Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!

Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!

Jammer dat je vanwege herkenbaarheid niet hier je hart kan luchten, Moon-alisa. Kan het me wel voorstellen hoor... Ik moet er ook goed op letten dat ik niet alles hier neerpen, want dan ben je zo 'bekend' om het zo maar te zeggen.

@Valeriaansnoepje: ik ben na het kijken van 'het is hier autistisch' me ook aan het afvragen of ik autistisch ben. Heb net een test gedaan en daar kwam uit dat ik vrij hoog 'scoor' qua autisme. Zou ik hierover met jou mogen PB-en? Als je het niet witl gewoon eerlijk zeggen uiteraard he?
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien zou het binnen een topic wel kunnen. Denk dat hier niet superveel mensen meelezen. Maar ben bang om een nieuw topic te openen, dat het dan opvalt bij de mensen die ermee te maken hebben. Misschien later alsnog. Heb vandaag IRL even kunnen praten.

Vandaag nuttige dag gehad, veel geklust met broer, schoonzus en (even) een vriend. Was ook echt gezellig.

Huis is nu weer een stukje meer van mij en een stukje minder van de vorige bewoners. Toen ik hier kwam wist ik niet helemaal zeker of ik lang zou blijven (is altijd afwachten of het bevalt) maar nu ik er prettig woon, vervang ik af en toe iets.

En hoewel ik ook veel Ikea heb, heb ik toch ook wel een heleboel dingen niet-Ikea. Kringloop, marktplaats etc.

Ben ook eigenlijk niet gewend mensen uit te nodigen. Voorheen was het meestal een zooi, het gaat nu beter. Maar nog steeds ben ik gewend eerder bij anderen af te spreken. Dus dat was best grappig om vanmorgen in mijn huis met zijn vieren aan de koffie te zitten. De vriend kende mijn broer en schoonzus nog niet, terwijl hij veel met mij en andere broer omgaat. Leuk nu ook eens deze samenstelling te hebben.
Je kunt méér.
quote:Bumba1985 schreef op 25 februari 2017 @ 16:58:

Jammer dat je vanwege herkenbaarheid niet hier je hart kan luchten, Moon-alisa. Kan het me wel voorstellen hoor... Ik moet er ook goed op letten dat ik niet alles hier neerpen, want dan ben je zo 'bekend' om het zo maar te zeggen.

@Valeriaansnoepje: ik ben na het kijken van 'het is hier autistisch' me ook aan het afvragen of ik autistisch ben. Heb net een test gedaan en daar kwam uit dat ik vrij hoog 'scoor' qua autisme. Zou ik hierover met jou mogen PB-en? Als je het niet witl gewoon eerlijk zeggen uiteraard he?

Ja hoor, dat mag. Of ik de beste persoon ben om daarover te praten weet ik niet hoor, volgens mijn begeleiders mag ook ik best wat minder streng voor mezelf zijn m.b.t. de symptomen van m'n autisme

Maar als je er echt achter wilt komen of je autisme hebt, kun je misschien ook meteen naar de HA gaan voor een doorverwijzing, want er kan een behoorlijke wachttijd zijn die (in mijn ervaring tenminste) behoorlijk frustrerend is.
quote:Valeriaansnoepje schreef op 25 februari 2017 @ 22:15:

[...]

Ja hoor, dat mag. Of ik de beste persoon ben om daarover te praten weet ik niet hoor, volgens mijn begeleiders mag ook ik best wat minder streng voor mezelf zijn m.b.t. de symptomen van m'n autisme

Maar als je er echt achter wilt komen of je autisme hebt, kun je misschien ook meteen naar de HA gaan voor een doorverwijzing, want er kan een behoorlijke wachttijd zijn die (in mijn ervaring tenminste) behoorlijk frustrerend is.

Ik sta momenteel op de wachtlijst bij PsyQ. Weliswaar vanwege heftige PMS-klachten, maar ik ga het daar gewoon aankaarten (heb komende vrijdag een telefonisch intake-gesprek). Het is om gek van te worden, ik heb al zoveel therapie gevolgd en dan gaat het weer beter, en dan loop ik later toch weer vast.

Maargoed, sorry, beetje offtopic....
quote:Bumba1985 schreef op 26 februari 2017 @ 08:27:

[...]

Ik sta momenteel op de wachtlijst bij PsyQ. Weliswaar vanwege heftige PMS-klachten, maar ik ga het daar gewoon aankaarten (heb komende vrijdag een telefonisch intake-gesprek). Het is om gek van te worden, ik heb al zoveel therapie gevolgd en dan gaat het weer beter, en dan loop ik later toch weer vast.

Maargoed, sorry, beetje offtopic....

Eh... Maar PMS is toch lichamelijk?

Nou ja, álles is eigenlijk lichamelijk. Hormonen, chemie in de hersens enzo... Maar goed..
Echo, echooo... zijn we niet meer fit en energiek??
Het valt idd wat tegen! Ik ben net weer boven water van de buikgriep. Als het morgen beter weer is dan vandaag, ga ik lekker een eind wandelen, ik heb genoeg binnen gezeten de afgelopen tijd!
Ik ben er nog...

Had veel stress vorige week. Teveel eigenlijk. Gisteren bij jobcoach van me af kunnen praten en vandaag op werk iets groots kunnen afronden.

Het bewegen kwam er even niet van. Jammer want ik zou wel meer willen genieten van het voorjaar nu, wandelend of hardlopend. Aan de andere kant met al die regen.... wacht ik nog wel even

Hopelijk nu weer wat rust in de tent zodat ik weer vaker kan lopen. Mis het wel.
Je kunt méér.
quote:Valeriaansnoepje schreef op 26 februari 2017 @ 12:15:

[...]

Eh... Maar PMS is toch lichamelijk?

Nou ja, álles is eigenlijk lichamelijk. Hormonen, chemie in de hersens enzo... Maar goed..Ik word depressief en agressief van die hormonen helaas. Dus ik ben soms net jekyl and hyde. Irritant
PMS uit de hel, herkenbaar. Oplossingen heb ik niet, vrees ik.

Moon-alisa: als lange-afstandsloper, kan je me advies geven over wandelsokken? Ik ga van de zomer een meerdaagse tocht maken (geen extreme afstanden, geen enorme hoeveelheden bagage op mijn rug) en ik vraag me af of ik zou moeten investeren in dingen die ik normaal gesproken niet gebruik. Nu heb ik alleen wandelschoenen.
Hai dames, long time no seen!

Hier gaat het niet zo lekker helaas. Ben de laatste weken moe, misselijk, weinig te porren. Doe wel leuke dingen maar merk dat het weinig met me doet. Terwijl ik nu vakantie heb en juist fijne dingen met de kinderen aan het doen ben. Kan er nog niet de vinger op leggen waar het allemaal vandaan komt. Denk ergens het gebrek aan zon. Meestal is februari niet mijn beste maand. Heb ook nog niet veel tijd voor mezelf gehad, dat zal ook niet meehelpen. Val iedere avond vroeg in slaap op de bank dus de avonden zijn ook te kort. Vrijdag is man thuis met de kinderen en ben ik vrij, ga ik kijken wat ik kan doen om de 'spark' weer op te doen laaien.
quote:Fleet schreef op 01 maart 2017 @ 17:11:

Hai dames, long time no seen!

Hier gaat het niet zo lekker helaas. Ben de laatste weken moe, misselijk, weinig te porren. Doe wel leuke dingen maar merk dat het weinig met me doet. Terwijl ik nu vakantie heb en juist fijne dingen met de kinderen aan het doen ben. Kan er nog niet de vinger op leggen waar het allemaal vandaan komt. Denk ergens het gebrek aan zon. Meestal is februari niet mijn beste maand. Heb ook nog niet veel tijd voor mezelf gehad, dat zal ook niet meehelpen. Val iedere avond vroeg in slaap op de bank dus de avonden zijn ook te kort. Vrijdag is man thuis met de kinderen en ben ik vrij, ga ik kijken wat ik kan doen om de 'spark' weer op te doen laaien.Dit had ik ook kunnen schrijven...
Sterkte voor iedereen die ff in een dip zit...

Bij mij gaat t weer iets beter. Maar ik slaap wel eigenlijk te kort iedere nacht. Slaap gelukkig een aantal uur diep maar ben dan rond 5 uur, 6 uur wakker. Zonde want dat laatste uurtje of die laatste uurtjes kan ik ook nog goed gebruiken.

Maar voor de rest gaat t allemaal best goed... dus als ik even goed bijslaap ben ik er wel weer denk ik

Fiool leuk dat je het vraagt Ik heb idd wel wandelsokken van de buitensportzaak. Kost wel zo'n 20 euro per paar, maarja dat is dan een investering. Je doet er ook lang mee en vaak heb je aan 1 of 2 paar genoeg. Met goede sokken heb je weinig wrijving in je schoenen en blijven je voeten op de goede temperatuur.

Heb in de zomer een keer met vrij warme sokken gelopen (die normaal heel lekker zitten en had er even niet goed bij nagedacht) en echt mega-blaren gekregen. Dus mijn advies is om bij Bever of andere zaak even advies te vragen. Want het maakt wel degelijk verschil.
Je kunt méér.
Ha ha, goed punt! Ik had even snel wandelsokken gekocht bij de HEMA en die uitgetest vandaag, en het viel me op dat ze ontzettend warm zijn. Ik dacht al dat dat geen goed idee zou zijn voor hartje zomer
Nee en voor uurtje lopen is het prima, maar bij lange afstanden kun je echt last krijgen.

Zo was mijn eerste paar wandelschoenen één van 25 euro. Liep prima maar ik kreeg zulke warme voeten... (ook met goedkope sokken erin denk ik). Zat ik bij een wandelvierdaagse bij iedere rust een kwartier zonder schoenen om mijn voeten te koelen. Hahaha dat zijn van die beginnersdingetjes
Je kunt méér.
quote:Moon-Alisa schreef op 01 maart 2017 @ 21:03:

Nee en voor uurtje lopen is het prima, maar bij lange afstanden kun je echt last krijgen.

Zo was mijn eerste paar wandelschoenen één van 25 euro. Liep prima maar ik kreeg zulke warme voeten... (ook met goedkope sokken erin denk ik). Zat ik bij een wandelvierdaagse bij iedere rust een kwartier zonder schoenen om mijn voeten te koelen. Hahaha dat zijn van die beginnersdingetjes

Sketchers en tenensokken met zilver-huppeldepup-draad vind ik altijd fijn in de zomer. Ben het woord even kwijt met dat zilver. Waarschijnlijk werkt het ook met "gewone" sokken zonder tenen, maar ik vind ze erg lekker zitten.

Ik heb ook Fivefinger schoenen, schoenen met tenen dus . Maar die draag ik nu alleen binnen, buiten vriezen m'n voeten er anders af
Wil zelf eigenlijk voor de zomer ook weer wat lichtere schoenen hebben. Loop nu alles op mijn bergschoenen maar die zijn wel zwaar. Andere schoenen van ANWB waren deze keer miskoop. Eerder had ik daar voor 25 euro schoenen die ik helemaal 'op' heb gelopen, heel lang mee gedaan.

Deze waren duurder en na een tijdje was de voering bij de hiel versleten. Toen kon ik ze echt niet meer gebruiken, t deed echt pijn om er stukken op te lopen.

Even kijken hoe t financieel allemaal uitkomt

Ik ga vandaag De Man weer appen. De Man Die Ik Wil Hebben. Hadden dinsdag even contact maar even op verkeerd moment. Wil gewoon dat hij weet dat hij me interesseert, als persoon.

Dus spannend. Hij werkt avonddiensten/nachtdiensten dus ik app m maar niet te vroeg
Je kunt méér.
Spannend, Moon-Alisa! Hou je ons op de hoogte?

Ik zit hier echt te balen. Ik zou vandaag naar de sauna gaan, maar had gister al heel erg last van misselijkheid. Eerst dacht ik dat het van de stress was, omdat ik morgen een intake gesprek heb bij PsyQ, maar vanochtend bleek het toch buikgriep te zijn. Nu voel ik me momenteel wel weer wat beter, op een borrelende buik na, maar de sauna gaat natuurlijk niet meer door vandaag.

Gisteravond ook al niet wezen sporten hierdoor... Dus ik heb gewoon even een baalmomentje.
Ik zag je andere topic Bumba... wat rot. Kunnen jullie iets anders leuks gaan doen?

Ja ik houd jullie op de hoogte. Ergens is het niet zo handig om in deze drukte/stress ook nog te gaan daten, maar er zijn steeds dingen waardoor de timing niet top is. Wil gewoon dat hij weet dat ik aan m denk. Maar het is een man die zich niet makkelijk laat vangen zeg maar, dus ik wil m ook niet teveel pushen.

Tactiek
Je kunt méér.
Beterschap Bumba! Kan je man en kind niet de deur uit bonjouren, dat je in ieder geval even rustig kan bijkomen?

Valeriaan: ooit kreeg ik van iemand van die sokken met tenen. Ik heb ze zo ongeveer 10 seconden aangehad, brrr, wat voelde dat eng!
Nou ik heb m geappt hoor. Voel me verder eigenlijk helemaal niet lekker vandaag. Beetje te druk gehad denk ik.

Was heel even buiten papier/glas/plastic wegbrengen maar ik vond het maar koud. Zit nu weer lekker binnen
Je kunt méér.
@fiool: we hadden toevallig al oppas vandaag, dus dat is wel fijn idd. Nu voel ik me al ietsje beter, gelukkig.

Iets anders leuk doen zat er niet echt in. Doordat ik misselijk was en toch dichtbij de WC wilde blijven. Maargoed, er komen vast wel nieuwe mogelijkheden.
Bumba, ik had het topic ook al gezien ja. Balen!

Haha fiool, ik vind ze heel lekker zitten ieder z'n eigen ding, haha.

Heeft iemand van jullie ooit een GRIT Strength groepsles gedaan? Ik heb vandaag eigenlijk pas opgezocht wat het is, heb vanavond de les. Ik had wel een filmpje gezien natuurlijk, maar die was 2 minuten. Nu las ik dat het erg zwaar is, met "challenges" à la zoveel mogelijk burpees binnen 2 minuten

Nu durf ik eigenlijk niet meer

Ik ga wel natuurlijk, maar met frisse tegenzin...

Wut, krijg ik net nadat ik m'n broccolisoep had opgewarmd een mail dat de les niet doorgaat (en niet alleen die, ook andere lessen). Heb ik voor niets zo vroeg gegeten

Ik heb me al opgegeven voor maandag. Misschien kan ik alvast burpees gaan oefenen tot dan
anoniem_649548ce5a867 wijzigde dit bericht op 02-03-2017 17:30
Reden: Plannen gewijzigd
% gewijzigd
Wat spannend allemaal Moon!

Bumba, ook ik zag je topic. Balen! Vervelend dat jij je ook zo voelt.

Valeriaan, dat de les is uitgesteld: doe er je voordeel mee. Hoe gaat het verder met je na het ongeluk?

Hier al een veel betere dag. Vandaag aan duchtige retail-therapy gedaan. Ik hikte steeds tegen onze inrichting aan, door de kleuren en donkere meubels doet het herfstig aan. Waar ik doorgaans van houd, maar ik had nu echt behoefte aan licht en kleur in huis. Nieuw vloerkleed, nieuwe kussens en kaarsen gekocht en ben nu weer heel, heel blij met onze woonkamer. Lijkt nu heerlijk zomer door al het geel. Mijn oudste dartelt ook nog eens rond in een gele bloemetjesjurk dat haar zo beeldig staat.

Ook even lekker op mezelf geweest en dat heeft ook goed gedaan. Afgelopen dagen ook de yoga weer opgepikt, de 10 minuten versie weliswaar, maar doet toch goed. Alleen het eten verdient nog wat aandacht, maar ik geniet vooralsnog even van wat er wel goed gaat en fijn is.
Hier verdient het eten ook wat aandacht... Heb afgelopen weken veel 'last minute eten' gekocht. Magnetronmaaltijden, eten op station, dat soort dingen. Ben wel van plan morgen weer flink wat boodschappen in te slaan en dan het eten weer beter te plannen.

Klinkt leuk allemaal Fleet, je huis en de jurk van je dochter

Zelf heb ik een soort van zin in voorjaarsschoonmaak. t Komt niet vaak voor... maar even overal een sopje doorheen enzo.

De Man heeft niet op mijn appje van gisteren gereageerd. Misschien komt het nog. Vond zelf dat ik het wel slim gedaan had, tussen neus en lippen door even vermeld dat ik thuis aan het klussen ben. Hij houdt van klussen dus nu kan hij zijn hulp aanbieden... KLAAR....

Maar tot nu toe zegt ie niks. Weet van zijn ouders en vrienden dat ze hem af en toe ook moeilijk kunnen bereiken dus ik trek niet te snel conclusies.

Laatste keer dat ik hem IRL sprak zei hij wel dat zijn ex had gezien dat er 'iets' was tussen ons. Wel een goed teken (was een heel relaxte ex overigens)
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven