Lijf & Lijn alle pijlers

Iets aan je uiterlijk doen dat je partner niet mooi vindt?

18-01-2018 10:52 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er al wel uit ben, maar ik ben toch benieuwd hoe andere mensen erover denken: Mijn partner en ik denken over héél veel dingen hetzelfde, maar over één onderwerp staan we lijnrecht tegenover elkaar: Tattoeages. Ik ben er dol op, hij vindt het echt niet mooi, vooral grote tattoos niet. Nu had ik al 2 kleine tatoeages toen we elkaar leerden kennen, en in de eerste weken dat we samen waren kwam er een wat grotere bij, (die zat al lang in de planning) en op dat moment vond hij dat wel stoer, had ik het idee. Hij zegt nu dat dat vooral kwam omdat we nog maar net samen waren (wat ik wel begrijp) Nu was ik alweer jaren aan het nadenken over een nieuwe tattoo, en sinds een paar maanden ben ik eruit. Het wordt een vrij grote (maar wel heel fijn/elegant) op mijn rechterarm. Aan partner laten zien na de eerste schetssessie, en hij vindt het dus heel erg :-( Nu twijfel ik. Ik wil het heel graag, het past bij mij, ik weet 100% zeker dat ik er verschrikkelijk blij mee ga zijn, en het is mijn lijf. Partner gaat er ook heus geen ruzie over maken, vraagt ook niet van me (met zoveel woorden ;-D) om het niet te doen, maar heeft me wel heel duidelijk gemaakt dat ik er in zijn ogen wel iets minder mooi van word en dat ik echt niet moet verwachten dat-ie het ineens wel mooi gaat vinden.

Ik heb gister het definitieve ontwerp gezien en het wordt echt prachtig. Vind ik. Maar ik word er wel een tikje verdrietig van dat mijn lief het naar vindt als ik m laat zetten.
In hoeverre zouden jullie je bij beslissingen over je uiterlijk laten beïnvloeden door de mening van je partner? Kan natuurlijk ook over heel andere dingen gaan (haar afknippen/kleuren, piercings, figuur)
JeMappelle schreef:
18-01-2018 12:07
Hier ook. Mijn vriend heeft me leren kennen met een korte pixie cut. Inmiddels is mijn haar lang, tot op mijn bh bandje. Hij vindt kort haar ook mooier en elke keer als ik weer een afspraak heb bij de kapper vraagt hij of ik het nu dan weer kort ga laten knippen. Niet dat hij me niet mooi vindt met lang haar, maar het liefste heeft hij het weer kort. Ik doe wat dat betreft echt wat ík fijn vind en waar ik me prettig bij voel. Hij gaat ook echt niet zijn hoofd kaal scheren als ik aan geef dat ik dat mooier vind en ik vind ook niet dat je dat van een ander kunt verwachten. Natuurlijk is het belangrijk om rekening te houden met je partner, maar ik vind het toch echt het belangrijkste dat je iets doet waar jij je prettig bij voelt, en niet omdat je partner het graag wil en jij totaal niet.
Vind het een verschil of je partner wel wil dat jij een tatoeage zet terwijl jij niet wil of wanneer jij een tatoeage wil en partner niet wil dat jij die laat plaatsen.
Whomi schreef:
18-01-2018 12:03
als mijn man hiermee zou dreigen, zou wat mij betreft de relatie sowieso over zijn. Ik vind zulke uitspraken niet passen binnen een relatie.
Ik begrijp dat er andere meningen zijn.
Whomi schreef:
18-01-2018 12:03
als mijn man hiermee zou dreigen, zou wat mij betreft de relatie sowieso over zijn. Ik vind zulke uitspraken niet passen binnen een relatie.
Deze zat ik ook met verbazing te lezen.
intothewild schreef:
18-01-2018 12:04
Dat vind ik dan wel weer erg heftig, hoor! Als mijn partner mij dat soort dingen zou verbieden was het exit.

Ook al bij een zeer kleine tatoeage, op een niet-zichtbare plek?
Ook dan ja.
Neoflux schreef:
18-01-2018 12:16
Want je baas heeft iets te zeggen over je lichaam? We leven niet meer in 1980 gelukkig :) Ik heb nog nooit een werkgever gehad die zijn mening uitte over het hebben van een piercing, tattoeage of gekke haarkleur.
Ow, dat is nieuw...en niet slim om zo te denken.
Geloof me....er zijn functies en branches waarin zichtbare tatoeages echt not done zijn. Je kunt ze plaatsen ja, echter dan is het einde carrière. De vraag aan jou of je dat accepteert.
Dus ja, je kunt daarvoor kiezen. Of je besluit het dan toch te laten voor wat het is en zonder tatoeage door het leven te gaan.
April2018april schreef:
18-01-2018 12:12
Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat je een partner slecht laat voelen over wat hij of zij echt heel graag wilt. Mijn man mag kleding aan die hij zelf kiest, zijn haar doen wat hij zelf beslist, tatoeages nemen zo groot als zijn lichaam zelf is, scheren of niet scheren of wat dan ook. Andersom (gelukkig) ook. Ik zou mij echt bijzonder slecht voelen als ik mij op die manier zou moeten aanpassen want ik hecht heel veel waarde aan een stukje zelf expressie. Hetzelfde voor dingen in huis, ik zie sommige vriendinnen zich helemaal aanpassen aan wat hun man in huis mooi of lelijk vindt. Hier niet, of we hebben echt allebei dezelfde smaak maar ik laat hem gewoon dingen in huis neerzetten en andersom ook. Je mag toch gewoon jezelf blijven, je thuis voelen in zowel je uiterlijk als in een gezamenlijk huis?

Of mannen die zich helemaal laten aankleden ed door hun partners.
Verder eens met je post.
Vriend en ik hebben absoluut niet dezelfde smaak, dus ons interieur is een compromis waar we ons beiden goed bij voelen. We laten elkaar gelukkig vrij in wat we dragen of doen aan ons uiterlijk. Natuurlijk hebben we allebei dingen die we leuker vinden.

Natuurlijk kan het zijn als je heel erg veranderd qua uiterlijk dat je partner je minder aantrekkelijk vindt, maar het moet wel heel heftig/opvallend zijn, wil het echt afbreuk doen, lijkt mij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Neoflux schreef:
18-01-2018 12:16
Want je baas heeft iets te zeggen over je lichaam? We leven niet meer in 1980 gelukkig :) Ik heb nog nooit een werkgever gehad die zijn mening uitte over het hebben van een piercing, tattoeage of gekke haarkleur.
Overigens....te veel mensen realiseren zich niet welke nadelige gevolgen blijvende zichtbare ingrepen kunnen hebben. Je dit vooraf realiseren zou onderdeel moeten zijn van het maken van een beslissing waar je achter kan staan.
Ik zou het niet doen.

Uiterlijke aantrekking vind ik een groot ding in een relatie, je wilt elkaar toch een beetje aantrekkelijk blijven vinden? Dat gaat niet alleen over het innerlijk.

Ik heb minder de neiging mijn man te bespringen als hij in zijn oude joggingbroek en met een 3-dagenbaard op de bank zit dan wanneer hij glad geschoren en in pak thuiskomt van zijn werk.

Tatoeages vind ik zelf ook een dealbreaker: ontzettend onaantrekkelijk. Dus ik snap je man wel. Je kunt om sommige plaatsen ook niet heen: die blijven zichtbaar.
Ik vind het belangrijk(er) dat mijn vriend me aantrekkelijk vind dus ik zou het niet doen. Aantrekkelijkheid en lust zijn erg belangrijk in onze relatie. Ik zou daarom niets doen waar hij op afknapt en waardoor ik onzeker zou worden over of hij me nog aantrekkelijk vindt.
Vooral over iets dat hij ordinair vindt.
nartjie schreef:
18-01-2018 12:10
Je wilt een tattoo laten zetten op je arm, hoe doe je dat in de zomer, dan draag je mischien wel iets met korte mouwen. Wat vind je baas er van? En stel dat die tatoo lelijk is gezet, zit je met een lelijk tatoo. Je kan het dan laten bedekken door een andere, of laten weg laseren. Op schets kan het er nog mooi uitzien, maar bedenk wel het kan altijd tegenvallen, dat het toch niet mooi is of what ever
:mrgreen:
Ik wil m júist op m'n arm zodat-ie zichtbaar is. Gelukkig is mijn baas toevalligerwijs exact even dol op tattoos als ik, want dat ben ik namelijk zelf. En in beide branches waarin ik werk zijn tattoos ook heel normaal, sterker nog, deze tattoo is een symbool voor het werk wat ik doe. En nee, het wordt geen lelijke tattoo, ik heb de artiest met heel veel zorg uitgekozen en ik weet heel goed wat ze kan.

Ik ben toch wel blij dat er ook mensen reageren die het wel zouden doen, moet ik zeggen, ik voelde me al even bijna een slechte partner ;-D En nee, zo sterk als sommige mensen het omschrijven (walging) is de afkeer niet, volgens mij. Qua 'als hij eraan kan wennen dat je m hebt, kun jij er toch net zo goed aan wennen dat je hem niet hebt' ja, dat klopt. Ik heb die tattoo niet nodig om gelukkig te zijn (dat ben ik ook zonder al) aan de andere kant is het ook niet zo dat ik hem er heel ongelukkig mee maak. Hij zou het liever niet hebben. En ik liever wel. En dat maakt t nou net ingewikkeld, voor wiens liever niet/liever wel kies je dan.
Hadewychh schreef:
18-01-2018 12:42
Ik vind het belangrijk(er) dat mijn vriend me aantrekkelijk vind dus ik zou het niet doen. Aantrekkelijkheid en lust zijn erg belangrijk in onze relatie. Ik zou daarom niets doen waar hij op afknapt en waardoor ik onzeker zou worden over of hij me nog aantrekkelijk vindt.
Vooral over iets dat hij ordinair vindt.
Dat maak jij er zelf van. Hij vindt het niet ordinair en hij knapt niet op me af. Hij vindt zonder mooier dan met.
Troeteltje schreef:
18-01-2018 12:39
Overigens....te veel mensen realiseren zich niet welke nadelige gevolgen blijvende zichtbare ingrepen kunnen hebben. Je dit vooraf realiseren zou onderdeel moeten zijn van het maken van een beslissing waar je achter kan staan.
Oh ik realiseer me dat wel, maar ik ga mijn leven niet zo onderdanig leiden. Zoals gezegd, nog nooit een werkgever gehad die er moeilijk om deed, ze kijken naar mijn kwaliteiten, die verkoop ik en niet mijn lichaam. Ik snap dat het voor een model of een functie waarbij voorkomen belangrijk is een rol kan spelen. Zo'n functies ambieer ik niet.
Neoflux schreef:
18-01-2018 12:50
Oh ik realiseer me dat wel, maar ik ga mijn leven niet zo onderdanig leiden. Zoals gezegd, nog nooit een werkgever gehad die er moeilijk om deed, ze kijken naar mijn kwaliteiten, die verkoop ik en niet mijn lichaam. Ik snap dat het voor een model of een functie waarbij voorkomen belangrijk is een rol kan spelen. Zo'n functies ambieer ik niet.
Dan mag en kun je ook niet zo stellig zeggen dat jij die onderdanigheid niet zou pikken.
Vanuit een positie waarin het er niet toe doet, jij ambieert het immers niet, kun je dergelijke stellige mening niet te berde brengen...mijn mening.
Het zou anders zijn wanneer je ervaring hebt met afwijkende mening van een werkgever of organisatie en daardoorheen droombaan/carrièreperspectief/ loopbaan/ toekomstperspectief op dat vlak vaarwel zou hebben gezegd.
Moosey schreef:
:mrgreen:
Ik wil m júist op m'n arm zodat-ie zichtbaar is. Gelukkig is mijn baas toevalligerwijs exact even dol op tattoos als ik, want dat ben ik namelijk zelf. En in beide branches waarin ik werk zijn tattoos ook heel normaal, sterker nog, deze tattoo is een symbool voor het werk wat ik doe. En nee, het wordt geen lelijke tattoo, ik heb de artiest met heel veel zorg uitgekozen en ik weet heel goed wat ze kan.

Ik ben toch wel blij dat er ook mensen reageren die het wel zouden doen, moet ik zeggen, ik voelde me al even bijna een slechte partner ;-D En nee, zo sterk als sommige mensen het omschrijven (walging) is de afkeer niet, volgens mij. Qua 'als hij eraan kan wennen dat je m hebt, kun jij er toch net zo goed aan wennen dat je hem niet hebt' ja, dat klopt. Ik heb die tattoo niet nodig om gelukkig te zijn (dat ben ik ook zonder al) aan de andere kant is het ook niet zo dat ik hem er heel ongelukkig mee maak. Hij zou het liever niet hebben. En ik liever wel. En dat maakt t nou net ingewikkeld, voor wiens liever niet/liever wel kies je dan.
Heb je je partner verteld dat je twijfelt door zijn reactie op de schets?
Moosey schreef:

Ja, maar als je zo gaat rederen, waarom zou je dan uberhaupt iets doen dat gewoon leuk is? Dan zou alles in het teken moet staan van dat je er duidelijk en duurzaam stukken gelukkiger van wordt. En als het alleen maar de kers op de taart is, dan niet doen enzo.
Terwijl dat toch de dingen zijn die het leven interessanter maken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bjort schreef:
18-01-2018 11:18
Ik zou hem wel gewoon laten zetten, ik vind namelijk dat ik zelf mag beslissen over mijn lijf.

Tuurlijk, maar ik zou het echt niet cool vinden als mijn vriend me daarom minder aantrekkelijk zou vinden.
Troeteltje schreef:
18-01-2018 12:39
Vind dit nogal overdreven. Wat iemand anders al opmerkte: het is geen 1980 meer.
Ik heb nooit problemen gehad met werk en piercings(in mijn gezicht)/tattoos/opvallende kapsels. En ik heb gewoon een baan op wo niveau.
Snap dat het niet kan als politieagent of politicus, maar verder valt het echt mee.
Whomi schreef:
18-01-2018 12:00
als ik een joggingbroek aan wil op de bank, dan doe ik dat. En ik mag hopen dat mijn man zich ook zo op zijn gemak voelt bij me, dat hij zich daar ook niks van aan trekt. Ik vind mijn man echt niet ineens minder leuk met een baard of joggingbroek. En andersom ook niet. Vind het vrij oppervlakkig om zo te denken en ben blij dat wij ons beide zo vrij voelen in onze relatie dat we lekker onszelf kunnen zijn. Ik zie meer dan alleen het uiterlijk.
he bedankt, dat je mijn relatie oppervlakkig vind, zat net op je oordeel te wachten
Ik ben al ruim 25 jaar heel gelukkig met mijn oppervlakkige relatie. Maar wij vinden het allebei belangrijk om behalve op ons gemak, ook lekker voor elkaar te zijn.
En voor ons uit zich dat in: bijvoorbeeld geen joggingbroek en niet poepen met de wc-deur open

ik ben al 25 jaar volkomen mezelf, maar ook al 25 jaar LEKKER met hoofdletters!
Troeteltje schreef:
18-01-2018 12:53
Dan mag en kun je ook niet zo stellig zeggen dat jij die onderdanigheid niet zou pikken.
Vanuit een positie waarin het er niet toe doet, jij ambieert het immers niet, kun je dergelijke stellige mening niet te berde brengen...mijn mening.
Het zou anders zijn wanneer je ervaring hebt met afwijkende mening van een werkgever of organisatie en daardoorheen droombaan/carrièreperspectief/ loopbaan/ toekomstperspectief op dat vlak vaarwel zou hebben gezegd.
Jij beweert dat mensen het vaak niet realiseren, dat doe ik wel. Als tattoo's niet gewenst zijn op het werk is het sowieso mijn droombaan al niet. Als ik wél een dusdanige carrière zou ambiëren dan realiseerde ik me dat even goed, en dan een afweging maken of ik hem liet zetten. Wat zou ik op dat moment belangrijker vinden, een droomcarrière of mijn eigen beslissing over mijn lichaam? Ik denk dan alsnog dat de eerste niet zou winnen, maar in die positie heb ik gelukkig nooit gezeten. Daarom blijf ik bij mijn mening dat je beslissingen over je lichaam en ambities hoger zouden moeten staan dan de mening van je werkgever, want die past dan misschien niet zo goed bij je :)
Vixxen schreef:
18-01-2018 12:55
Vind dit nogal overdreven. Wat iemand anders al opmerkte: het is geen 1980 meer.
Ik heb nooit problemen gehad met werk en piercings(in mijn gezicht)/tattoos/opvallende kapsels. En ik heb gewoon een baan op wo niveau.
Snap dat het niet kan als politieagent of politicus, maar verder valt het echt mee.
En daar kan het tegenwoordig zelfs prima, kennis van me zit helemaal onder en werkt als agent :)
Star² schreef:
18-01-2018 12:55
Tuurlijk, maar ik zou het echt niet cool vinden als mijn vriend me daarom minder aantrekkelijk zou vinden.

Maar er is wel een verschil tussen iets minder aantrekkelijk en helemaal niet aantrekkelijk.
lilalinda schreef:
18-01-2018 12:56
he bedankt, dat je mijn relatie oppervlakkig vind, zat net op je oordeel te wachten
Ik ben al ruim 25 jaar heel gelukkig met mijn oppervlakkige relatie. Maar wij vinden het allebei belangrijk om behalve op ons gemak, ook lekker voor elkaar te zijn.
En voor ons uit zich dat in: bijvoorbeeld geen joggingbroek en niet poepen met de wc-deur open

Nou, wat oppervlakkig, zeg :hihi:
Ik zou rekening houden met hem. Je hebt er immers ook al 3?

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat een grote tattoo op je arm ook fijn en elegant is, zoals je beschrijft
lilalinda schreef:
18-01-2018 12:56

ik vind de denkwijze oppervlakkig.
En ik kan in een joggingbroek ook gewoon lekker zijn. Wat er onder zit, blijft gewoon hetzelfde namelijk.
Ik vind mijn man zeker wel minder leuk als hij ineens een joggingbroek draagt. Als ik zijn ballen wil zien slingeren bekijk ik hem wel zonder kleren. Wat een onaantrekkelijke dingen zeg die joggingbroeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven