Lijf & Lijn alle pijlers

Iets aan je uiterlijk doen dat je partner niet mooi vindt?

18-01-2018 10:52 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er al wel uit ben, maar ik ben toch benieuwd hoe andere mensen erover denken: Mijn partner en ik denken over héél veel dingen hetzelfde, maar over één onderwerp staan we lijnrecht tegenover elkaar: Tattoeages. Ik ben er dol op, hij vindt het echt niet mooi, vooral grote tattoos niet. Nu had ik al 2 kleine tatoeages toen we elkaar leerden kennen, en in de eerste weken dat we samen waren kwam er een wat grotere bij, (die zat al lang in de planning) en op dat moment vond hij dat wel stoer, had ik het idee. Hij zegt nu dat dat vooral kwam omdat we nog maar net samen waren (wat ik wel begrijp) Nu was ik alweer jaren aan het nadenken over een nieuwe tattoo, en sinds een paar maanden ben ik eruit. Het wordt een vrij grote (maar wel heel fijn/elegant) op mijn rechterarm. Aan partner laten zien na de eerste schetssessie, en hij vindt het dus heel erg :-( Nu twijfel ik. Ik wil het heel graag, het past bij mij, ik weet 100% zeker dat ik er verschrikkelijk blij mee ga zijn, en het is mijn lijf. Partner gaat er ook heus geen ruzie over maken, vraagt ook niet van me (met zoveel woorden ;-D) om het niet te doen, maar heeft me wel heel duidelijk gemaakt dat ik er in zijn ogen wel iets minder mooi van word en dat ik echt niet moet verwachten dat-ie het ineens wel mooi gaat vinden.

Ik heb gister het definitieve ontwerp gezien en het wordt echt prachtig. Vind ik. Maar ik word er wel een tikje verdrietig van dat mijn lief het naar vindt als ik m laat zetten.
In hoeverre zouden jullie je bij beslissingen over je uiterlijk laten beïnvloeden door de mening van je partner? Kan natuurlijk ook over heel andere dingen gaan (haar afknippen/kleuren, piercings, figuur)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man had echt een bos met haar maar toen het steeds dunner en kaler werd heeft hij ook die stap maar genomen, maar hij moest wel over een drempel heen. En ik hou van kale mannen dus ik vond het alleen maar leuk hahahaha

Maar je hebt gelijk, het is voor mij een combi van uiterlijk/uitstraling en innerlijk. Je kijkt toch eerst naar het gezicht, hoe iemand eruit ziet. Innerlijk is gewoon doorslaggevend.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
18-01-2018 12:34
Vind het een verschil of je partner wel wil dat jij een tatoeage zet terwijl jij niet wil of wanneer jij een tatoeage wil en partner niet wil dat jij die laat plaatsen.
Ik snap wat je bedoelt, alleen de essentie blijft toch hetzelfde? In allebei de gevallen gaat het om iets wat jou gelukkig maakt juist wel doen en iets wat je minder gelukkig maakt niet doen. En in beide gevallen is er een stukje onvrede vanuit partner, namellijk dat de partner het graag anders zou hebben dan hoe het is.

Doen! Het lijkt me bij je te passen. Je bent creatief, geen doorsnee type.
Vroeger vond ik het echt afschuwelijk en zo definitief. Inmiddels zie ik het anders. Het geeft een extra tintje aan je identiteit.
En dat 'permanente', ach, alles is zo relatief.
Jejoue schreef:
18-01-2018 14:51
Doen! Het lijkt me bij je te passen. Je bent creatief, geen doorsnee type.
Vroeger vond ik het echt afschuwelijk en zo definitief. Inmiddels zie ik het anders. Het geeft een extra tintje aan je identiteit.
En dat 'permanente', ach, alles is zo relatief.
Dat klopt, je kan er tegenwoordig net zo makkelijk (ofja...) weer vanaf ;)

Dat tattoo's ordinair worden gezien vind ik ook een beetje oppervlakkig. Naar mij idee hangt alles af van het ontwerp en de plaatsing.
Moosey schreef:
18-01-2018 12:44
Dat maak jij er zelf van. Hij vindt het niet ordinair en hij knapt niet op me af. Hij vindt zonder mooier dan met.
Ik had het over ons...

In je openingspost schrijf je dat je vriend letterlijk zei dat hij je minder mooi gaat vinden. Doorgaans zijn zo'n uitspraken opgepoetst, minder dan de werkelijkheid. De kans dat hij er op afknapt is niet onbestaande.
Maar voor mij niet gelaten hoor, je vraagt onze mening, die krijg je. Aan jou wat je er mee doet.
Nou, ik heb liever commentaar op mijn tatoeages dan opmerkingen over mijn self-harm.
En voor beide heb ik zelf gekozen als je er plat naar kijkt.

Voor mijn tatoeages krijg ik tenminste nog complimenten en niet de opmerkingen dat ik in een gesticht thuis hoor (waar ik toen 1 week uit was, dus bedankt maar weer), niet met korte mouwen mag rondlopen etc. Puur omdat ik zulke dikke, opvallende littekens heb. De tijd met open wonden is allang voorbij en toen droeg ik standaard lange mouwen (zomer/winter altijd) en door mijn tatoeages word ik er onder de douche voor mezelf minder aan herinnerd en buiten door dus de complimenten.
lilalinda schreef:
18-01-2018 13:02
maar eeuh tatoeages zijn tegenwoordig toch heel normaal? En geaccepteerd?
Nee hoor, ik hoor vaak mensen negatieve uitlatingen doen over tattoos: ordinair, marginaal, lelijk, of dat ze moeten bedekt zijn op het werk.
Heel herkenbaar.

Ik denk over mijn 4e tattoo en man reageert met een vies gezicht 'of er nou alweer zo'n plakplaatje bij moet'.

Ja dat moet. En ik ga het doen zodra ik 100% zeker over de afbeelding ben en de plek.
Maar ik vind het niet leuk dat hij er zo afwijzend tegenover staat. Alleen niet niet leuk genoeg dat ik er van af zie.
Ik word er namelijk zelf wel écht héél blij van.
anoniem_94360 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 15:31
0.13% gewijzigd
Hadewychh schreef:
18-01-2018 15:01
Nee hoor, ik hoor vaak mensen negatieve uitlatingen doen over tattoos: ordinair, marginaal, lelijk, of dat ze moeten bedekt zijn op het werk.
Hangt dat niet ook een beetje af van hoe je er zelf in staat en welke mensen je om je heen verzamelt? Ik hoor dit soort opmerkingen eigenlijk nooit, werk op HBO-niveau en ken ook geen vrienden of kennissen die het echt helemaal niks vinden. Ja mijn vader, maargoed, die haalt er zijn schouders over op.
Vixxen schreef:
18-01-2018 13:09
Ik vind Brad in joggingpak veel aantrekkelijker dan die andere foto

Ik zou ze beide niet wegsturen :biggrin:
Neoflux schreef:
18-01-2018 15:14
Hangt dat niet ook een beetje af van hoe je er zelf in staat en welke mensen je om je heen verzamelt? Ik hoor dit soort opmerkingen eigenlijk nooit, werk op HBO-niveau en ken ook geen vrienden of kennissen die het echt helemaal niks vinden. Ja mijn vader, maargoed, die haalt er zijn schouders over op.

Hier ook. Kantoor vol HBO-ers en zeker een derde heeft tattoos.
Ik hoor daar nooit iets negatiefs. Nieuwe tatoos worden bewonderd en er hoeft niks bedekt te worden (al was dat wel anders toen ik kantoorwerk voor een bank deed, er kwam geen klant binnen maar daar moest alles onder kleding verborgen worden)

Mijn schoonfamilie is volledig tattooloos, vinden het voor 'ander soort mensen' en snappen er ook geen bal van. (Ze zijn ook een tikkie wereldvreemd, komen durp niet uit) Jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
18-01-2018 14:51
Doen! Het lijkt me bij je te passen. Je bent creatief, geen doorsnee type.
Vroeger vond ik het echt afschuwelijk en zo definitief. Inmiddels zie ik het anders. Het geeft een extra tintje aan je identiteit.
En dat 'permanente', ach, alles is zo relatief.
Hou me te goede: ik vind (veel) tattoos heel erg mooi, mijn broers hebben er ook een paar, maar de stelling dat iemand met een tattoo geen doorsnee type is, moet ik erg om lachen. Alle huismoekes in de buitenwijken die ik ken hebben een tattoo. En hetzelfde Leen Bakker interieur. Met van die steigerhouten borden met quasi-inspirerende teksten aan de muur. :proud:

TO: moeilijk. Mijn partner zou het ook helemaal niets vinden. Moeilijk als jij ergens enthousiast over bent en het liefst zou willen dat hij net zo enthousiast is. Maar als jij er zeker van bent dat het gewoon prachtig zal worden (en hij er ook aan zal wennen) zou ik het toch gewoon doen.
Hawelry schreef:
18-01-2018 15:00
Nou, ik heb liever commentaar op mijn tatoeages dan opmerkingen over mijn self-harm.
En voor beide heb ik zelf gekozen als je er plat naar kijkt.

Voor mijn tatoeages krijg ik tenminste nog complimenten en niet de opmerkingen dat ik in een gesticht thuis hoor (waar ik toen 1 week uit was, dus bedankt maar weer), niet met korte mouwen mag rondlopen etc. Puur omdat ik zulke dikke, opvallende littekens heb. De tijd met open wonden is allang voorbij en toen droeg ik standaard lange mouwen (zomer/winter altijd) en door mijn tatoeages word ik er onder de douche voor mezelf minder aan herinnerd en buiten door dus de complimenten.
Wat fijn dat deze vorm van kunst voor jou zo’n geweldige oplossing blijkt!
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
18-01-2018 14:57
Dat klopt, je kan er tegenwoordig net zo makkelijk (ofja...) weer vanaf ;)

Dat tattoo's ordinair worden gezien vind ik ook een beetje oppervlakkig. Naar mij idee hangt alles af van het ontwerp en de plaatsing.

Het is idd gewoon een kwestie van acceptatie. Jááren geleden was het al twijfelachtig als je een tweede gaatje in je oorlel had. En daarna was het ineens in en hip.
En net als met veel zaken, iets wordt pas ordinair of aso in een bepaalde context. Een leren rokje kan zowel classy als ordinair zijn, net als gouden sieraden. Een joggingbroer kan zowel sportief als onverzorgd ogen.

Tattoos zijn eigenlijk gewoon 'tekeningen' en de ene stijl vind je wel mooi en de andere niet. En sommigen die ik niet mooi vind, kan ik soms zelfs nog wel waarderen om het vakmanschap en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zu het gesprek met mijn partner aangaa en zo ontdekken wat hij nou echt niet mooi vindt.

Zou hij het minder erg vinden als de tattoo kleiner zou zijn, of op een andere plaats? Of juist een ander soort tattoo.

Een andere optie zou kunnen zijn om een andere tattoo weg
te halen of juist deze bewerken zodat het aantal of het totaal oppervlak qua tattoos gelijk blijft.

zo zou ik dus proberen hier toch samen uit te komen.
voor iets als mjn haar knippen (tijdelijk) maak ik mijn eigen keuze, bij zoiets definitiefs als een tattoo liever in overleg en dat verwacht ik ook van mijn partner.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-01-2018 13:09
Ik vind Brad in joggingpak veel aantrekkelijker dan die andere foto
Ik ook :D

Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet leuk vinden. Als je iemand leert kennen dan val je op diegene hoe diegene is. Maar als er dan tijdens de relatie ineens een grote tattoo komt.. persoonlijk vind ik dat ook niet mooi bij iemand. Je kunt het iemand niet verbieden, zijn of haar lichaam natuurlijk. Het zou alleen wel afdoen aan de aantrekkelijkheid bij mij denk ik.
Ik had ooit een vriend die niet rookte toen ik hem leerde kennen. Ik ben echt anti roken, vind dat ontzettend smerig. Na een aantal maanden begon hij met roken :sick:
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
18-01-2018 13:07
Vind ik niet.

Afbeelding

Afbeelding

Wereld van verschil.

Uiteindelijk gaat het voor mij ook om een beetje moeite doen voor elkaar.

Ik vind eerder zijn kapsel onaantrekkelijk dan de joggingbroek :)
maar we dwalen heel erg af zo. Man en ik zitten in het weekend (gelijk na werktijd eigenlijk) altijd gelijk thuis in joggingbroek en vinden elkaar zéker aantrekkelijk. Ook zo. Mijn man zou het juist erg raar vinden, als ik in het weekend opgetut op de bank ga zitten. Dan vraagt ie zich af of ik ergens heenga ;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hawelry schreef:
18-01-2018 15:00
Nou, ik heb liever commentaar op mijn tatoeages dan opmerkingen over mijn self-harm.
En voor beide heb ik zelf gekozen als je er plat naar kijkt.

Voor mijn tatoeages krijg ik tenminste nog complimenten en niet de opmerkingen dat ik in een gesticht thuis hoor (waar ik toen 1 week uit was, dus bedankt maar weer), niet met korte mouwen mag rondlopen etc. Puur omdat ik zulke dikke, opvallende littekens heb. De tijd met open wonden is allang voorbij en toen droeg ik standaard lange mouwen (zomer/winter altijd) en door mijn tatoeages word ik er onder de douche voor mezelf minder aan herinnerd en buiten door dus de complimenten.
.
:hug:

Niet iedereen die nu je tatoeages ziet, weet natuurlijk wat eronder zit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-01-2018 16:22
Ik vind eerder zijn kapsel onaantrekkelijk dan de joggingbroek :)
maar we dwalen heel erg af zo. Man en ik zitten in het weekend (gelijk na werktijd eigenlijk) altijd gelijk thuis in joggingbroek en vinden elkaar zéker aantrekkelijk. Ook zo. Mijn man zou het juist erg raar vinden, als ik in het weekend opgetut op de bank ga zitten. Dan vraagt ie zich af of ik ergens heenga ;-D

Vriend wordt er onzeker van als ik erg opgetut ben, dan is hij bang dat hij iets gemist heeft (afspraak, jubileum, verjaardag ed). ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dreamer schreef:
18-01-2018 16:26
.
:hug:

Niet iedereen die nu je tatoeages ziet, weet natuurlijk wat eronder zit.
Ja, dat is heel mijn punt.
Al die (voor)oordelen. :)
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
18-01-2018 16:19
Ik zou het ook niet leuk vinden. Als je iemand leert kennen dan val je op diegene hoe diegene is. Maar als er dan tijdens de relatie ineens een grote tattoo komt.. persoonlijk vind ik dat ook niet mooi bij iemand. Je kunt het iemand niet verbieden, zijn of haar lichaam natuurlijk. Het zou alleen wel afdoen aan de aantrekkelijkheid bij mij denk ik.
Ik had ooit een vriend die niet rookte toen ik hem leerde kennen. Ik ben echt anti roken, vind dat ontzettend smerig. Na een aantal maanden begon hij met roken :sick:

Nu vind ik roken toch wel iets anders, dan een tattoo. Roken is voor mij sowieso een dealbreaker/afknapper. Ik schaar het onder het kopje verslaving.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Tattoos zijn ook wel een tikkie verslavend hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
18-01-2018 16:35
Tattoos zijn ook wel een tikkie verslavend hoor :)

Maar dat is toch met alle dingen die je leuk/mooi vindt!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Neoflux schreef:
18-01-2018 15:14
Hangt dat niet ook een beetje af van hoe je er zelf in staat en welke mensen je om je heen verzamelt? Ik hoor dit soort opmerkingen eigenlijk nooit, werk op HBO-niveau en ken ook geen vrienden of kennissen die het echt helemaal niks vinden. Ja mijn vader, maargoed, die haalt er zijn schouders over op.
Ik kom heel veel verschillende mensen tegen...
En als er eentje zich negatief over tattoos uitlaat, vooral dat ze marginaal zijn, laat ik met trots de mijne zien :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven