Lijf & Lijn alle pijlers

ik <3 mijn lichaam

09-05-2014 00:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
tenminste, dat zou ik wel meer willen.

Vandaag las ik een blog van een schrijfster die een eetstornis heeft gehad. Echt een enorm heftig en indrukwekkend verhaal.

Aan het einde van de blog stelde ze deze vragen:

1. Welke stoere dingen kan je lijf allemaal?

2. Zijn er dingen die je over jezelf zegt die ronduit onbeschoft zouden zijn als je het over een ander zou zeggen?

3. Waar komt jouw norm vandaan, wie is jouw schoonheidsideaal?

4. Is er op dit moment nu echt iets wat voor geen meter klopt aan je lijf? Drie benen ofzo?

5. Heb je al iets liefs gedaan voor je lichaam?

Ik heb ze voor mezelf geantwoord en het was leerzaam, vooral toen ik op vraag 4 echt niets bedenken kom wat mis was.

Mijn vriendinnen doen ook met me mee en beantwoorden ze ook. Doe je ook mee?

Ik hoop dat julie er ook wat aan hebben, had ik wel vandaag
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2014 08:48
Reden: link naar blog verwijderd
% gewijzigd
Wat een mooi topic, Betty.

Ik heb momenteel veel mensen in mijn omgeving die ernstig ziek zijn dus ik vind het heel stoer van mijn lijf dat het alles voor me doet wat ik in het dagelijks leven nodig heb. Mijn benen brengen mij op ziekenbezoek en naar mijn werk. Mijn ogen lezen en mijn handen typen hier zodat ik 's avonds wat afleiding heb.

Zo kan ik heel veel opnoemen, maar laat ik het erop houden dat ik blij ben dat mijn lijf gezond functioneert en dat ik dat iedereen zou gunnen.

Dan is het niet meer belangrijk of het topprestaties levert of voldoet aan een maatschappelijk of zelf opgelegd schoonheidsideaal. Het werkt, het kan al die dingen die in het gewone dagelijks leven van belang zijn en daarom is mijn lijf supersupersuper-stoer en het waard om van te houden, te koesteren en goed te verzorgen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Goh. je vorige topic link je ook al naar datzelfde blog....
Spam dus
Maar wel een leuke blog
quote:Zarah schreef op 09 mei 2014 @ 07:59:

Goh. je vorige topic link je ook al naar datzelfde blog....

Ondertussen al 4x !

Ik ga je staffen
quote:lilalinda schreef op 09 mei 2014 @ 08:34:

[...]

Ondertussen al 4x !

Ik ga je staffen

Ja omdat ik fan ben.

Ik vind dit gewoon een mooi verhaal, daar is geloof ik niets mis mee toch?

Is dit de enige reactie die je hebt of durf je geen antwoord te geven?
quote:Dana schreef op 09 mei 2014 @ 00:47:

Wat een mooi topic, Betty.

Ik heb momenteel veel mensen in mijn omgeving die ernstig ziek zijn dus ik vind het heel stoer van mijn lijf dat het alles voor me doet wat ik in het dagelijks leven nodig heb. Mijn benen brengen mij op ziekenbezoek en naar mijn werk. Mijn ogen lezen en mijn handen typen hier zodat ik 's avonds wat afleiding heb.

Zo kan ik heel veel opnoemen, maar laat ik het erop houden dat ik blij ben dat mijn lijf gezond functioneert en dat ik dat iedereen zou gunnen.

Dan is het niet meer belangrijk of het topprestaties levert of voldoet aan een maatschappelijk of zelf opgelegd schoonheidsideaal. Het werkt, het kan al die dingen die in het gewone dagelijks leven van belang zijn en daarom is mijn lijf supersupersuper-stoer en het waard om van te houden, te koesteren en goed te verzorgen.Gaaf is dat hè als je er over nadenkt is je lichaam best okay, ik vond dat heel fijn om me dat gisteren te beseffen. Zo van: oh ja ik miep wel over een broek die niet mooi zit en mijn buik, maar eigenlijk is er niets mis, ik ben gezond
'Zo sterk en zelfverzekerd als mij willen zijn' schrijft de blogster.

Bij dit taalgebruik haak ik af.

Wil je als blogger serieus genomen worden, maak dan geen monsterlijke taalfouten.
quote:sportbetty schreef op 09 mei 2014 @ 08:46:

[...]

Ja omdat ik fan ben.

Ik vind dit gewoon een mooi verhaal, daar is geloof ik niets mis mee toch?

Is dit de enige reactie die je hebt of durf je geen antwoord te geven?

Ik heb een prachtig lichaam, het heeft kinderen gebaard zonder 'kleer'scheuren.

Lichaam is ondertussen 40+ en oke kraakt op sommige plekken (en piept letterlijk in mijn oor) maar is weinig ziek. En (ben vrouw genoeg omdat fijn te vinden) nog steeds een maatje 36, platte buik, geen striae etc.
Erg kinderlijke, onvolwassen, nihilistische praat.
quote:blommit schreef op 09 mei 2014 @ 08:58:

Erg kinderlijke, onvolwassen, nihilistische praat.wat?
De inhoud van je OP gaat over zeer oppervlakkige zaken, die er in het leven niets toe doen.quote:Gaaf is dat hè als je er over nadenkt is je lichaam best okayJe bent gewoon je lichaam. Zonder vitaliteit ben je helemaal niets.
quote:sportbetty schreef op 09 mei 2014 @ 08:46:

[...]

Ja omdat ik fan ben.

Je bent fan van je eigen blog? Sure. Dat je in de openingspost herhaaldelijk schrijft dat het geen spam is, maakt het niet minder spam.
quote:blommit schreef op 09 mei 2014 @ 08:58:

Erg kinderlijke, onvolwassen, nihilistische praat.Dit dus.
quote:Medina schreef op 09 mei 2014 @ 09:12:

[...]

Dit dus.

joh, laat maar, ik wilde iets delen wat ik mooi vind, jij zeurt liever.

ik denk niet dat ze het leuk vinden als ik hun blog hier kopieer, sjankerd!
Hoe dan ook. Goed om over na te denken.
quote:anneva schreef op 09 mei 2014 @ 09:37:

Hoe dan ook. Goed om over na te denken.ja precies, het is echt goed om over na te denken
quote:sportbetty schreef op 09 mei 2014 @ 09:25:

[...]

joh, laat maar, ik wilde iets delen wat ik mooi vind, jij zeurt liever.

ik denk niet dat ze het leuk vinden als ik hun blog hier kopieer, sjankerd!Stel je niet zo aan.
Als jij zelf maar wel je eigen blog leuk vindt.
quote:anneva schreef op 09 mei 2014 @ 09:37:

Hoe dan ook. Goed om over na te denken.

Inderdaad. Ik had het hele blog niet aangeklikt of gelezen maar vind het topic op zich al goed om over na te denken. Zeker als je ziet dat er (niet voor het eerst) anorexiatips worden gevraagd op deze pijler.

Laat de mensen die maar door blijven gaan met niet-inhoudelijk reageren maar kletsen. Zullen wel een ochtendhumeur hebben.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ja, want daar schrik ik ook van hoor, in deze pijler wil iedereen maar dun zijn. En dit gaat meer om echt eerlijk naar je lichaam kijken. Jammer dat je dat blog niet gelezen hebt, ze vertelde erin dat ze een eetstoornis heeft gehad en hoe ze m te herstellen heeft geleerd van haar lichaam te houden. Heel inspirerend, vooral als ze zegt: Vanaf dat moment begon ik mijn lichaam niet meer te zien als vorm om me mee te profileren, maar als middel om op avontuur te gaan. Om te rennen, zwemmen en fietsen. Om contact met mijn vrienden mee te maken en om mijn neefje en nichtje mee te knuffelen. Mijn lichaam is niet gemaakt voor uiterlijk vertoon, maar voor leven.

Daarna heeft ze het over hoe de meeste vrouwen niet gelukkig zijn over hun uiterlijk en komt met haar antwoorden op de vragen. En dat klopt wel, we zeuren altijd maar over dunner en jonger zijn.
Mooie post Betty.
quote:sportbetty schreef op 09 mei 2014 @ 10:11:

Ja, want daar schrik ik ook van hoor, in deze pijler wil iedereen maar dun zijn.

ik ben niet DUN, ik heb een maat 36, en dat is een hele mooie, hele gezonde maat.

Persoonlijk vind ik het storender dat tegenwoordig een paar kilo te veel wordt vergoelijkt

Wat we nu dun vinden, was 20 jaar geleden een hele normale maat. Langzamerhand wennen we met zijn alleen aan overgewicht. We gaan het gewoon vinden, gevaarlijk, want want je 'gewoon' vindt, ga je niet aanpassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven