Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe alcoholadem verdoezelen?

13-03-2017 10:54 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Sinds een paar maand heb ik een job gevonden in een winkel waarbij ik beide dagen moet werken in het weekend en dat ieder weekend. Ik ben begin de 20 en ik ga nu en dan wel nog graag eens uit, dus ik was ook niet van plan om dit op te geven voor mijn werk.

Nu drink ik nogal graag eens een paar glazen alcohol als ik uitga en ik vind het nogal ongepast naar de klanten toe, wanneer ik dan ruik naar alcohol de ochtend nadien als ik mijn bed maar een paar uur gezien heb die nacht. Ik heb de indruk dat mijn tanden poetsen en kauwgom alleen niet echt helpt dus ja. Ik drink geen bier, maar wel vaak sterke drank en dat ruik je ook snel.

Als iemand tips heeft??
quote:Delite_ schreef op 13 maart 2017 @ 11:00:

Op jouw leeftijd zou ik het ook verdomd hebben om helemaal niet meer uit te gaan in de weekenden.En wat precies heeft uitgaan te maken met zoveel drinken dat je er de volgende ochtend nog een acoholadem van hebt .
quote:plek schreef op 13 maart 2017 @ 12:59:

Ik vraag me af of al die moraalridders hier zelf nooit na een paar uur slaap en met kater bij hun weekendbaantje zijn verschenen toen ze jong waren.TO is begin 20. Je zou op die leeftijd wel wat verantwoordelijkheidsgevoel verwachten. Een keertje, ala. Maar TO zegt dat ze het uitgaan plus drinken plus weinig slaap niet wilt opgeven voor haar werk, dus gaat dit wel vaker voorkomen dan een keertje.
Flink veel water drinken.
Koffie helpt. Niet dat je er fris van ruikt maar het verdoezelt alcohol. En peterselie inderdaad.
quote:Nav__ schreef op 13 maart 2017 @ 11:07:

Is deze winkel trouwens iedere zondag open? Begrijp ik dat goed? Want ik vind het ook wel wat hysterisch om een medewerker te vragen ieder weekend, twee dagen per weekend te werken. Maar misschien ben ik verwend, hoor...Wat heeft hysterie daar nou in vredesnaam mee te maken ?
quote:Onbevangen schreef op 13 maart 2017 @ 12:41:

[...]

Hier ook inderdaad. Bijna al mijn collega's gaan ook stappen en doen de volgende dag hun werk gewoon. Niemand heeft hier problemen mee

Hier net zo.

Wodka ruik je niet toch?
Water drinken of melk, voor je gaat slapen, goed ontbijten, lekker douchen, en veel deo spuiten. En gaan. Succes.
Ik ging vroeger ook vaak flink stappen als ik de andere dag moest werken.
quote:Nootje90 schreef op 13 maart 2017 @ 13:08:

[...]

Sommige reacties zijn wel wat overdreven, maar een aantal mensen proberen je gewoon te waarschuwen.

Als voorbeeld, bij mijn werkgever zijn mensen aangesproken, gewaarschuwd, en weggestuurd omdat ze naar alcohol roken. Dat ging ook om drinken van de avond ervoor. Een werkgever heeft niets te zeggen over je vrije tijd, maar wel over hoe je verschijnt in je werktijd.

Dus ja, die fles wijn voor de tv doordeweeks is net zo goed een probleem als je dat de volgende dag nog merkt.

Als jij het toch wil doen is aan jou natuurlijk.

Ben het met je eens, maar tegelijkertijd vind ik het niet zo netjes om TO ieder weekend op de zaterdag EN de zondag in te plannen en dan te verwachten dat ze er ieder weekend stralend als een zonnetje bij staat.

TO, misschien kun je toch eens bespreekbaar maken dat je een weekend per maand vrij bent? Of bijvoorbeeld een zondag per maand vrijbent, of juist de zaterdag? Ik zou dat niet meer dan normaal vinden, hoor.

Verder: veel verschil in opvatting hier, inderdaad. Ik zou me er niet zo druk over maken als ik in de winkel kom en ik zie een jonge meid die wat naar alcohol ruikt. Als ze mij netjes helpt en niet chagrijnig achter de kassa staat, dan zou ik denken: hoop dat ze gisteren een leuke avond heeft gehad. Je komt daar iets afrekenen, ze hoeft je huwelijk niet te voltrekken :P. Wat je leidinggevende ervan vindt, dat weet ik niet, natuurlijk... maar ik vind sommige reacties hier ook een beetje over the top. Achja, dat is misschien juist goed, dit verschil zal er ook zijn onder de klanten in de winkel ;).
Moraalridder of niet, ik denk niet dat er genoegen worden genomen met mindering van salaris. Waarom is het dan wel normaal om niet voor de volle 100% op je werk te verschijnen?
quote:Het-groepje schreef op 13 maart 2017 @ 13:02:

[...]

Ik ging laatst weer eens uit, zonder alcohol maar wel tot 5 uur dansen/jonge mensen een trauma bezorgen.

Na een goed aantal uren slaap was ik woensdag nog steeds heel zielig en half achterlijk vond ik. Man wat een spierpijn en mijn hersenen stonden gewoon een paar dagen uit.

Om maar niet te spreken hoe ik eruit zag, ik leek wel al overleden.

Haha herkenbaar. Tegenwoordig moet je bijna een week bijkomen.

Toen ik 20 was was het na een uurtje doorzetten op je werk weg kater en hoppa daar ging je weer
quote:speldenkussen schreef op 13 maart 2017 @ 13:41:

Moraalridder of niet, ik denk niet dat er genoegen worden genomen met mindering van salaris. Waarom is het dan wel normaal om niet voor de volle 100% op je werk te verschijnen?Ik neem aan dat to geen verkeersleider op schiphol is in de weekenden, dus die 100 % zal wel niet worden aangesproken gok ik.
Het interesseert met hoegenaamd niets hoe TO na een avondje doorzakken op haar werk verschijnt, maar ze vraagt advies om van die alcoholwalm af te komen. Daar kom je dus niet of nauwelijks van af omdat die alcoholwalm behoorlijk penetrant is, of het middel is erger dan de kwaal, of het resultaat van het anti-alcoholwalm-middeltje is in combinatie met de afgewerkte alcohol zo opzichtig dat alsnog iedereen weet dat je bent doorgezakt. Peterselie helpt niet, knoflook helpt niet, koffie helpt niet, deo spuiten helpt ook niet.

Als je je stapavonden met alcohol niet wilt opgeven(en ook daar heb ik me helemaal niet over uitgelaten), kun je dus net zo goed met alcoholwalm gaan werken, men ruikt het toch wel.

Of je werkgever daar geen punt van maakt is dan weer een ander verhaal.
Ik heb niet alle reacties gelezen dus weet niet of ik mosterd ben maar die geur komt ook uit je porieen hoor, niet alleen uit je mond. Ethanol, het afvalproduct van alcohol dan he. Je lichaam wil het graag kwijt, alcohol is eigenlijk gewoon gif he. Daarom krijg je er een draaierig bolletje van.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
quote:patatje_ schreef op 13 maart 2017 @ 11:01:

[...]

Midden in de week uitgaan zit er ook niet echt in want vrienden van me gaan ook enkel weg in het weekend, omdat zij het weekend vrij hebben. Mijn vrije dag is midden in de week en de avond ervoor is er ook gewoon helemaal niets te doen.Ik herhaal nog een keer: kunnen zij niet een keer (speciaal voor jou) doordeweeks uit? Nu moet jij je elke keer 'opofferen' .
quote:S-Groot schreef op 13 maart 2017 @ 13:18:

[...]

En wat precies heeft uitgaan te maken met zoveel drinken dat je er de volgende ochtend nog een acoholadem van hebt .

Zuipen moet je, zuipen.

Ik vind het echt schrikbarend dat je van een aantal glazen sterke drank niet eens aangeschoten bent. Dan drink je echt veel te veel.
-
anoniem_295781 wijzigde dit bericht op 13-03-2017 17:01
Reden: Per ongeluk 2 x geciteerd
% gewijzigd
quote:patatje_ schreef op 13 maart 2017 @ 16:57:

[...]

Ik drink ze dan ook niet in één tuig uit hoor, maar ik drink op het gemak. Ze doen er ook helemaal niet veel alcohol in op de meeste plaatsen, dan betaal je meer zo'n 8 euro voor een glas appelsap en nog geen vierde vodka. De éne kan er gewoon beter tegen dan de andere. Ik kan ook gewoon witte wijn drinken, daarna wodka redbull en daarop nog eens bier bv kriek drinken, zonder dat ik daar ziek van ben. Hangt er vaak ook gewoon vanaf hoeveel ik gegeten heb die dag.

Denk dat ik ook gewoon een sterkere maag heb dan gemiddeld, zo kan ik ook gewoon nog lasagne eten om 23 uur 's avonds voordat ik naar bed ga en ik merk daar niets van.
Ik drink ze dan ook niet in één tuig uit hoor, maar ik drink op het gemak. Ze doen er ook helemaal niet veel alcohol in op de meeste plaatsen, dan betaal je meer zo'n 8 euro voor een glas appelsap en nog geen vierde vodka. De éne kan er gewoon beter tegen dan de andere. Ik kan ook gewoon witte wijn drinken, daarna wodka redbull en daarop nog eens bier bv kriek drinken, zonder dat ik daar ziek van ben. Hangt er vaak ook gewoon van af hoeveel ik gegeten heb die dag.

Denk dat ik ook gewoon een sterkere maag heb dan gemiddeld, zo kan ik ook gewoon nog lasagne eten om 23 uur 's avonds voordat ik naar bed ga en ik merk daar niets van.
Mij interesseert het echt niet wat je de avond voordien hebt uitgestoken.

Zolang je beleefd bent, je werk doet en niet ter plekke staat te drinken of te slapen ...

I don't care dat er dan alcohol zou te ruiken zijn.
quote:Het-groepje schreef op 13 maart 2017 @ 13:02:

[...]

Ik ging laatst weer eens uit, zonder alcohol maar wel tot 5 uur dansen/jonge mensen een trauma bezorgen.

Na een goed aantal uren slaap was ik woensdag nog steeds heel zielig en half achterlijk vond ik. Man wat een spierpijn en mijn hersenen stonden gewoon een paar dagen uit.

Om maar niet te spreken hoe ik eruit zag, ik leek wel al overleden.Ik heb precies hetzelfde, en ik ben verdorie nog maar twintig Da's pas sneu. Veel vrienden die echt nachten achter elkaar doorhalen en toch weer 's ochtends op werk en in collegezalen verschijnen. Ik ben na vijf biertjes drie weken uit de running
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:Dreamcatcher99 schreef op 13 maart 2017 @ 15:22:

Ik heb niet alle reacties gelezen dus weet niet of ik mosterd ben maar die geur komt ook uit je porieen hoor, niet alleen uit je mond. Ethanol, het afvalproduct van alcohol dan he. Je lichaam wil het graag kwijt, alcohol is eigenlijk gewoon gif he. Daarom krijg je er een draaierig bolletje van. Ik adviseer douchen en insmeren met CB12
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Star schreef op 13 maart 2017 @ 15:48:

[...]

Zuipen moet je, zuipen.

Ik vind het echt schrikbarend dat je van een aantal glazen sterke drank niet eens aangeschoten bent. Dan drink je echt veel te veel.Ach kom, een gezonde twintiger die regelmatig uit gaat staat toch niet op haar kop van een paar mixdrankjes?
Goed douchen, goed eten, paar paracetamol en mondspray mee zoals lysterine en meer kan je niet doen.

Ik wilde dat ik het nog kon, uitgaan en dan vrolijk gaan werken.. ik lig tegen woordig 2 dagen bij te komen als ik een x uitgegaan ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven