Lijf & Lijn alle pijlers

Het vreethoekje

24-10-2017 14:53 66 berichten
We zijn (bijna) allemaal braaf aan het lijnen en gezond eten, maar soms gaat het wel eens mis. Wat ik vervolgens naar binnen werk is elke keer verschillend maar altijd veeeel.. ik kan natuurlijk niet kiezen en dat maakt het allemaal erger. Of vlak voor het dieet begint, besluit ik nog ff van alles naar binnen te gooien want ja.. daarna kan het niet meer!!

Nu was ik eigenlijk benieuwd... wat zijn jullie guilty pleasure vreetbuien, waar bestaan die uit... maw dit topic is bedoelt om echt los te gaan. Het is NIET aanmoedigend bedoeld.. maar meer een topic van ok zet hier wat je hebt gegeten/gevreten en zet het daarna van je af en move on!! Ga weer verder met je goede voornemens... nu je t uit je systeem hebt geschreven :)

(geen flauw idee of dit topic hier binnen valt of ergens anders geplaatst moet worden.. anders hoor ik het graag )
Alle reacties Link kopieren
Drop! Heel veel drop! De Napilotaanse dropstaafjes van Italiano zijn nu favoriet. Meerdere zakken per week. Ik ben nu aan het afkicken, want het kon echt niet meer.
Als ik niet kan kiezen gaat er vaak iets met chocola en met drop mee. De cacaoboontjes zijn heerlijk! Ik ben echt een zoetekauw :biggrin:.
In deze periode vooral (kruid)pepernoten. En elke keer heb ik weer een excuus om een nieuwe zak te kopen. De eerste keer normale, dan truffelnoten en dan met chocolade en dan een mix met schuimpjes. Mmm heerlijk..

Oh ja en Japanse Mix. Vind ik zo verschrikkelijk lekker.
Momenteel kruidnoten. Probleem is dat ik heel veel verschillende zakken heb, kan ik weer niet kiezen, trek ik een zak open met naturel kruidnoten, eet er een paar, o nee heb toch meer zin in chocokruidnoten, weer een zak open.
En als ik in bed lig heb ik weer spijt dat ik me niet heb kunnen inhouden.
De truffel kruidnoten zouden verboden moeten worden! Vreet me er toch altijd weer misselijk aan. :hyper:
I think I have a problem - I think I think too much.
Ik kende ze nog niet, maar nu wil ik die truffel kruidnoten ook!!!
Met bijna alle vormen van chocolade heb ik totaal geen zelfbeheersing, dus ik probeer het zo min mogelijk te kopen. Ook hebt ik de laatste maanden een Tikkels verslaving.
Oh hier meestal Klene muntdrop, chocotoffs of Scholiertjes of Galettes. Daar kan ik me echt ongans aan eten :whistle:

Gelukkig geef ik nu bv dan hoef ik niet zo om de lijn te denken :hyper: (van alle suiker)

Nee hoor, zo erg is het nou ook weer niet. Maar heb er nu wat minder moeite mee om 6 scholiertjes achter elkaar op te eten. :A: zolang ik ze niet al te vaak in huis heb ;-D
Tiswa schreef:
24-10-2017 15:29
Ik kende ze nog niet, maar nu wil ik die truffel kruidnoten ook!!!
Met bijna alle vormen van chocolade heb ik totaal geen zelfbeheersing, dus ik probeer het zo min mogelijk te kopen. Ook hebt ik de laatste maanden een Tikkels verslaving.
Jij gaat heel blij worden van truffelnoten..zo lekker :heart:
Ik was zo goed bezig vandaag, een wrap ipv taart bij de thee, en een bakkie koffie bij de mac ipv een hamburger....tot ik bij de oliebollen kraam kwam. 3 stuks op, en daarna nog 3 dropjes .oei!
Vanavond weer braaf, kip en groenten.
Morgen begin ik weer opnieuw !
Japanse mix is toch gezond? Dacht ik?
Annewies schreef:
24-10-2017 15:42
als je ze eet ipv chips, tja, dan wel. Maar ipv een zak wortels, dan niet
zou ze niet in de categorie ´gezond´ zetten
Ik heb vandaag boodschappen binnengekregen van de AH. ik had de hele week al trek in snoep dus als gevolg daarvan heb ik nu liggen; een pak gesuikerde krakelingen, een zak kitkats, een pak after eight en een megapak chips.... en toen kreeg ik nog een tony chocolonely reep gratis :yes:
ik denk dat vanavond al een boel opgaat!!!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Annewies schreef:
24-10-2017 15:42
Was het maar zo'n feest, het is relatief gezond in vergelijking tot andere snacks.
Roomijs. Kan ik niet kopen zonder het dezelfde dag nog op te eten. Kan dus ook niet langs een ijswinkel lopen zonder er iets te gaan halen. Ik ben zo blij dat de zomer voorbij is wat dat betreft! Dan zijn de ijswinkels dicht en krijg ik het na het eten van ijs zo koud dat ik er bij voorbaat al veel minder zin in heb.
Maar dan is er nog kwark, (niet die magere Franse natuurlijk). Ik neem me altijd voor om netjes 1 schaaltje te nemen maar voor ik het weet is de hele bak weer leeg. En heb ik weer last van mijn darmen :-(
lilalinda schreef:
24-10-2017 15:52
als je ze eet ipv chips, tja, dan wel. Maar ipv een zak wortels, dan niet
zou ze niet in de categorie ´gezond´ zetten
Ik had laatst een leuk voornemen met een zak wortels in de hoofdrol. Eindigde 2 weken later met de zak (zwart geworden) wortels in de vuilnisbak. Waarom smaakt gezond voedsel zo saai???
Saté saus / Pindasaus.

Wanneer dat beschikbaar is in de kantine op werk, dan moet ik gewoon dat gerecht hebben zodat ik die saus kan nemen. Als ik het een tijdje niet heb gehad, dan moet ik gewoon iets voor avondeten nemen waar dat bij zit.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Wat ik heel erg lekker vind en waar ik wel twee pondsporties van opkan? Tikka Masala Curry van een bepaald merk. Andere merken doen me niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zit nu een zak chocolade kruidnoten leeg te eten.
Hier geen guilty pleasure vreetbuien meer. :D

Ik eet al ruim 1,5 jaar iets ongezonds wanneer ik daar zin in heb zónder dat ik ook maar iets aankom. :proud:
Alles draait om de juiste balans qua voeding/bewegen en die vinden is niet zo gemakkelijk want voor iedereen werkt het anders. Máár als je die balans eenmaal hebt gevonden en kunt eten wat je wilt zónder aan te komen en ondanks je guilty pleasures een strakker figuur krijgt is dat erg fijn!

Diëten heb ik nog nooit gedaan want ik geloof daar niet in. Ik heb ongeveer 5 jaar geleden op eigen kracht mijn leefstijl (beweeg/voedingspatroon) stap voor stap aangepast en ben daarmee in ongeveer 3,5 jaar tijd van maat 44 naar maat 34 gegaan en van een stevig lichaam na een licht gespierd lichaam gegaan.

Tot +/- 1,5 jaar terug deed ik aan één cheatdag (de zaterdag) per week waarbij mijn hele dag een guilty pleasure vreetbui was. Hallooo Mac Donalds en Starbucks!! Daar vonden mijn meeste guilty pleasure vreetbuien plaats. :biggrin:
Maar na verloop van tijd leerde ik mijn lichaam kennen en begon ik aan guilty pleasures waarbij ik zorgde dat ik geen calorie overschot creëerde door de rest van de dag gezonde keuzes te maken en zo leerde ik wat voor mij de juiste balans is en heb ik mijn strakke figuur behouden. Ondanks dat ik meerdere keren per week guilty pleasures heb word mijn lichaam nog strakker,dit omdat ik mijn lichaam inmiddels door en door ken en de juiste balans heb gevonden en als ik die kan vinden,kunnen jullie dat ook! ;) Het is maar net hoeveel moeite je ervoor wil doen. :heart:
ñuca schreef:
24-10-2017 17:11
Ik had laatst een leuk voornemen met een zak wortels in de hoofdrol. Eindigde 2 weken later met de zak (zwart geworden) wortels in de vuilnisbak. Waarom smaakt gezond voedsel zo saai???
Ik dip mijn worteltjes altijd in hummus. :lightbulb:
Drop, salmiakdrop, maar daar word ik gauw misselijk van, na een ons of zo al :@@:
Vroeger Knappertjes, die vierkante biscuitjes van Verkade. Een halve of hele rol, het at zo lekker weg.
nounou
ñuca schreef:
24-10-2017 17:11
Wortels samen met pittige pinda's (katjang pedis, bijvoorbeeld) zijn wel echt lekker, hoor. Maar dan wordt het alweer een beetje verantwoord, en dat was toch juist niet de bedoeling van dit topic ;-D ?
nounou
Kaas.
En dan alle soorten...
Oud is favoriet, lekker met knoflooksaus of mosterd, heerlijk!
Of kaasfondue met lekker vers stokbrood, kruidenboter.
Mmmm :$
Bakken vol Ben&Jerry's ijs!!!!! :blob:
Ik zit nu aan schepsnoep van het kruidvat :$ kan er ook echt een hele zak van binnen spelen, helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven