Lijf & Lijn alle pijlers

Iets aan je uiterlijk doen dat je partner niet mooi vindt?

18-01-2018 10:52 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er al wel uit ben, maar ik ben toch benieuwd hoe andere mensen erover denken: Mijn partner en ik denken over héél veel dingen hetzelfde, maar over één onderwerp staan we lijnrecht tegenover elkaar: Tattoeages. Ik ben er dol op, hij vindt het echt niet mooi, vooral grote tattoos niet. Nu had ik al 2 kleine tatoeages toen we elkaar leerden kennen, en in de eerste weken dat we samen waren kwam er een wat grotere bij, (die zat al lang in de planning) en op dat moment vond hij dat wel stoer, had ik het idee. Hij zegt nu dat dat vooral kwam omdat we nog maar net samen waren (wat ik wel begrijp) Nu was ik alweer jaren aan het nadenken over een nieuwe tattoo, en sinds een paar maanden ben ik eruit. Het wordt een vrij grote (maar wel heel fijn/elegant) op mijn rechterarm. Aan partner laten zien na de eerste schetssessie, en hij vindt het dus heel erg :-( Nu twijfel ik. Ik wil het heel graag, het past bij mij, ik weet 100% zeker dat ik er verschrikkelijk blij mee ga zijn, en het is mijn lijf. Partner gaat er ook heus geen ruzie over maken, vraagt ook niet van me (met zoveel woorden ;-D) om het niet te doen, maar heeft me wel heel duidelijk gemaakt dat ik er in zijn ogen wel iets minder mooi van word en dat ik echt niet moet verwachten dat-ie het ineens wel mooi gaat vinden.

Ik heb gister het definitieve ontwerp gezien en het wordt echt prachtig. Vind ik. Maar ik word er wel een tikje verdrietig van dat mijn lief het naar vindt als ik m laat zetten.
In hoeverre zouden jullie je bij beslissingen over je uiterlijk laten beïnvloeden door de mening van je partner? Kan natuurlijk ook over heel andere dingen gaan (haar afknippen/kleuren, piercings, figuur)
Neoflux schreef:
18-01-2018 11:23
Ik zou het doen, een tattoo went en is dadelijk net zo gewoon als je dikke teen. Ik kan me niet voorstellen dat je man élke dag denkt 'getver een tattoo'. Maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat mijn partner zou zeggen dat hij me minder mooi zouden vinden met tattoo. Wel dat hij tattoo's in het algemeen bv niks zou vinden maar hij zou mijn wens/mening respecteren.
Ik zou daar zelf dus echt nooit aan kunnen wennen en wel telkens denken van getver een tattoo.
Hij moet er tegen aan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet hij er blij mee zijn? Hij heeft zijn eigen mening en jij de jouwe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blondie456 schreef:
18-01-2018 11:32
Ik zou daar zelf dus echt nooit aan kunnen wennen en wel telkens denken van getver een tattoo.
Tsja misschien heb ik dan het voordeel dat ik een partner heb die niet zo makkelijk walgt van een plakplaatje.
Ik bedoel, kom op, het is maak een tekeningetje. Als dat de dingen zijn waar je je in het leven druk om kan maken dan denk ik dat je niks te klagen hebt :)
Alle reacties Link kopieren
Nou, Neoflux, dan kan je het ook omdraaien en zon plakplaatje toch voor je partner laten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
18-01-2018 11:23
Ik zou het doen, een tattoo went en is dadelijk net zo gewoon als je dikke teen. Ik kan me niet voorstellen dat je man élke dag denkt 'getver een tattoo'. Maar ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat mijn partner zou zeggen dat hij me minder mooi zouden vinden met tattoo. Wel dat hij tattoo's in het algemeen bv niks zou vinden maar hij zou mijn wens/mening respecteren.


Als een tattoo went, kan TO er ook aan wennen er geen te hebben?
Persoonlijk vind ik ze vreselijk en zou werkelijk elke dag met afkeer naar een tattoo van mijn partner kijken.

Maar baas van eigen lichaam, dus wat wij vinden doet er niet toe.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Mijn partner e en ik hebben beide tattoo's.
Hij heeft er een die ik niet mooi vind.Niet mijn stijl.
Maar na al die jaren ben ik daar al aan gewend.Het hoort bij hem en het zit er nou eenmaal op.

Zou het zelf ook niet laten.
In de tijd dat we samen zijn heb ik 3 tattoo's ( kleine ) erbij laten zetten.
En heb met de schets wel elke keer gevraagd wat hij ervan vond.Hij vond ze mooi maar ik had het waarschijnlijk toch niet gelaten als hij ze niet mooi had gevonden.
Puur omdat ik er zelf mee moet lopen en onze smaken wel soms enorm kunnen verschillen.

Er worden hier voorbeelden genoemd van haren afknippen.
Hier zou ik misschien wel naar luisteren al kan ik me het echt niet voorstellen dat ik ooit de neiging krijg om mijn haren kort te laten knippen.
Dat gaat pas gebeuren als ik veeeel ouder ben.
Laatst heb ik het weer geverfd en vraag ik ook wel eerst naar zijn mening.
Als we samen gaan shoppen vraag ik ook wel zijn mening.Een keer een truitje gekocht die hij niks vond, eenmaal thuis deed ik hem aan en kwam hij toch op zijn mening terug.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
18-01-2018 10:58
Een tattoo is erg definitief. Als mn haar eens niet leuk geknipt is, groeit dat wel weer aan. Ik vind tattoo's ook heel erg lelijk, zou echt niet blij zijn als mn man er 1 zou nemen, maar kan t hem niet verbieden natuurlijk.
Dit idd. Ik snap je man dus wel, maar uiteindelijk blijft het jouw keuze natuurlijk.
lilalinda schreef:
18-01-2018 11:29
Ik heb de mazzel, dat ik mezelf ook ammenooitniet niet een ´kort pittig´-kapsel aan zal meten
de kans dat je in een relatie heel anders in zoiets staat, zoals bij TO, zal niet heel vaak voorkomen. Je hebt toch vaak dezelfde smaak

Maar ja, ik houd wel echt rekening met wat mijn partner mooi vind. Zo heeft hij een hekel aan duffe pyjama´s, dus die draag ik niet
En ik heb ook geen joggingbroek, want dat vindt hij belachelijk

(en ja, dat is wederzijds, een baard laat hij echt niet staan, gruw ik van)
als ik een joggingbroek aan wil op de bank, dan doe ik dat. En ik mag hopen dat mijn man zich ook zo op zijn gemak voelt bij me, dat hij zich daar ook niks van aan trekt. Ik vind mijn man echt niet ineens minder leuk met een baard of joggingbroek. En andersom ook niet. Vind het vrij oppervlakkig om zo te denken en ben blij dat wij ons beide zo vrij voelen in onze relatie dat we lekker onszelf kunnen zijn. Ik zie meer dan alleen het uiterlijk.
Hier een partner die heel stellig is wanneer het tatoeages betreft....tatoeage betekend einde relatie! Hij verbied het me dus.....tenzij ik die consequentie voor lief neem.

Met andere zaken laat hij me mijn eigen keuzes maken. Hij vind niet alles mooi wat ik mooi vind. Andersom ook niet. Prima, dat mag.
Bij grote en belangrijke beslissingen is overleg wel erg belangrijk. Zou ik ineens thuiskomen en ik zou een piercing hebben zou het wel raar opkijken. Ook daarvan is hij geen fan overigens.

Hij zou een kort kapsel laten knippen bij mij niet leuk vinden. Echter wanneer ik dat zelf graag zou willen denk ik dat hij het wel prima vind. Hooguit zijn mening geeft nadat het haar geknipt is.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 12:24
0.14% gewijzigd
Mijn man heeft niks met tatoeages, maar wist van begin aan al dat ik er gek van ben. (toen we elkaar leerde kennen zaten mijn onderbenen al onder en had 3/4 sleeve)

Nu is mijn sleeve compleet (die is er vooral om selfharm-littekens te bedekken btw en is heel neutraal; geen doodshoofden ofzo).
Ik wil een chestpiece in zelfde stijl, en man moedigt het aan. (ook bij borststreek heb ik selfharm-littekens).

Hij heeft me zelfs na ons trouwen mij een tatoeage cadeau gedaan op de huwelijksreis. Zelf wilde hij niet.

Hij vindt het prima. Wat hij niet wil is:
- dat ik kaal ga (kort mag wel, maar niet korter als ik nu heb)
- gezichtspiercings (vind ik zelf ook niks)
- tatoeages op handen (wil ik ook niet)

Dus ja. Ik overleg altijd alles met hem, en het is altijd goed.
Troeteltje schreef:
18-01-2018 12:00
Hier een partner die heel stellig is wanneer het tatoeages betreft....tatoeage beteken einde relatie! Hij verbied het me dus.....tenzij ik die consequentie voor lief neem.

Met andere zaken lat hij me mijn eigen keuzes maken. Hij vind niet alles mooi wat ik mooi vind. Andersom ook niet. Prima, dat mag.
Bij grote en belangrijke beslissingen is overleg wel erg belangrijk. Zou ik ineens thuiskomen en ik zou een piercing hebben zou het wel raar opkijken. Ook daarvan is hij geen fan overigens.

Hij zou een kort kapsel laten knippen bij mij niet leuk vinden. Echter wanneer ik dat zelf graag zou willen denk ik dat hij het wel prima vind. Hooguit zijn mening geeft nadat het haar geknipt is.
als mijn man hiermee zou dreigen, zou wat mij betreft de relatie sowieso over zijn. Ik vind zulke uitspraken niet passen binnen een relatie.
Troeteltje schreef:
18-01-2018 12:00
Hier een partner die heel stellig is wanneer het tatoeages betreft....tatoeage beteken einde relatie! Hij verbied het me dus.....tenzij ik die consequentie voor lief neem.
Dat vind ik dan wel weer erg heftig, hoor! Als mijn partner mij dat soort dingen zou verbieden was het exit.

Ook al bij een zeer kleine tatoeage, op een niet-zichtbare plek?
JobEva schreef:
18-01-2018 11:47
Nou, Neoflux, dan kan je het ook omdraaien en zon plakplaatje toch voor je partner laten zijn?
Ik snap je niet helemaal, je bedoelt omdat het zo'n onbenullig iets is het laten voor je partner denk ik? Ja dat zou kunnen, maar mijn partner heeft zijn eigen lichaam en ik wil graag doen met het mijne wat ik graag wil. Hij heeft een oorbel, vindt hij mooi. Ik niet perse maar ik vind het bij hem en zijn keuzes horen dus ik respecteer dat. Zou me er ook nooit aan gaan storen ofzo. Ik zou ook geen partner willen hebben die me onbenullige dingen zou 'verbieden', maar gelukkig heeft TO die ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel doen. Of tenminste, ik heb er een aantal en een man die er niet van houdt. Ik heb ook een kort kapsel, terwijl man van lang haar houdt.

Hij vindt me niet minder aantrekkelijk, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-01-2018 11:15

Mijn man vindt kort haar veel mooier dan lang haar. Toch heb ik gedurende onze relatie (25 jaar) regelmatig m'n haar laten groeien. Nu is het toevallig kort. Mijn man heeft het geluk dat mijn haar niet zo geschikt is voor lang. ;-D
Hier ook. Mijn vriend heeft me leren kennen met een korte pixie cut. Inmiddels is mijn haar lang, tot op mijn bh bandje. Hij vindt kort haar ook mooier en elke keer als ik weer een afspraak heb bij de kapper vraagt hij of ik het nu dan weer kort ga laten knippen. Niet dat hij me niet mooi vindt met lang haar, maar het liefste heeft hij het weer kort. Ik doe wat dat betreft echt wat ík fijn vind en waar ik me prettig bij voel. Hij gaat ook echt niet zijn hoofd kaal scheren als ik aan geef dat ik dat mooier vind en ik vind ook niet dat je dat van een ander kunt verwachten. Natuurlijk is het belangrijk om rekening te houden met je partner, maar ik vind het toch echt het belangrijkste dat je iets doet waar jij je prettig bij voelt, en niet omdat je partner het graag wil en jij totaal niet.

Gewoon doen. Het is jouw lichaam en jij vind het mooi. Je partner went er echt wel aan. Mijn partner heeft ook piercings laten zetten die ik niet zo mooi vind, maar hij is er blij mee en ik wen er langzaam aan. Ik zal het nooit mooi vinden, maar hij is er blij mee en dat is voor mij het belangrijkste. Hetzelfde met tattoos die hij laat zetten. Sommigen zijn niet mijn keuze, maar hij wordt er blij van :)
Je wilt een tattoo laten zetten op je arm, hoe doe je dat in de zomer, dan draag je mischien wel iets met korte mouwen. Wat vind je baas er van? En stel dat die tatoo lelijk is gezet, zit je met een lelijk tatoo. Je kan het dan laten bedekken door een andere, of laten weg laseren. Op schets kan het er nog mooi uitzien, maar bedenk wel het kan altijd tegenvallen, dat het toch niet mooi is of what ever
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat je een partner slecht laat voelen over wat hij of zij echt heel graag wilt. Mijn man mag kleding aan die hij zelf kiest, zijn haar doen wat hij zelf beslist, tatoeages nemen zo groot als zijn lichaam zelf is, scheren of niet scheren of wat dan ook. Andersom (gelukkig) ook. Ik zou mij echt bijzonder slecht voelen als ik mij op die manier zou moeten aanpassen want ik hecht heel veel waarde aan een stukje zelf expressie. Hetzelfde voor dingen in huis, ik zie sommige vriendinnen zich helemaal aanpassen aan wat hun man in huis mooi of lelijk vindt. Hier niet, of we hebben echt allebei dezelfde smaak maar ik laat hem gewoon dingen in huis neerzetten en andersom ook. Je mag toch gewoon jezelf blijven, je thuis voelen in zowel je uiterlijk als in een gezamenlijk huis?
Sciocco schreef:
18-01-2018 11:15
Whahahaha, wat compleet overdreven! Hier dezelfde situatie. Ik heb de tattoo, op arm, toch gezet. Man is er inmiddels oké mee en heeft zich er echt nooit aan gestoord. Hij vind het absoluut niet mooi, het hoeft ook echt niet voor hem. Maar hij vind wel dat het echt bij mij past en vind het dus helemaal niet zo weerzinwekkend als jij hier in je nogal overtrokken post omschrijft.
Het is een beschrijving van een mogelijkheid denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dreigen met einde relatie vind ik behoorlijk ver gaan.
Maar ik zou wel rekening houden met de mening van mijn partner.
Ik heb vast een bril nodig..
Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen met twee gezichten.
nartjie schreef:
18-01-2018 12:10
Je wilt een tattoo laten zetten op je arm, hoe doe je dat in de zomer, dan draag je mischien wel iets met korte mouwen. Wat vind je baas er van? En stel dat die tatoo lelijk is gezet, zit je met een lelijk tatoo. Je kan het dan laten bedekken door een andere, of laten weg laseren. Op schets kan het er nog mooi uitzien, maar bedenk wel het kan altijd tegenvallen, dat het toch niet mooi is of what ever
Want je baas heeft iets te zeggen over je lichaam? We leven niet meer in 1980 gelukkig :) Ik heb nog nooit een werkgever gehad die zijn mening uitte over het hebben van een piercing, tattoeage of gekke haarkleur.
nartjie schreef:
18-01-2018 12:10
Je wilt een tattoo laten zetten op je arm, hoe doe je dat in de zomer, dan draag je mischien wel iets met korte mouwen. Wat vind je baas er van? En stel dat die tatoo lelijk is gezet, zit je met een lelijk tatoo. Je kan het dan laten bedekken door een andere, of laten weg laseren. Op schets kan het er nog mooi uitzien, maar bedenk wel het kan altijd tegenvallen, dat het toch niet mooi is of what ever
Als je je gewoon inleest, en een goede artist uitzoekt, hoef je echt niet met een lelijke tattoo rond te lopen hoor... Wat een overdreven gedoe weer.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
18-01-2018 12:16
Want je baas heeft iets te zeggen over je lichaam? We leven niet meer in 1980 gelukkig :) Ik heb nog nooit een werkgever gehad die zijn mening uitte over het hebben van een piercing, tattoeage of gekke haarkleur.
.
Toch zijn er werkplekken, waar dit niet kan/mag.
Later is nu
Dreamer schreef:
18-01-2018 12:21
.
Toch zijn er werkplekken, waar dit niet kan/mag.
Dat zijn dan ook geen werkplekken waar ik me prettig zou voelen. Gelukkig lossen dit soort dingen zich vaak vanzelf op ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven