Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Oh trouwens MEGAmosterd maar ik loop in renkleren van de Lidl. Prima spul! Ik heb trouwens wel een jasje van de run2day omdat ik nogal specifieke wensen had.
@Bee-tje, oeps sorry foutje verkeerd gelezen. Ja na de vakantie is ook goed. Hihi.

Ik ga morgenochtend een uur lopen.

@Isa, ik loop altijd zonder wandelminuten.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Zo alles doorgelezen en toch ook maar besloten om te reageren. Mooie stok achter de deur voor als ik een keer niet loop.

Ik ben sinds vorig jaar januari een aantal keer begonnen met hardlopen, maar elke keer wel een goede smoes om te stoppen. Sinds begin september ook aan het lijnen en toen werd het hardlopen voor mij ook een stuk makkelijker vol te houden. Gezonder eten en meer bewegen is de beste combinatie om af te vallen bij mij. Na negen weken is er bijna 10 kilo af. Dus ga zeker door. Kan nu sinds drie weken ongeveer vijf kilometer achter elkaar lopen en doe daar tussen de 35 en 37 minuten over.

Ik loop nu sinds kort met de Runkeeper app. En schrok toen ik jullie snelheden zag, want mijn app geeft 6.53 aan. Ik dacht dus dat dat mijn gemiddelde snelheid was, maar ik loop dus gemiddeld 6.53 minuten per kilometer. Dus volgens mij valt het dan wel mee.

Nu ik al jullie berichten zie denk ik dat ik toch maar verder ga met Evy of Renate. Intervaltrainingen lijken mij namelijk wel leuk.

En oh ja, ik ben trouwens wel blij dat het weer zo vroeg donker is. Ik loop het lekkerst in het donker omdat ik dan het idee heb dat niemand me ziet (ben niet de slankste en voel me soms behoorlijk opgelaten). Loop wel altijd een verlichte route anders zou ik het niet doen. Nou wel genoeg info voor een eerste bericht dacht ik.
Ik ben gisteravond gaan lopen, en ik vond het echt vreselijk in het donker. Ook al loop ik voor een groot deel op asfalt en klinkerweggetjes. Ik ben toch bang dat ik me verstap, dat ik een stoepje niet zie oid. Maar goed, ik kon niet anders dan 's avonds. Zaterdag ga ik 5km lopen! Ik ben benieuwd naar mijn nieuwe tijd Ik hoop op een tijd tussen de 35 en 37 minuten. Ik liep de 5km in 40-42 minuten.
Ik heb vandaag les 23 van Keep Running met Evy gelopen; een duurloop van 60 minuten. Ik heb er echter nog 19 seconden aan vast geplakt omdat ik de 10 km graag wilde halen. Ik ben trots op mezelf.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Zo net terug van 1 uur hardlopen in het bos, genoten van de mooie kleuren en geuren. Nu eerst water/ koffie drinken.
@ Mother: Dan hebben we allebei 1 uur hardgelopen in het bos :-) Ik ben alleen verkeerd gelopen in het bos, het was voor mij een nieuwe route. Dus na een uur moest ik nog even een paar km naar huis uitlopen/wandelen. Hoe ver heb je gelopen?
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Sun, nou dat is het nadeel van mij om in het bos te lopen. Ik reken mijn route uit via looptijden maar dit is een nieuwe route. Ik denk 9/10 km. Jij?

Ik las op een ander topic dat jij je heb ingeschreven voor de HM tijdens de CPC maart 2013. Knap hoor!

Ik heb nu aan 2 wedstrijden/ 5 km. meegedaan.

2 december heb ik mij ingeschreven voor 7.5 km. duinen/ strand. Maart 2013/ CPC/ 10 km.
@Mother: Ik heb 10 km gelopen. En daarna nog een paar km gewandeld. Ik ga in december 15 km lopen bij de Bruggenloop en in maart de HM bij de CPC. Ik heb tot nu toe meegedaan met de ladiesrun (5km) en de ladies damloop (4EM). Ik vind lopen heerlijk en het meedoen met lopen is leuk :-)
quote:Sun.lover schreef op 09 november 2012 @ 13:58:

Ik heb vandaag les 23 van Keep Running met Evy gelopen; een duurloop van 60 minuten. Ik heb er echter nog 19 seconden aan vast geplakt omdat ik de 10 km graag wilde halen. Ik ben trots op mezelf.

Wat goed zeg!
Ik heb ook de 4EM gelopen bij de DtD. Ik wil eigenlijk heel graag volgend jaar met de 10EM meedoen, maar ik weet niet of ik dat wel ga redden. 16km is wel echt Heul Erg Ver.

Doelen voor de komende tijd:

* 5 km lopen rond de 35min

* 10km lopen in juni 2013.

Morgen ga ik kijken hoe snel ik 5 km aaneengesloten kan lopen. Ik hoop op de 36 minuten (= 7min10sec per km en volgens mij is dat haalbaar )
@ Isa, is het gelukt??

Ik heb vanmorgen m'n eerste 10 km gelopen, geen wereldtijd neergezet want ik heb er 1 uur en 16 minuten over gedaan, maar woei

Ik ben eind Maart begonnen met hardlopen en heb er nu 400 km opzitten.
Hay dames- leuk om te lezen! Sinds 2 maanden bezig en vandaag eerste 5 km wedstrijdje. Tijd weet ik nog niet maar maakt mij ook eigenlijk niet zoveel uit. Het belangrijkste is dat het redelijk makkelijk ging. Ik loop met Todd Lange 'couch to 5K'. Nu aan de 10 km training beginnen, wil naar Schoorl in feb. Succes vandaag op deze mooie zonnige dag en grappig dat iedereen zo goed bezig is
quote:Cyberwitch schreef op 11 november 2012 @ 13:22:

@ Isa, is het gelukt??

Ik heb vanmorgen m'n eerste 10 km gelopen, geen wereldtijd neergezet want ik heb er 1 uur en 16 minuten over gedaan, maar woei

Ik ben eind Maart begonnen met hardlopen en heb er nu 400 km opzitten.

Wauw zeg, 400km!!! 10 km in 1.16uur vind ik toch ook niet slecht. Iets minder hard dan 9km/uur. Zou ik voor tekenen!

Mijn rondje ging niet zoals ik had gehoopt, maar ik heb de laatste week heel veel stress en zenuwen. Zaterdagmiddag kon ik alle spanning laten gaan, maar blijkbaar was hardlopen niet de beste manier om die spanning te laten gaan Ik had zoveel spanning in mijn bovenlijf dat ik heel veel druk voelde op mijn borstkas. Ik heb 4,5km gelopen in iets minder dan 34 minuten en toen was ik ook echt helemaal op. Volgende week ga ik voor een herkansing
quote:spannend schreef op 11 november 2012 @ 13:54:

Hay dames- leuk om te lezen! Sinds 2 maanden bezig en vandaag eerste 5 km wedstrijdje. Tijd weet ik nog niet maar maakt mij ook eigenlijk niet zoveel uit. Het belangrijkste is dat het redelijk makkelijk ging. Ik loop met Todd Lange 'couch to 5K'. Nu aan de 10 km training beginnen, wil naar Schoorl in feb. Succes vandaag op deze mooie zonnige dag en grappig dat iedereen zo goed bezig isIk ken het programma en het lijkt mij erg pittig, maar ik hoor er veel succesverhalen over.
Even een vraagje, hier zitten wel wat ervaren hardloopsters:

Weet iemand wanneer de inschrijving voor de Marikenloop 2013 ongeveer begint?
Ha dames!

Ook hier weer even een update!

Ik heb vandaag voor het eerst hardgelopen met mijn hardloopmaat. Wij gaan samen over een maand een wedstrijd hardlopen: 5,5 km. Voor mij best spannend, omdat mijn vriendin al wat verder is.. Zij loopt het al in 1 stuk, en ik heb telkens geoefend met wandelpauzes.

Vandaag 5,5 km gelopen met 1 korte wandelpauze! Ben zo trots! De 5 km was rond 30 min, 5,5 rond 34 min, het was heel zwaar, dus hoop het over een maandje lekker te kunnen uitlopen, de tijden vind ik wel oke voor een eerste keer.

Het wordt mooi weer de komende dagen, heerlijk loopweer volgens mij!
Zo, net terug van 10 km. 01:10:30 uur/ 8,52 km/u. Lekker door de duinen en over het strand is toch meer mijn ding dan in het bos/ park.
@ Isa, volgende week gaat ie vast wel helemaal lekker

@ Mother, ik vind het juist lekker om in het bos te lopen. Ik loop nu voornamelijk in een aangelegd bos/veredeld park, en de afwisseling in ondergrond vind ik heel prettig.

@ chocosuusje, goed gedaan!
Hoi hoi

Iedereen is weer druk bezig geweest zie ik. Even reageren:

Isa: ik hou ook niet van in het donker lopen. Doe ik dus ook nooit. Wij hebben hier een groot park naast de deur liggen waar ik altijd ren en daar vind ik het 's avonds veel te donker en eenzaam. Brrr. Jammer van je rondje zaterdag, maar zoals Cyberwitch zegt, de volgende keer gaat het vast beter.

sun.lover: Wauw wat een pittige doelen zeg. Knap zeg! Dat ga ik never nooit halen vrees is. Gisteren nog met manlief een gesprek over hardlopen (hij gaat de halve van Egmond doen). Hij zegt dat ik het in me heb om een halve of hele M te lopen. Never! Ik denk sowieso lichamelijk niet, maar ik denk echt serieus mentaal ook niet. Het is zo een afstand! Ik hoop ooit op die damtotdam.

Cyberwitch; geen wereldtijd zeg je, maar je hebt het wel mooi gedaan. Weer 10 km in de benen! Tikt lekker aan bij die 400 .

Mother: ook weer lekker fanatiek bezig. Goed joh!

Chocosuusje: Goed gedaan vooral omdat je zegt dat je het altijd met wandelpauzes deed. En dan nu 5,5 in zo een tijd ook nog! Het fijne aan een renbuddy lijkt mij dat je elkaar kan stimuleren.

Ik heb gisterenochtend gerend. 8,5 km (dat is een groot rondje in mijn buurt) en 8,8 km/u. Ben best trots op mezelf. Want ik zit weer een beetje op stoom. In het voorjaar en zomer rende ik twee een keer p/w 6 km en 1 keer p/w 8,5 ongeveer, maar sinds de vakantie dus loopt het een beetje spaak. Ik had dus al genoemd hier dat ik deze winter me even focus op twee x ipv 3 x p/w. Ik heb me voorgenomen om dat rondje van 8,5 nog wat uit te breiden en als ik me fit genoeg voel hem twee x te doen. (ipv die 6). Snappen jullie hem nog . Dan ren ik in ieder geval 16-18 km per week.

Woensdag weer in ieder geval!
Ik durf me hier nauwelijks nog te melden, sta helemaal stil :(

Heb de afgelopen weken meer dan 50 uur gewerkt, problemen thuis (relatie) en energieniveau is tot het 0-punt gedaald.

Ik hoop het deze week weer een beetje op te kunnen pakken, maar vooral de discussies thuis zijn echte energievreters. Het gaat om belangrijke onderwerp(en), dus dan wil ik zo'n discussie (lees: ruzie) ook niet onderbreken om te gaan sporten. Vanochtend in ieder geval wel lekker lang gewandeld en vanavond zou ik gaan training als er geen ruzie roet in het eten komt gooien...
MissP: oh bah wat vervelend voor je zeg :( . Ik hoop voor je dat je eruit komt. Dan het hollen maar even wat lager op de prioriteitenlijst toch? Ik hoop dat je vanavond wel even lekker kunt rennen.

Succes meid!

PS: wel blijven komen hier hoor!
Ik heb vandaag met mijn man 5 km gelopen in een mooi park in Riga ( met heuvels). Omdat we hier heel veel wandelen hebben we het bij 5 km gehouden. Wel leuk om in een ander land te lopen.
@ sunlover: Ik heb even gegoogled, maar wat ziet het er prachtig uit in Riga!

@ MissP:

@ Beetje: Je zit lekker in het renritme. Fijn om te lezen

@ Suusje: Goed hoor! 5,5 km in 34 minuten.

@ LasVegas: Ik heb echt geen idee. Goed de site in de gaten houden. De grote evenementen hebben ook vaak een twitteraccount, dat is altijd handig

Ik wilde vandaag gaan lopen, maar ik had zo'n gejaagde dag dat ik al blij ben dat ik zit.

Vraag voor de lopers met coaches :):

Ik ben begonnen met Evy 0-5, een paar maanden later heb ik de 4EM - easy gelopen met Renate en de laatste 4 weken heb ik met Renate 0-5 km gelopen.

Wie heeft er een idee hoe ik nu verder kan gaan? Ik zou wel graag een onderhoudsschema willen doen of toch rustig aan richting de 10km willen gaan.
@ Isa, ik zou lekker 5-10 km schema pakken. En dan gewoon bij het begin beginnen.

Dat lijkt een stapje terug maar kan ook goed zijn voor je basis snelheid.

Ik ben begonnen met Evy 5km, toen renate 4EM easy, toen renate 10km , 10km onderhoud en gister begonnen met het 15 km schema.

Mijn doel is niet eens die 15km lopen maar als ik richting 12 kom ben ik al meer dan tevreden.

Door steeds dat stapje terug te doen (schema bij begin beginnen) merk ik dat ik toch wat sneller ben gaan lopen.

@ MissP, balen...en sterkte! hoop dat je toch wat tijd kunt vinden om tussendoor je hoofd lekker leeg te rennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven