Lijf & Lijn alle pijlers

Krachttraining om af te vallen - ervaringen gezocht

14-05-2018 08:46 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 7,5kg kwijt en moet nog 20kg. Ik volg geen dieet maar probeer wat minder en vooral ook gezonder te eten. Ik eet ongeveer 1.600-1.700 calorieën per dag. Daarnaast probeer ik dagelijks te bewegen. Afgelopen anderhalve maand heb ik elke dag 1-1,5u gewandeld maar ergens heb ik een keer teveel gedaan en heb ik wat overbelastingsklachten aan mijn hiel/achillespees.

Daarom heb ik een afspraak gemaakt bij een sportschool in de buurt voor een intake. Ik wil dan voornamelijk krachttraining gaan doen. Met begeleiding en 2-3x per week.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat deed je precies? Die apparaten of nog iets anders? En hielp het? Werkte het gelijk of duurde het even in verband met spieropbouw?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wanneer het een goede sportschool is, dan zal de trainer samen met jouw bepalen wat je doelen zijn. Wat je mogelijkheden zijn, rekening houdend met eventuele blessures of zwakke gebieden.

Krachttraining is meestal niet de manier om af te vallen, wal om meer spieren te krijgen (waardoor meer verbranding) en strakker in je vel te komen.

Wacht eerst de intake eens af, en kijk wat ze voorstellen. Kies wel voor een realistische manier van trainen, want het klinkt leuk om 5x per week de sportschool in te gaan, maar het moet na een paar weken ook haalbaar zijn.

Trainen/bewegen, bestaat uit 3 componenten;
- conditie, in praat tempo bewegen
- krach; om meer spieren te krijgen, want hier vindt de stofwisseling primair plaats
- en de laatste, en die wordt vaak vergeten; stabiliteit, flexibiliteit en coordinate. dus een uurtje yoga of Pilates kan heel zinvol zijn. Door verhoogde langdurige stress blijf je cortisol produceren. Even is dit wel goed, maar op langer termijn heeft dit een negatieve invloed op je stofwisseling. Het remt de eigen vetverbranding en stimuleert de omzetting van koolhydraten naar vetopslag.

Je bent echt goed bezig! En je komt er wel, vooral veel geduld hebben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
verwacht geen wonderen, van echte kt kom je aan. Van cardio val je af dus wat je deed was goed. ipv wandelen kan je ook fietsen en zwemmen om je blessure te ontzien. elke dag 1,5 uur is wat veel want voor een blijvend effect moet je dat de rest van je leven volhouden. Het meeste effect haal je uit voeding
Ik doe een combinatie van bodypump, cardio en power yoga. Werkt voor mij prima.
Ik ben 30kg afgevallen door 1x per week een uur krachttraining en daarbij op mijn voeding te letten. Daarbij wel vrije gewichten gebruikt ipv apparaten. En onder goede begeleiding van een personal trainer.

Zoek iets dat bij jou past en iemand die bij jou past. Om meteen naar 3x per week te gaan is helemaal niet nodig wanneer je schema en uitdaging is aangepast voor een 1x per week sessie. Een goede PT weet wat die doet.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Dank voor jullie reacties. Ik heb over een uurtje de afspraak en hoop dat ze me goed kunnen adviseren.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Krachttraining ansich val je niet van af. Maar je bouwt wel je spieren op ipv dat je ze afbreekt en hoe meer spier hoe meer je verbrand. Indirect kun je er dus wel van af vallen maar alleen omdat je je verbranding omhoog schroeft. Verder is het gewoon heel goed voor je lichaam. Als je maar zorgt dat je voldoende eiwitten binnen krijgt als je "dieet" Bij te weinig breekt je lichaam je spieren af om die eiwitten te verkrijgen die het lichaam nodig heeft. Dan val je wel af maar geen vet, wel spiermassa en dat wil je niet.
S-Meds schreef:
14-05-2018 09:34
verwacht geen wonderen, van echte kt kom je aan. Van cardio val je af dus wat je deed was goed. ipv wandelen kan je ook fietsen en zwemmen om je blessure te ontzien. elke dag 1,5 uur is wat veel want voor een blijvend effect moet je dat de rest van je leven volhouden. Het meeste effect haal je uit voeding
Dit. Ik doe fanatiek aan krachttraining en in kilo's kom je dan echt aan. Echter, aan mijn kleding merk ik dat niet. Ik heb nog steeds dezelfde maat, ookal ben ik 8 kilo zwaarder dan toen ik startte. Daarbij ben ik nu mooi 'getoned'. Helaas zijn veel van mijn colbertjes bij de armen nu wel te krap. Ik doe aan krachttraining via CrossFit en dus niet met apparaten maar echt het ouderwetsch gewichtheffen e.d. Daarnaast loop ik hard en doe ik aan lange afstandszwemmen als duurtraining. Belangrijk is ook dat je pas NA je training je hoofdmaaltijd eet en niet voor je training. Voor een training eet ik iets lichts. Een banaan ofzo. Verder probeer ik zetmeel te vermijden. Mijn meeste koolhydraten e.d. haal ik uit groenten en wat vlees. Weinig pasta's/aardappelen en rijst e.d. Ook kook ik niets uit pakjes en drink ik eigenlijk alleen maar water tenzij eens per dag een glas groene ijstthee telt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven