Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe om te gaan met vreetbuien onder invloed van hormonen?!

11-03-2018 19:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zich vergrijpt aan allerlei ongezonde troep zonder zelfs misselijk te worden. o_o
Die ellendige hormonen! :mad:
Meestal lukt het me aardig om niet al teveel te snoepen. Sowieso overdag is geen probleem maar 's avonds...
Ben er nog steeds niet achter of die eetbuien een resultaat is van verveling, het gewoon lekker vinden, uit frustratie of te weinig overdag eten?? :-( Feit is dat ik zeker een week in de maand geheel los ga en heb ik een bodemloze put die onverzadigbaar is.

Wie herkent dit? Tips? Ik wil hier heel graag vanaf.

Help! ;)
anoniem_361327 wijzigde dit bericht op 11-03-2018 19:44
3.85% gewijzigd
Ik herken het zeker en ik kies ervoor gewoon niet te kanen. Dat is de beste oplossing.
Dan zou ik je van harte het boek "Het Geheim van de Supermarkt" willen aanbevelen. Dat is namelijk de bron van alle ellende. En dan ook nog een specifieke keten die van allerlei rotzooi als kassabonnen, en ander spul meegeeft. Gek word je er van. En als je de bron wegneemt, heb je ook geen bodemloze put meer.
Het lijkt erop dat die ellendige hormonen sterker zijn dan ikzelf.
Ik zal dat boek eens checken, dank voor de tip
Je geeft jezelf zo gewoon een vrijbrief om 1 keer per week te gaan kanen.
Een keer per week? Meer een week lang, ben ik bang.
Denk jij dat het psychisch is?
Ben je in de overgang YinYang69?
Zeker wel de menopauze. Ben aan de pil dus weet niet zeker of het al de overgang is.
Ben 48 jaar, dus het is goed mogelijk
YinYang69 schreef:
11-03-2018 20:00
Bedoel ik ook, een week.

Psychisch weet ik niet. Ik vind het in ieder geval een slap excuus.
20062016 schreef:
11-03-2018 19:38
Dan zou ik je van harte het boek "Het Geheim van de Supermarkt" willen aanbevelen. Dat is namelijk de bron van alle ellende. En dan ook nog een specifieke keten die van allerlei rotzooi als kassabonnen, en ander spul meegeeft. Gek word je er van. En als je de bron wegneemt, heb je ook geen bodemloze put meer.
Google kent dat boek niet... Of bedoel je 'Het Geheim van Albert Heijn'? Hoe gaat dat boek TO nou helpen hormonale eetbuien onder controle te krijgen? En wat hebben kassabonnen ermee te maken?

Sorry TO, ik heb verder geen tips.
Winter is coming...
Winterqueen: je haalt me de woorden uit mijn mond :-D
gizzmo-returns schreef:
11-03-2018 20:02
Bedoel ik ook, een week.

Psychisch weet ik niet. Ik vind het in ieder geval een slap excuus.
Gelukkig herken jij dit niet, maar bedankt voor de (slappe) tip ;)
YinYang69 schreef:
11-03-2018 20:05
Winterqueen: je haalt me de woorden uit mijn mond :-D
Ja sorry, kon het niet laten.

Overigens schoot het me wel te binnen dat iemand die ik ken veel gehad heeft aan het boek 'Uit de ban van eetbuien' van Joanna Kortink. Ik heb het zelf nooit gelezen, maar misschien helpt het wel om meer te begrijpen hoe zoiets werkt?
Winter is coming...
Maar heb je wel hormoonwisselingen als je aan de pil bent?
YinYang69 schreef:
11-03-2018 20:00

Eerst de oorzaak van zulk gedrag zoeken. En die wegnemen als dat kan

En geen zooi in huis halen helpt vaak ook
winterqueen schreef:
11-03-2018 20:07
Ja sorry, kon het niet laten.

Overigens schoot het me wel te binnen dat iemand die ik ken veel gehad heeft aan het boek 'Uit de ban van eetbuien' van Joanna Kortink. Ik heb het zelf nooit gelezen, maar misschien helpt het wel om meer te begrijpen hoe zoiets werkt?
Ik zal het checken, thanks!
gizzmo-returns schreef:
11-03-2018 20:07
Maar heb je wel hormoonwisselingen als je aan de pil bent?
Zeker weten...
Ik weet niet of je dit helpt, maar ga vooral niet met honger naar de supermarkt EN haal die dingen gewoon niet in huis!!! Spreek jezelf streng toe als je boodschappen doet en dan kan het dus eigenlijk niet mis gaan... en vergrijp je anders lekker aan de komkommers en tomaten of zo:-). Lekker met een zelfgemaakt yoghurtsausje of zo?

Wat ook wel eens wil helpen is om bv je gezin te vragen mee te helpen en je een halt toe te roepen als je ri de koelkast loopt;-)

Veel succes!
Geen tips hier. Eens per maand ben ok onverzadigbaar voor een paar dagen. Zoet, hartig alles door elkaar.
Gelukkig kom ik er nooit van aan.
Ik zou zeggen geniet ervan lol
quattro35 schreef:
11-03-2018 20:09

Eerst de oorzaak van zulk gedrag zoeken. En die wegnemen als dat kan

En geen zooi in huis halen helpt vaak ook
Ik woon samen met iemand die wel wat lust 's avonds.
De oorzaak zoeken is wel een goeie, ja. Het lijkt te variëren, ik hou erg van snoepen sowieso.
Alleen met die hormonen lijk ik wel compleet losgeslagen te zijn, echt bizar
Lbtwee schreef:
11-03-2018 20:10
Ik weet niet of je dit helpt, maar ga vooral niet met honger naar de supermarkt EN haal die dingen gewoon niet in huis!!! Spreek jezelf streng toe als je boodschappen doet en dan kan het dus eigenlijk niet mis gaan... en vergrijp je anders lekker aan de komkommers en tomaten of zo:-). Lekker met een zelfgemaakt yoghurtsausje of zo?

Wat ook wel eens wil helpen is om bv je gezin te vragen mee te helpen en je een halt toe te roepen als je ri de koelkast loopt;-)

Veel succes!
aan groente zal ik me nou weer niet zo snel vergrijpen, haha.
Het gaat meestal wel goed, maar rond menstruatie gaat het mis.
Dank voor het meedenken
Jane Doe schreef:
11-03-2018 20:11
Geen tips hier. Eens per maand ben ok onverzadigbaar voor een paar dagen. Zoet, hartig alles door elkaar.
Gelukkig kom ik er nooit van aan.
Ik zou zeggen geniet ervan lol
Nou ja, dit dus. Alleen heb ik het (ruim) een week.
Kom er ook niet van aan, maar schrik gewoon van de hoeveelheid zooi die ik wegstouw...
YinYang69 schreef:
11-03-2018 20:16
Nou ja, dit dus. Alleen heb ik het (ruim) een week.
Kom er ook niet van aan, maar schrik gewoon van de hoeveelheid zooi die ik wegstouw...
Een week? Dat is toch niets!
Ik heb er een paar jaar last van gehad. Inmiddels sinds twee maanden geleden gelukkig niet meer. Vorige maand heb ik me aangemeld bij Weight Watchers en ben inmiddels bijna vier kilo kwijt.
Bij mij was het een kwestie van uitzitten dus.
Theemuts, ik bedoel ruim een week... iedere maand! Da's best veel dan, hoor.
Fijn dat jij er vanaf bent! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven