Het vreethoekje

dinsdag 24 oktober 2017 om 14:53
We zijn (bijna) allemaal braaf aan het lijnen en gezond eten, maar soms gaat het wel eens mis. Wat ik vervolgens naar binnen werk is elke keer verschillend maar altijd veeeel.. ik kan natuurlijk niet kiezen en dat maakt het allemaal erger. Of vlak voor het dieet begint, besluit ik nog ff van alles naar binnen te gooien want ja.. daarna kan het niet meer!!
Nu was ik eigenlijk benieuwd... wat zijn jullie guilty pleasure vreetbuien, waar bestaan die uit... maw dit topic is bedoelt om echt los te gaan. Het is NIET aanmoedigend bedoeld.. maar meer een topic van ok zet hier wat je hebt gegeten/gevreten en zet het daarna van je af en move on!! Ga weer verder met je goede voornemens... nu je t uit je systeem hebt geschreven
(geen flauw idee of dit topic hier binnen valt of ergens anders geplaatst moet worden.. anders hoor ik het graag )
Nu was ik eigenlijk benieuwd... wat zijn jullie guilty pleasure vreetbuien, waar bestaan die uit... maw dit topic is bedoelt om echt los te gaan. Het is NIET aanmoedigend bedoeld.. maar meer een topic van ok zet hier wat je hebt gegeten/gevreten en zet het daarna van je af en move on!! Ga weer verder met je goede voornemens... nu je t uit je systeem hebt geschreven

(geen flauw idee of dit topic hier binnen valt of ergens anders geplaatst moet worden.. anders hoor ik het graag )
donderdag 26 oktober 2017 om 13:57
Ik oook. I love cheese

donderdag 26 oktober 2017 om 17:48
Klopt discipline speelt een grote factor! Je bent nooit te oud om iets aan te leren/af te leren.ImMorticia schreef: ↑26-10-2017 13:54Bedankt voor je uitgebreide reply... ik snap het. In de zin van dat discipline gewoon een hele grote factor speelt.. ik moet dan toch iets bedenken dat ik hier beter in wordt. Ik hoop dat discipline op latere leeftijd nog aangeleerd kan worden.. gister heb ik me doordat ik r hier zoveel over sprak gelukkig ni weer volgepropt...so good thing haha..

Haha. Goed bezig!

zaterdag 28 oktober 2017 om 18:24
Heb er helaas niet altijd tijd voor. Maar je recept klinkt lekker en ik vind het een goede inspiratie. Ik doe wel vaak extra groente op mijn boterham zoals b.v. vaak een tomaat of wat schijven komkommer op een boterham met hummus of smeerkaas. Waar koop jij je ingrediënten?Gewooneendame schreef: ↑24-10-2017 21:29Ik maak altijd zelf hummus en die is lekker pittig.
Recept![]()
Ingrediënten voor 1 schaaltje hummus:
– 225 gram kikkererwten (uit blik)
– 2 eetlepels tahin (sesampasta)
– 2 teentjes knoflook,gepeld
– sap van 1 citroen
– olijfolie
– 1 theelepel komijnpoeder
– paprikapoeder
– peper en zout
– chilivlokken
Bereiding:
Doe de kikkererwten, tahin, knoflook en komijnpoeder in een kom. Pers de citroen uit en voeg het sap hier aan toe.
Voeg dan 4 eetlepels olijfolie,wat peper,zout,twee theelepels paprikapoeder en een theelepel chilivlokken toe.
Maal het geheel nu met een keukenmachine of staafmixer goed door elkaar. Blijf mixen tot er een gladde puree ontstaat.
Schep het geheel in een kommetje en maak de hummus af met wat olijfolie,een snuf paprikapoeder.
Ik smeer het op turksbrood,een warm pitabroodje of ik dip er reepjes rauwe worteltjes/komkommer/paprika of cherrytomaatjes in.
zaterdag 28 oktober 2017 om 22:00
Ik maak er tijd voor!Geraldine schreef: ↑28-10-2017 18:24Heb er helaas niet altijd tijd voor. Maar je recept klinkt lekker en ik vind het een goede inspiratie. Ik doe wel vaak extra groente op mijn boterham zoals b.v. vaak een tomaat of wat schijven komkommer op een boterham met hummus of smeerkaas. Waar koop jij je ingrediënten?

dinsdag 31 oktober 2017 om 12:30
Ik ben niet aan het lijnen en neem in het weekend vaak iets lekkers maar beschouw dat niet als een guilty pleasure. Maar als ik in het weekend een keer een reep chocola opeet dan geniet ik er ook van. Van gezond eten kan ik ook
heerlijk genieten. Zelf gekookte nasi,bami of macaroni. Gisteren heerlijk zelfgemaakte bami gegeten. Deze week eet ik Hummus gekarameliseerde ui op brood. Volgende week waarschijnlijk weer Guacamole of Hummus naturel. Vind het echt superlekker en door een ander topic voelde ik me geïnspireerd om het ook te proberen
.
heerlijk genieten. Zelf gekookte nasi,bami of macaroni. Gisteren heerlijk zelfgemaakte bami gegeten. Deze week eet ik Hummus gekarameliseerde ui op brood. Volgende week waarschijnlijk weer Guacamole of Hummus naturel. Vind het echt superlekker en door een ander topic voelde ik me geïnspireerd om het ook te proberen

anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 31-10-2017 17:20
0.27% gewijzigd

dinsdag 31 oktober 2017 om 13:00
Hier sluit ik me bij aan. Alleen vervang ik de toetjes van Mona door kruidnoten en speculaas.Moonshine1984 schreef: ↑24-10-2017 23:19Tegenwoordig snack ik in niet meer maar áls ik snack:
Drop ( zoet, zout vanalles)
macademia noten
Bugles met die vloeibare kaas
Grote reep milka chocola met noten
Cote D' or praliné smaak
Lindt chocola
Alle soorten zure snoepjes
patatje met mayonaise en een frikandel speciaal
bitterballen met mosterd
kaas met augurk en plakjes kipfilet
Toetjes van Mona
Snicker, Mars en Twix ice cream
home made hamburgers

dinsdag 31 oktober 2017 om 16:19

dinsdag 31 oktober 2017 om 16:26
Ja, meestal haal ik het ook niet in huis. Maar vandaag overviel de snaaizin me helaas terwijl ik in het centrum was. Moet ook eten voordat ik naar een winkel ga.
Maar inderdaad, als ik me thuis aan het vervelen ben eet ik wat er wel is. Dat is bij mij dan speltbeschuiten met stroop, ontbijtkoek, rozijnen, en toch ook nog koekjes, die we helaas gewoon in huis hebben (want af en toe een koekje bij koffie/thee moet toch kunnen....)
Tja.
De enige oplossing is niet alleen thuis te zijn, of dan altijd druk te zijn met iets. Maar dat is niet echt haalbaar.
Maar inderdaad, als ik me thuis aan het vervelen ben eet ik wat er wel is. Dat is bij mij dan speltbeschuiten met stroop, ontbijtkoek, rozijnen, en toch ook nog koekjes, die we helaas gewoon in huis hebben (want af en toe een koekje bij koffie/thee moet toch kunnen....)
Tja.
De enige oplossing is niet alleen thuis te zijn, of dan altijd druk te zijn met iets. Maar dat is niet echt haalbaar.
dinsdag 31 oktober 2017 om 16:32
Inderdaad niet haalbaar. Ik heb maar 5 minuten nodig om me helemaal vol te kunnen proppen. Het is al vaak genoeg gebeurd dat ik dacht een dag "veilig" te zijn met veel activiteiten, maar dat ik tussendoor even thuis kwam en echt alles begon te eten wat ik tegen kwam.

vrijdag 10 november 2017 om 20:57
inderdaad. Af en toe 1 knappertje bij de koffie en heel af en toe ministukje pure chocolade.
En dat is het dan.
Geen koekjes (al dan niet met chocolade), geen gebak, geen chocolade, geen pepernoten, geen zure snoepjes.... was in 't begin zéér lastig maar nu lukt het goed. (ik was zo'n beetje verslaafd aan vruchtenhartjes van AH.... troep... ik weet het)
not all who wander are lost

vrijdag 10 november 2017 om 21:51