Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry mensen voor wederom de late aanpassing! Ik ga het nu allemaal bijwerken!!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het van mij nog even op de valreep door: 90,5
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven?
Ik ben sinds eind juni bezig. Mijn startgewicht bij 1.68.... 127 kilo. Ik kon wel janken heb nog nooit zo ontzettend veek gewogen.
Intussen is de stand 115.4. Nog steeds helaas BMI van 40+ maar we gaan de goede kant op.

Mijn doen is om als eerste stap een BMI onder de 35 te hebben. Dat zou rond 98 kilo zijn. Dat omdat je vanaf dat moment pas in aanmerking komt voor eventueel wat hulp bij een zwangerschap. Voor mij een stok achter de deur want helaas al 10 maanden van de anticonceptie af en nog niet gelukt.

Mijn gewicht is al een levenslange strijd en als jonger meisje heb ik gevochten met diverse eestornissen. Ik volg nu ook voor het eerst in mn leven geen dieet maar eet gezond, beweeg frequent en geen shakes en poeders voor mij. Ik hoop hier ook de eeuwige jojo tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Potjepindakaasmetnootjes schreef:
02-10-2018 16:09
Mag ik meeschrijven?
Ik ben sinds eind juni bezig. Mijn startgewicht bij 1.68.... 127 kilo. Ik kon wel janken heb nog nooit zo ontzettend veek gewogen.
Intussen is de stand 115.4. Nog steeds helaas BMI van 40+ maar we gaan de goede kant op.

Mijn doen is om als eerste stap een BMI onder de 35 te hebben. Dat zou rond 98 kilo zijn. Dat omdat je vanaf dat moment pas in aanmerking komt voor eventueel wat hulp bij een zwangerschap. Voor mij een stok achter de deur want helaas al 10 maanden van de anticonceptie af en nog niet gelukt.

Mijn gewicht is al een levenslange strijd en als jonger meisje heb ik gevochten met diverse eestornissen. Ik volg nu ook voor het eerst in mn leven geen dieet maar eet gezond, beweeg frequent en geen shakes en poeders voor mij. Ik hoop hier ook de eeuwige jojo tegen te gaan.
Tuurlijk mag je mee doen, gezellig!
Allereerst welkom en wat ben je al goed bezig zeg! Je zegt dat je frequent beweegt, doe je een sport of beweeg je gewoon thuis of op je werk veel?

Ik kort je naam even af naar Potjepindakaas omdat de tabel anders zo lang wordt.

Wat is trouwens je leeftijd en wil je vanaf je startdatum in de tabel of vanaf nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer bij gelezen en zag dat een paar mensen zich af vroegen hoe het met mij ging, super lief dat jullie je zo zorgen maken om mij. :)

Hier een update dus:
In mijn hoofd is het gelukkig weer rustig en voel me weer 'gelukkig'. De afgelopen 2 weken is het alleen niet zo goed gegaan met afvallen, ik ben veel wezen uiteten en heb tussendoor wel eens iets lekkers gepakt. Wel ben ik gewoon gaan sporten. Bijna 4 kilo aangekomen in deze 2 weken tijd, dus dat is heel jammer maar vanaf gister ga ik er weer vol voor!!
Ik ben vorige week dinsdag geopereerd aan mijn elleboog dus daarom heb ik de afgelopen week niet veel kunnen kijken en reageren. Vorige week ook niet gesport maar gister wel weer gegaan en dan alleen oefeningen met mijn benen gedaan. Wil nu gewoon weer 3x per week gaan net zoals ik eerst gewoon deed.

Dus ik ben er weer!! :lol: :cheer: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat je weer terug bent workaholicc.
Ik ga nu spinnen, weinig zin na een dag werken, maar ik weet zeker dat ik straks blij ben dat ik geweest ben
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
01-10-2018 21:32
Het was niet als verwijt bedoelt hoor, of dat je iets fout gedaan zou hebben. Het was puur een reactie op dat je schreef dat je zoveel sport en toch niet afvalt, ik las in je laatste bericht niet over eten. Het was goed bedoelt verder, echt niet als kritiek ofzo.

Ikzelf ben van plan het sporten weer op te pakken (wat mijn dietiste ook erg aanraad trouwens) maar hou er dan wel rekening mee dat de weegschaal misschien niet positief uitslaat, ik hoop het dan wel aan kleding te merken en aan dingen als vetpercentage bij de weging bij de diëtiste.
Nee ik bedoelde het ook niet negatief ofzo hoor, maar meer van: ik had daar idd niks over gezegd maar ik had hier deze keer wel najuist een goed gevoel over.. ik ben benieuwd wat deze week brengt. Heb maandag Jumping Fitness gedaan. Vandaag niks, morgen zumba. Donderdag voor het eerst een les hiphop. Vrijdag wil ik op de fiets naar school, zo’n 20 km totaal denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
02-10-2018 16:17
Tuurlijk mag je mee doen, gezellig!
Allereerst welkom en wat ben je al goed bezig zeg! Je zegt dat je frequent beweegt, doe je een sport of beweeg je gewoon thuis of op je werk veel?

Ik kort je naam even af naar Potjepindakaas omdat de tabel anders zo lang wordt.

Wat is trouwens je leeftijd en wil je vanaf je startdatum in de tabel of vanaf nu?
Mag ik vanaf eind juni als start (dus op 127) ben best trots op de 12 die er al afzijn :)
Ik ben 33.

Ik heb tegenwoordig een stappenteller dus probeer echt 8000-10.000 stappen per dag te zetten. Zo ga ik met lunch altijd wandelen in plaats van naar de kantine. Daarnaast sport ik nog 3-4x per week een uur (zumba of krachttraining) en pak ik door de stappenteller eerder de fiets of lopend voor bijvoorbeeld kleine boodschap.
Moet zeggen dat ik me er ook echt zoveel beter door ben gaan voelen. Hopelijk kunnen we deze lijn zo doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik zie dat mijn gewicht er nog niet bijstaat:

97 KG

Nu in totaal er 2 KG af in 3 weken tijd. Ben hier wel trots op! Het gaat dan ook erg lekker.
Ik heb nu vakantie en ben de afgelopen dagen er even tussenuit geweest, veel gelopen en iets teveel gegeten, nu ga ik er wel vol voor! Zodat de schade hopelijk beperkt blijft!

Wat ontzettend knap Potjepindakaasmetnootjes dat je al zoveel bent afgevallen! Dat moet vast heel goed voelen.

Voor iedereen die een beetje stilstaat of iets is aangekomen: jullie kunnen het!

Liefs Mariek
Alle reacties Link kopieren
Hi mariek,

Ik ben ook waanzinnig trots. Bijna op de 10% gewichtsverlies :) eindelijk zien mensen het ook. Soms baal ik ook wel dat ik na mijn enalaatste poging weer zoveel ben aangekomen. Maar hoort erbij.

Ik ga deze week wat minder goed. Na 2 etentjes en toch wel wat snoepen. Door blessure minder sporten dus alles bij elkaar jammer. Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik hoop steeds zo'n halve kilo per week te halen. Niet snel maar hopelijk dit keer effectiever.

Hoe pakken de mensen het hier aan? specifieke dieeten of andere dingen?

xx
Alle reacties Link kopieren
[quote=

Hoe pakken de mensen het hier aan? specifieke dieeten of andere dingen?

[/quote]


Ik neem geen tussendoortjes meer (probeer ik me zoveel mogelijk aan te houden iig) en mijn doel is 3x per week te sporten.
Spinning en egym. Ben nu voor het eerst weer lekker op dreef, en dat zorgt dan weer voor doorzettingsvermogen.

Buiten de sportschool om loop ik ook veel met mijn hond.

Op 22 augustus was ik op mijn lichtst nl. 83,1kg, Eigenlijk kom ik van de 91kg en ben daar ook al best trots op. In het verleden ook al een keer 15kg afgevallen, en ik weet dus ook dat het moeizaam gaat. Nu stond ik dus een paar weken stil, maar nu hoop ik toch weer een dalende lijn te zien
het is zoals het is
Ik ben ook blij met wat er al af is. Ik pak minder snel een tussendoortje en de porties en zeker van het avondeten zijn soms de helft kleiner.

Ik heb woensdag en belangrijke dag en moet op het podium een prijs in ontvangst nemen. Leuk nieuwe kleren dacht ik. Pffff of band elastiek net op je buik of hangende schouders waardoor je 10 kilo zwaarder lijkt. Zelfvertrouwen is even flink gedaald
Alle reacties Link kopieren
Cijfertje op de weegschaal is beetje afhankelijk van hoe ik erop sta. Maar het hoogste dat ie kon verzinnen is 88,0 :yes:

Kleding wegbrengen is beetje uitgesteld, misschien kan ik de tas nog verder vullen. De ene maat 48 is de andere niet, dus denk dat die niet allemaal weggaan. Moet de kerst ook nog overleven immers ;-)

Gisteren even snel mijn oude broek verwisseld voor gewone broek om naar de super te gaan. Zonder riem bleek niet ideaal, dat had in het verleden wel makkelijk(er) gekund maar nu niet meer :yes:

Goed en regelmatig eten is nog niet mijn grootste talent op vrije dagen dus er zullen vast wel weer weken zijn dat ik stil blijf staan.

Ik loop veel, maar verder geen sport... Vandaag wat huishouden en tuinieren op het programma, ook een soort sport zeggen sommigen. Tzt eens kijken of er iets aan sport te verzinnen valt. Fietsen gaat redelijk tot een kilometer of 4 denk ik voordat allerhande leeftijden mij inhalen (gemerkt op vakantie :$ ). Van mijn eigen fiets is het sleuteltje spoorloos (en de band lek).
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg geen dieet, maar probeer weer een 'normaal' eet patroon terug te krijgen. Dat ben ik in de loop der jaren een beetje kwijt geraakt. Voor mij is vooral gemakzucht (liever iets kant en klaar, of makkelijks dan er iets meer moeite voor te doen, zodat het wel vers en gezond is). Ik kom er steeds meer achter dat, er achter deze gemakzucht en drang naar ongezond eten (comfortvoedsel) meer schuilgaat dan alleen maar te weinig motivatie. Maar ik ben er nog niet aan toe omdat helemaal onder ogen te zien en er iets mee te doen (want dat is eng).

Verder sport ik niet, maar probeer ik wel elke dag 10.000 stappen te zetten. Ik ging een tijd lang zwemmen, maar het zwembad hier in de buurt, heeft de tijden van het banen zwemmen veranderd waardoor er voor mij geen mogelijkheid meer is om te zwemmen.

Afgelopen week had ik vakantie en ben ik weer helemaal losgeslagen qua eten. Ik ben dus blij dat ik straks weer aan het werk kan, want dan heb ik weer regelmatig. Ik zie een beetje op tegen het weegmoment van morgen, want ik ben tijdens deze slechte week ook nog eens ongesteld geworden.

Maar goed, ik blijf positief :)
Pietsie erbij 103.7. Valt mee want het is weer de tijd van de maand om toch zwaarder te zijn.

Komende week eet ik veel alleen en regelmatige tijden dus hopelijk gaan het weer dalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij!! 105.4!! Vakantie kilo's eraf en meer! Ben afgelopen week ook wel heel streng geweest en alleen s avonds na het werk een tussendoortje en verder alleen de hoofdmaaltijden.

Ik hoop zo dat het bij jullie ook zo goed gaat anders is dit helemaal niet leuk om te lezen.

Voorbeeld van wat ik heb gegeten:

Ontbijt: chococino, glas appelsap en twee broodjes met kipfilet
Tussendoor: thee en water
Lunch: 1 broodje met hagelslag en gekookt ei
Tussendoor: thee en water
Diner: 110 gram aardappelen, veel roerbakgroente en cordenbleu.
Tussendoor:water, 1 glas icetea en een beetje straciatellayohurt met manderijn en perzik.
Sporten: 1 uur op de home trainer, rustig tempo en 5 km wandelen met de hond.

Heel veel succes allemaal, ik ga deze week voor de -20 kilo, nog maar 0.9 te gaan!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer later uitgebreider, nu alleen even mijn gewicht van vanmorgen: 89,7 :-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik helaas stil gestaan :(
Maar aan andere kant ook wel logisch na 3 etentjes en vanwege rugblessure niet de sport die ik normaal doe.
Deze week weer vol goede moed doorgaan. Vanavond uurtje Zumba en net lunch een lekkere salade.
Alle reacties Link kopieren
Zo hé, wat was ik goed bezig, zelfs de 82,7kg in beeld gehad. En toen werd het weekend en ging het mis. En het gaat nog steeds mis, sinds ik op de weegschaal stond vanochtend. Gewoon 84kg :swear: Ik baal zo ontzettend dat de knop gewoon niet omgaat. Ik vreet me een slag in de rondte om daarna nog meer te balen van mezelf.

Naja, eigen schuld dikke bult. Kan niemand anders de schuld geven dan mezelf. Op het moment dat ik dit zit te typen ben ik nog misselijk van een gezinszak minimarsjes, snickers etc. Helemaal op!!!! En nu beroerd, misselijk en ik baal zo hard (6)

Nou, genoeg geklaagd, vanavond gewoon weer normaal eten (als ik überhaupt nog trek heb) en vanaf morgen er maar weer flink tegenaan.
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Potjepindakaas, welkom! Wat goed dat je al 12 kilo kwijt bent en dat het lukt met gewoon een gezond eetpatroon. Daar geloof ik ook meer in dan in shakes etc. Ik sport 1x per week met een personal trainer en 1-2x per week met een kleine groep en dezelfde trainer. Daarnaast van hem een voedingsadvies gekregen, waar ik me zo goed mogelijk aan probeer te houden. Eens per maand weegt hij me en meet hij mijn vetpercentage. Ik ben nu ruim 10 kilo kwijt in 7 weken.

Workaholic, fijn dat het weer wat rustiger is in je hoofd. Jammer van de 4 kilo, nu weer met frisse moed verder :-)

Heivlinder, succes morgen, en gefeliciteerd met je prijs! Is het nog gelukt om leuke kleding te vinden?

Luuntje, fijn dat de vakantiekilo's er weer af zijn :-)

Dropsleutel, wat balen dat je de knop niet omkrijgt.

Ik had het de afgelopen 2 weken lastig. Er waren mensen aan het werk in ons huis, kon overdag niet in de keuken voor mijn lunch (ik werk vanuit huis), heb een paar keer bij mijn man op kantoor gewerkt en geluncht. Daar wel salade genomen, maar om het wat vullende te maken toch wat dingen erbij die ik eigenlijk niet zou moeten eten. Ook nog veel te weinig water gedronken, dus ik merkte al dat ik flink vocht vasthield, ik voelde me er naar van. Nu is ons huis weer van onszelf gelukkig en de weegschaal is ook weer wat liever voor me :-) Dit weekend wordt weer een uitdaging, want ik sta 3 dagen op een beurs... Ik probeer maar zo veel mogelijk mijn lunch en tussendoortjes mee te nemen, ik ben 's avonds gewoon thuis gelukkig, dan kan man voor een gezonde maaltijd zorgen --)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik geef voor nu even mijn gewicht door. Ik ben helaas een kilo aangekomen dus 97 kilo. Het zal weer in balans komen van mijn lichaam zijn aangezien er vorige week wel extreem veel af was.

Ik heb trouwens met mijn psycholoog afgesproken voortaan eens in de 2 weken te wegen is dat een probleem?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten nog wel mee te schrijven maar niet meer mee te doen aan de tabel. Merk dat het mij niet meer motiveert aangezien er vrij weinig mensen nog actief zijn. Daarnaast vergeet ik de maandag altijd :’)
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
09-10-2018 22:14
Ik geef voor nu even mijn gewicht door. Ik ben helaas een kilo aangekomen dus 97 kilo. Het zal weer in balans komen van mijn lichaam zijn aangezien er vorige week wel extreem veel af was.

Ik heb trouwens met mijn psycholoog afgesproken voortaan eens in de 2 weken te wegen is dat een probleem?
Nee hoor, geen probleem. Als ik het weet dan is het goed! Jammer van die kilo, maar hou vol en wellicht is het over 2 weken weer anders . :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier al een hele poos mee, want ik moet zelf ook veel afvallen.
Om op een gezond gewicht te komen, ongeveer 30 kilo.
Nu ben ik half augustus begonnen met LCHF en dat gaat tot nu toe erg goed.
Ben nu ruim 8 kilo kwijt, gemiddeld 1 kilo per week.
Vandaag ben ik eindelijk onder de magische grens van 100 kilo gekomen!!!
Zit nu op 99.6.
Ben hier superblij mee en dat motiveert weer om door te blijven gaan met deze manier van eten.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
..
afvallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven