Lijf & Lijn alle pijlers

Kantoor-ready in lijf en kleding

18-06-2021 12:21 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wel nondeju! De maatregelen zijn nog niet afgekondigd of ik heb de mail binnen dat wij vanaf volgende week donderdag weer op kantoor worden verwacht. Het is een nieuwe werkgever voor mij, al werk ik er al bijna een jaar, ik heb ze nog nooit gezien behalve via Teams en Skype, en er zitten nog babykilo's en coronakilo's teveel aan. Zeker 15 kilo. Hadden ze dit niet fitness-gewijs wat eerder kunnen aankondigen? Ook heb ik letterlijk niks kantoor-ready om aan te trekken, want, sja, niet nodig en hiervoor werkte ik in een informele omgeving. Dus tips, tricks, alles? Waarheen te shoppen voor een kort iemand met boobs en teveel heup? Hoe de buik in te houden? Waarrr vind ik dan weer schoenen zonder hak maar wel net? Ik ben zeker niet van plan een crash dieet te doen, maar iets fitter moet wel. Dus ook daarvoor leuke tips welkom. Verder ook gewoon bedoeld om een beetje te klagen over dit luxeprobleem :proud: :facepalm:
cypresshill wijzigde dit bericht op 18-06-2021 13:38
1.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eva-luna, ik kan me ook voorstellen dat je graag weer naar kantoor wilt! ik wil opzich ook graag, juist ook omdat ik er al een jaar werk en veel mensen alleen digitaal spreek en nog nooit of 1 keer heb gezien in het echt. Maar nu gaat het me ineens wel erg snel! En het valt me tegen dat ze het 'goede' van een aantal zaken digitaal doen zo snel vergeten, want de samenwerking met buitenlandse experts e.d. is echt véél beter geworden zeggen ook een aantal collega's.

En goeie van dat fietsen. ik hou het dus voor nu bij 1 nette broek, 1 nette jurk, basics x 2 op orde en verder lekker fietsen en dan verder zien!
Alle reacties Link kopieren
En to, heb je een leuke outfit klaar liggen voor morgen?
Alle reacties Link kopieren
Nou, 2x geweest inmiddels en zo weer. Gelukkig is de Rijksoverheidsinfographic verduidelijkt naar max 50% op kantoor werken. De werkgever laat dat nu bij mij toe, maar niet vanwege corona, nee, 'omdat je kleine kinderen hebt'. Nouja, resultaat t zelfde.

Ik ben nog niet helemaal gewend aan 'uit de yogapants, in de kantoorkleding'! Maar de fietstocht -prachtige route- dat doet me wel goed. En toch ook wel -hoewel nu erg inspannend- nuttig en leuk om collega's te zien. Best gek, je ziet alleen hoofden, blijkt iemand ineens heel klein. Maar maakt niks uit en ik hoop dat wat overgewicht dat ook niet doet. Goeie tip van iemand over de broeken, zelfs bij elektrisch fietsen -wel met de laagste ondersteuning- verlies ik nu wel eindelijk wat gewicht. Ik ga m'n workoutfits dus hopelijk over een maand uitbreiden met oude items die weer gaan passen en misschien daarna wat nieuws.
Leuk dat het je bevalt! Ik ga ook voor de tweede keer heen vandaag. Zin in!

Ik merk dat ik nu ik zo weinig heen kan gaan ik wat langer voor de kast sta. Moet wat nieuwe kleding hebben. Wil er natuurlijk wel (extra) leuk uitzien nu ik zo weinig ga. En dat kan nu dus met minder kleding :P
Alle reacties Link kopieren
Ha dat is zeker een voordeel! ik ga nu 2 van de 4 dagen die ik per week werk. Dus 2 outfits een maand lang dragen is helemaal niet erg lijkt me. Kan altijd nog een keer een ander shirt doen mocht ik n keer de vrijdag er moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
ik merk dat het fietsen naar kantoor gek genoeg motiveert om ook op mijn thuiswerkdagen een rondje te lopen of fietsen tussendoor. Ik had vandaag een kantoordag en ben voor het eerst met de elektrische fiets UIT heen en terug gefietst! Lekker spieren kweken en in vorm komen, heb er nu dan toch weer helemaal zin in. Ik blijf wel op de elektrische fiets gaan, want vind het wel een fijn idee dat als 'k echt leeg ben of wat sneller thuis moet zijn ik m aan kan zetten en 27km/u kan. Qua kilo's is het in 3 weken tijd naar -1,5 kilo gegaan dus ook prima begin.

Overigens valt het me qua prikkels op kantoor dan toch best wel tegen, maar dat ligt meer aan hoe het is ingericht en ze gaan er wel wat aan doen. Mensen hebben nog veel online vergaderingen tussendoor en blijven dan luidkeels op hun plek zitten met koptelefoon. Er komen nu glazen hokjes daarvoor maar moet nog zien of die gebruikt gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat natuurlijk ook fijn is, is dat je eventueel op de heenweg met ondersteuning kunt fietsen en niet al te bezweet aan komt en op de terugweg je kunt uitsloven.

Ik mag weer de hele week weer naar kantoor en ik dacht ook: eh... welke kleding ga ik nu meenemen??? Want ik had al niet zoveel kantoorkleding, maar door corona, heb ik de aankoop van nieuwe items uitgesteld... :rofl: Gelukkig laatst nog een leuk jurkje gescoord.
Afbeelding

Nette instappertjes er onder en ik zie er weer patent uit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nou die is inderdaad leuk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven