elk half uur een ander element centraal staat (water, aarde, vuur, lucht). Ik ga zelf graag naar water: dan bevind ik me (met de bijpassende geuren en geluiden) eerst in een kustplaatsje (auto's, kermisgeluiden, zeemeeuwen), waarna ik de zee opdobber, onder water walvissen hoor roepen (soundeffects zijn helemaal hilarisch de eerste keer), beetje keten met dolfijnen en dan kom ik weer boven en ben weer terug in het stadje. Echt heel grappig. Je hebt wel meer het idee dat je in een pretpark zit, dan in een sauna, maar voor de verandering is het heel bijzonder.

Daarnaast hebben ze ook een sauna waar je met je voeten in een warm badje constant naar panoramafilms van de Alpen kijkt, geprojecteerd op de muren.

En er is een verwarmd buitenzwembad waar ik, al is dat bepaald milieuonvriendelijk, stapelgek op ben.Is dit wel gewoon een naaktsauna? Of moet je badkleding aan?
.
quote:mendy schreef op 01 augustus 2015 @ 21:58:

Haley, ben je ooit bij Thermae Son geweest? Is ook in brabant en qua grootte en service vergelijkbaar met Lucaya. Misschien is het iets voor je.Hoi mendy, nee nooit geweest! Ik had laatst uitgebreid gezocht en toen Prinsenjacht gevonden als alternatief voor Oss. Bleek die ook gesloten! Son ga ik in gedachten houden, dank je
quote:z-u-s schreef op 01 augustus 2015 @ 09:46:

[...]

Nee ik ook niet zo... vond de sfeer ook niet top. Maar misschien kwam ik op een strak getrokken lijven dag? Was een beetje teveel zien en gezien worden naar mijn smaak.

Dat gevoel had ik er nou helemaal niet bij. Het publiek was in mijn ogen niet veel anders dan elders. Iets minder oude mensen wellicht. Maar ik vind het om andere redenen geen fijne sauna. Ik vond het ook niet erg schoon.

(dit gaat over Spa Zuiver)
.
quote:fleuur schreef op 01 augustus 2015 @ 09:34:

Ik bekijk ook geen andere mensen, ddat is ook raar.Ik wel hoor. Niet uitgebreid, maar kijken doe ik wel. Dat is niet raar, maar heel menselijk.
.
quote:impala schreef op 01 augustus 2015 @ 22:18:

[...]

Is dit wel gewoon een naaktsauna? Of moet je badkleding aan?

Nee, gewoon een naaktsauna. Maar in Duitsland heb je wel meer van die pretparkachtige saunadingetjes. Ik zag daar ook eens een groep mannen met hun eigen badjassen met achterop heel groot geborduurd 'Aufgussjäger' en dan lekker biertjes drinken om 12 uur 's middags. In de Harz ben ik wel eens in een sauna geweest met een heksenthema, dat was ook erg bijzonder.

Het apartste wat ik de laatste tijd wat dat betreft heb meegemaakt was de Kinderaufguss waar ik met het voltallige gezin was (mijn kinderen sauneren ook, maar dat schandelijk feit even terzijde). Met ietsje lagere temperaturen, superzoete opgieting, allemaal een glaasje sinaasappelsap en "Heidi, Heidi, deine Welt sind die Berge" op de achtergrond. En dat was kitschig, maar mijn kinderen waren zo gelukkig en ik ook.
Heerljk. Ik heb een zwak voor Heidi. Heb de boeken vroeger verslonden. Waar was dat? En badkleding of niet? (ik ga niet in bikini in de sauna zitten).
.
quote:barbaracartland schreef op 01 augustus 2015 @ 22:07:

Een van mijn favoriete Duitsche sauna's is die in Herford (H2O). 11 Sauna's en een dampbad en de ene sauna is nog buitenissiger dan de ander. ....

En er is een verwarmd buitenzwembad waar ik, al is dat bepaald milieuonvriendelijk, stapelgek op ben.Ja dat klinkt echt leuk. Maar ik zie net dat ze voor renovatie gesloten zijn tot 4 sept.

http://www.h2o-herford.de/
.
Dat was wel ver weg, in de Alpen. De muziek was dus redelijk logisch, al zaten we in Oostenrijk (Hofgastein), niet in Zwitserland. En altijd blotekontsauna, anders wil mijn jongste dochter niet mee. Die vindt zweten in een badpak heel onprettig en daar heeft ze groot gelijk in. Onlangs mocht ze in een zwemparadijs/saunaparadijs-combinatie of met mij en haar grote zus naar de glijbanen in het zwemgedeelte, of met papa in het blotebillenbad (vergeef me de term) van de sauna poedelen. Daar hoefde ze niet lang over na te denken. En dan is ze gewoon lekker stil een beetje aan het drijven.

Mijn kinderen zijn in de sauna stiller dan de meeste volwassenen, voor ik daar commentaar op krijg En dat is regelmatig door buitenstaanders (bezoekers en personeel) bevestigd. Maar in Nederland mogen ze niet mee en dat snap ik dan ook wel weer.
quote:impala schreef op 01 augustus 2015 @ 23:12:

[...]

Ja dat klinkt echt leuk. Maar ik zie net dat ze voor renovatie gesloten zijn tot 4 sept.Maar vier daagjes (van 30 augustus tot 4 september). Veel sauna's in Duitsland zijn de eerste weken van september dicht vanwege revisie, altijd handig om te controleren van te voren.En Herford is een superlatievensauna, maar wel heel leuk.
Hofgastein ziet er goed uit. Ik begrijp dat het daar gemengd is? Sauna's naakt en zwembaden gekleed. Dat laatste vind ik wel minder. Heeft het naaktdeel helemaal geen zwembad? Kun je er naar buiten?
.
Het naaktdeel heeft een verwarmd buitenzwembad, met wat bubbeldingetjes erin. Redelijk formaat, maar voor de rest zit je daar vaak met een nat badpak te hannesen als je nog echt wilt zwemmen. Maar als ik er niet met mijn kinderen geweest was, dan was het saunabad prima voldoende geweest. Nu hadden ze de glijbanen gezien en dan kan ik het niet echt maken ze niet te laten gaan, vooral niet omdat ze zo zoet geweest waren.

Vlakbij Hofgastein heb je nog een sauna, in Bad Gastein. Die is wat exclusiever opgezet, maar ervaarde ik ook als killer. Wanneer ik in die regio ben, koop ik altijd een Salzburgerlandcard en dan mag ik gratis naar onder andere een paar saunacomplexen. Dat is erg leuk.
Ik ben nooit in die regio geweest, ga eens kijken. Dank.
.
quote:Haley schreef op 01 augustus 2015 @ 22:22:

[...]

Hoi mendy, nee nooit geweest! Ik had laatst uitgebreid gezocht en toen Prinsenjacht gevonden als alternatief voor Oss. Bleek die ook gesloten! Son ga ik in gedachten houden, dank je Prinsenjacht scheen toch ook wat minder te zijn, qua kwaliteit. Hoorde ik tenminste van verhalen, ben er nooit geweest. Son is heerlijk, nooit té druk, schoon, fijne sfeer en goed eten.
SpaSense in Geldrop is ook fijn. Het hoort bij dezelfde keten als Spa Zuiver en Spa Puur (in Tilburg). SpaZuiver ben ik nooit geweest en SpaPuur was oké, maar die in Geldrop vind ik erg fijn. Mooi gemengd publiek (misschien iets meer oudere mensen, maar ik ga meestal door de week buiten de vakanties om, dus zo gek is dat ook niet), lekker eten, mooi schoon en lekker veel variatie. Ik kom er nu een jaar of twee en in de tussentijd zijn er al twee sauna's opgeknapt en een nieuwe gebouwd, terwijl dat volgens mij niet per sé nodig was. Vriendelijk en professioneel personeel en het eten is lekker. Opgietingen doe ik niet aan, dus daar heb ik geen ervaring mee. Eten is ook prima. Het is wel allemaal duur en ze doen nooit mee aan kortingsacties.

Thermen Son en Sauna Topalivio in Horn staan als volgende op mijn lijstje, heeft iemand daar ervaring mee?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje, mijn ervaringen met Thermae Son lees je hierboven. Het is net wat kleiner dan Geldrop en iets lichter qua kleurstelling. Verder vind ik hem qua kwaliteit en eten vergelijkbaar met Geldrop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven