Lijf & Lijn alle pijlers

Korte broek

03-08-2022 10:28 76 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar een korte broek.
Ik draag in de zomer altijd jurken en rokjes maar voor de vakantie lijkt mij een korte broek praktischer. Ik vind een korte broek mij alleen niet staan.

Wie kan mij helpen welke korte broek mij leuk zou staan. Ik ben klein en heb dikke boven benen.
Ik vind korte broeken heerlijk zitten maar draag ze niet omdat ik ze alleen maar mooi vind bij vrouwen met mooie slanke strakke en het liefst bruine benen. Maar dat is persoonlijk. Als jij een korte broek wil dragen en je voelt je er goed bij dan lekker doen. Misschien een met een wat rechtere pijp en tot op de knie?
Ik denk meteen aan een skort. Is dat iets voor je?
Ik dacht ook aan een skort. En anders zou ik kiezen voor een iets ruimer vallende short tot halverwege het bovenbeen.

Maar goed, ik draag wel korte broeken, maar puur tijdens vakantie bij lange wandelingen of als het zo warm is dat de mussen van het dak vallen. Ik draag ze niet omdat ik het zo mooi vind staan ofzo.
Ik zou eens kijken bij een outdoorwinkel. Ik heb een aantal wandelshorts, die vallen wat langer en door de stof vallen ze vaak gladder. Gewone shorts vind ik vaak te kort, want ze vallen of onder mijn billen of halverwege mijn bovenbeen. Ze hebben zowel strakkere modellen als losse modellen. Ook diverse skorts.

En ze zijn niet allemaal kaki/beige. Ik heb een super mooie donkergrijze en een zwarte en ze staan fa-bu-lous!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb laatst een hele fijne gekocht bij de Shoeby. Een spijkerbroek, die opgerold iets korter is en afgerold iets langer. Ik draag hem wat langer. Er zit stretch in, dus zit heel comfortabel.
Het staat helaas maar weinigen. Maar soms moet je daar maar schijt aan hebben. Ik ben zelf 1,78m met relatief lange benen, maar evengoed vind ik het bij mezelf vaak ook niet zo mooi.

Voor mij maakt de lengte veel uit. Ze moeten echt niet te lang zijn, anders krijgt het al snel dat suffe bermuda effect. Dus liever halverwege dijbeen, dan net boven de knie.

(Edit: ik zeg blijkbaar precies het tegenovergestelde van bovenstaande comments, haha!)
Moet dit topic trouwens niet naar Mode & Beauty om de juiste tips te krijgen? Of wil je ook echt wat aan je benen doen?
Ik ben super blij met mijn bermuda's van Studio Anneloes. Ze vallen wijd bij de bovenbenen, zitten lekker luchtig. En ik vind ze er mooi uitzien. Je wint er misschien geen fashion awards mee, maar perfect voor op vakantie.

https://www.studioanneloes.nl/shop/kled ... 2-37+cm%29
Ik heb van de week paperbag shorts gekocht van vero moda. Heel leuk en totaal niet duur. Er hing nog aardig wat in de rekken.

Ik heb zelf niet hele strakke/mooie benen en dit vond ik nog wel acceptabel. Vrouwelijk ook. Lekker straks voor op het strand als de kinderen aan het spelen zijn. Leek mij handiger dan altijd maar een rokje of jurkje.
Ik heb laatst twee korte broeken gekocht van Levi’s, die zitten echt als gegoten!
Ik heb jeansshort waar ik al jaren tevreden mee ben. (3 dezelfde van silvercreek)

https://www.silvercreek.nl/dames/shorts

Dat paperbag model is misschien iets voor jou?

Edit: lol ik zie dat ik niet de enige ben die dat model voor je in gedachten heeft. :sun:
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
03-08-2022 11:43
Ik heb jeansshort waar ik al jaren tevreden mee ben. (3 dezelfde van silvercreek)

https://www.silvercreek.nl/dames/shorts

Dat paperbag model is misschien iets voor jou?

Edit: lol ik zie dat ik niet de enige ben die dat model voor je in gedachten heeft. :sun:
Paperbag heb ik geprobeerd maar daarin lijk ik alleen maar breder
In de vakantie draag ik ook korte broeken. Ben de dunste niet, en anderen zullen het misschien niet vinden staan, maar daar heb ik dan geen boodschap aan. Draag ze niet te kort, vaak net tot de knie. Altijd wel van wat stevigere stof. Die dunne stofjes kruipen vaak tussen de benen omhoog en dát vind dan weer geen gezicht.
navyblue schreef:
03-08-2022 10:51
Het staat helaas maar weinigen. Maar soms moet je daar maar schijt aan hebben. Ik ben zelf 1,78m met relatief lange benen, maar evengoed vind ik het bij mezelf vaak ook niet zo mooi.

Voor mij maakt de lengte veel uit. Ze moeten echt niet te lang zijn, anders krijgt het al snel dat suffe bermuda effect. Dus liever halverwege dijbeen, dan net boven de knie.

(Edit: ik zeg blijkbaar precies het tegenovergestelde van bovenstaande comments, haha!)
Halverwege het bovenbeen zal denk ik bij mij ook mooier zijn omdat het anders mij kleiner maakt
Altea schreef:
03-08-2022 10:33
Ik denk meteen aan een skort. Is dat iets voor je?
Ik ga daar eens naar kijken
Taskmaster schreef:
03-08-2022 11:29
Ik ben super blij met mijn bermuda's van Studio Anneloes. Ze vallen wijd bij de bovenbenen, zitten lekker luchtig. En ik vind ze er mooi uitzien. Je wint er misschien geen fashion awards mee, maar perfect voor op vakantie.

https://www.studioanneloes.nl/shop/kled ... 2-37+cm%29
Die hebben allemaal een strik voorop. Dat zou ik vermijden als je wat dikker bent. Of kleiner. Het maakt van mij een propje. Ook niks met plooien van boven.
Iets van spijkerstof staat iedereen wel goed, vind ik. Maar dat is wel warmer dan dun en losvallend.
impala wijzigde dit bericht op 03-08-2022 11:53
11.59% gewijzigd
.
Ik draag op vakantie ook korte broeken tot halverwege bovenbeen. Ik heb ze van Ms mode en c&a. Niet te dikke stof maar ook niet te flodderig.
Dik ben ik toch, of ik nu een korte broek, jurk of lange broek aan heb.
Draag gewoon wat je lekker vindt zitten. Ik voel me vaak mooier als iets comfortabel zit, want anders ben ik alleen maar aan het plukken en draaien.

Met warmte een short of skort dragen vind ik echt een verademing. En een strik bij de band vind ik juist een buikje een beetje verbergen.
Suaimhneas schreef:
03-08-2022 11:55

En een strik bij de band vind ik juist een buikje een beetje verbergen.
Ik juist niet omdat ik altijd mijn shirt over mijn broek draag en nooit erin.
Suaimhneas schreef:
Draag gewoon wat je lekker vindt zitten. Ik voel me vaak mooier als iets comfortabel zit, want anders ben ik alleen maar aan het plukken en draaien.

Met warmte een short of skort dragen vind ik echt een verademing. En een strik bij de band vind ik juist een buikje een beetje verbergen.
Dat lukt alleen als je vrij lang bent. En een relatief smalle taille hebt. En je shirt erin draagt, inderdaad.
impala wijzigde dit bericht op 03-08-2022 12:00
1.47% gewijzigd
.
ririanneke schreef:
03-08-2022 11:46
In de vakantie draag ik ook korte broeken. Ben de dunste niet, en anderen zullen het misschien niet vinden staan, maar daar heb ik dan geen boodschap aan. Draag ze niet te kort, vaak net tot de knie. Altijd wel van wat stevigere stof. Die dunne stofjes kruipen vaak tussen de benen omhoog en dát vind dan weer geen gezicht.
Inderdaad. Als je dan steeds die pijpen naar beneden staat te trekken dan is dat juist lelijk.

Zou een broekje onder je jurk misschien een oplossing zijn? Zelf vind ik met warm weer een jurk luchtiger dan een broek
Suaimhneas schreef:

Ik heb wel een smalle taille strikjes daarom liever niet
apiejapie schreef:
03-08-2022 11:59
Inderdaad. Als je dan steeds die pijpen naar beneden staat te trekken dan is dat juist lelijk.

Zou een broekje onder je jurk misschien een oplossing zijn? Zelf vind ik met warm weer een jurk luchtiger dan een broek
Dat doe ik nu al. 2 kleine kinderen die het nog weleens leuk vinden mijn jurk omhoog te trekken haha. Maar ik vind ze best warm zitten
Ik heb een paar korte broeken bij Norah gekocht.
Zitten lekker. En nee ze staan mij ook niet echt geweldig door mijn dikke benen maar ik heb er inderdaad schijt aan. Met wandelen is het wel veel fijner

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven