Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Ik ben tussen de regenbuien door gelopen vandaag, 25 minuutjes samen met mijn loopmaatje. We zijn weer een beetje aan het opbouwen na een periode van lichte blessure (bij haar) en geen zin (bij mij). Ging best goed. Deze week gaat het verder niet lukken om te lopen denk ik, moet werken en ben het hele weekend weg.

Ik vind intervaltraining wel heel professioneel klinken... Goed hoor! Misschien ga ik het ooit ook wel doen....
sun.lover ik vind lopen in regen ook niet zo heel erg, maar vandaag stormt het hier! Dus ik heb me er niet aan gewaagd. Ik ga morgen denk ik, ben 's middags vrij.

catrientje: valt wel mee hoor haha, zo professioneel ben ik niet :-). Ik vind het wel heel leuk omdat ik het idee heb dat juist die trainingen mijn conditie verbeteren steeds. Ik vraag me ook af hoe ik dat moet doen als ik straks klaar ben met evy....
Ik heb net wel gelopen ondanks de regen en wind. En het ging verbazend goed. Ik heb 8,2 km gelopen.

Ik wil na Evy overstappen op het 15 km schema van Renate.
sun.lover wijzigde dit bericht op 03-10-2012 11:54
Reden: aanvulling.
% gewijzigd
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@ beetje: er is leven na Evy, hoor! ik vond het ook lastig om haar los te laten, maar ik ben daarna verder gegaan met een eigen schema. Voor de Damloop heb ik Renate erbij gepakt, zodat ik zeker wist dat ik op die 4 EM uit zou komen

Het is hier ook erg stormachtig en ik weet niet hoe laat mijn vriend thuis komt. Als hij een beetje op tijd is, dan ga ik vandaag en anders morgenmiddag.

Een beetje regen houdt mij niet tegen. Hele harde wind vind ik minder, omdat ik graag een stuk langs de kust loop.
Sunlover, jij gaat nu voor de 10km met Evy? 10km vind ik stoer
@Beetje, ik werk ook fulltime, ik ga vaak na mijn werk hardlopen. Mijn man kookt altijd.

@Isa33, ik vind trainen door de duinen en over het strand echt geweldig, langs welke kust loop jij?

@Sk8ter, dus je recreantenloop op dd. 30 september jl. is ondanks dat je ziek was toch goed gegaan. 32 min. 51 sec. super tijd!

Zo, gisteravond weer lekker hardgelopen op het strand in KIJKDUIN. 5 km: 36 min. 25 sec/ 8.25 km/u. Er stond weer een harde wind maar de laatste km. kon ik nog een beetje versnellen. Volgende week ga ik meedoen met de JUBIKO loop in Scheveningen. Ik heb er zin in.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Ik woon vlakbij het Markermeer/IJmeer. Geen duinen, maar dijken
quote:isa33 schreef op 03 oktober 2012 @ 12:19:

Sunlover, jij gaat nu voor de 10km met Evy? 10km vind ik stoer Ja, ik daar ben ik nu mee bezig, ik zit nu op de helft van de lessen. Maar ik zit nog even te twijfelen wanneer ik met het 15 km schema van Renate moet beginnen. Ik heb gehoord dat dat niet bij 10 km begint, maar weer met korte stukjes.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
quote:Sun.lover schreef op 03 oktober 2012 @ 14:57:

[...]

Ja, ik daar ben ik nu mee bezig, ik zit nu op de helft van de lessen. Maar ik zit nog even te twijfelen wanneer ik met het 15 km schema van Renate moet beginnen. Ik heb gehoord dat dat niet bij 10 km begint, maar weer met korte stukjes.

Ik zit met hetzelfde, ga vrijdag de laatste les van het 10km schema doen (al heb ik afgelopen zondag al een keer een uur achter elkaar gelopen)

Maar ik weet ook niet bij welke week ik dan het beste in kan stappen. Ik heb geen zin meer in die hele korte trainingen. Die van vanmorgen was ook 2x6 min. dat is gewoon haast de moeite niet om de deur voor uit te gaan.
@ Cyberwitch: Ik heb even zitten neuzen op de site van de Dutchrunners. Daar wordt een paar keer de vraag gesteld aan trainer Rob Veer. Hij geeft dit antwoord......

Wil je de overstap naar de 15km maken, dan kun je dat schema erbij pakken en in week 5 beginnen. Overigens zal je 10km-prestatie ook verbeteren als je voor de 15km gaat trainen.
sun.lover dat is misschien wel een idee idd. Ik zit nu op les 24 van evy5-10 (geloof ik) en wil best verder met 15 km, maar heb idd geen zin om weer "van voren af aan" te beginnen.

Erg eigenlijk, maar als ik idd die 2x6 min van cyberwitch lees; wordt ik ook niet blij van...lijkt me zo demotiverend.

mother2009; gelukkig werk ik normaliter niet fulltime hoor (pfeuw), maar het kwam afgelopen weken zo uit. En als ik dus niet op mijn werk was, had ik de kids en vriendjes en zwemles enz enz. De jongens fietsen altijd mee op zondagochtend, maar meestal met papa, want mama is ongezellig want die is alleen maar aan het luisteren naar d'r mp3. En ze meer dan een à twee keer meekrijgen op de fiets lukt niet
@ sunlover, thanks! ik was daar ook net op uitgekomen, omdat je vanaf week 6 niet meer gaat wandelen in je pauzes maar moet dribbelen.

Bee-tje, die 2x6 min, is waarschijnlijk omdat het de laatste week van het schema is en er voor vrijdag een 60 min. loop op het programma staat.

Ik haal alleen de 10 nog niet in een uur, kom op 8,5 km, dus doorgaan met het 15km schema lijkt me niet verkeerd.
Ik ga denk ik eerst 4 weken het 10km onderhoud schema lopen van Renate, en daarna instappen in week 5 of 6 van het 15 km schema.
Mijn vriend was (véél) te laat thuis, dus ik ga morgenochtend. Wat leuk om te lezen dat jullie allemaal verder gaan.
@Isa, veel renplezier vanochtend!

@Beetje, ok dus als ik het goed begrijp train jij samen met je kids die meerijden op hun fiets? Knap hoor, ik zou niet zo kunnen trainen.

Zaterdag is bij ons een sportdag, zoon doet dan mee met een korfbalwedstrijd en dochter moet dan naar zwemles. Ik ga vaak met ze mee want mijn zoon zegt vaak dat papa toch alleen maar met zijn telefoon aan het spelen is.

Jullie zijn wel lekker bezig om met een schema te lopen he?
Goh, ik ben me toch natgeregend vanochtend Maar daarna lekker gedoucht en een heerlijke ochtend voor mezelf gehad. Knap ik helemaal van op

15 km, Cyberwitch? Dat is nóg veel stoerder dan 10 Hoeveel loop je nu?
Ik ben nog niet verder gekomen dan 8,5 km. Ik verwacht na het schema voor 15 km ook niet dat ik die afstand haal maar met 12 ben ik al meer dan tevreden Ik raak gedemotiveerd als ik zonder schema loop. Ik geef dan makkelijker op en met een schema denk ik steeds : oei als dat maar lukt .... En elke keer dat het lukt voelt dan als een overwinning op mezelf. Dus met een schema de winter door en dan in het voorjaar maar eens gaan kijken hoe we de loopjes gaan invullen.
@mother2009 ja hoor en dat gaat prima eigenlijk. Man doet het sowieso elke zondag. Ze gaan met mij mee als ze vrij zijn. Zondagen ren ik alleen want manlief is wel heel getraind en gaat te hard.
@Beetje oke mooi! Mijn man is ook heel erg getraind dus met hem rennen ga ik nooit doen.
Ik heb net weer een interval training gedaan met 6 x versnellen. En ik vond het vandaag best pittig, want de versnellingen van een minuut had ik precies op een niet beschut stuk met flinke tegenwind. Maar het is gelukt en ik voel met weer voldaan.
@Sun.lover, fijn he als je dan toch bent geweest. Pff ik had 2 oktober op het strand ook zo'n tegenwind maar het is mij ook gelukt. Niet een top tijd maar dat maak ik woensdag a.s. hopelijk in de wedstrijd wel goed.

Ik ga vandaag of morgen weer hardlopen.
HARDLOPEN over het strand en door de duinen is echt verslavend. Zonsondergang was echt fantastisch. 9.434 m: 1 uur en 9 min/ 8.14 km/u. Mijn telefoon stopte er ineens mee, ik dacht dat ik mijn eerste 10 km. had gelopen, niet dus!
Ik zal ook weer eens posten. Ik was de afgelopen weken wat gedemotiveerd. Ik ren altijd voor het werk (6 uur) en het was elke keer nog pikkedonker, kon de wind horen loeien en die regen...kon me er gewoon niet toezetten

Met als gevolg dat ik heel erg weinig heb gelopen. Vandaag echter de laatste les van renate gelopen; 10km, of liever gezegd 1 uur. Heb het niet vol gehouden, ben afgehaakt bij 50 min (7km). Toch ben ik er best trots op, had niet verwacht dat ik het zo lang zou volhouden na zo'n luie periode. Bovendien is dit alsnog het langste wat ik ooit aan 1 stuk heb gelopen. Ik kreeg trouwens voor het eerst een beetje last van verzuring (of kan dat nog niet zo snel?). Mijn bovenbeenspieren werden op het laatst zwaar en moe en gingen wat pijn doen.

Ik hoop in ieder geval dat het wat mooier weer blijft, zodat ik mijn motivatie weer terug kan vinden, want dat helpt mij enorm.

Ga nu denk ik maar weer even overstappen naar evy 10km, dan renate onderhoud en dan 15km.
Ik wilde eigenlijk vanmiddag, eind van de middag een rondje van 7 km lopen, maar ik weet niet of dat er nog van komt. Gisteravond heel slecht en vet gegeten. Ik voel me de hele dag al opgeblazen. Ik heb ook al de hele dag hoofdpijn.
Ik kon vandaag na een weekend werken het ook bijna niet opbrengen om te gaan lopen. Maar het is gelukt en hoewel het niet zo lekker aanvoelde heb ik best constant en snel gelopen. 5,81 km in iets meer dan 35 minuten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven