Lijf & Lijn alle pijlers

Hoeveel afvallen per maand gezond

26-01-2022 15:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via Google het antwoord proberen te vinden maar ik zie daar verschillende getallen. Misschien is hier iemand die dit weet vanuit ervaring met diëtist of als arts? Ik ben nu in een periode van 4 maanden ongeveer 8 kilo afgevallen door minimale tussendoortjes, gezondere keuzes, kleinere porties, wandelen en wat korte sportoefeningen. Nu vraag ik me af of ik te snel ga.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd begrepen dat 500 gram per week gemiddeld is, maar dat het ook niet gek is als je daar boven of onder zit.

Ik ben veel afgevallen, meer dan 30 kilo, en ik viel ook ongeveer 500 gram per week af.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 26-01-2022 15:59
27.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
8 kilo in 4 maanden is 2 kilo per maand, dus ongeveer 500 gram per week gemiddeld. Lijkt me een prima tempo en echt niet te snel. Te snel afvallen dan houd je het ook niet vol en verval je vrij snel weer in je slechte gewoontes. En wat je doet lijkt me ook prima
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat je start en streef is denk ik. Iemand die van 150 naar 80 wil zal in begin veel gewicht verliezen en meer dan 8kg in 4 maanden afvallen. Iemand die 5 kilo wil afvallen terwijl gewicht al onderin gezonde range hangt zal geen 8 kilo in 4 maanden moeten afvallen waarschijnlijk. Maar ik meen dat 0,5 tot 1 kg per week een prima tempo is.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook maar net vanaf hoeveel overgewicht je hebt. En in het begin gaat het sowieso harder dan later.

Ik schrik niet van de hoeveelheid in 4 maanden, of je moet al weinig wegen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb overgewicht. Het was 82 kilo en het is nu 74 kilo. Ik wil er nog wel meer gewicht af want dit is voor mij nog geen gezond gewicht. Gezond gewicht is voor mij op basis van mijn lengte maximaal 72 kilo. Over een streefgewicht heb ik nog niet echt nagedacht. Ik wilde naar een gezond gewicht en had gedacht dat ik daar langer voor nodig zou hebben. Ik ben blij te horen dat het op jullie niet zorgelijk overkomt. Dan ga ik gewoon zo verder.
boekenlegger0 wijzigde dit bericht op 26-01-2022 16:05
29.33% gewijzigd
500 gram tot 1 kilo per week is gezond maar dat hangt ook af van hoeveel je kwijt wilt. Wil je maar 5 a 10 kilo kwijt dan kun je beter gaan voor 250 gram per week omdat je anders het risico loopt om te gaan crashen, veel te weinig eet.

Ik ben ruim 35 kilo afgevallen en heb er iets meer dan een jaar over gedaan. En het is er nu een half jaar later nog steeds niet aan terwijl ik niet echt meer oplet op wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar (7) geleden ben ik alleen door te letten op wat ik at 23 kilo afgevallen. De eerste 16 kilo in 5,5 maand. Toen ik begon in september woog ik 106, in februari was het 90. Later dat jaar was ik nog 7 kilo afgevallen.

Ik ben inmiddels wel weer een paar kilo aangekomen (Corona speelde niet mee, zullen we maar zeggen). Weeg nu 87 en ben weer bezig om het naar beneden te krijgen.

Oh ja... en die paar kilo weer naar beneden krijgen vind ik moeilijker dan die 23 kilo...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maximaal 500gr per week aanhouden. Voor mij - ik ben denk ik net zo groot als jij want 72kg is voor mij de bovengrens van een gezonde BMI - is 1kg per week teveel. Heb ik overigens vaak genoeg gedaan en met succes maar ik weet inmiddels wel dat ik dan toch aan het crashen was en na afloop weer snel aan kwam.

En met elke keer dat ik het deed moest ik iets dieper (lees minder cal) gaan om die 1kg per week af te vallen. Ik ben ervan overtuigd dat ik met het diëten mijn metabolisme behoorlijk om zeep heb geholpen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ben nog nooit meer dan 250 gram per week afgevallen, zelfs niet met bikini-diëten die ik als 17-jarige deed enige weken voor de zomervakantie. Het ging dan om enkele kilo's die ik van mijn heupen af wou krijgen maar eigenlijk mocht ik mijn handjes dichtknijpen met een klein kilootje minder na een hele maand lijnen. Dus ik haalde mijn doel nooit ook al hield ik me toen strikt aan een 800- of 1000-kcal-dieet.

Vind het dus heel bijzonder dat je zo precies kan plannen hoeveel je af kan vallen en zelfs dat je rustig aan wil doen om niet zoveel af te vallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Natuurlijk kun je het niet precies plannen hoeveel je afvalt. En je kunt inderdaad beter langzaam afvallen, dan is de kans groter dat je blijvend afvalt. 800-1000 kcal dieet is echt crashen en ongezond. Ook al was je daar mee afgevallen, je komt er dubbel van aan als je niet op blijft letten en 800-1000 kcal eten per dag houd geen mens lang vol.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat het is gelukt om 8 kg af te vallen in 4 maanden! Ik heb altijd begrepen dag 500gr/week een goed tempo is om aan te houden als maximum.

Houd er rekening mee dat als je dichter bij een gezond gewicht komt, het mogelijk langzamer gaat. En dat je vooral op moet letten dat je daarna op gewicht blijft, door goede gewoonten als 'normaal' aan te leren, ipv als 'tijdelijk dieet'.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-01-2022 18:20
Ben nog nooit meer dan 250 gram per week afgevallen, zelfs niet met bikini-diëten die ik als 17-jarige deed enige weken voor de zomervakantie. Het ging dan om enkele kilo's die ik van mijn heupen af wou krijgen maar eigenlijk mocht ik mijn handjes dichtknijpen met een klein kilootje minder na een hele maand lijnen. Dus ik haalde mijn doel nooit ook al hield ik me toen strikt aan een 800- of 1000-kcal-dieet.

Vind het dus heel bijzonder dat je zo precies kan plannen hoeveel je af kan vallen en zelfs dat je rustig aan wil doen om niet zoveel af te vallen.
Dan eet je veel te weinig en gaat je lijf in onderlevingsstand .... Ongezonde manier van afvallen. Of nee, je valt dan nauwelijks af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven