Lijf & Lijn alle pijlers

Kantoor-ready in lijf en kleding

18-06-2021 12:21 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wel nondeju! De maatregelen zijn nog niet afgekondigd of ik heb de mail binnen dat wij vanaf volgende week donderdag weer op kantoor worden verwacht. Het is een nieuwe werkgever voor mij, al werk ik er al bijna een jaar, ik heb ze nog nooit gezien behalve via Teams en Skype, en er zitten nog babykilo's en coronakilo's teveel aan. Zeker 15 kilo. Hadden ze dit niet fitness-gewijs wat eerder kunnen aankondigen? Ook heb ik letterlijk niks kantoor-ready om aan te trekken, want, sja, niet nodig en hiervoor werkte ik in een informele omgeving. Dus tips, tricks, alles? Waarheen te shoppen voor een kort iemand met boobs en teveel heup? Hoe de buik in te houden? Waarrr vind ik dan weer schoenen zonder hak maar wel net? Ik ben zeker niet van plan een crash dieet te doen, maar iets fitter moet wel. Dus ook daarvoor leuke tips welkom. Verder ook gewoon bedoeld om een beetje te klagen over dit luxeprobleem :proud: :facepalm:
cypresshill wijzigde dit bericht op 18-06-2021 13:38
1.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-06-2021 12:54
Thanks but no thanks. Ga echt niet sardienen in een trein zonder vaccin. :biggrin:
Maar tja, hoe gaat dat dan he?
als de regering de werk-zoveel-mogelijk-thuis-oproep laat vervallen, kan je WK dus weer gewoon eisen dat je komt
Alle reacties Link kopieren
Het wordt na dit weekend niet meer heel heet trouwens
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-06-2021 12:54
Thanks but no thanks. Ga echt niet sardienen in een trein zonder vaccin. :biggrin:
Gevaccineerd zijn is ook niet zaligmakend hoor. Hier iedereen netjes gevaccineerd op het werk en clienten en collega's toch corona.
Maar goed het is een mooie stok om mee te slaan....
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2021 14:22
Maar tja, hoe gaat dat dan he?
als de regering de werk-zoveel-mogelijk-thuis-oproep laat vervallen, kan je WK dus weer gewoon eisen dat je komt
Ik vind dit bizar. Het is nu al weer druk in de trein, laat staan wanneer (bijna) iedereen weer verplicht op kantoor moet komen. Er worden steeds minder kapjes gedragen of zo half onder de neus. Niet dat ik geloof dat die stoffen dingen heel veel uitmaken. Medische mondkapjes dan maar!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2021 14:22
Maar tja, hoe gaat dat dan he?
als de regering de werk-zoveel-mogelijk-thuis-oproep laat vervallen, kan je WK dus weer gewoon eisen dat je komt
En dan zeg ik dat ik kom als ik mijn 2 prikkies heb. Mijn werk kan volledig thuis, ik moet met het OV op een drukke route en een maand meer of minder extra thuis werken lijkt mij ook niet meer uitmaken. Ik maak me geen zorgen over het kantoor maar over de reis erheen.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-06-2021 14:52
En dan zeg ik dat ik kom als ik mijn 2 prikkies heb. Mijn werk kan volledig thuis, ik moet met het OV op een drukke route en een maand meer of minder extra thuis werken lijkt mij ook niet meer uitmaken. Ik maak me geen zorgen over het kantoor maar over de reis erheen.
nou ja, jij wellicht niet, je WG wellicht niet
Maar kan me best voorstellen, dat dit tot gedoe gaat leiden, bij sommge wg's
werkweigering als je niet met het OV wil komen??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lichtelijk stress over wat ik straks aan moet naar kantoor. Ik heb dan 1,5 jaar 90% op blote voeten of sokken gelopen... Gelukkig wel op tijd begonnen aan mijn corona kilo's, er zijn er nu 5 af (en ik wil er nog een paar af die er voor corona eigenlijk al af moesten).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2021 14:54
nou ja, jij wellicht niet, je WG wellicht niet
Maar kan me best voorstellen, dat dit tot gedoe gaat leiden, bij sommge wg's
werkweigering als je niet met het OV wil komen??
Ja kan ik me ook voorstellen, daarom begrijp ik niet dat de politiek dit wil invoeren. Wacht gewoon even tot iedereen is ingeënt, dan heb je dit probleem niet.
Vind het eerlijk gezegd wel beetje belachelijk snel gaan. Van bijna 1,5 jaar thuiswerken naar hup en we moeten massaal weer naar kantoor?
Word al stront chagrijnig van het idee. Reistijd, haasten in de ochtend, kind moet weer naar de vso. Hopelijk bouwen ze het bij ons op kantoor langzaam weer op. Gok dat we nu nog niet 1,5 meter kunnen waarborgen, namelijk.
Ugli schreef:
18-06-2021 15:14
Ja kan ik me ook voorstellen, daarom begrijp ik niet dat de politiek dit wil invoeren. Wacht gewoon even tot iedereen is ingeënt, dan heb je dit probleem niet.
Dit echt. Ik snap er ook de ballen niet van.

Hoor al maanden dat sommige werkgevers het niet te nauw nemen met die regels en hun werknemers verplichten te komen maar nu heb je geen poot meer om op te staan, ook al ben je niet gevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
18-06-2021 15:14
Ja kan ik me ook voorstellen, daarom begrijp ik niet dat de politiek dit wil invoeren. Wacht gewoon even tot iedereen is ingeënt, dan heb je dit probleem niet.
Maar niet iedereen haalt het vaccin, dus dat gaat niet op.
We moeten weer gaan wennen aan dat kantoor (voor veel.mensen) leidend zal zijn
lilalinda schreef:
18-06-2021 15:53
Maar niet iedereen haalt het vaccin, dus dat gaat niet op.
We moeten weer gaan wennen aan dat kantoor (voor veel.mensen) leidend zal zijn
Klopt. Maar vind het wel lullig voor diegenen die volgende week weer moeten en nog geen kans hebben gehad voor vaccinatie.
Wacht dan nog heel even totdat iedereen die kans heeft kunnen benutten.
lilalinda schreef:
18-06-2021 15:53
Maar niet iedereen haalt het vaccin, dus dat gaat niet op.
We moeten weer gaan wennen aan dat kantoor (voor veel.mensen) leidend zal zijn
Iedereen die dat wil, bedoelt ze lijkt mij.

Het zal me een worst wezen als Thea van de receptie geen prik heeft gehaald, als ik hem maar heb gehad.

Eerder ga ik niet dagen naar een volbezet kantoor.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
18-06-2021 15:57
Iedereen die dat wil, bedoelt ze lijkt mij.

Het zal me een worst wezen als Thea van de receptie geen prik heeft gehaald, als ik hem maar heb gehad.

Eerder ga ik niet dagen naar een volbezet kantoor.
maar toch he?
als je baas nu roept: het MOET, zul je moeten, anders is het werkweigering
ik denk echt, dat het nog wel gedonder gaat opleveren
lilalinda schreef:
18-06-2021 16:13
maar toch he?
als je baas nu roept: het MOET, zul je moeten, anders is het werkweigering
ik denk echt, dat het nog wel gedonder gaat opleveren
Ja dat is precies wat ik bedoelde. Eens met hierboven dus.

Mijn werkgever is gelukkig echt de beste, dat heb ik zeker geleerd de afgelopen anderhalf jaar.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2021 16:13
maar toch he?
als je baas nu roept: het MOET, zul je moeten, anders is het werkweigering
ik denk echt, dat het nog wel gedonder gaat opleveren
Dit gaat zeker gedonder geven. En als een WG dit slim aanpakt gaan ze niet proberen te dwingen voordat iedereen de kans heeft gehad gevaccineerd te worden. Een vriendin van mij heeft al een arbeidsconflict met haar WG omdat zij naar kantoor MOEST komen ondanks dat zij haar werk prima vanuit huis kan doen en er ook nog een uitbraak is geweest. Is nu volledig ziekgemeld met mentale klachten en de advocaten zijn er nu mee bezig. Dat moet je niet willen, niet als werknemer maar zeker niet als werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Even on-topic: ik zou 2 wikkeljurkjes kopen van wat stretchy materiaal. Als je dan wel weer iets afvalt kun je ze nog steeds aan.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels een wikkeljurk op het oog en een nette, donkerblauwe pantalon + blouse. Even kijken of ik zo plaatjes kan plakken. Verder laat ik het voor nu gaan qua kleding en richt ik me op in vorm komen.

Ik ben van de generatie die nog niet de kans heeft gehad om de prik te halen, wel al een afspraak natuurlijk maar ik krijg de eerste volgende week. Aan de ene kant ben ik bereid stevig het gesprek aan te gaan, aan de andere kant zit ik nog net in mijn jaarcontract en de rest werkt hier al zeker 10, vaak 20 jaar. Ik ben dus de enige nieuwe en de rest kent elkaar 'live' ook beter. Ik ga er wel wat van zeggen volgende week dat ze in een keer naar 100% op kantoor werken willen, maar ik durf het niet te hoog te spelen. Er zitten wel werkzaamheden bij die beter niet via de digitale weg kunnen vanwege vertrouwelijkheid, maar om 90% van mijn werkzaamheden kan prima digitaal en er lopen zeker veel mensen rond waar dat 100% bij is. Pff lastig dit. Qua werkzaamheden en autonomie en creativiteit die ik nu kwijt kan is het geweldig werk tot nog toe!
Goed bezig! En de sale begint weer. Ik kan je ook van harte aanbevelen eens naar een sample sale te gaan, die beginnen ook weer op te komen. Van vanilla ofzo.
En inderdaad leuke wikkeljurk of nette flared broek (zwart) met mooie blouse. Of a lijn jurkjes met goede panty’s.
lilalinda schreef:
18-06-2021 14:22
Maar tja, hoe gaat dat dan he?
als de regering de werk-zoveel-mogelijk-thuis-oproep laat vervallen, kan je WK dus weer gewoon eisen dat je komt
Het advies om thuis te werken vervalt maar is het nietmet de voorwaarde dat er anderhalve meter afstand gehouden moet kunnen worden? Of vervalt dat nu ook?
wolkje75 schreef:
18-06-2021 18:26
Het advies om thuis te werken vervalt maar is het nietmet de voorwaarde dat er anderhalve meter afstand gehouden moet kunnen worden? Of vervalt dat nu ook?
De anderhalve meter regel blijft.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
18-06-2021 18:37
De anderhalve meter regel blijft.
Sorry voor offtopic, maar dan lijkt het mij toch raar dat de kantoren weer overvol zullen zitten..
wolkje75 schreef:
18-06-2021 18:39
Sorry voor offtopic, maar dan lijkt het mij toch raar dat de kantoren weer overvol zullen zitten..
Dat is het ook. Ik denk dat het in de praktijk heel lastig is om die afstand te blijven aanhouden op kantoren. Het lijkt me dat er ook nog steeds extra schoongemaakt moet worden aan klinken, sanitair etc.
Sorry, maar ik moest lachen om je OP :proud:

Als je af wilt vallen en dat waarschijnlijk ook rap gaat gebeuren aangezien je een stuk gaat fietsen, dan zou ik niet teveel kopen.
En als je wel koopt, dan wat jurken die je met 1-2-3 maten minder ook aan kunt.
Niet te veel broeken, daar (ont) groei je snel weer uit.

Ik heb echt zin om weer naar kantoor te gaan :cheer2:
Ik mocht altijd al twee dagen thuis werken, maar deed dat zelden. Straks doe ik dat wel waarschijnlijk, maar heb echt zin om mijn leuke, lieve collega’s regelmatig live te zien en samen pauze te houden :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven