Lijf & Lijn alle pijlers

IF (Intermittent Fasting), wie doet er mee?

02-06-2023 10:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben sinds vorige week dinsdag begonnen met IF. Reden is dat ik eigenlijk nooit trek heb in ontbijt en vaak dan toch wat tegen mijn zin eet in de ochtend.
Ik ben wat gaan Google-en en zag dat het veel gezondheidsvoordelen heeft, ook op lange termijn. Dus ik ben begonnen en het gaat best OK! In het weekend laat ik de teugels wat los maar over het algemeen voel ik me goed en energiek! Leuke is ook dat ik in mijn eetraam (tussen 12.00 en 20.00) ook gezondere keuzes maak.
Wie is er ook bezig of wil er ook mee gaan beginnen? Lijkt me fijn om ervaringen en tips te delen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil heel graag meedoen. Het gaat hier weer behoorlijk mis qua gewicht en ik zou wel 15 kilo kwijt willen. Werd vanmorgen best ongelukkig toen ik mijn buik in de spiegel zag.
Voor mij werkte het ooit goed als ik het 5/2 systeem doe. Dus twee dagen in de week minder dan 500 calorieën (en dan voornamelijk eiwitten, en niet zozeer koolhydraten) en de rest van de week normaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zit nu te denken om misschien allebei te doen, zowel een eetraam als 5/2, maar misschien is dat wat te fanatiek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Pozzebok, leuk dat je meeschrijft! Ik ben nog niet zo thuis in al die schema's (afgelopen week 16:8 aangehouden, geen idee of dat een juiste is voor mij), maar ik weet niet of ik die dagen met max. 500 calorieen zou volhouden.
Maar tot nu toe merk ik dat het het niet-eten van 20.00 tot 12.00 prima volhoud, dus wie weet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Merk je al iets qua gewicht, of is het je daar niet om te doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou een leuke bijkomstigheid zijn. Ik ben niet te zwaar, maar "voor het mooie" mogen er wel een paar kilootjes af.
Grootste reden is dat ik me energieker wil voelen, en bewustere keuzes wil maken qua eten. En ook niet meer snaaien in de avond, want dan is het vaak een gewoonte en niet eens echt trek/honger.
Toevallig vanmorgen gewogen en was een pond zwaarder dan vorige week. Schijnt er bij te horen. Was niet erg motiverend, nadat ik echt een goeie week had gehad, met veel gezonde keuzes en veel bewegen. Maar ik laat me niet uit het veld slaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je fitter voelen is heel veel waard, dus ga zo door :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer wil je beginnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede vraag. Vanavond om 20 uur :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga gewoon lekker door dus ik doe met je mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe al heel lang if, ontbijten deed ik toch al nooit en toen ik vorig jaar januari gewicht kwijt wilde mocht ik maar zo weinig eten dat ik automatisch steeds later ging eten, om zo het gevoel te krijgen dat ik wel ‘veel’ mocht eten.

Daarbij let ik ook op koolhydraten, geen suikershit enz.
Uiteraard heb je wel koolhydraten nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed Noglangnietjarig! Hoeveel ben je al kwijtgeraakt qua gewicht? Ik let ook op de koolhydraten. Ik eet ze wel, maar met mate. Krijg er alleen maar meer trek van!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er vorig jaar 25 kg mee afgevallen en daar zijn er 1 soms 2 - 3 weer bij.
Het schommelt, maar ben er heel blij mee, vooral dat het er af blijft.

Ik loop nog wel steeds bij een diëtiste, die achter minder koolhydraten en if staat.

Ik heb toch die stok achter de deur nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow 25 kilo eraf, wat knap zeg! En wat goed dat je zo stabiel blijft; die paar kilootjes zijn niks!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje Blondie en zo mega was ik niet eens, dat vond/vindt ik dan van mezelf van wel.

Maar je kent het vast wel; vroeger hoefde er maar 10 af, dan een keer 15 enz, nou dit was wel mijn max :-D

En hoe ouder je wordt he, je taalt veel minder of anders naar (veel) eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic komt voor mij als geroepen!
Tweë weken geleden begonnen met if.
Ging ruimeen week goed.

Hield mij aan 14:10
Om 8 uur ontbijten en vanaf 18 uur niets meer eten.
Dit ging mij vrij makkelijk af.
Ik was goed gemotiveerd, had mij in gelezen.
Ben echt klaar met de overtollige kilo's, er moeten 15 tot 20 kilo af voor een gezond bmi.

Helaas, na ruim een week in de avond een taartje gegeten.
Sindsdien is het hek weer van de dam en ben ik vervallen in mijn gebruikelijke eet patroon.

3igenlijk wil ik weer beginnen, maar er is een stemmetje in mijn hoofd wat zegt; " begin er maar niet aan, het lukt je toch niet".

Waar kan ik een motivatie knop bestellen?

Ik begin wel weer, vandaag, NU!

Mag ik met jullie meedoen?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Huacachina, leuk dat je meeschrijft! Hoe wil je het weer gaan oppakken? En dan bedoel ik welk schema?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens het 14:10 schema. Dat was voormij goed vol te houden.
Ik moet iets eten voor ik ga werken, dus vandaar om 8 uur de eerste maaltijd
Na zessen in de avond niets meer.
Vind het met sporten in de avond eerst wel lastig.
Kom dan best met trek thuis. Maar nog een uurtje dan ga ik weer slapen.
Een kop thee of glas water helpt mij ook wel.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie5, jij eet van 20 tot 12 niets?
Hoe houd je dat vol tot 12 uur?
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haak toch af, er zijn sinds gisteren een paar vervelende situaties thuis die ik de komende tijd moet oplossen, en de stress van wel/niet mogen eten kan ik er niet ook bij hebben op dit moment.
Succes allemaal en hopelijk kan ik over een poosje weer beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer Pozzebok, en veel sterkte! Altijd welkom om weer mee te schijven als je weer wilt!

Huacachina, eigenlijk gaat dat heel makkelijk! Ik heb in de ochtend gewoon niet zo'n trek. Bijvoorbeeld nu zit ik achter de computer met een kopje koffie en glas water en voel ik me prima en geen trek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huacachina schreef:
05-06-2023 12:47
Blondie5, jij eet van 20 tot 12 niets?
Hoe houd je dat vol tot 12 uur?
Tot 12 uur eten red ik ook niet. Ik neem me al weken voor om van 11:00 tot 19:00 te eten en dat lukt aardig... tot een uur of 9 's avonds. Dan gaat er een zak chips of nootjes open. Mischien helpt dit topic. Afvallen is niet perse nodig maar ik zou er wel graag 4 kilo af willen zodat ik mijn oude gewicht weer terug heb. Door de overgang ben ik wel wat zwaarder geworden.

Hoeveel eetmomenten hebben jullie op een dag? Ik ben een snaaier en daar wil ik ook mee stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe mee! Volgens mij red ik het alleen net niet die 16 uur.
Mijn zoontje ligt pas om 20.00 uur op bed, dus dat red ik niet. Dus ik mag van mezelf tot 20.30 uur iets eten. En om 12.30 uur volgende dag eet ik dan weer.

Moet zeggen dat het me doordeweeks echt goed lukt. Maar in het weekend lukt het me de ene keer wel, andere keer niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heee Lovely gezellig dat je hier ook meeschrijft! Doordeweeks lukt het mij ook echt prima, afgelopen weekend heb ik tot 12.00 niets gegeten, maar wel nog wat na 20.00 uur. Het moet wel leuk blijven :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahah precies helemaal mee eens :jump:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven