Lijf & Lijn alle pijlers

Iets aan je uiterlijk doen dat je partner niet mooi vindt?

18-01-2018 10:52 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er al wel uit ben, maar ik ben toch benieuwd hoe andere mensen erover denken: Mijn partner en ik denken over héél veel dingen hetzelfde, maar over één onderwerp staan we lijnrecht tegenover elkaar: Tattoeages. Ik ben er dol op, hij vindt het echt niet mooi, vooral grote tattoos niet. Nu had ik al 2 kleine tatoeages toen we elkaar leerden kennen, en in de eerste weken dat we samen waren kwam er een wat grotere bij, (die zat al lang in de planning) en op dat moment vond hij dat wel stoer, had ik het idee. Hij zegt nu dat dat vooral kwam omdat we nog maar net samen waren (wat ik wel begrijp) Nu was ik alweer jaren aan het nadenken over een nieuwe tattoo, en sinds een paar maanden ben ik eruit. Het wordt een vrij grote (maar wel heel fijn/elegant) op mijn rechterarm. Aan partner laten zien na de eerste schetssessie, en hij vindt het dus heel erg :-( Nu twijfel ik. Ik wil het heel graag, het past bij mij, ik weet 100% zeker dat ik er verschrikkelijk blij mee ga zijn, en het is mijn lijf. Partner gaat er ook heus geen ruzie over maken, vraagt ook niet van me (met zoveel woorden ;-D) om het niet te doen, maar heeft me wel heel duidelijk gemaakt dat ik er in zijn ogen wel iets minder mooi van word en dat ik echt niet moet verwachten dat-ie het ineens wel mooi gaat vinden.

Ik heb gister het definitieve ontwerp gezien en het wordt echt prachtig. Vind ik. Maar ik word er wel een tikje verdrietig van dat mijn lief het naar vindt als ik m laat zetten.
In hoeverre zouden jullie je bij beslissingen over je uiterlijk laten beïnvloeden door de mening van je partner? Kan natuurlijk ook over heel andere dingen gaan (haar afknippen/kleuren, piercings, figuur)
Neoflux schreef:
18-01-2018 12:58
Jij beweert dat mensen het vaak niet realiseren, dat doe ik wel. Als tattoo's niet gewenst zijn op het werk is het sowieso mijn droombaan al niet.
maar eeuh tatoeages zijn tegenwoordig toch heel normaal? En geaccepteerd?
Neoflux schreef:
18-01-2018 12:59
En daar kan het tegenwoordig zelfs prima, kennis van me zit helemaal onder en werkt als agent :)
Patrick van wegmisbruikers zit ook helemaal onder :)
Whomi schreef:
18-01-2018 13:03
Patrick van wegmisbruikers zit ook helemaal onder :)

Haha die kwam ook direct bij me op.
Neoflux schreef:
18-01-2018 12:59
En daar kan het tegenwoordig zelfs prima, kennis van me zit helemaal onder en werkt als agent :)
O echt waar? :) goed om te horen. Dacht dat ze daar strenger waren.
Whomi schreef:
18-01-2018 13:02
ik vind de denkwijze oppervlakkig.
En ik kan in een joggingbroek ook gewoon lekker zijn. Wat er onder zit, blijft gewoon hetzelfde namelijk.
Vind ik niet.

Afbeelding

Afbeelding

Wereld van verschil.

Uiteindelijk gaat het voor mij ook om een beetje moeite doen voor elkaar.
Neoflux schreef:
18-01-2018 12:53
Heb je je partner verteld dat je twijfelt door zijn reactie op de schets?
Ik heb (na het vorige gesprek erover) gezegd dat ik erover na zou denken. Dus ik ga dr nog wel een keer met m over praten, als ik uitgedacht ben. Ik vind het denk ik vooral zo lastig omdat we nog nooit eerder zo van mening hebben verschild, we gunnen elkaar alles en zijn dus verder juist niet verschillend in smaak. Dus daar schrikken we dan ook allebei een beetje van, van het feit dat we het niets eens kunnen worden.
Ik zou het gewoon doen, het is jouw lichaam. Er wordt hier vaak gereageerd met "maar dan ziet hij je tattoo op je arm, en wordt hij ermee geconfronteerd, en dan krijg je er geen complimenten over". Dat geldt natuurlijk ook andersom: misschien kijk jij later wel naar je arm en denk je, "daar hád nu dat prachtige ontwerp kunnen staan".

Maar ik ben bevooroordeeld, want ik begin binnenkort aan nummer 7. ;-D
Zat pas nog tegenover een autoverkoper waar je onder zijn witte nette overhemd zijn sleeve zag doorschijnen :biggrin:
Ik vind Brad in joggingpak veel aantrekkelijker dan die andere foto
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 13:11
Reden: Ugh telefoon
84.62% gewijzigd
Moosey schreef:
18-01-2018 13:08
Ik heb (na het vorige gesprek erover) gezegd dat ik erover na zou denken. Dus ik ga dr nog wel een keer met m over praten, als ik uitgedacht ben. Ik vind het denk ik vooral zo lastig omdat we nog nooit eerder zo van mening hebben verschild, we gunnen elkaar alles en zijn dus verder juist niet verschillend in smaak. Dus daar schrikken we dan ook allebei een beetje van, van het feit dat we het niets eens kunnen worden.

Misschien gewoon een goede les. Je hoeft het namelijk niet over elk detail eens zijn en ondanks dat je het niet over alles eens hoeft te zijn, kun je nog wel bij elkaar horen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het zou voor mij dus niets uitmaken wat mijn man aantrekt. Het is maar uiterlijk hè. Jezelf verzorgen en voor de rest maakt het mij geen bal uit. Ik vind hem even aantrekkelijk in een joggingbroek, geen enkel probleem mee.

Tatoeage gewoon zetten, TO!
Life is short. Eat dessert first.
dianaf schreef:
18-01-2018 12:54
Ja, maar als je zo gaat rederen, waarom zou je dan uberhaupt iets doen dat gewoon leuk is? Dan zou alles in het teken moet staan van dat je er duidelijk en duurzaam stukken gelukkiger van wordt. En als het alleen maar de kers op de taart is, dan niet doen enzo.
Terwijl dat toch de dingen zijn die het leven interessanter maken?
Helemaal met je eens hoor! Ik bedoel alleen dat de beslissing makkelijker zou zijn als er grotere consequenties waren. Ik ben dol op kersen op de taart :)
dianaf schreef:
18-01-2018 13:10
Misschien gewoon een goede les. Je hoeft het namelijk niet over elk detail eens zijn en ondanks dat je het niet over alles eens hoeft te zijn, kun je nog wel bij elkaar horen.
Zeker waar, en daar twijfelen we ook geen van beiden aan. Het is alleen even wennen.
Vixxen schreef:
18-01-2018 12:55
Vind dit nogal overdreven. Wat iemand anders al opmerkte: het is geen 1980 meer.
Ik heb nooit problemen gehad met werk en piercings(in mijn gezicht)/tattoos/opvallende kapsels. En ik heb gewoon een baan op wo niveau.
Snap dat het niet kan als politieagent of politicus, maar verder valt het echt mee.
Geloof me, dit is ervaring uit de praktijk. En niet eenmaal.
Moosey schreef:
18-01-2018 13:12
Zeker waar, en daar twijfelen we ook geen van beiden aan. Het is alleen even wennen.

;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lilalinda schreef:
maar eeuh tatoeages zijn tegenwoordig toch heel normaal? En geaccepteerd?
Dat dacht ik ook ja :P
Whomi schreef:
ik vind de denkwijze oppervlakkig.
En ik kan in een joggingbroek ook gewoon lekker zijn. Wat er onder zit, blijft gewoon hetzelfde namelijk.
Dan maar oppervlakkig. Ik vind mijn man alleen niet aantrekkelijk in een morsige joggingbroek en met een baard van een aantal dagen. Net zo min als hij mij aantrekkelijk vind als ik in mijn neus peuter, in zijn oude shirt loop of eens fijn mijn snor aan het harsen ben.

Wat er onder zit blijft hetzelfde: dat klopt. Maar de buitenkant moet ook een beetje meewerken. Ik zou dus, als ik al een tattoo zou willen, het niet doen als mijn man het niet mooi vindt. Net zo min als hij zijn kop kaal zou scheren bijvoorbeeld.
Aan mijn partner vind ik zijn buikje niet mooi.
Maar die heb ik zelf ook. En nee, die vind ik ook niet mooi.
En nu hebben we niets meer in huis wat we kunnen snaaien. Maar we vallen nog steeds niet af. Het is zwaar.....
Gewoon doen, jouw lijf.
iones schreef:
18-01-2018 14:17
Aan mijn partner vind ik zijn buikje niet mooi.
Maar die heb ik zelf ook. En nee, die vind ik ook niet mooi.
En nu hebben we niets meer in huis wat we kunnen snaaien. Maar we vallen nog steeds niet af. Het is zwaar.....

:hug:
Ik vind tattoo's ordinair, tenzij het een enkele kleine en bescheiden is.
Mejuffrouwmuis schreef:
18-01-2018 14:16
Dan maar oppervlakkig. Ik vind mijn man alleen niet aantrekkelijk in een morsige joggingbroek en met een baard van een aantal dagen. Net zo min als hij mij aantrekkelijk vind als ik in mijn neus peuter, in zijn oude shirt loop of eens fijn mijn snor aan het harsen ben.

Wat er onder zit blijft hetzelfde: dat klopt. Maar de buitenkant moet ook een beetje meewerken. Ik zou dus, als ik al een tattoo zou willen, het niet doen als mijn man het niet mooi vindt. Net zo min als hij zijn kop kaal zou scheren bijvoorbeeld.
Mijn man is kaal, daar kan hij niks aan doen, maar dan heb ik liever dat hij alles eraf scheert dan dat hij zo'n vreemde monnikskap heeft, of een combover brrr.

En smaken verschillen, ik zie mijn lief net zo graag in joggingsbroek met baard als gladgeschoren in pak. Stiekem hou ik meer van joggingsbroek en smoezelig baardje, in combi met zijn kale kop, nou woest aantrekkelijk.

TO, mijn man vind tattoo's op zich wel oke, maar niet voor hemzelf. Ik heb ze wel en hij vindt ze ook echt bij mij passen. Ik betrek hem in het ontwerp process zodat hij er meer feeling mee heeft op het moment dat de tattoo ook echt gezet wordt.
JoanWatson schreef:
18-01-2018 14:38
Mijn man is kaal, daar kan hij niks aan doen, maar dan heb ik liever dat hij alles eraf scheert dan dat hij zo'n vreemde monnikskap heeft, of een combover brrr.
Ja, hier hetzelfde! Ik noem dat altijd een ambtenaren kapsel. Lelijk. Mijn man scheert zich daarom dan ook maar helemaal kaal. Ik ben hem niet anders gewend en ik ben tóch verliefd op hem geworden. Maar ja ik val meestal niet op iemand door z'n uiterlijk maar meer door de persoon die hij is.
Ik had die twijfel of bij m'n tattoo. Vriend was echt geen fan en stond er heel negatief tegenover. Toen kreeg ik voor m'n verjaardag een cadeaubon van hem. Mijn lichaam, ik word er blij van. Heel lief want weet dat hij het niets vindt.
Ik zou het mn partner niet verbieden, maar zou wel erg teleurgesteld zijn als hij het toch zou doen. Zeker als je altijd erg gemakkelijk bent en nooit ergens problemen over maakt. En dan heb je ergens veel moeite mee, en dan houdt hij geen rekening met je.
Het zou wel een deuk in mijn relatie zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven