Hoe om te gaan met vreetbuien onder invloed van hormonen?!
zondag 11 maart 2018 om 19:28
Dag allemaal,
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zich vergrijpt aan allerlei ongezonde troep zonder zelfs misselijk te worden.
Die ellendige hormonen!
Meestal lukt het me aardig om niet al teveel te snoepen. Sowieso overdag is geen probleem maar 's avonds...
Ben er nog steeds niet achter of die eetbuien een resultaat is van verveling, het gewoon lekker vinden, uit frustratie of te weinig overdag eten??
Feit is dat ik zeker een week in de maand geheel los ga en heb ik een bodemloze put die onverzadigbaar is.
Wie herkent dit? Tips? Ik wil hier heel graag vanaf.
Help!
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zich vergrijpt aan allerlei ongezonde troep zonder zelfs misselijk te worden.

Die ellendige hormonen!

Meestal lukt het me aardig om niet al teveel te snoepen. Sowieso overdag is geen probleem maar 's avonds...
Ben er nog steeds niet achter of die eetbuien een resultaat is van verveling, het gewoon lekker vinden, uit frustratie of te weinig overdag eten??

Wie herkent dit? Tips? Ik wil hier heel graag vanaf.
Help!

anoniem_361327 wijzigde dit bericht op 11-03-2018 19:44
3.85% gewijzigd

zondag 11 maart 2018 om 19:38
Dan zou ik je van harte het boek "Het Geheim van de Supermarkt" willen aanbevelen. Dat is namelijk de bron van alle ellende. En dan ook nog een specifieke keten die van allerlei rotzooi als kassabonnen, en ander spul meegeeft. Gek word je er van. En als je de bron wegneemt, heb je ook geen bodemloze put meer.

zondag 11 maart 2018 om 20:04
Google kent dat boek niet... Of bedoel je 'Het Geheim van Albert Heijn'? Hoe gaat dat boek TO nou helpen hormonale eetbuien onder controle te krijgen? En wat hebben kassabonnen ermee te maken?20062016 schreef: ↑11-03-2018 19:38Dan zou ik je van harte het boek "Het Geheim van de Supermarkt" willen aanbevelen. Dat is namelijk de bron van alle ellende. En dan ook nog een specifieke keten die van allerlei rotzooi als kassabonnen, en ander spul meegeeft. Gek word je er van. En als je de bron wegneemt, heb je ook geen bodemloze put meer.
Sorry TO, ik heb verder geen tips.
Winter is coming...
zondag 11 maart 2018 om 20:07
Gelukkig herken jij dit niet, maar bedankt voor de (slappe) tipgizzmo-returns schreef: ↑11-03-2018 20:02Bedoel ik ook, een week.
Psychisch weet ik niet. Ik vind het in ieder geval een slap excuus.

zondag 11 maart 2018 om 20:07
Ja sorry, kon het niet laten.
Overigens schoot het me wel te binnen dat iemand die ik ken veel gehad heeft aan het boek 'Uit de ban van eetbuien' van Joanna Kortink. Ik heb het zelf nooit gelezen, maar misschien helpt het wel om meer te begrijpen hoe zoiets werkt?
Winter is coming...
zondag 11 maart 2018 om 20:09
Ik zal het checken, thanks!winterqueen schreef: ↑11-03-2018 20:07Ja sorry, kon het niet laten.
Overigens schoot het me wel te binnen dat iemand die ik ken veel gehad heeft aan het boek 'Uit de ban van eetbuien' van Joanna Kortink. Ik heb het zelf nooit gelezen, maar misschien helpt het wel om meer te begrijpen hoe zoiets werkt?
zondag 11 maart 2018 om 20:10
Zeker weten...gizzmo-returns schreef: ↑11-03-2018 20:07Maar heb je wel hormoonwisselingen als je aan de pil bent?
zondag 11 maart 2018 om 20:10
Ik weet niet of je dit helpt, maar ga vooral niet met honger naar de supermarkt EN haal die dingen gewoon niet in huis!!! Spreek jezelf streng toe als je boodschappen doet en dan kan het dus eigenlijk niet mis gaan... en vergrijp je anders lekker aan de komkommers en tomaten of zo:-). Lekker met een zelfgemaakt yoghurtsausje of zo?
Wat ook wel eens wil helpen is om bv je gezin te vragen mee te helpen en je een halt toe te roepen als je ri de koelkast loopt;-)
Veel succes!
Wat ook wel eens wil helpen is om bv je gezin te vragen mee te helpen en je een halt toe te roepen als je ri de koelkast loopt;-)
Veel succes!

zondag 11 maart 2018 om 20:12
Ik woon samen met iemand die wel wat lust 's avonds.
De oorzaak zoeken is wel een goeie, ja. Het lijkt te variëren, ik hou erg van snoepen sowieso.
Alleen met die hormonen lijk ik wel compleet losgeslagen te zijn, echt bizar
zondag 11 maart 2018 om 20:14
aan groente zal ik me nou weer niet zo snel vergrijpen, haha.Lbtwee schreef: ↑11-03-2018 20:10Ik weet niet of je dit helpt, maar ga vooral niet met honger naar de supermarkt EN haal die dingen gewoon niet in huis!!! Spreek jezelf streng toe als je boodschappen doet en dan kan het dus eigenlijk niet mis gaan... en vergrijp je anders lekker aan de komkommers en tomaten of zo:-). Lekker met een zelfgemaakt yoghurtsausje of zo?
Veel succes!
Het gaat meestal wel goed, maar rond menstruatie gaat het mis.
Dank voor het meedenken
zondag 11 maart 2018 om 20:16
Nou ja, dit dus. Alleen heb ik het (ruim) een week.
Kom er ook niet van aan, maar schrik gewoon van de hoeveelheid zooi die ik wegstouw...

zondag 11 maart 2018 om 20:24
Een week? Dat is toch niets!
Ik heb er een paar jaar last van gehad. Inmiddels sinds twee maanden geleden gelukkig niet meer. Vorige maand heb ik me aangemeld bij Weight Watchers en ben inmiddels bijna vier kilo kwijt.
Bij mij was het een kwestie van uitzitten dus.