Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe alcoholadem verdoezelen?

13-03-2017 10:54 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Sinds een paar maand heb ik een job gevonden in een winkel waarbij ik beide dagen moet werken in het weekend en dat ieder weekend. Ik ben begin de 20 en ik ga nu en dan wel nog graag eens uit, dus ik was ook niet van plan om dit op te geven voor mijn werk.

Nu drink ik nogal graag eens een paar glazen alcohol als ik uitga en ik vind het nogal ongepast naar de klanten toe, wanneer ik dan ruik naar alcohol de ochtend nadien als ik mijn bed maar een paar uur gezien heb die nacht. Ik heb de indruk dat mijn tanden poetsen en kauwgom alleen niet echt helpt dus ja. Ik drink geen bier, maar wel vaak sterke drank en dat ruik je ook snel.

Als iemand tips heeft??
Niet drinken.
Ik vind het ook vrij ongepast om met maar een paar uur slaap na een nacht flink drinken (want een paar drankjes ruik je echt niet) te gaan werken. Ik zou ander werk of een andere stapavond zoeken.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Minder drinken. De stille drinker aanpak; Listerine mee en regelmatig spoelen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Op jouw leeftijd zou ik het ook verdomd hebben om helemaal niet meer uit te gaan in de weekenden.

Ontbijt je wel?

Kauwgom ed helpen inderdaad niet veel omdat de alcohollucht van dieper uit je lijf komt.

Goed ontbijten zou moeten helpen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Het gaat niet alleen om het ruiken. Hoe denk je dat jij functioneert op je werk na een nacht drinken en amper slapen?

Niet drinken dus, of gewoon werk zoeken waarbij je dat wel kan.
Niet. Alcholadem ruik je altijd, al kauw je je ongans aan kauwgom, pepermuntjes of wat dan ook. Bovendien is die combinatie zo ongeveer net zo smerig als met een kegel je klanten begroeten/helpen. Niet zoveel zuipen dus, ander werk of andere avond gaan zitten slempen.
quote:perzika schreef op 13 maart 2017 @ 10:57:

Ik vind het ook vrij ongepast om met maar een paar uur slaap na een nacht flink drinken (want een paar drankjes ruik je echt niet) te gaan werken. Ik zou ander werk of een andere stapavond zoeken.Midden in de week uitgaan zit er ook niet echt in want vrienden van me gaan ook enkel weg in het weekend, omdat zij het weekend vrij hebben. Mijn vrije dag is midden in de week en de avond ervoor is er ook gewoon helemaal niets te doen.
wodka drinken

(of natuurlijk gewoon niet)
quote:patatje_ schreef op 13 maart 2017 @ 11:01:

[...]

Midden in de week uitgaan zit er ook niet echt in want vrienden van me gaan ook enkel weg in het weekend, omdat zij het weekend vrij hebben. Mijn vrije dag is midden in de week en de avond ervoor is er ook gewoon helemaal niets te doen.Dan passen je vrienden zich een keer aan jou aan? DAn maak je 't thuis gezellig en drink je daar een paar drankjes zodat jij een dagje gewoon kan uitbrakken en zij na een korte nacht met alcoholadem naar het werk gaan. Wel zo eerlijk toch?
Je bent begin 20, zeg je. Is het een bijbaan? Studeer je er bijvoorbeeld naast? Of is het je voltijd baan en moet je gewoon ieder weekend werken?

Ik snap je wel, hoor. Ik heb er zelf niet zoveel mee, maar ik snap best dat je op die leeftijd graag uit wil. Ik denk dat er genoeg studenten op zaterdag brak in de supermarkt achter de kassa zitten, maar dat wij dat misschien niet door hebben. Ik weet niet zo goed wat je er tegen zou kunnen doen. Misschien van die scherpe Fisherman's Friends nemen?
Gewoon een flinke bodem qua ontbijt en kauwgom en smintjes
Is deze winkel trouwens iedere zondag open? Begrijp ik dat goed? Want ik vind het ook wel wat hysterisch om een medewerker te vragen ieder weekend, twee dagen per weekend te werken. Maar misschien ben ik verwend, hoor...
quote:Nav__ schreef op 13 maart 2017 @ 11:07:

Is deze winkel trouwens iedere zondag open? Begrijp ik dat goed? Want ik vind het ook wel wat hysterisch om een medewerker te vragen ieder weekend, twee dagen per weekend te werken. Maar misschien ben ik verwend, hoor...Is tegenwoordig niet zo heel gek meer, en TO kiest uiteindelijk toch zelf voor die baan.
Goed ontbijten en ook heel de dag blijven eten en vooral: veel water drinken!

Heb het ook wel eens gehad hoor, zelfde situatie als jij. Maar je voelt je zó kut en je maakt toch wel echt wat meer fouten. Dus ik zou het afraden om het al te vaak te doen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Minder drinken. Een paar drankjes ruik je echt niet als je gewoon hebt ontbeten en tanden gepoetst.

En volgens mij wordt er wel eens beweerd dat je wodka niet ruikt.
In feite sta je dan dus onder invloed te werken.

Wat vind je daar zelf nu van?
Dat functioneren na een nachtje stappen valt wel mee hoor. Ik heb sowieso alle dagen make-up aan, dus is niet dat ik daar sta met enorme wallen onder m'n ogen of dat ik het pas verdoezel op zo'n dagen. Ik heb ook bijna nooit last van een kater dus dat valt allemaal wel mee en zoals er staat hierboven, gebeurt het maar af en toe dat ik eens ga gaan stappen, dus echt niet elk weekend maar eerder 1 keer per maand en dan mag ik mezelf ook wel eens plezier doen denk ik want anders leef ik maar meer om te gaan werken zeg maar.
Wodka drinken, maar hebben we het hier over een paar drankjes of drink je je helemaal katjelam?

In het laatste geval, dan is er geen kruid tegen te wassen..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Lamis schreef op 13 maart 2017 @ 11:12:

In feite sta je dan dus onder invloed te werken.

Wat vind je daar zelf nu van?Van een paar glazen alcohol te drinken in een discotheek - en al is het sterke drank gemixt en ze doen er dan echt nog niet zoooveel alcohol in - ben ik echt niet dronken hoor, zelfs nog niet tipsy. Het zit dan wel in m'n bloed, maar ik voel me gewoon zoals anders.
Als je minder gaat drinken, word je sneller aangeschoten als je een keer drinkt. Dus je kan jezelf ook afleren om zoveel alcohol nodig te hebben.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Nav__ schreef op 13 maart 2017 @ 11:07:

Is deze winkel trouwens iedere zondag open? Begrijp ik dat goed? Want ik vind het ook wel wat hysterisch om een medewerker te vragen ieder weekend, twee dagen per weekend te werken. Maar misschien ben ik verwend, hoor...Ik ben geen student meer en de winkel is iedere zondag open inderdaad. Het interimbureau had me hierover niet ingelicht op voorhand en heb dit pas vernomen als ik op sollicitatie ging en eigenlijk meteen aanvaard was, dus het overviel me allemaal een beetje. De jobs waarbij je enkel de weekends vrij hebt zijn al gauw jobs om in een fabriek te werken of een kantoorjob (maar met mijn diploma kom ik hiervoor niet in aanmerking) en dat zijn jobs die niet aan mij besteed zijn.
quote:patatje_ schreef op 13 maart 2017 @ 11:01:

[...]

Midden in de week uitgaan zit er ook niet echt in want vrienden van me gaan ook enkel weg in het weekend, omdat zij het weekend vrij hebben. Mijn vrije dag is midden in de week en de avond ervoor is er ook gewoon helemaal niets te doen.Dan drink je wat anders.
quote:patatje_ schreef op 13 maart 2017 @ 11:30:

[...]

Ik ben geen student meer en de winkel is iedere zondag open inderdaad. Het interimbureau had me hierover niet ingelicht op voorhand en heb dit pas vernomen als ik op sollicitatie ging en eigenlijk meteen aanvaard was, dus het overviel me allemaal een beetje. De jobs waarbij je enkel de weekends vrij hebt zijn al gauw jobs om in een fabriek te werken of een kantoorjob (maar met mijn diploma kom ik hiervoor niet in aanmerking) en dat zijn jobs die niet aan mij besteed zijn.Ah wat rot dat je daardoor zo werd overvallen. Nouja, ik hoop dat je het wondermiddeltje vindt! ;)
quote:patatje_ schreef op 13 maart 2017 @ 11:13:

Dat functioneren na een nachtje stappen valt wel mee hoor. Ik heb sowieso alle dagen make-up aan, dus is niet dat ik daar sta met enorme wallen onder m'n ogen of dat ik het pas verdoezel op zo'n dagen. Ik heb ook bijna nooit last van een kater dus dat valt allemaal wel mee en zoals er staat hierboven, gebeurt het maar af en toe dat ik eens ga gaan stappen, dus echt niet elk weekend maar eerder 1 keer per maand en dan mag ik mezelf ook wel eens plezier doen denk ik want anders leef ik maar meer om te gaan werken zeg maar.

Ik doelde niet op hoe je er dan uit ziet, maar op hoe je dan overkomt Daar zit wel degelijk verschil in, ook al heb je dat zelf niet zo in de gaten. Langzamer, meer afwezig, sneller moe. Een werkgever ziet dat ook. Dit is misschien nog een bijbaan, maar ook dan kunnen ze streng zijn

Wellicht is een baan waarbij je niet het hele weekend hoeft te werken beter voor je weg gelegd. Zo werkte ik vroeger op dinsdagavond, donderdagavond en zaterdagmiddag. Stappen deed ik dan op zaterdagavond of donderdagavond ná het werk.

Je hoeft het stappen dus niet compleet op te geven, en je werk ook niet. Alleen net even iets anders plannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven