Lijf & Lijn alle pijlers

Het vreethoekje

24-10-2017 14:53 66 berichten
We zijn (bijna) allemaal braaf aan het lijnen en gezond eten, maar soms gaat het wel eens mis. Wat ik vervolgens naar binnen werk is elke keer verschillend maar altijd veeeel.. ik kan natuurlijk niet kiezen en dat maakt het allemaal erger. Of vlak voor het dieet begint, besluit ik nog ff van alles naar binnen te gooien want ja.. daarna kan het niet meer!!

Nu was ik eigenlijk benieuwd... wat zijn jullie guilty pleasure vreetbuien, waar bestaan die uit... maw dit topic is bedoelt om echt los te gaan. Het is NIET aanmoedigend bedoeld.. maar meer een topic van ok zet hier wat je hebt gegeten/gevreten en zet het daarna van je af en move on!! Ga weer verder met je goede voornemens... nu je t uit je systeem hebt geschreven :)

(geen flauw idee of dit topic hier binnen valt of ergens anders geplaatst moet worden.. anders hoor ik het graag )
Gewooneendame schreef:
24-10-2017 19:46
Ik dip mijn worteltjes altijd in hummus. :lightbulb:
Hummus vind ik heerlijk. Ik heb al diverse sorten geprobeerd,iedere week een ander soort op brood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal zin in.

Kaasplankje met toast/brood.
Paprika ribbelchips dippen in de creme fraîche
4 kazenpizza van de pizzeria
Ovenhapjes met joppiesaus en curry
Gü cheesecake toetjes (vooral de salted caramel en de speculaassmaak)

etc. etc.
Geraldine schreef:
24-10-2017 21:03
Hummus vind ik heerlijk. Ik heb al diverse sorten geprobeerd,iedere week een ander soort op brood.
Ik maak altijd zelf hummus en die is lekker pittig.

Recept :arrow:

Ingrediënten voor 1 schaaltje hummus:
– 225 gram kikkererwten (uit blik)
– 2 eetlepels tahin (sesampasta)
– 2 teentjes knoflook,gepeld
– sap van 1 citroen
– olijfolie
– 1 theelepel komijnpoeder
– paprikapoeder
– peper en zout
– chilivlokken

Bereiding:
Doe de kikkererwten, tahin, knoflook en komijnpoeder in een kom. Pers de citroen uit en voeg het sap hier aan toe.
Voeg dan 4 eetlepels olijfolie,wat peper,zout,twee theelepels paprikapoeder en een theelepel chilivlokken toe.
Maal het geheel nu met een keukenmachine of staafmixer goed door elkaar. Blijf mixen tot er een gladde puree ontstaat.
Schep het geheel in een kommetje en maak de hummus af met wat olijfolie,een snuf paprikapoeder.

Ik smeer het op turksbrood,een warm pitabroodje of ik dip er reepjes rauwe worteltjes/komkommer/paprika of cherrytomaatjes in.
Echt superlekker en nu heb ik zin in hummus! Morgen maar weer wat ingrediënten inslaan zodat ik mijn konijnenvoer weer in de hummus kan dippen. ;-D
knappertjes van Verkade
Cote d'Or melkchocolade
speculaasjes

sedert diagnose diabetes type 2 in maart: géén vreetbuien meer en 21 kilo lichter.....
not all who wander are lost
Timetraveler schreef:
24-10-2017 21:08
Ik heb overal zin in.

Kaasplankje met toast/brood.
Paprika ribbelchips dippen in de creme fraîche
4 kazenpizza van de pizzeria
Ovenhapjes met joppiesaus en curry
Gü cheesecake toetjes (vooral de salted caramel en de speculaassmaak)

etc. etc.
Haha, zag overal flinke zoetekouwtjes.. maar ook ik ben meer van de hartig, de chips, de snacks, doner kebab, chinees....ik vreeeet me vol tot k helemaal misselijk wordt.. ik wou dat mn cheat moment bestond uit alleen zak pepernoten extra per dag.. das nog slecht maar zou in mijn geval soms al vooruitgang zijn...het lijkt wel alles of niks.. soms zit ik aan de cambridge shakes met 500 kcal per dag en soms denk ik dat ik wel 5000kcal binnenkrijg.. pff wat doe ik mezelf aan denk ik dan.. maar stoppen of niet terugvallen.. ho maar..

@gewooneendame.. Je bent een inspiratie!! Ik wou dat ik de knop in mn koppie kon omzetten en als jou wakker kon worden haha
TO, ik denk dat de tips van gewoonendame wel goed zijn voor jou, want het is inderdaad alles of niks zo te lezen. Cambridge tegenover 5000kcal zijn beide extremen. Waarschijnlijk ben je te streng en zijn je verwachtingen te hoog waardoor je doorslaat naar alles eten ('nu het nog kan')
oh oh...bugles chips met chef (je weet wel, die kaas)... dat blijft iets wat ik niét kan laten liggen
The quiest people have the loudest minds
Tegenwoordig snack ik in niet meer maar áls ik snack:

Drop ( zoet, zout vanalles)
macademia noten
Bugles met die vloeibare kaas
Grote reep milka chocola met noten
Cote D' or praliné smaak
Lindt chocola
Alle soorten zure snoepjes
patatje met mayonaise en een frikandel speciaal
bitterballen met mosterd
kaas met augurk en plakjes kipfilet
Toetjes van Mona
Snicker, Mars en Twix ice cream
home made hamburgers
Lekkere pasta met veeeel kaas, eigenlijk alles met kaas O_O
Tosties / grilled cheese in de pan
Haaz schreef:
24-10-2017 20:20
Kaas.
En dan alle soorten...
Oud is favoriet, lekker met knoflooksaus of mosterd, heerlijk!
Of kaasfondue met lekker vers stokbrood, kruidenboter.
Mmmm :$
Ik las dat er dit jaar ook Sinterkaas letters komen, letters van kaas dus....
Don't cry, buy a bag and move on.
ImMorticia schreef:
24-10-2017 22:25
Haha, zag overal flinke zoetekouwtjes.. maar ook ik ben meer van de hartig, de chips, de snacks, doner kebab, chinees....ik vreeeet me vol tot k helemaal misselijk wordt.. ik wou dat mn cheat moment bestond uit alleen zak pepernoten extra per dag.. das nog slecht maar zou in mijn geval soms al vooruitgang zijn...het lijkt wel alles of niks.. soms zit ik aan de cambridge shakes met 500 kcal per dag en soms denk ik dat ik wel 5000kcal binnenkrijg.. pff wat doe ik mezelf aan denk ik dan.. maar stoppen of niet terugvallen.. ho maar..

@gewooneendame.. Je bent een inspiratie!! Ik wou dat ik de knop in mn koppie kon omzetten en als jou wakker kon worden haha

Lieverd da’s echt heeeeel ongezond O_O heb je wel eens gedacht aan hulp hiervoor?

Zout lust ik ook wel hoor, maar daar kan ik me niet misselijk aan eten. Dat is echt alleen met die dropjes, chocotoffs, scholiertjes en galettes. Dat zijn van die ‘ik eet de hele verpakking in 1x’-dingen voor mij. Dus dat koop ik gewoon heel af en toe voor mezelf om van te genieten.

Ik hou bijvoorbeeld erg van die gefrituurde kaasstengeltjes met chilisaus, maar ik vind een paar van die dingen prima. Daar eet ik geen hele dozen van. Of 10 bitterballen ofzo.
ImMorticia schreef:
24-10-2017 22:25

Wat leuk om te horen! :D Ik ben nu eenmaal zo dat áls ik iets wil bereiken,ik daar voor de volle 100% voor ga.
Dat ik altijd word aangemoedigd/gesteund door mijn geweldige vriend en een zoon heb van inmiddels 8 jaar die tegen mij opkijkt, helpt natuurlijk ook wel mee. :heart:
knolselder schreef:
24-10-2017 21:51
knappertjes van Verkade
Cote d'Or melkchocolade
speculaasjes

sedert diagnose diabetes type 2 in maart: géén vreetbuien meer en 21 kilo lichter.....
Maar dan heb je vast je eetstijl veranderd! :-)
Toen ik nog last van eetbuien had at ik het liefst:

chocolade (Milka was mijn favoriet)
zoetzure snoep (liefst van Redband)
drop (van alle soorten en merken werd ik blij)
chips (favoriet: Lays Thai Sweet Chili)
zoute stengels van AH
ijs
croissants
witte pistoletjes met roomboter en filet american
KeaAlpine schreef:
24-10-2017 23:05
TO, ik denk dat de tips van gewoonendame wel goed zijn voor jou, want het is inderdaad alles of niks zo te lezen. Cambridge tegenover 5000kcal zijn beide extremen. Waarschijnlijk ben je te streng en zijn je verwachtingen te hoog waardoor je doorslaat naar alles eten ('nu het nog kan')
Dank je! :)
Ik snaaien graag plakjes worst uit de koelkast. Tot een paar weken geleden, nadat ik een paar plakken ham naar binnen had gesloberd smaakte het toch wat vreemd. Bleek het al dagen over de datum te zijn.
Hierna niet meer gesnaaid
Pff ja indd.. soms voelt het ook of ik van mezelf MOET hoor...dat als ik NIET dieet dat ik dan gewoon alles tegelijk moet eten.. ik moet echt een balans vinden.. begin ook steeds weer 'opnieuw' en das zo vermoeiend...ik voel me veel beter als ik in balans ben, wat logisch is maar de verleiding is me steeds te groot... bijv 1 stukje kaas is niet erg maar bij mij worden t 10 stukjes..totaal geen zelfbeheersing.. probeer dan ook maar zoveel mogelijk niet in huis te halen maar dan ga ik bestellen en vaak ook vette troep.. ben serieus soms bang voor mn gezondheid..ik doe echt niet eten maar letterlijk vreten.

Alle tips zijn welkom hoe dit zoveel mogelijk tegen te gaan.. ohja excuses heb ik ook veel.. savonds ben ik vaak in t ziekenhuis vanwege ziek familielid en dan zeg ik tegen mezelf.. tis niet anders, gewoon eten wat je pakken kan.. je raad t al.. dat is VEEL (junkfood, chips snoep fris)
ImMorticia schreef:
25-10-2017 14:18
Pff ja indd.. soms voelt het ook of ik van mezelf MOET hoor...dat als ik NIET dieet dat ik dan gewoon alles tegelijk moet eten.. ik moet echt een balans vinden.. begin ook steeds weer 'opnieuw' en das zo vermoeiend...ik voel me veel beter als ik in balans ben, wat logisch is maar de verleiding is me steeds te groot... bijv 1 stukje kaas is niet erg maar bij mij worden t 10 stukjes..totaal geen zelfbeheersing.. probeer dan ook maar zoveel mogelijk niet in huis te halen maar dan ga ik bestellen en vaak ook vette troep.. ben serieus soms bang voor mn gezondheid..ik doe echt niet eten maar letterlijk vreten.

Alle tips zijn welkom hoe dit zoveel mogelijk tegen te gaan.. ohja excuses heb ik ook veel.. savonds ben ik vaak in t ziekenhuis vanwege ziek familielid en dan zeg ik tegen mezelf.. tis niet anders, gewoon eten wat je pakken kan.. je raad t al.. dat is VEEL (junkfood, chips snoep fris)
Wat als je nou iets te eten & drinken mee neemt naar het ziekenhuis en je jezelf aanleert om altijd iets te eten/drinken mee te nemen in je tas?! :lightbulb:

Ik neem bijvoorbeeld altijd standaard een flesje met 750 ml water (mijn koelkast ligt vol met flesjes Evian water met sportdop want die lekken niet) in mijn tas mee en een banaan of bakje druiven (die bakjes druiven heb ik kant en klaar in de koelkast staan en kan ik dus zo pakken).
Als ik een paar uurtjes weg moet neem ik als extra rijstwafels met pindakaas mee (die ik dan gauw effe voor het weggaan klaarmaak) en als ik moet werken neem ik natuurlijk mijn lunch mee. Verder zit er standaard een zakje ongezouten/ongebranden noten (alesto royal mix van lidl) in mijn tas. Ik ben dus altijd goed voorbereid waardoor ik tot nu toe al zo'n 1,5 jaar niks uit automaten heb MOETEN halen/langs de snackbar heb hoeven gaan of even snel een winkel in heb moeten duiken omdat ik niks bij me had.

Als ik wegga met mijn zoontje gooit hij al standaard een pakje drinken en fruit in mijn tas,als we lang weg moeten na bijvoorbeeld een afspraak waarvan we van te voren niet weten hoelang deze duurt neemt zoon als extra een schoolkoekje/doosje rozijntjes of een boterham en een extra pakje drinken mee. Zoon is 8 en is dit zo gewend. Het is nog nooit in hem opgekomen om te vragen of hij iets uit een automaat mag. Terwijl als hij het wél zou vragen na bijvoorbeeld zwemles,ik echt niet moeilijk zou doen. Maar goed,ik ga hem niet wijzer maken dan hij al is en scheelt mooi in mijn portemonnee. :biggrin:
ImMorticia schreef:
25-10-2017 14:18
Alle tips zijn welkom hoe dit zoveel mogelijk tegen te gaan..

Het boek Het geheim van slanke mensen van Mieke Kosters was echt een eye opener voor mij.
Gewooneendame schreef:
24-10-2017 19:42
Hier geen guilty pleasure vreetbuien meer. :D

Ik eet al ruim 1,5 jaar iets ongezonds wanneer ik daar zin in heb zónder dat ik ook maar iets aankom. :proud:
Alles draait om de juiste balans qua voeding/bewegen en die vinden is niet zo gemakkelijk want voor iedereen werkt het anders. Máár als je die balans eenmaal hebt gevonden en kunt eten wat je wilt zónder aan te komen en ondanks je guilty pleasures een strakker figuur krijgt is dat erg fijn!

Diëten heb ik nog nooit gedaan want ik geloof daar niet in. Ik heb ongeveer 5 jaar geleden op eigen kracht mijn leefstijl (beweeg/voedingspatroon) stap voor stap aangepast en ben daarmee in ongeveer 3,5 jaar tijd van maat 44 naar maat 34 gegaan en van een stevig lichaam na een licht gespierd lichaam gegaan.

Tot +/- 1,5 jaar terug deed ik aan één cheatdag (de zaterdag) per week waarbij mijn hele dag een guilty pleasure vreetbui was. Hallooo Mac Donalds en Starbucks!! Daar vonden mijn meeste guilty pleasure vreetbuien plaats. :biggrin:
Maar na verloop van tijd leerde ik mijn lichaam kennen en begon ik aan guilty pleasures waarbij ik zorgde dat ik geen calorie overschot creëerde door de rest van de dag gezonde keuzes te maken en zo leerde ik wat voor mij de juiste balans is en heb ik mijn strakke figuur behouden. Ondanks dat ik meerdere keren per week guilty pleasures heb word mijn lichaam nog strakker,dit omdat ik mijn lichaam inmiddels door en door ken en de juiste balans heb gevonden en als ik die kan vinden,kunnen jullie dat ook! ;) Het is maar net hoeveel moeite je ervoor wil doen. :heart:
Zo doe ik dat ook!
mano28 schreef:
25-10-2017 18:47
Zo doe ik dat ook!
Goed bezig! :high5:
Gewooneendame schreef:
25-10-2017 16:21
Wat als je nou iets te eten & drinken mee neemt naar het ziekenhuis en je jezelf aanleert om altijd iets te eten/drinken mee te nemen in je tas?! :lightbulb:

Ik neem bijvoorbeeld altijd standaard een flesje met 750 ml water (mijn koelkast ligt vol met flesjes Evian water met sportdop want die lekken niet) in mijn tas mee en een banaan of bakje druiven (die bakjes druiven heb ik kant en klaar in de koelkast staan en kan ik dus zo pakken).
Als ik een paar uurtjes weg moet neem ik als extra rijstwafels met pindakaas mee (die ik dan gauw effe voor het weggaan klaarmaak) en als ik moet werken neem ik natuurlijk mijn lunch mee. Verder zit er standaard een zakje ongezouten/ongebranden noten (alesto royal mix van lidl) in mijn tas. Ik ben dus altijd goed voorbereid waardoor ik tot nu toe al zo'n 1,5 jaar niks uit automaten heb MOETEN halen/langs de snackbar heb hoeven gaan of even snel een winkel in heb moeten duiken omdat ik niks bij me had.

Als ik wegga met mijn zoontje gooit hij al standaard een pakje drinken en fruit in mijn tas,als we lang weg moeten na bijvoorbeeld een afspraak waarvan we van te voren niet weten hoelang deze duurt neemt zoon als extra een schoolkoekje/doosje rozijntjes of een boterham en een extra pakje drinken mee. Zoon is 8 en is dit zo gewend. Het is nog nooit in hem opgekomen om te vragen of hij iets uit een automaat mag. Terwijl als hij het wél zou vragen na bijvoorbeeld zwemles,ik echt niet moeilijk zou doen. Maar goed,ik ga hem niet wijzer maken dan hij al is en scheelt mooi in mijn portemonnee. :biggrin:
Bedankt voor je uitgebreide reply... ik snap het. In de zin van dat discipline gewoon een hele grote factor speelt.. ik moet dan toch iets bedenken dat ik hier beter in wordt. Ik hoop dat discipline op latere leeftijd nog aangeleerd kan worden.. gister heb ik me doordat ik r hier zoveel over sprak gelukkig ni weer volgepropt...so good thing haha..
Moonshine1984 schreef:
24-10-2017 23:19
Lekkere pasta met veeeel kaas, eigenlijk alles met kaas O_O

Ik oook. I love cheese :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven