Lijf & Lijn alle pijlers

Het misantrope afvaltopic - deel 2

10-01-2019 13:13 1215 berichten
Een nieuw, vers topic.

De OP van het eerste deel:

Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs. Op Dreamer na dan ;-)


En nu dus deel 2, waarin er hopelijk nog meer resultaat geboekt wordt :-D
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:56
1.68% gewijzigd
Het is precies een grens waar je onder wil zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het was een grens waar ik heel lang nét boven heb gezeten, net als nu. En toen ging ik er vorig jaar eindelijk onder. Ik wil veel verder naar beneden, maar nu zit ik er dus weer boven. Alwéér. En steeds 100-200 gram. Waarom niet die paar honderd eronder?

Nahja, ik zal wel 'gewoon wat gezonder gaan eten en meer bewegen', ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
In het weekend lijk ik altijd vocht vast te houden, dus op maandagmorgen weeg ik me liever niet. Wel moet ik 's maandags veel naar de wc :P

Vandaag is 11 november. Het wordt een lastige dag. We hebben mini's van allerlei lekkere chocoladedingen. Daar kan ik (uiteindelijk) natuurlijk niet afblijven.
Later is nu
Ik was na de operatie juist wat aangekomen, maar morfine verstopt :facepalm:
Vanochtend 63,8 en daar ben ik wel blij mee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 11:01
In het weekend lijk ik altijd vocht vast te houden, dus op maandagmorgen weeg ik me liever niet. Wel moet ik 's maandags veel naar de wc :P

Vandaag is 11 november. Het wordt een lastige dag. We hebben mini's van allerlei lekkere chocoladedingen. Daar kan ik (uiteindelijk) natuurlijk niet afblijven.
Daarom koop ik sinds twee jaar snoepjes waar ik wél vanaf kan blijven (omdat ik er niet van hou). En wat ik overhou, geef ik weg.

Hier ook problemen om onder de 80 te komen. Het afvallen gaat opeens weer tergend traag.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat doe ik ook vaak, maar man heeft ze nu gekocht. En die nam natuurlijk chocoladedingetjes, want dat kunnen we dan zelf lekker opeten, als er overblijft. :roll:

(hij wil zelf ook niet snoepen :rofl: )

Man heeft wel minder gekocht, dan ik altijd doe. Mocht er te weinig zijn, krijgen ze mandarijntjes :proud: (vond mijn oudste altijd heerlijk, trouwens)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
In onze buurtapp een "tip" om niet met snoep te blijven zitten, vanavond: geef alle kindertjes 2 snoepjes, zo blijf je er niet mee zitten, zelf opeten is tenslotte niet gezond.

Echt, wáár bemoeit zo'n mens zich mee? En al die arme kindertjes dan, die met dat ongezonde snoep opgescheept zitten? En de óuders van die kindertjes, die én snoep overhebben én het snoep van hun kindertjes 'moeten schiften'???

Ik zit me gewoon op te winden hier. :$
Ondertussen geloof ik dat man echt te weinig gekocht heeft, bij elkaar opgeteld 50 snoepjes/dingetjes, volgens mij waren er vorig jaar veel meer kinderen. Dat zijn maar 10 groepjes van 5 :O Ik koop ook meestal 5 zakken snoep, man nu dus 3. Ik heb de mandarijnen er maar vast bij gedaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een bemoeial!

Wauw, zoveel kinderen komen hier echt niet.
Ik heb maar één zak gekocht, daar heb ik altijd ruim voldoende aan. En in deze zak zitten 55 (!) snoepjes (misschien had ik beter een kleinere zak kunnen kopen, maar ik heb niet gekeken naar hoeveel erin zat, haha), maar aan de helft zou ik ook genoeg hebben. Vorig jaar 17 kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nu zo'n 10 kinderen geweest en ik heb man naar de winkel gestuurd. Hoewel er al een paar waren met "OH lekker, mandarijnen!" :hihi:

Ik word er gewoon onrustig van.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er is hier nog helemaal niemand geweest. :rofl: Het regent dan ook keihard.
Alle reacties Link kopieren
OH, hier is het droog :O
Ik zei ook al: dat is geen échte St. Maarten :proud:

Een moeder zei net "ja, het is wel heel erg koud".. waarop ik dus inderdaad zei 'maarrr.. droog'. Och.. ik weet nog hoe vroeger mijn, met zorg geknutselde lampion, al na het 2e huis met kaarsje en al in de bosjes waaide. Tránen had ik. M'n zus sleepte me verder heel lief mee en ik kreeg volgens mij ook veel snoep, want zielig

;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tijdens het vorige berichtje ben ik trouwens 3x naar de deur geweest. M'n mandarijnen zijn bijna op :rofl:
Voorgaande jaren liep de hond piepend door de kamer, die ligt nou met z'n rug naar me toe op de bank.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-11-2019 18:03
OH, hier is het droog :O
Ik zei ook al: dat is geen échte St. Maarten :proud:

Een moeder zei net "ja, het is wel heel erg koud".. waarop ik dus inderdaad zei 'maarrr.. droog'. Och.. ik weet nog hoe vroeger mijn, met zorg geknutselde lampion, al na het 2e huis met kaarsje en al in de bosjes waaide. Tránen had ik. M'n zus sleepte me verder heel lief mee en ik kreeg volgens mij ook veel snoep, want zielig

;-D
Ahhh. :heart:

Het is hier echt bedroevend rustig. Net 4 kindjes maar ik hoor ook helemaal niets meer in de straat nu.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Hier zijn ze volgens mij eerst naar de winkels geweest.

(uiteindelijk ben ik bang dat we het toch met de eerste hoeveelheid snoep aan hadden gekund.. maar ik zég níets natuurlijk :A: )
Later is nu
Hier ook rustig maar het is ook slecht weer.
Alle reacties Link kopieren
Acht kindjes en ik vrees dat het hierbij blijft. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
79,9!!! :cheer2:
Jeuj :cheer2:

Ik 64. Beetje jammer dat ik best vaak honger heb...
Ik kom gestaag aan helaas na de operatie :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
O wat fijn, Drackie! :cheer2:

Vervelend voor jou, Lise. Heb je het idee dat je lichaam wat extra energie nodig heeft om te herstellen, of eet je uit verveling? Of beide? Hopen dat je binnenkort gewoon weer meer kunt bewegen, spieren mag belasten, enz, waardoor je weer wat meer speling krijgt.
Later is nu
Het is gewoon het gebrek aan beweging denk ik. Mijn eetgedrag wordt niet beïnvloed door mijn gedrag of gemoedstoestand gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik kom even zwaaien!
Ben verschrikkelijk druk op mijn werk momenteel (promotie gemaakt en moet even flink aan de bak omdat er zoveel nieuwe dingen op me af komen) en dus geen forumtijd (hoe durven ze!).

Lise, ik begrijp dat je je operatie gehad hebt - alles goed gegaan? Niet druk maken om je gewicht hoor, doe je vast niet, dat komt vanzelf goed!

Hier wel oke geloof, ik ben stabiel voor zover ik kan inschatten. Ik heb al in geen maanden gewogen maar ik pas nog in mijn kleren, dus het zal wel goed zitten.
Gestopt met paracetamol en nu zit ik weer op 63,2.

Ja, alles is goed gegaan. Wel bleek ik, behalve de hernia, ook nog een stukje bot te hebben wat op de zenuw drukte dus dat is ook weggehaald. Nu zes weken liggen, met regelmatig kleine beweegmomenten en daarna revalidatie. Dat duurt een half jaar tot een jaar.
Dus ik let nu wel heel erg op mijn gewicht omdat ik nu veel minder beweeg en ik wil echt niet onnodig aankomen.

Gefeliciteerd met je promotie Ainne!
Alle reacties Link kopieren
Nu het St. Maartensnoep (bijna) op is, ga ik maar weer eens suikervrij eten (zonder toegevoegde suikers als koek en snoep) want mogelijk heeft dat een klein beetje invloed op m'n huid. Waarschijnlijk niet, maar je probeert wat he.

Ik heb me niet gewogen, maar m'n riem zit ineens een gaatje strakker? :O
Hoe dat kan? Zoals ik tenslotte al zei: het St. Maartensnoep is bijna op... :$
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven