kitesurfen
zaterdag 10 mei 2014 om 22:27
zaterdag 10 mei 2014 om 22:32
Vroeger wel eens met mijn broer gedaan. Erg tof maar je moet er wel erg sterk voor zijn. Daarnaast kost het ook erg veel geld, voor een beetje vlieger ben je zo al een paar honderd euro kwijt. Dan wil je ook nog goede handvaten (en waarschijnlijk een tuigje). Ik zou als ik jouw was kijken of er ergens een cursus word gegeven.
zaterdag 10 mei 2014 om 22:56
quote:madamecannibale schreef op 10 mei 2014 @ 22:32:
Vroeger wel eens met mijn broer gedaan. Erg tof maar je moet er wel erg sterk voor zijn. Daarnaast kost het ook erg veel geld, voor een beetje vlieger ben je zo al een paar honderd euro kwijt. Dan wil je ook nog goede handvaten (en waarschijnlijk een tuigje). Ik zou als ik jouw was kijken of er ergens een cursus word gegeven.
Was het maar dat een beetje kite een paar honderd euro kost, er liggen er hier een paar in de schuur van ruim duizend
En dan ook nog te weten dat mijn man zich gedraagt als een jonge hond zodra er wind aan zit te komen.
Was het maar dat een beetje kite een paar honderd euro kost, er liggen er hier een paar in de schuur van ruim duizend
En dan ook nog te weten dat mijn man zich gedraagt als een jonge hond zodra er wind aan zit te komen.
zaterdag 10 mei 2014 om 23:50
... en in de winter opnieuw naar het strand om te kite-buggiën ...
... bij min 5 door de branding stuiven met 60 a 80 km/u ...
... soms al in de vroegste ochtendschemering ivm. de eb ...
(natzand bij eb het meest gladde oppervlak)
... eeeh relatie? zondagsafspraak? Als de wind west noordwest is met 4 a 6 beaufort ... Dan was er maar 1 afspraak, die met de kite en het strand ...
Ik begrijp de jonge honden uitspraak! Helemaal losgaan, soms een klein ongelukje (illegale hond op het strand) en genieten puur!
... bij min 5 door de branding stuiven met 60 a 80 km/u ...
... soms al in de vroegste ochtendschemering ivm. de eb ...
(natzand bij eb het meest gladde oppervlak)
... eeeh relatie? zondagsafspraak? Als de wind west noordwest is met 4 a 6 beaufort ... Dan was er maar 1 afspraak, die met de kite en het strand ...
Ik begrijp de jonge honden uitspraak! Helemaal losgaan, soms een klein ongelukje (illegale hond op het strand) en genieten puur!
dinsdag 17 juni 2014 om 21:51

dinsdag 17 juni 2014 om 22:22
2 keer gedaan met de kite van mijn vriend en zijn broertje. Tevens les van hen gehad. Hoewel ik het vliegeren al kon, vond ik het boarden nog best lastig. Daarnaast moet je best wel veel lef en respect voor de natuur hebben. Ik ben er niet spontaan genoeg voor, ik kan niet alles laten vallen omdat het toevallig mooi kiteweer is. (mooi kiteweer is in NL trouwens nooit zonder wetsuit)
Vriend vind het nog steeds fantastisch mooi maar zijn broer vindt hem iets te 'burgelijk' worden. Bij goed surf weer moet je namelijk alles laten vallen en je kans pakken
En daar krijgt hij steeds meer moeite mee. Toen hij nog student was, was hij dagen lang op het water.
Vriend vind het nog steeds fantastisch mooi maar zijn broer vindt hem iets te 'burgelijk' worden. Bij goed surf weer moet je namelijk alles laten vallen en je kans pakken